rekisteröiminen

-roosa-

Mitä tehdä kun meillä on rekisteröimätön koira? Tarkottaako se sitä että jos koiraa ei ole rekisteröity niin sitä ei voi käyttää näyttelyissä?? Voiko koiran rekisteröidä jälkikäteen?? Vastatkaa!!!

10

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska koirasi on rekisteröimätön, et pääse näyttelyyn. Vain kasvattaja voi rekisteröidä koiran, ja yleensä koira on rekisteröity luovutettaessa, josm sitä koskaan tullaan edes rekisteröimään. Tällöin saat rekisteripaperit mukaasi ostohetkellä. Koiraa ei siis voi rekisteröidä jälkeenpäin.

      Koirasi on harrastusten kannalta siis sekarotuinen. Kaikki harrastukset eivät suinkaan ole poissuljettuja. Sekarotuisen ja paperittoman kanssa voi harrastaa kisamielessä agilitya, tokoa, pelastuskoirajuttuja, koiratanssia ja match showta, jos koira on tunnistusmerkitty (nykyään mikrosiru, ennen tatuointi) ja omistajatodistus eli se on fix-rekisteröity (rekisteri sekarotuisten tunnistusmerkintärekisteri). Koiralla tulee olla myös rokotustodistus.

      Valioksi koiraa ei saa, eikä pääse arvokisoihin (sm), koska valioitumiseen tarvitsee näyttelytuloksen, jota paperiton ei saa, koska se ei pääse näyttelyynkään. Sekarotuisille järjestetään tosin ainakin agilityssa (tai on ainakin joskus ennen järjestetty) omat Suomen mestaruus-kilpailut.

      • -roosa-

        meidän koira on kyllä tietääksemme puhdas kääpiövillakoira. Olemme nähneet pentujen vanhemmat ja kyllä he näyttivät ihan puhdasrotuisilta.


      • rekisteröimättömille

        Rekisteröidyille rotukoirille on tietenkin erikseen omat suljetut harrastuksensa, mutta monirotuisen ja/tai rekisteröimättömän koiran kanssa voi nykyään harrastaa ihan mitä vain, myös näyttelyitä. Jopa kilpailumielessä.

        Koiraa ei voi jälkikäteen rekisteröidä kuin omistajarekisteriin joka ei vastaa varsinaista rekisteröintiä.


      • Nyt tuli
        rekisteröimättömille kirjoitti:

        Rekisteröidyille rotukoirille on tietenkin erikseen omat suljetut harrastuksensa, mutta monirotuisen ja/tai rekisteröimättömän koiran kanssa voi nykyään harrastaa ihan mitä vain, myös näyttelyitä. Jopa kilpailumielessä.

        Koiraa ei voi jälkikäteen rekisteröidä kuin omistajarekisteriin joka ei vastaa varsinaista rekisteröintiä.

        vale sinulta.
        Papereittoman koiran kanssa EI VOI HARRASTAA NÄYTTELYITÄ.
        Mätsärit EIVÄT OLE OIKEAT NÄYTTELYT.
        Mätsärit ovat pelkkää leikkiä ja niissä on tuomareina kaikenlaisia harrastajia mutta ei VIRALLISIA tuomareita.
        Älä anna väärää tietoa.


      • rekisteröimättömille
        -roosa- kirjoitti:

        meidän koira on kyllä tietääksemme puhdas kääpiövillakoira. Olemme nähneet pentujen vanhemmat ja kyllä he näyttivät ihan puhdasrotuisilta.

        Koirasi voi olla puhdasrotuinen, mutta sitä ei voi jälkikäteen enää puhdasrotuisten rekisteriin rekisteröidä ja se ei voi osallistua kuin rekisteröimättömille koirille avoimiin harrastuksiin ja kilpailuihin.

        Rekisteröimätöntä koiraa kohdellaan useissa yhteyksissä monirotuisena koska puhtaudesta ei ole minkäänlaista näyttöä.

        Koirien varsinainen eli virallinen rekisteröiminen voi tapahtua vain pentueen kasvattajan toimesta ja siten että koko pentue rekisteröidään kerralla.


      • Nyt tuli kirjoitti:

        vale sinulta.
        Papereittoman koiran kanssa EI VOI HARRASTAA NÄYTTELYITÄ.
        Mätsärit EIVÄT OLE OIKEAT NÄYTTELYT.
        Mätsärit ovat pelkkää leikkiä ja niissä on tuomareina kaikenlaisia harrastajia mutta ei VIRALLISIA tuomareita.
        Älä anna väärää tietoa.

        Se on ihan siitä kiinni, mitä pitää kilpamielisenä harrastamisena.


      • -roosa- kirjoitti:

        meidän koira on kyllä tietääksemme puhdas kääpiövillakoira. Olemme nähneet pentujen vanhemmat ja kyllä he näyttivät ihan puhdasrotuisilta.

        Koirasi saattaa olla geneettisesti puhdas. Mutta yhtä hyvin se ei ole. Moni sekarotuinen voi näyttää ihan puhtaalta.

        Koska koirallasi ei ole papereita, sitä valitettavasti kohdellaan kisojen byrokratiassa kuten sekarotuista. Et pysty todistamaan ilman papereita, että koirasi on puhdasrotuinen, siksi koira on "sekarotuinen" - eikä siis pääse näyttelyihin - paitsi epävirallisiin eli match showhun.

        Miksi koirallasi ei ole papereita? Tietääkseni villakoirilla ei ole rotuunottoa. Jos myyjä väitti sinun voivan rekisteröidä koiran myöhemmin puhdasrotuiseksi, olet törmännyt huijariin. Koira voi olla salakuljetettu, pentutehtaasta tai sitten välipentueesta (narttua ei saa pennuttaa kuin joka toisesta juoksusta eli käytännössä kerran vuodessa. Välipentue on pentue, joka on tehty "pimeästi" kahden virallisen pentueen välissä. Tämä on yleistä pentutehtaissa ja hämärissä kenneleissä.)


      • Chihufani 100%
        -roosa- kirjoitti:

        meidän koira on kyllä tietääksemme puhdas kääpiövillakoira. Olemme nähneet pentujen vanhemmat ja kyllä he näyttivät ihan puhdasrotuisilta.

        Öhöm.. Ei se, että koiran vanhemmat näyttävät puhdasrotuisilta tarkoita, että ne ovat puhdasrotuisia! Ja jos ei ole muuta todistetta siitä että koiran vanhemmat näyttävät puhdasrotuisilta, ei koiraa voi myöskään rekisteröidä.. Mutta eikös sen voi rekkaa, jos on kaikki vanhempien paperit ja muut???


      • -roosa-
        Chihufani 100% kirjoitti:

        Öhöm.. Ei se, että koiran vanhemmat näyttävät puhdasrotuisilta tarkoita, että ne ovat puhdasrotuisia! Ja jos ei ole muuta todistetta siitä että koiran vanhemmat näyttävät puhdasrotuisilta, ei koiraa voi myöskään rekisteröidä.. Mutta eikös sen voi rekkaa, jos on kaikki vanhempien paperit ja muut???

        Kyllä vanhemmat olivat puhdasrotuisia, mutta miten koiran voi rekata jälkikäteen?


      • Ei voi niin ei voi
        -roosa- kirjoitti:

        Kyllä vanhemmat olivat puhdasrotuisia, mutta miten koiran voi rekata jälkikäteen?

        Ei voi rekisteröidä jälkikäteen jos kasvattaja on jättänyt rekisteröimättä. Ei vaikka vanhemmat olisivat rekisteröityjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe