Alku

utu

Kaikki (tai jos ei nyt kaikki, niin monet ainakin) täällä sujuvasti juttelevat noituudesta, astraalimatkailusta, lucid-unista jne.jne. Ette varmaankaan kuitenkaan ole syntymästä asti tätä kaikea tienneet, joten pääsemme siis kysymykseen; milloin törmäsitte ensimmäisen kerran noituuteen/yliluonnolliseen/jne. ja kiinnostuitte siitä?
Minulle ensin wiccalaisuudesta ja sitten muusta kertoi rakas ystäväni, mutta enimmän osan tiedostani olen tonkinut netistä, yleensä tältä palstalta saamieni tärppien avulla.. ;)

4

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topu

      ...jonka lausui koira. Se oli "varo". Olin 5-vuotias ja juuri popsaisemassa mummoni verenpainetabuja naamani luullessani niitä karkeiksi, kun talon koira lausui tuon maagisen sanan. Jäi kyllä napit popsimatta. Silloin tiesin että maailma on ihmeellinen paikka. Ihmeellisempi kuin mitä myöhemmin koulussa opetettiin.

      Mummoni kertoi myöhemmin tarinoita suvussamme toimineista noidista ja uteliaisuuteni heräsi.

      Suomalainen kansanperinne, Kalevala, shamanismi, wiccalaisuus (kiitos Jimbon ja Doorsien), alkuperäiskansojen uskonnot, aivotutkimus, psykologia, Carlos Castanedan kirjat, yrtti- ja rohtokasvit, uskontotiede, Antonin Artaud, teosofia, didgeridoo, Uuden Ajan Aura, jazz, Nam June Paik, jne. jne. Kaikesta tuosta oli hyvä alkaa. Itse asiassa aika hyvä lähtökohta on ollut kiinnostua kaikesta, johon kirkko suhtautuu vieroksuen ja josta tiedeuskovaiset eivät tajua höhkäsen pölläystä.

      Taide oli myös hyvä aloituspiste. Kyse on nimittäin intuitiosta ja herkkyydestä. Sitä joko on tai ei ole. Noituudesta on demokratia kaukana. Onneksi.

      • Tommi

        puhuu!

        Sano just "vuh-vuh"!


    • Wiccaksi isona

      Kaverini sai minut noituuteen mukaan, tai siis opastettua oikeaan suuntaan.
      Siis kaikki alkoi sellasesta keräily sarjasta jonka nimi on Body Mind and Spirit. Aloin keräämään sitä, ja siinä mainitaan noituus. Kaveriltani sitten kysyin, että mistä kannattais aloittaa, missä kerrotaan lisää noituudesta niin, että blondikin sen ymmärtää. Kaveri sitten ohjasi Titanian kohdalle ja sanoi, että tuossa on..
      Sen jälkeen pääsin mukaan opintopiiriin, joka on Gardnerilaisen wiccan piiri, mutta ei ihan säännönmukainen, eli hieman poikkeaa kuitenkin Gardnerin opeista.
      Ja siitä alkoi tämä vaellus tällä tiellä, en sitten tiedä, jäänkö wiccaksi vai alanko druidiksi, joka elää metsän keskellä, mutta aika näyttää. Täällä Irlannissa on onneksi paljon tietoa ja oppia saatavilla, jos vain osaa etsiä.
      Ja jos tuntee jonkun, joka tuntee jonkun jne..
      Piirit saattaa olla pienet, mutta toimivat... ;-)

      Blessed be

    • Hese

      ...minusta. Todellakin, olin laiha ja voimaton lapsi. Sitten tuli TV noitineen ja velhoineen ja kiinnostus heräsi. Väitin että järki voittaa voiman, ja päinvastoin... Sitten satuin vaan alkaamaan lainaamaan Parapsykologiaa käsitteleviä teoksia ja opiskelemaan parapsykologiaa.
      Tajusin lopultakin että tiede ei ratkaise kaikkea, vaan jotku asiat on pakko kokea. Tavallaan oon löytäny sen oman tavan. Eli etin itse tietoa että ymmärtäisin paremmin, oon pohjimmiltani erittäin tiedonjanonen ihminen...kaiken suhteen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe