vuoden 60 tuoli

harrjaa

Hei
Tunteeko kukaan vuonna 1960 saatua "terveystuolia" ,, koivurunko ja
n. 7 -80 mm pehmustettu selkä /istuinosa
selkäosan alaosassa ns. kaareva lantiotuki
Olisin valmis entisöimään ko tuolia

Kiitos tiedosta
harri

3

3757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lappalaisen?

Ilmari Lappalainen suunnitteli Askolle paljon tuontyyppisiä tuoleja 1960-luvulla. En osaa sanoa onko kyseessä Lappalaisen malli, kuulostaa kuitenkin siltä. Aika usein niissä on Askon leima pohjasarjassa. Olen kunnostanut aika monia tuollaisia, niissä on yleensä alkuperäinen vaahtomuovi ihan jauhona, ja ne pitää poikkeuksetta uusia. Zigzag-joustimet on pohjassa, joskus ne ovat toisesta päästä tai molemmista päistä irronneet ja täytyy korjata. Aika helppo ja nopea homma se pätevälle verhoilijalle on, 1-2 päivässä tulee valmista ja hinta sen mukaan. Voit päästä jopa alle 200 euron jollet tee sitä itse.

• Tuolikeräilijä

Hei,
      Kuvauksestasi päätellen haet nähtävästi Ilmari Lappalaisen columna terveystuolia (1956), joka oli askon mallistossa. Yksi sellainen kunnostettu on nyt myynnissä Jyväskylässä Seppälän kirpputorimarketin yhteydessä olevassa antiikkiliike Wanhassa Aallossa Laukaantiellä hintaan 90 euroa. Tämän kunnostetun puuosio on ok ja käsinojiin on vielä laitettu ne vanhanmalliset nojakoristeet (se muovinen ympärikierretty kapea listanauha mustana), päällinen oli vaalean harmaata jotakin villan tyyppistä kangasta. Tuoli oli siellä ainakin vielä 29.12.07. Itse mietittiin taas kaksi kertaa ostammeko vai emme. Kotona on jo yksi samanmoinen isänperintönä. Ja tuoli on todella hyvä istua ja iätön. Olen kunnostanut sen itse ja verhoillut jo näiden vuosien aikana pari kertaa.

• tuoli1956

varastossani vantaalla odottaisi myös kyseinen perintötuoli, kovin haalistunut vihreäkankainen jossa ehjät mustat muoviosat kädensijoissa. tietäisikö kukaan ostajaa vantaalla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      149
      8841
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2609
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2397
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      43
      2381
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1823
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1693
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      41
      1219
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1126
    Aihe