Mistähän eroittaisi hirvi sonnin js lehmän jäljet lumessa?
mistä eroittaa
10
7635
Vastaukset
- Näin tunnistat
Varmimmin
- melkein kettuna ammuttu
Tyypillinen vastaus tyypilliseltä metsästäjältä.
- jopi
Pelkkä sorkanjälki ei riitä varmaan tunnistamiseen. Seuraamalla jälkeä makuukseen asti kulkijan tunnistaa virtsaamisjäljestä eläimen noustua makuuksesta. Naaraan virtsa on takajalkojen takapuolella tai välissä, uroksen etu- ja takajalkojen välissä.
Ulostepapanat ovat uroksella useimmin pyöreähköjä, naaraalla pitkulaisia. Niitäkin löydät jälkiä seuraamalla syönnös- ja makuupaikoilta. - leveämmät etusorkat
Naaraan etusorkat on leveämmät ja kärjet enempi erillään..
- samoin
Näin minäkin olen ajatellut sen olevan. Olen kuitenkin kuullut metsästäjiltä että kapeakärkinen sorkan jälki olisi hirvilehmän. Mitenkähän se asia sitten oikein on?
- heluna55
samoin kirjoitti:
Näin minäkin olen ajatellut sen olevan. Olen kuitenkin kuullut metsästäjiltä että kapeakärkinen sorkan jälki olisi hirvilehmän. Mitenkähän se asia sitten oikein on?
Olen kuullut tätä samaa juttua koko 35-vuotisen hirvenmetsästyshistoriani ajan. Kerran sitten aloimme tutkia asiaa ja huomasimme sen legendaksi.
Käytännössä se oli sitä, että näytimme varmaksi tiedetyn hirven jäkiä ihmisille ja pyysimme määrittämään sukupuolen, noin puolet "määrityksistä" oli oikeita, senhän saavuttaa arvaamallakin....
Tuleekohan tämäkin uskomus eläinten inhimillisestämisestä, siis koska naisen jalka on yleensä sirompi? - Jos sillä on sorkat
heluna55 kirjoitti:
Olen kuullut tätä samaa juttua koko 35-vuotisen hirvenmetsästyshistoriani ajan. Kerran sitten aloimme tutkia asiaa ja huomasimme sen legendaksi.
Käytännössä se oli sitä, että näytimme varmaksi tiedetyn hirven jäkiä ihmisille ja pyysimme määrittämään sukupuolen, noin puolet "määrityksistä" oli oikeita, senhän saavuttaa arvaamallakin....
Tuleekohan tämäkin uskomus eläinten inhimillisestämisestä, siis koska naisen jalka on yleensä sirompi?Nurin vain.Kerkiää niitä lajeja ja sukupuolia jaahkata jälestäpäinkin,jos on tarvis.
- takkula
samoin kirjoitti:
pitää paikkansa lehallä on huomattavasti terävempi kärki ku sonnilla
- merja
Sonnin sorkan painauma on pyöreäkärkinen, lehmällä se on aika suippo, eli kärki on terävä.
Tämä on varma tieto, katsokaapas Hanhelan veljesten video/dvd, siinä mm tästä aiheesta asiaa ja kuvia. Kerran kun jäljet oppii, ei voi enää erehtyä.- asetta kantaa.
Varmasti voi erehtyä, naapurissa asuu metsästäjä, joka luulee ihmisen jälkiä supikoiran jäljiksi. Se on aivan taivahan tosi ja asetta yhä kantaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841