Olen ollut tässä jonkun aikaa työttömänä ja töihin tekisi mieli. Asuinpaikkakunnallani ei kuitenkaan ole paljon muuta kuin puhelinmyyjän paikkoja avoinna. Jotenkin arveluttaa hakea, kun samat paikat on avoinna kuukaudesta toiseen.
Toisaalta en oikein tiedä, miten ilkeäisin edes soitella vieraille ihmisille ja tyrkyttää tuotteita, kun tietää, että kaikki inhoavat puhelinmyyjiä. Hommanahan se on kaikista aliarvostetuin.
Miten itse koette puhelinmyynnin työnä? Meneekö häpeän tunne ohi? Ilkeättekö kertoa ystävillenne, että teette puhelinmyyntiä?
Puhelinmyyntityö
13
2007
Vastaukset
- puhelinmyyjä vuodesta 03
Hyvin tehty puhelinmyynti ei ole tyrkyttämistä.
1. Puhelinmyynnillä olen rahoittanut opintoni, ostanut asunnon, elättänyt 4 henkisen perheen jo kohta 4 vuotta.
2. Aluksi hävetti. Parin kuukauden jälkeen ei enään. Nauroin itse niille jotka eivät tienaa työssään niin hyvin kuin itse puhelinmyynnillä.
3. Ystävät ihmettelivät miksi rupesin hommaan. Nykyään ovat itsekin puhelintyössä, koska kerroin tienaavani 2000-5000 e/kk
4. Puhelinmyynti on kuluttajien silmissä aliarvostettua. Yrityspuolella hommaa kumarretaan, koska se on vaikein myynnin ala.
Kokeile ja ihastu! Mutta älä mene jos ei asennetta löydy. Homma vaatii nimittäin 120% asenteen, jos sitä ei löydy ei asiakaskaan osta mitään.- myyntimake
Puhut asiaa. Ei puhelinmyynti kauheaa ole. Ne jotka eivät pärjää alalla tekevät siitä vain niin ison numeron että kaikilla on alasta niin negatiivinen kuva. Itse olen puhelinmyynnin ansiosta vaativimmissa tehtävissä erialalla ja kännykkää käytän tässäkin työssä koko ajan.
Työ ei sinänsä vaadi verbaalisia lahjoja kuten luullaan. Pitää osata vain kuunnella asiakasta tarpeeksi. On totta että puhelinmyynti on asenne työtä, jos vähänkin epäilee suosittelen itse olla hakematta. - tällaisia työpaikkoja
myyntimake kirjoitti:
Puhut asiaa. Ei puhelinmyynti kauheaa ole. Ne jotka eivät pärjää alalla tekevät siitä vain niin ison numeron että kaikilla on alasta niin negatiivinen kuva. Itse olen puhelinmyynnin ansiosta vaativimmissa tehtävissä erialalla ja kännykkää käytän tässäkin työssä koko ajan.
Työ ei sinänsä vaadi verbaalisia lahjoja kuten luullaan. Pitää osata vain kuunnella asiakasta tarpeeksi. On totta että puhelinmyynti on asenne työtä, jos vähänkin epäilee suosittelen itse olla hakematta.ei saisi edes olla olemassa. Sadalla puhelulla keskiverto myyntipelle saa noin kaksi kauppaa. Miten voi päästä provikoille? Laita aamulla luurit päähäsi ja ala höpöttää, pidä pari kolme taukoa ja lopeta kahdeksan tunnin päästä. Jos pystyt tekemään tätä kuivaharjoittelua esim. 40 tuntia viikossa niin, harasoo. Mene kuitenkin tekemään harjoittelu, vaikka kellarikoppiin, muuten voit joutua hoitoon.
Sinut taklataan joka puhelulla jään pintaan, kun soitat, mutta sinun on sieltä aina noustava. Montako eieieieieieieitä jaksat kuunnella päivän mittaan? Tunnetko monta ihmistä, joka tykkää kun puhelinkerjäläinen soittaa? Niinpä... - menestyvä myyjä
tällaisia työpaikkoja kirjoitti:
ei saisi edes olla olemassa. Sadalla puhelulla keskiverto myyntipelle saa noin kaksi kauppaa. Miten voi päästä provikoille? Laita aamulla luurit päähäsi ja ala höpöttää, pidä pari kolme taukoa ja lopeta kahdeksan tunnin päästä. Jos pystyt tekemään tätä kuivaharjoittelua esim. 40 tuntia viikossa niin, harasoo. Mene kuitenkin tekemään harjoittelu, vaikka kellarikoppiin, muuten voit joutua hoitoon.
Sinut taklataan joka puhelulla jään pintaan, kun soitat, mutta sinun on sieltä aina noustava. Montako eieieieieieieitä jaksat kuunnella päivän mittaan? Tunnetko monta ihmistä, joka tykkää kun puhelinkerjäläinen soittaa? Niinpä...Vain epäonnistujat valittavat. Menestyjät alalla nauravat juuri sinunlaisille luusereille :D Opettele myymään!
- ilmavalokuvia, ternimaitoka...
menestyvä myyjä kirjoitti:
Vain epäonnistujat valittavat. Menestyjät alalla nauravat juuri sinunlaisille luusereille :D Opettele myymään!
muovikippoja, lintukirjoja, sähköistä ilmaa puhelimitse, liittymiä, lehtiä, ym. Siis ihmisille, joilla on ihan aikuisten oikeasti, myös näillä 93%:lla firmoista Euroopan surkein ostovoima. Meillä 1-2 ihmisen pajoja nykyään näin paljon. Tilastot tulivat juuri, kuinka ollakaan meillä oli koko Länsi-Euroopan surkein ostovoima. Kymmenestätuhannesta ihmisestä parikolme pärjää alalla, muut eivät pärjää. Kerrohan miten myyt sitä sun tätä paskaa ostovoimattomille ihmisille. Jos osaat kertoa tämän, voit saman tien perustaa varainhankintafirman mihin tahansa leikkimökkiin ja rekrytoida huippumyyjät itsellesi. Sitten vain jokainen kerjäämään varoja kehitysmaahankkeisiin. Kun tarpeeksi on kerjätty puhelimitse, kerro mediaan, että kaikki varat menevät lyhentämättöminä kohteisiinsa. Hae itse sitten rahat pois, tässäpä tärkeimmät. Huuhaa humbuugiwuugia...
- menestyvä myyjä
ilmavalokuvia, ternimaitoka... kirjoitti:
muovikippoja, lintukirjoja, sähköistä ilmaa puhelimitse, liittymiä, lehtiä, ym. Siis ihmisille, joilla on ihan aikuisten oikeasti, myös näillä 93%:lla firmoista Euroopan surkein ostovoima. Meillä 1-2 ihmisen pajoja nykyään näin paljon. Tilastot tulivat juuri, kuinka ollakaan meillä oli koko Länsi-Euroopan surkein ostovoima. Kymmenestätuhannesta ihmisestä parikolme pärjää alalla, muut eivät pärjää. Kerrohan miten myyt sitä sun tätä paskaa ostovoimattomille ihmisille. Jos osaat kertoa tämän, voit saman tien perustaa varainhankintafirman mihin tahansa leikkimökkiin ja rekrytoida huippumyyjät itsellesi. Sitten vain jokainen kerjäämään varoja kehitysmaahankkeisiin. Kun tarpeeksi on kerjätty puhelimitse, kerro mediaan, että kaikki varat menevät lyhentämättöminä kohteisiinsa. Hae itse sitten rahat pois, tässäpä tärkeimmät. Huuhaa humbuugiwuugia...
Luot mielikuvan tarpeesta. Oli sitten kyse jääkaapeista eskimoille tai korvalappustereoista kuuroille. Sehän kuuluu jo itsestään selvyytenä myynnin vaiheisiin. Etkö sinä sitä tiennyt?
Jos myynti olisi "ei" kannattavaa, mistäs yritysjohto sitten tulee? Koulunpenkiltä? Enpä usko, sillä kaikki yritysjohtajathan ovat entisiä huippumyyjiä. - myyntimiesh
menestyvä myyjä kirjoitti:
Luot mielikuvan tarpeesta. Oli sitten kyse jääkaapeista eskimoille tai korvalappustereoista kuuroille. Sehän kuuluu jo itsestään selvyytenä myynnin vaiheisiin. Etkö sinä sitä tiennyt?
Jos myynti olisi "ei" kannattavaa, mistäs yritysjohto sitten tulee? Koulunpenkiltä? Enpä usko, sillä kaikki yritysjohtajathan ovat entisiä huippumyyjiä.Aivan oikein. Tilastojenmukaanhan 1/1000 asiakkaasta ottaa tuotteen ilman vastaväitteiden käsittelyä. Jos suomalaiset olisivat huonolla ostovoimalla varustettuja, niin miksi isot tavaratalot ovat aina täynnä asiakkaita? Nykyään eletään kuitenkin kulutusyhteiskuntaa.
Jännä sekä loistava väite tuo johtajat hyviä myyjiä; mutta hyvä esimerkki lienee Harri Koponen. - suurimmat amoriinit
myyntimiesh kirjoitti:
Aivan oikein. Tilastojenmukaanhan 1/1000 asiakkaasta ottaa tuotteen ilman vastaväitteiden käsittelyä. Jos suomalaiset olisivat huonolla ostovoimalla varustettuja, niin miksi isot tavaratalot ovat aina täynnä asiakkaita? Nykyään eletään kuitenkin kulutusyhteiskuntaa.
Jännä sekä loistava väite tuo johtajat hyviä myyjiä; mutta hyvä esimerkki lienee Harri Koponen.eivät ryhdy myyntipelleiksi? Siis hallitus ja eduskunta. Tässä maassa ei osata myydä mitään. Tämä maa on karu osaamattomuudessaan. Hyviä toimivia yrityksiä, tai niiden osia myydään ulos ilman minkäänlaista vääntöä. Lähin esimerkki tällaisesta toiminnasta on Menemin ajan Argentiina tällä planeetalla. Kansannousu tapahtui vuonna 2001. Jos asuntojen hinnat sakkaavat, tulee pian vaikeuksia. Höpöhöpö on kivaa, jos sille on ihan oikeita määreitä, kerro niistä minulle.?
- Rane Repoman
myyntimiesh kirjoitti:
Aivan oikein. Tilastojenmukaanhan 1/1000 asiakkaasta ottaa tuotteen ilman vastaväitteiden käsittelyä. Jos suomalaiset olisivat huonolla ostovoimalla varustettuja, niin miksi isot tavaratalot ovat aina täynnä asiakkaita? Nykyään eletään kuitenkin kulutusyhteiskuntaa.
Jännä sekä loistava väite tuo johtajat hyviä myyjiä; mutta hyvä esimerkki lienee Harri Koponen.jännä toi Koponen. Ensin myyjä sitten johtaja. Ei olekaan kaikki myyjät luusereita. Jännästi ei tule johtajat koulunpenkinltä. Jännää.
- myyntimisu
Itse ajauduin puhelimen varteen vuonna 2001 aloitin myymällä lehtiä. Häpeä oli aluksi hirveä, sitten alkoi kauppaa tulemaan ja häpeäkin hellitti. Siitä ajauduin b-to-b myyjäksi kansainväliseen yritykseen, eikä enää hävettänyt yhtään. Liksa oli parempi kuin yhdelläkään kaverillani ja pääsin reissaamaan ulkomaille. Nyt olen yhä saman yrityksen palveluksessa, en enää puhelinmyyjänä. Palkka on hyvä, edut hyvät, koskaan en vaihtaisi työtäni. Eli jos on sisua, halua ja tahtoa päästä näyttämään, niin sinut kyllä huomataan ja pääset etenemään. Mikään ei tapahdu viikossa, ei edes vuodessa. Mutta kuten sanoin myynti ei ole luovuttajien hommaa ja epäonnistujat valittavat.
- scarymary
puhelinmyyntityössä kaupittelemassa mm. seiskaa, ohoa yms. ja voin kertoa et ennakkoluulot oli isot. Mutta ei se työ loppupeleissä ollut kamalaa, oikeestaan aika hauskaa kun suurinosa asiakkaista suuttui ja kuvitteli aiheuttavansa pahan mielen meille myyjille, vaikka oikeasti niille ns. naurettiin kun ottaa asian niin vakavasti.
Mulla ehkä kävi hyvä tuuri kun työkaverit oli ihan mahtavia ja kun oli 5 x viikossa siellä niin sai tuntipalkan tai provikan.
Joku rennoin duuni ikinä. Ja se häpeän tunne meni ohi heti kun sai positiivisen vastauksen, vaikka ei olis tilausta tullutkaan. kunhan ihminen toisessa päässä kuulosti edes mukavalta niin oli heti helpompi soittaa. Eka puhelu oli kamalin tietty. Parasta oli kun tietty sai paljon kauppoja, mutta myös se kun soitti vaikka jollekin mummolle joka oli hirveen onnellinen että joku soitti sille. Helposti jutteli jonkun 40 minuuttia ihan niitä näitä. ei ehkä tilannut lehteä, mutta hyvä mieli tuli molemmille (:
Kieltämättä hävetti sanoa ihmisille aluks että on puhelinmyyjänä, mutta moni joka kysyi saatto pyytää että soitan niille kun ne haluaa seiskan tms. Ja useilla oli kokemusta ko. duunista ja ties millasta se on niin ei siinä mitään. (helppoa)Rahaa tuli niin ei ollu valittamista. - myyntiolento
Itse tein hommia 5v aikoinaan ja homma toimi ihan hyvin. Nyt oli 19kk tauko soitteluissa, jotenkin tuntui että olisin palanut loppuun. Mulle aukesi kuitenkin tilaisuus tehdä uudella tuotteella puh.myyntiä ja hyvällä provikalla himasta käsin ja perjantaina tein koe otannan, 10 puhelua ja 5 kauppaa... Täytyy myöntää että aluksi jännitti pitkän tauon jälkeen mutta nyt on voittaja fiilis!
- Puhelin laulamaan
Palasin itsekin viikko sitte vajaan 3 vuoden tauon jälkeen takaisin puhelinmyyntihommin.
Kotoa soittelemallahan saa parempaa provikkaa, ainut vaan et pitää verot ja alvit maksella itse, mut kyl se siitä hoituu.
Oli tosiaan vähän pelko persuksissa ennen eka puhelua, oli nimittäin aika menestyksekkäät puoli vuotta cv:ssä...! Mutta mihinkäs se tuntuma siitä ois lähteny, meni jopa paremmin ku aiemmin, jes!
En oo kokeillu muuta hommaa ku lehtien myyntiä...millä alalla sä oot?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232