Mikä ikivanha Katrin kappale?

poika ja kahvikuppi

Siinä lauletaan "naapurin tumma poikamies..."

Ensimmäiset sanat taitaa olla "Kirkonkylän kioskilla...
kun tavattiin, niin tavattiin..."

Vaivannut jo n. 15 vuotta!
Ja tosiaan, veikkaan, että on jo 60-luvulta kys. laulu.

16

3447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AJALTA n. 30 VUOTTA SITTEN

      Kappaleen nimi on Tumma poikamies , levytys vuonna 1975.
      Sen sanat löytyy esim. Katri Helenan kirjasta; Tähtenä taivaalla.

    • piraja

      Hyvä, että löysin tuon viestin.
      Olen itse kaivannut tuotaa samaa biisiä.
      Olen myös ihmetellyt miksi se ei ikinä soi radiossa.
      Hieno sävel ja -sanat.

      • Joensuun Eero

        Ellen väärin muista, kappaleen sanat ovat Katri Helenan käsialaa. :))


      • nuoruudesta
        Joensuun Eero kirjoitti:

        Ellen väärin muista, kappaleen sanat ovat Katri Helenan käsialaa. :))

        Saakohan sitä mistään?


      • Oli miten oli!
        nuoruudesta kirjoitti:

        Saakohan sitä mistään?

        Tumma poikamies kappale on LP:llä paloma blanca!
        Kyseinen levy on levytetty vuonna 1975! Voi olla,että kun kovasti etsii saattaa levyä divareista löytyä.


      • youtube niekka

        http://www.youtube.com/watch?v=mWvndV1xb4w


    • jaskan kaveri

      Kiitos tuosta Tumma poikamies-laulusta. Ohi on mennyt. Niin kuin moni muukin. Ja sitten vanhat muovilevyt eivät enää kaikki "toimi".Pitäisikin saada Katrin "harvinaisuuksista" oma kokoelmalevynsä, rarities you know.

      Tässä linkki toiseen mahtavaan lauluun "Avaruuslaiva 109"; kovasti kiitoksia lataajalle joka näyttää olevan "MadameNatasha"

      http://www.youtube.com/watch?v=mGRNAtDNHHU&feature=related

      ja kiitoksia kaikille muillekin lataajille YouTubessa jonka Search-kenttään kirjoittamalla "Katri Helena" löytyy kyllä kymmeniä lauluja mutta osa on muovikiekoilta ja tarvitsisivat äänenkäsittelyä. Olisipa sillä levyllä vaikkapa

      Lapset eilispäivän auringon
      Hän on mennyt pois
      Lintunen
      Jään ikkunaan
      Kuinka kaunis on aamunkoitto (Vesku Katri)
      Me Starat (Jari Katri)
      Maailman lapset
      Kauas kuljen
      Sirkus
      Valssi (sopot 1969)
      On kaikki niinkuin ennenkin (löytyy jo nyt mutta muistojen melankoliaan sopii sekaan)

      ja mitäpä muita?

      • nämä

        Päivät ja Kun olin pikkunen


      • poika ja kahvikuppi
        nämä kirjoitti:

        Päivät ja Kun olin pikkunen

        Ei voi olla totta! En meinannut uskoa silmiäni, että joku on vastannut tähän jo lähes 2 vuotta sitten kirjoittamaani viestiin! Suuret kiitokset tuosta youtube-linkistä, nyt vihdoin kuulen esityksen kokonaisuudessaan. HIENO LAULU, HIENO MELODIA. Upeaa Katri.

        Kuulin tuon laulun joskus 90-luvun puolessavälissä, kun teeveestä tuli Katri Helenasta ohjelma. Olisiko ollut Seppo Hovi haastattelijana. Tuo laulu soi jonkun aikaa siinä, mutta ei kokonaan. Heti jäi mieleen. Niihin aikoihin kuuntelin aktiivisemmin iskelmää, nyt vähemmän. Katri on kuningatar.
        Kiitos vielä kerran esityksestä youtubessa. Terkkuja.


      • poika ja kahvikuppi
        poika ja kahvikuppi kirjoitti:

        Ei voi olla totta! En meinannut uskoa silmiäni, että joku on vastannut tähän jo lähes 2 vuotta sitten kirjoittamaani viestiin! Suuret kiitokset tuosta youtube-linkistä, nyt vihdoin kuulen esityksen kokonaisuudessaan. HIENO LAULU, HIENO MELODIA. Upeaa Katri.

        Kuulin tuon laulun joskus 90-luvun puolessavälissä, kun teeveestä tuli Katri Helenasta ohjelma. Olisiko ollut Seppo Hovi haastattelijana. Tuo laulu soi jonkun aikaa siinä, mutta ei kokonaan. Heti jäi mieleen. Niihin aikoihin kuuntelin aktiivisemmin iskelmää, nyt vähemmän. Katri on kuningatar.
        Kiitos vielä kerran esityksestä youtubessa. Terkkuja.

        Täytyy muistaa, että youtube-musa ei ole ikuista. Levy-yhtiöt ei tekijänoikeudellisista syistä tykkää, että musaa laitetaan nettiin. Nautitaan nyt vielä kun voidaan. Voiko youtube-videoita ladata omalle koneelle jollakin tavoin?


      • Heinäsorsa
        poika ja kahvikuppi kirjoitti:

        Täytyy muistaa, että youtube-musa ei ole ikuista. Levy-yhtiöt ei tekijänoikeudellisista syistä tykkää, että musaa laitetaan nettiin. Nautitaan nyt vielä kun voidaan. Voiko youtube-videoita ladata omalle koneelle jollakin tavoin?

        Esim. siten, että asentaa koneelleen ilmaisohjelman Free Studio Manager.

        Siinä on monta sovellusta, erös niistä Free YouTube to MP3 Converter, jolla saat muunnettua musaklipin mm. MP3- ja WAV-formaattiin. Toimii hyvin. Suosittelen!


      • poika ja kahvikuppi
        Heinäsorsa kirjoitti:

        Esim. siten, että asentaa koneelleen ilmaisohjelman Free Studio Manager.

        Siinä on monta sovellusta, erös niistä Free YouTube to MP3 Converter, jolla saat muunnettua musaklipin mm. MP3- ja WAV-formaattiin. Toimii hyvin. Suosittelen!

        No nyt se on sitten poistettu youtubesta :/
        voisko joku laittaa sen sinne? Thanks.


    • maippi5

      Olen myös kaivannut tuon biisin nimeä ja haluaisin löytää cd:n, jossa se on. Olen miettinyt myös yhtä kappaletta, josta muistan vain vähän sanoja, mutta sävelen paremmin....kylää nousevaa mä katson, kuka mua odottaa...jos joku tietäis, mistä kappaleesta on kysymys? Onkohan Katri Helenan laulu?

      • teemu k.

        Tuo tosi kaunis laulu on nimeltään Kesäyö, sanat ja sävel J. Kuoppamäki, taitaa olla vuodelta -72, Ei ikävä kyllä ole saatavana missään muodossa. Oli aikanaan sinkun B-puoli


    • jaskan kaveri

      Nyt näyttää 14.6.2013 laitetun kaikki Katri Helenan levytykset digitaaliseen muotoon ja löytyvät niin tuolta linkistä kuin Spotifystä tai iTunesista jne, myös Kesäyö. Hyvä hyvä!

      http://download.mtv3.fi/musiikki/kappale/Katri Helena/Kesäyö/21f108f9-fe23-4065-8f2a-46c8c59f5b03/

      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe