vuoden 60 tuoli

harrjaa

Hei
Tunteeko kukaan vuonna 1960 saatua "terveystuolia" ,, koivurunko ja
n. 7 -80 mm pehmustettu selkä /istuinosa
selkäosan alaosassa ns. kaareva lantiotuki
Olisin valmis entisöimään ko tuolia

Kiitos tiedosta
harri

3

3746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lappalaisen?

      Ilmari Lappalainen suunnitteli Askolle paljon tuontyyppisiä tuoleja 1960-luvulla. En osaa sanoa onko kyseessä Lappalaisen malli, kuulostaa kuitenkin siltä. Aika usein niissä on Askon leima pohjasarjassa. Olen kunnostanut aika monia tuollaisia, niissä on yleensä alkuperäinen vaahtomuovi ihan jauhona, ja ne pitää poikkeuksetta uusia. Zigzag-joustimet on pohjassa, joskus ne ovat toisesta päästä tai molemmista päistä irronneet ja täytyy korjata. Aika helppo ja nopea homma se pätevälle verhoilijalle on, 1-2 päivässä tulee valmista ja hinta sen mukaan. Voit päästä jopa alle 200 euron jollet tee sitä itse.

    • Tuolikeräilijä

      Hei,
      Kuvauksestasi päätellen haet nähtävästi Ilmari Lappalaisen columna terveystuolia (1956), joka oli askon mallistossa. Yksi sellainen kunnostettu on nyt myynnissä Jyväskylässä Seppälän kirpputorimarketin yhteydessä olevassa antiikkiliike Wanhassa Aallossa Laukaantiellä hintaan 90 euroa. Tämän kunnostetun puuosio on ok ja käsinojiin on vielä laitettu ne vanhanmalliset nojakoristeet (se muovinen ympärikierretty kapea listanauha mustana), päällinen oli vaalean harmaata jotakin villan tyyppistä kangasta. Tuoli oli siellä ainakin vielä 29.12.07. Itse mietittiin taas kaksi kertaa ostammeko vai emme. Kotona on jo yksi samanmoinen isänperintönä. Ja tuoli on todella hyvä istua ja iätön. Olen kunnostanut sen itse ja verhoillut jo näiden vuosien aikana pari kertaa.

    • tuoli1956

      varastossani vantaalla odottaisi myös kyseinen perintötuoli, kovin haalistunut vihreäkankainen jossa ehjät mustat muoviosat kädensijoissa. tietäisikö kukaan ostajaa vantaalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe