mitä mukaan thaimaaseen?

mia77

mitä mukaan thaimaaseen??kertokaa thaimaan kävijät.

29

27977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • death proof3

mitään,vaihtovaate kerta,loput paikanpäältä,rahaa
      siinäpä ne tärkeimmät,jos et tyttöihin/poikiin sekoile,)

• Vastaaja...

Kannattaa ottaa mukaan ainakin paljon -han -han -han -sanapäätteitä, jos on menossa ThaimaaHAN.

• Ota isompi matkalaukku ja laita pienempi sen
      sisälle. Kevyet kesävaatteet noin kahdelle-
      kolmelle päivälle. Sandaalit joilla on hyvä kävellä.
      Hygieniatarvikkeet ja meikkituotteesi ehdottomasti
      riittävästi aurinkosuojaa.
      Jouduthan kuitenkin hankkimaan vaatteita tulevalle
      kesälle, joten lomalla on aikaa ja Thaimaassa
      on hyvät shoppailumahdollisuudet.
      Siinä kai tärkeimmät ovatkin. Minun matkalaukkkuni
      painaa noin 15 kiloa mennessä ja 30 kiloa palatessa.
      Kilomäärä luvallinen jos matka kestää yli 60 pv.

• hece

Mitä vähemmän otat kantamuksia mukaasi, sen parempi, ja sen tulet huomaamaan, etkä silti usko, kun taas seuraavan kerran lähdet, ovat kaikki kamppeesi taas mukana.

Joku meistä joutuu jo lähteissään lentokentällä ongelmiin ylipainon johdosta, onneksi tosin - toivon ainakin - vain matkatavaroiden johdosta, ei muuten.

Niin no, niin se vain on, neuvoja kyllä kysytään jatkuvasti, mutta niistä ei oteta vaarin..

Elämä on - sellaista, vai onko sittenkään?

• jepjep
        hece kirjoitti:

Mitä vähemmän otat kantamuksia mukaasi, sen parempi, ja sen tulet huomaamaan, etkä silti usko, kun taas seuraavan kerran lähdet, ovat kaikki kamppeesi taas mukana.

Joku meistä joutuu jo lähteissään lentokentällä ongelmiin ylipainon johdosta, onneksi tosin - toivon ainakin - vain matkatavaroiden johdosta, ei muuten.

Niin no, niin se vain on, neuvoja kyllä kysytään jatkuvasti, mutta niistä ei oteta vaarin..

Elämä on - sellaista, vai onko sittenkään?

"Mitä vähemmän otat kantamuksia mukaasi, sen parempi, ja sen tulet huomaamaan, etkä silti usko, kun taas seuraavan kerran lähdet, ovat kaikki kamppeesi taas mukana. "

Heh, tämä on niin totta:) Myönnän, tunnistin itseni..

• Miks taas?
        jepjep kirjoitti:

"Mitä vähemmän otat kantamuksia mukaasi, sen parempi, ja sen tulet huomaamaan, etkä silti usko, kun taas seuraavan kerran lähdet, ovat kaikki kamppeesi taas mukana. "

Heh, tämä on niin totta:) Myönnän, tunnistin itseni..

Ja päätit sit vastata ja nostaa esiin 4v 4kk vanhan ketjun. Voi V

• jep jep
        Miks taas? kirjoitti:

Ja päätit sit vastata ja nostaa esiin 4v 4kk vanhan ketjun. Voi V

Ja ihan vaan ärsyttääkseni sinua. Ärsyttääkö edes?

• siitä

minkä kokoisia vaatteita käytät..itse olen kokoa 42-44 ja onneksi otin matkalle mukaan vaatetta ihan reilusti,koska en olisi Thaimaasta juuri mitään saanut,sopivia olivat pelkästään hameet ja kengät;suomessa kokoni on 39,siellä 40-41,jopa 42 oli sopiva.Eli mukaan vaatteita,parit hyvät kengät,kosmetiikkaa,uima-asu jne.perustarvikkeet.Shampoot,aurinkorasvat,dödöt jne.voit ottaa mukaan tai ostaa periltä.Tietysti kamera jne.itsestäänselvyydet matkaan mukaan.

Hyvää matkaa!!!!

• maskotti

onko totta ettei todellakaan löydy kokoja 42-44 vaatteita muutakuin hameita ja kenkiä?

• v.54
        maskotti kirjoitti:

onko totta ettei todellakaan löydy kokoja 42-44 vaatteita muutakuin hameita ja kenkiä?

Koska me emme ole vaate "soppaajia" niin mukaan kevyitä vaatteita apaa-aikaan ja ilta menoihin sopivaa. Thaimaassa on lämmin illallakin joten kovin paksusti ei tarvitse pukeutua. Me käytimme pesulapalvelua on edullista ja toimii loistavasti (oli hotellin yhteydessä)joten hirveästi ei kannata otta mukaan.
        Sampoot ym. otin kotoa. Pyhkeet 1 molemmille,omat lääkkeet. Korut ym.hilpetöörit jätän kotiin.
        Kunnon sandaalit retkille ja muihin menoihin sitten tutut hiertämättömät suosikki kengät.Reppu.
        Minä myös kokoa 42-44 joten en turhaan vietä aikaa etsimiseen. Meillä menomatkalla yksi reppu,käsilaukku matkustamoon,ruumaan 2matkalaukkua keskikokoista (2-3vko) jotka vajaita mahdollisia tuliaisia varten.

• phi boy

pesukamat,pyyhe,uimahousut,rasva, aurinkolasit,ripulitabut, maittohappobakteerit jotka aloitat viikkoa ennen reissua. Batheja 1-2 päivälle. about tyhjä matkalaukku/rinkka.
      t-paidat n.100 bth/kpl paikanpäällä. osta t-paidat, shortsit, sandaalit ja lenkkarit paikanpäältä. ja muista hinnat -50-60% myyjän ilmoittamasta ensimmäisestä hinnasta!

• reissaaja...

Passi, luottokorttit, euroja, bateja ja suomalaisia kumeja.

:-)

Miettikää matkalaukkujen rahtaajat sitä.

• Mukaan

Omat henk.koht lääkkeet, kunnon sandaalit, kamerat ja lukemista,. Muut saat paikan päältä ja olitpa minkä kokoinen tahansa, siellä on miljoona halpaa räätäliä. Aurinkovoiteet halvempia sekä parempia paikan päällä, samoin shampoot sekä hoitoaineet. Ei pyyhkeitä, sillä hotellista saat allas sekä sisäpyyhkeet.

• niin ota mukaan
        Mukaan kirjoitti:

Omat henk.koht lääkkeet, kunnon sandaalit, kamerat ja lukemista,. Muut saat paikan päältä ja olitpa minkä kokoinen tahansa, siellä on miljoona halpaa räätäliä. Aurinkovoiteet halvempia sekä parempia paikan päällä, samoin shampoot sekä hoitoaineet. Ei pyyhkeitä, sillä hotellista saat allas sekä sisäpyyhkeet.

Bikinit, sillä niitä et voi ostaa sieltä, jos olet yhtään tavallisen suomalaisnaisen tyyppinen (kuppi b tai isompi)

• suurisanna
        niin ota mukaan kirjoitti:

Bikinit, sillä niitä et voi ostaa sieltä, jos olet yhtään tavallisen suomalaisnaisen tyyppinen (kuppi b tai isompi)

Bikinejä ja uimapukuja löytyy ihme kyllä
        isoillekin tytöille.Olen kokoa 46 ja Hua-Hinistä
        ostin aivan ihanat bikinit.
        Alusvaatteita ja ihan oikeita rintsikoita en sitä
        vastoin ole onnistunut löytämään.

• jua paljon

spärdäreitä

• oppaana siellä kerran

Toki siitä on aikaa paljon kun nuorena tytynä olin siellä, silloin seitemän vuotta sitten, rahaa ei tarvittu paljonkaan;riippuu tietty tuloista..sikaisot suojakertoimet;myös pilvisenä päivänä sooli ottaa.Suvaitsevuutta, kaikki ei kestä niitä tyttö-/huorakatuja. Itse pärjään missä vaan olen rehellinen suomalainen, kukaan ei vikitellyt, eikä ollut häiriöksi, joten MATKAMIELTÄ ja - ILOA ENNEN KAIKKEA.Siellä oppii muuten kohteliaisuutta.

• kuin kanarialle

Olen nainen kokoa 42-44 ja en löytänyt vaatteita Thaimaasta kaupoista edullisesti. Jotain ostin ja laatu oli huono. Teetätin aika paljon, mutta siinä meni monta päivää ennen kuin ne sain. Ensi talvena olen taas menossa ja otan vaatteet mukaan suomesta. Pidän tietyistä laadukkaista merkeistä. Räätälillä tehdyt vaatteet olivat laadukkaita, mutta olen laihtunut sen verran etteivät enää istu. Siksi en enää teetä vaatteita.
        Teinityttäreni jotka ovat kokoa 34-36 ostivat matkalaukullisen vaatteita ja he eivät ota talven reissuun kuulemma kuin pari asua ja ostavat uudet vetimet Thaimaasta.

• Useasti käynyt

Älä ota mukaan yksinkertaisesti mitään. kaikkialla on kaikkea hammasharjoista lähtien.Kesävaatteet joita löytyy sellaisia jotka kestää loman ja niitä jotka on täyttä laatua (tosin hinta lähen suomen tasoa). Laatuvaatteita esin pukuja kun teettää niin matkaoppaat tietävät aina parhaat liikkeet joita ilman kokemusta on mahdoton tietää. Itse siellä jo käynyt 10 kertaa ja joka kerta oikein hylyilyttä suomalaiset mtkailijat jotka odottavat hihnalla jumbolaukkujansa. Kotona vain rokotukset kuntoon.

• taas menossa

Heippa ! Itse en ole löytänyt kummemmin hyviä vaatteita, kokoni 40-42 ,tosin tavallisia t-paitoja löytyy , mutta olisi kiva myös ostaa jotakin muuta ! eli kantsii varautua . Tällä kertaa menemme Bankokkiin ja silti varaudun ottamaan vaatetta mukaana ja kun kerta on kivoja kesävaatteita jo ennestään.... !!!!! ps. tosin kenkiä löytyy paljon kokoni 38-39, mutta jos tarvii kokoa 40...ei löydy välttämättä

• tai maa

Ota mukaan Suomen kielen kielioppikirja ja opettele kirjoittamaa oikein siellä tai maaseessa!

• -han -seen -han

Että joku aina jaksaa ärsyyntyä tuosta väärästä (Thaimaaseen) päätteestä. Hel......ö väliä sillä on, jos joku kirjoittaa väärin, asian ymmärtää kuitenkin jokainen.

Minua ärsyttää miljoona kertaa enemmän kaikki näsäviisaat toisten mielipiteiden halveksijat, jotka vielä paljastavat oman tyhmyytensä haukkumalla surutta tuntemattomia ihmisiä milloin milläkin ala-arvoisella nimityksellä tai vähättelemällä muiden mielipiteitä. Oma mielipide on totta sille joka sen on niin kokenut, muilla olkoon omat kokemuksensa ja mielipiteensä! Lähdenkin tästä piakkoin jokoThaimaaHAN tai ThaimaaSEEN ja kas kummaa , samaan maahan taidan päätyä!

• semmosia_thaimaaseen

Kommentoin ensimmäiseksi, että joku sanoi, että yli 60 päivän matkalla saa tuoda takaisin ruumassa 30 kg. Me olimme Tjäreborgin matkalla ja 21 päivän matkalla sai jo takaisin tuoda tuon 30 kg. En tiedä onko tämä yleinen käytäntö vai tuliko tuossa kirjoittajalle virhe. Tarkista asia jos se kohdallasi tärkeä.

Thaimaahan en ottanut paljonkaan mukaan. Yhdet sandaalit ja lipilapit. Jälkinmäiset koska ne olivat super-hyvät, Thaimaastahan tietenkin saa kelpo lipsuttimia kyllä. Itse ostelin niitä noin 100-150 bath, ehkä ryöstöä, mutta enempää en saanut tingittyä, koska satuimme olemaan turistirysässä silloin.

Noh. Mekkoja minulla oli kolme, käytin yhtä. Ostin sieltä varmaan kolme :). Shorteja oli kolmet ja käytin yksiä (ja taas ostin). Aika vähän silti otin mukaan, mutta jotakin tällaisia kuitenkin. Yhteenvetona, ota kaikkea yksi mieleinen tai pari ja luultavasti ostat sieltä lisää.

Ai joo, en hoksannutkaan tätä kokoasiaa. Itse olen kokoa 36-38, mulle löytyi vaatteita. En tiedä, että jos olet kokoa 42 tai plus, niin voi olla, että kannattaa ottaa kotoa vähän enemmän, koska valikoima ehkä suppeampi. Kenkiä taas ei mun isoille kintuille (40) löytynyt.
      Bikineitä on isompia ja pienempiä.

Hygienikamoista sanoisin, että mitä sitä sieltä ostamaan. Kyllä mä ainakin hammasharjat ja tahnat tuon kotoa, en tajua miksi kaikki pitäisi ostaa Thaimaasta...Eli peruskamat mukaan, se on mielestäni kätevämpää. Jos reppureissu, niin sitten pienessä koossa, ehdottomasti. Thaikuista saa tosin aika hyvin pikkukoossa esim. shampoota jos reppumatka.

Olikos muuta. Lääkkeitä ja noita saat sieltä, mutta joo, osta aurinkorasvat täältä. Kahdelta menee noin purkki per viikko ja siellä rasvat saman hintaisia kuin täällä, mutta laatu Suomessa parempi. Älkää älähtäkö, mutta aurinkorasva säilyy paremmin ei kuumassa / aurinkoisessa paikassa ja säilytys aina lämpimissä maissa huonontaa aurinkorasvan tehoa. Eli osta Suomesta suosittelen minä.

Samaa mieltä tuosta Thaimaahan / Thaimaaseen soopasta. Itselläkin kesti tovi tajuta miten tuo pitää sanoa, vaikka olen aika paljon maailmaa nähnyt. Se menis niin kivasti tohon Thaimaaseen. Että sillä viissiin.

• Marjaana B

Bangkokin isoissa tavarataloissa on aivan normaalisti kokoja 42 - 46. Mitoitus on pari numeroa pienempi kuin Suomessa, eli jos kotona käytät 42, ota Thaimaasta 44 ja jos kotona on L, ota Thaimaassa XXL. Sitä saa aivan helposti tavarataloista. Sen suurempia vaatteita saa satunnaisemmin, mutta niillä on myös koko XXXXXL, joka vastaa suunnilleen Suomen kokoa XXXL, eli jotain 48 - 50. varsinkin T-paidoista saa melko helposti aivan suurimpiakin kokoja. Myös kenkiä saa numeroa 40.

Tietenkään tavarataloissa ei ole sillä tavalla halpoja vaatteita kuin Pratunaamilla tai MBK:lla, mutta on ne minusta aika edullisia ja nättejä ja laatukin on hyvä. Toreilta ja kaduiltakin saa isompia kokoja satunnaisesti jopa viiteen X:ään saakka. Ne on usein tiskin alla. Kysy rohkeasti "Big saais?"

• Tamarix ek.

Hei,

kun tämä iänkaikkisen vanha ketju nyt taas pulpahti esille, niin vastaan huomautukseesi. Lento lähti Saksasta ja ne matkatavarasäännökset olivat tuolloin tuollaisia. Nykyaikaan tulee lennettyä reittilennoilla ja niitten säännöthän ovat tuttuja.
        Mutta muutenhan Thaimaa on useimmilla kai vieläkin pysynyt lomakohteena... kerran Thaimaa... aina Thaimaa tai ainakin melko usein!
        Vielä lääkkeistä sen verran, että lääkärin määräämät läkkeet kannattaa ottaa mukaan ja jos mahdollista myöskin resepti. Jos käy niin ikävästi, että kadottaa mukana olleet lääkkeet, on taatusti tärkeää saada oikeanlaiset tilalle.

• :-)

Svenska Nubbar är ett måste :D

• Päältäajettavaruohon

joo mutta moottorikelkan jättäisin kotimaaseen...

• Perus Pentti

Ensimmäistä kertaa kävin 2vk reissussa Thaimassa, Phuketissa ja palasin sieltä kaksi päivää sitten. Reissulle pakkasin mukaan liian paljon tavaraa, vaikkakin paljon vähemmän mitä aikaisemmille eurooppa -reissuille. Jos tulevaisuudessa lähden uudestaan niin seuraavanlainen pakkaus tulee about olemaan:

- Mielellään kaksi paria hyviä kävelysandaaleja
      - Parit kalsarit ja muutama huonompi t-paita lähinnä ranta/allaskäyttöä varten. Pari lippistä kannattaa myös olla ja raahata suomesta.
      - Kaikki aurinkorasvat, mitä reissulle tarvitsee! Tällaiselle kohtuu helposti palavalle hyvä olla 1 purkki 50 -kertoimella ja 2 purkkia 30 -kertoimella olevaa rasvaa 2vk reissulle. Sitten yks purkki jotain pienempää tehoa loppumatkaa varten jos enemmän haluaa ruskettua? Jouduimme ostamaan Thaimaasta vielä lisää rasvaa, joka oli samanhintaista kuin suomessa, mutta pullo oli puolet pienempi.
      - Aurinkolasit ja lääkkeet jos mitä tarvitsee, sieltä kyllä löytyi apteekista aika hyvin kaikkea mitä tarvitsi. Silmätippoja ei ensimmäisestä apteekista löytynyt ja toisesta löytyi yhtä merkkiä, eli jos esim laserleikkaus takana (kuten minulla) niin kannattaa ne suomesta raahata jos tarvitsee vielä käyttää.

Turhuuksia, joita en Thaimaassa kertaakaan käyttänyt:
      - Sukat (oli 5 paria mukana), käytin ainoastaan lentomatkoilla.
      - Farkut, pitkähihaiset paidat jne (näitä ei onneksi ollut mukana)
      - "Suomalainen peruspyyhe" vie turhaan tilaa ja ei kuivu koskaan Thaimaassa, eli joku ohut pyyhkeen tapainen tai ostaa Sharongin (vai mikä se nyt oli) ja käyttää sitä rannoilla ym.

• ruisrääkkä

-tekopennareita kannattaa ottaa, ei myydä thaimaassa
        -hirven ja poronlihaa
        -maksamakkaraa
        -saha ja hasa

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      59
      1728
    2. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      137
      1429
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      70
      1241
    4. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      10
      846
    5. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      64
      811
    6. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      69
      701
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      39
      541
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      38
      494
    9. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      45