rekisteröiminen

-roosa-

Mitä tehdä kun meillä on rekisteröimätön koira? Tarkottaako se sitä että jos koiraa ei ole rekisteröity niin sitä ei voi käyttää näyttelyissä?? Voiko koiran rekisteröidä jälkikäteen?? Vastatkaa!!!

10

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska koirasi on rekisteröimätön, et pääse näyttelyyn. Vain kasvattaja voi rekisteröidä koiran, ja yleensä koira on rekisteröity luovutettaessa, josm sitä koskaan tullaan edes rekisteröimään. Tällöin saat rekisteripaperit mukaasi ostohetkellä. Koiraa ei siis voi rekisteröidä jälkeenpäin.

      Koirasi on harrastusten kannalta siis sekarotuinen. Kaikki harrastukset eivät suinkaan ole poissuljettuja. Sekarotuisen ja paperittoman kanssa voi harrastaa kisamielessä agilitya, tokoa, pelastuskoirajuttuja, koiratanssia ja match showta, jos koira on tunnistusmerkitty (nykyään mikrosiru, ennen tatuointi) ja omistajatodistus eli se on fix-rekisteröity (rekisteri sekarotuisten tunnistusmerkintärekisteri). Koiralla tulee olla myös rokotustodistus.

      Valioksi koiraa ei saa, eikä pääse arvokisoihin (sm), koska valioitumiseen tarvitsee näyttelytuloksen, jota paperiton ei saa, koska se ei pääse näyttelyynkään. Sekarotuisille järjestetään tosin ainakin agilityssa (tai on ainakin joskus ennen järjestetty) omat Suomen mestaruus-kilpailut.

      • -roosa-

        meidän koira on kyllä tietääksemme puhdas kääpiövillakoira. Olemme nähneet pentujen vanhemmat ja kyllä he näyttivät ihan puhdasrotuisilta.


      • rekisteröimättömille

        Rekisteröidyille rotukoirille on tietenkin erikseen omat suljetut harrastuksensa, mutta monirotuisen ja/tai rekisteröimättömän koiran kanssa voi nykyään harrastaa ihan mitä vain, myös näyttelyitä. Jopa kilpailumielessä.

        Koiraa ei voi jälkikäteen rekisteröidä kuin omistajarekisteriin joka ei vastaa varsinaista rekisteröintiä.


      • Nyt tuli
        rekisteröimättömille kirjoitti:

        Rekisteröidyille rotukoirille on tietenkin erikseen omat suljetut harrastuksensa, mutta monirotuisen ja/tai rekisteröimättömän koiran kanssa voi nykyään harrastaa ihan mitä vain, myös näyttelyitä. Jopa kilpailumielessä.

        Koiraa ei voi jälkikäteen rekisteröidä kuin omistajarekisteriin joka ei vastaa varsinaista rekisteröintiä.

        vale sinulta.
        Papereittoman koiran kanssa EI VOI HARRASTAA NÄYTTELYITÄ.
        Mätsärit EIVÄT OLE OIKEAT NÄYTTELYT.
        Mätsärit ovat pelkkää leikkiä ja niissä on tuomareina kaikenlaisia harrastajia mutta ei VIRALLISIA tuomareita.
        Älä anna väärää tietoa.


      • rekisteröimättömille
        -roosa- kirjoitti:

        meidän koira on kyllä tietääksemme puhdas kääpiövillakoira. Olemme nähneet pentujen vanhemmat ja kyllä he näyttivät ihan puhdasrotuisilta.

        Koirasi voi olla puhdasrotuinen, mutta sitä ei voi jälkikäteen enää puhdasrotuisten rekisteriin rekisteröidä ja se ei voi osallistua kuin rekisteröimättömille koirille avoimiin harrastuksiin ja kilpailuihin.

        Rekisteröimätöntä koiraa kohdellaan useissa yhteyksissä monirotuisena koska puhtaudesta ei ole minkäänlaista näyttöä.

        Koirien varsinainen eli virallinen rekisteröiminen voi tapahtua vain pentueen kasvattajan toimesta ja siten että koko pentue rekisteröidään kerralla.


      • Nyt tuli kirjoitti:

        vale sinulta.
        Papereittoman koiran kanssa EI VOI HARRASTAA NÄYTTELYITÄ.
        Mätsärit EIVÄT OLE OIKEAT NÄYTTELYT.
        Mätsärit ovat pelkkää leikkiä ja niissä on tuomareina kaikenlaisia harrastajia mutta ei VIRALLISIA tuomareita.
        Älä anna väärää tietoa.

        Se on ihan siitä kiinni, mitä pitää kilpamielisenä harrastamisena.


      • -roosa- kirjoitti:

        meidän koira on kyllä tietääksemme puhdas kääpiövillakoira. Olemme nähneet pentujen vanhemmat ja kyllä he näyttivät ihan puhdasrotuisilta.

        Koirasi saattaa olla geneettisesti puhdas. Mutta yhtä hyvin se ei ole. Moni sekarotuinen voi näyttää ihan puhtaalta.

        Koska koirallasi ei ole papereita, sitä valitettavasti kohdellaan kisojen byrokratiassa kuten sekarotuista. Et pysty todistamaan ilman papereita, että koirasi on puhdasrotuinen, siksi koira on "sekarotuinen" - eikä siis pääse näyttelyihin - paitsi epävirallisiin eli match showhun.

        Miksi koirallasi ei ole papereita? Tietääkseni villakoirilla ei ole rotuunottoa. Jos myyjä väitti sinun voivan rekisteröidä koiran myöhemmin puhdasrotuiseksi, olet törmännyt huijariin. Koira voi olla salakuljetettu, pentutehtaasta tai sitten välipentueesta (narttua ei saa pennuttaa kuin joka toisesta juoksusta eli käytännössä kerran vuodessa. Välipentue on pentue, joka on tehty "pimeästi" kahden virallisen pentueen välissä. Tämä on yleistä pentutehtaissa ja hämärissä kenneleissä.)


      • Chihufani 100%
        -roosa- kirjoitti:

        meidän koira on kyllä tietääksemme puhdas kääpiövillakoira. Olemme nähneet pentujen vanhemmat ja kyllä he näyttivät ihan puhdasrotuisilta.

        Öhöm.. Ei se, että koiran vanhemmat näyttävät puhdasrotuisilta tarkoita, että ne ovat puhdasrotuisia! Ja jos ei ole muuta todistetta siitä että koiran vanhemmat näyttävät puhdasrotuisilta, ei koiraa voi myöskään rekisteröidä.. Mutta eikös sen voi rekkaa, jos on kaikki vanhempien paperit ja muut???


      • -roosa-
        Chihufani 100% kirjoitti:

        Öhöm.. Ei se, että koiran vanhemmat näyttävät puhdasrotuisilta tarkoita, että ne ovat puhdasrotuisia! Ja jos ei ole muuta todistetta siitä että koiran vanhemmat näyttävät puhdasrotuisilta, ei koiraa voi myöskään rekisteröidä.. Mutta eikös sen voi rekkaa, jos on kaikki vanhempien paperit ja muut???

        Kyllä vanhemmat olivat puhdasrotuisia, mutta miten koiran voi rekata jälkikäteen?


      • Ei voi niin ei voi
        -roosa- kirjoitti:

        Kyllä vanhemmat olivat puhdasrotuisia, mutta miten koiran voi rekata jälkikäteen?

        Ei voi rekisteröidä jälkikäteen jos kasvattaja on jättänyt rekisteröimättä. Ei vaikka vanhemmat olisivat rekisteröityjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe