Mistä Voisi Johtua??

chihu-

Aina kun olemme lähdössä ulos koiran kanssa, niin koira on todella innoissaan kun sanotaan, että mennään pihalle! MUTTA sitten kun pitäisi laittaa kaulapanta niin joutuu taistelemaan joskus jopa 20 minuuttia kun koira juoksee karkuun ja "perääntyy" aina kun sitä yrittää laittaa. Sitten kun vaan sanoo että mennään nyt pihalle ni se heiluttaa häntää ja tulee lähemmäs, mutta sitten taas perääntyy ja menee poispäin, karkuun. Tämä on todella rasittavaa varsinkin aamuisin jos on kiire töihin eikä kertakaikkiaan jaksaisi taistella puolta tuntia. Kyllä se remmi sitten lopulta aina saadaan laitettuajos ei luovuta. Oon miettiny et jos soittais johonki eläinkasvattajalle ym mut enpä oo saanu vielä aikaseks! :)

5

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus.

Jätäs joskus tuo ulos menemisestä jutteleminen eli koiran innostaminen pois ja pistä panta eleettömästi koiran sitä odottamatta koiralle kun koira on vielä rauhallinen. Koiran voi palkita, mutta tärkeää on olla innostamatta koiraa. Tuo pannan välttely voi olla koiralle vain leikkiä tai tapa purkaa ulos lähtemiseen liittyvää innostumista ja koira voi liittää "komennon" juuri kaikkeen tuohon.

• joskus.

Ennen omaa pukeutumista mieluiten koska sekin voi innostaa koiran leikkimään tai saada purkamaan innostustaan.

• Rauhoita nyt alkuun se ulosmeno. Koirasi kokee sen hauskaksi leikiksi. Lakkaa jahtaamasta koiraa, koska jahtaaminen kertoo koiralle, että sinä osallistut sen leikkiin ja että on ok riehua. Jos koira luikkii pois tai riehuu, laita ulkoiluvälineet pois ja mene muihin touhuihin. Yritä vartin kuluttua uudelleen, edelleen rauhassa.

Voit opettaa koiralle toisen "leikin" nimeltä pujota pää pantaan. Aloita "leikki" jossain muussa yhteydessä, vaikkapa juuri ennen koiran ruoka-aikaa. Tuire Kaimion kirjassa Pennun kasvatus on ohjeet tähän "leikkiin". Eli opetat koiran työntämään itse päänsä kaulapantaan. Sitten jatkat opettamalla sen seisomaan paikallaan, kunnes olet kiristänyt pannan. Etene pienissä askelissa. Palkitse makupalalla ja rauhallisilla kehuilla. Kun koira osaa pujottaa päänsä pantaan käskystä luotettavasti, voit käyttää sitä myös ulkoilemaan lähdettäessä.

• chihu-

Vinkeistä!! Täytyy alkaa harjoittamaan niitä!

• käytettiin
        chihu- kirjoitti:

Vinkeistä!! Täytyy alkaa harjoittamaan niitä!

Neetan kertomaa opetusmallia vastaavassa tilanteessa ja se toimi. Nyt ei ole enää mitään ongelmia, koira odottaa kiltisti eteisessä kaula pitkänä milloin hihna laitetaan päälle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      91
      6094
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5515
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1748
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1611
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1453
    Aihe