Voisinko saada taas selkokielellä ohjeita seuraavaan ongelmaan. En saa skanneria toimimaan. Löysin kyllä ohjaimet ajuripajasta, mutta ei silti toimi. En kai sit osaa asentaa niitä oikein, vai mikäköhän on vialla. Tästä opin et en enää alusta kovalevyä. Asensin uudelleen Windows 98. Tietokoneeni on IBM Aptiva ja skanneri CanonScan N670U
Skanneri ei toimi?
10
841
Vastaukset
- 1/2
Jo on monivaivainen ihminen -:) Kokeilitko asentaa skannerin niin, että ensin pistät skanneriin virrat ja sitten vasta käynnistät mikron.
- Jasmin
Mutta mitään ei tapahdu! Se ei löydä ajureita. Mulla monivaivainen tietokone:)
- tommi
Jasmin kirjoitti:
Mutta mitään ei tapahdu! Se ei löydä ajureita. Mulla monivaivainen tietokone:)
niin, kokeilepa snyt vielä tällaista... poista KAIKKI scannerin ajurit mitkä sinne olet laittanut Myös kaikki scaneri levyllä olleet ohjelmat, käynnistät koneen uudelleen ja asennat ne ajurit sinne ja vasta sen jälkeen kytket scannerin koneeseen. pidä scannerin kansi auki kun kytket sen ja katso syttyykö valo hetkeksi ja liikahtaako lukupää?
jos lukupää ei liiku, voit 80% varmuudella todeta scannerin kuolleeksi.
onhan usb-portti toiminnassa? joku toinen laite toimii siinä?
toivottavasti saat härvelin toimimaan... :)
- Rege
Miulka ei toimi skanneri. Tos kevääl skannasin viimoset kuvat (toistaseks) sen jälkee ku kerra aloin skannaa ni ol joku tiedosto hävinny, no mie löysin sen, mut laatu o semmosta et viiruja kuvis. värikuvis värillisii ja mustavalkosis musta/valkosii.
Mun skanneri o Canonin CanoScan 340P/640P
Ja webcamiski ongelmii, ei ota kuvaa ja videokuvaa sillo ko se ite tykkää. kuva ei näy kuvattaes, jää välil jökkii ja sillee.
webcam o Creative. semmone piän.- tommi
skannerin ajurivalikosta löytyy lukupään kalibrointi nappula, se voisi auttaa ongelmaasi...
- Rege
tommi kirjoitti:
skannerin ajurivalikosta löytyy lukupään kalibrointi nappula, se voisi auttaa ongelmaasi...
Ei auttanut se.
- Jasmin
Kävin valmistajan kotisivulta hakemassa uudet ajurit ja ihme kyllä skannerini alkoi toimia:)
- Tyhmä :(
Miks mun skannerissa välkkyy tossa a ja b kirjainten kohdalla tollanen keltainen valo ja sitten tuossa on tollanen salaman kuva, niin siinä on keltainen valo myös päällä?
- xR6ihM
Huomasit syyn itsekin. Olet toivottoman tyhmä.
- Haha...
Enkö ookki :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562821
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541719Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461694Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1511459- 721420
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3251308The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut181211Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m661026- 1561016
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek25985