Aina luullaan nuoremmaksi

ikuinenlapsiko

Eli oon 22 ja ongelma on se, että minua luullaan AINA (tai lähes aina) noin 13-15-vuotiaaksi. Tämä on alkanut häiritsemään ja hävettämään. Tässä muutamia tapauksia vuosien varrelta.

Ollessani 17-vuotias eräs henkilö luuli minua 13-14-vuotiaaksi.
Kun olin 18-vuotias minua luultiin 13-15-vuotiaaksi. 19-vuotiaana sain mm. kommentin iästäni "olisin luullut kyllä nuoremmaksi niin kuin varmaan kaikki muutkin".

20-vuotiaana muutin toiselle paikkakunnalle ja hakiessani sieltä kirjastokorttia kysyttiin ikääni eli toisin sanoen minua luultiin alle 15-vuotiaaksi, koska alle 15-vuotiaat tarvitsevat kirjastokorttiin huoltajan luvan.
Järkyttävin ja ehkä masentavin tapaus on viime vuodelta kun olin 21 vuotta. Eräs henkilö kyseli ikääni ja kun sanoin 21 niin sain taas nähdä ne "suu auki -ihmettelevät -ilmeet" ja sen jälkeen kommentin, luulin, että 13 tai 14 vuotta. Eli tulen vanhemmaksi ja silti minua luullaan noin nuoreksi.

En jaksa enää. Ihmiset kohtelevat minua kuin kakaraa, mitä voin tehdä, että minua luultaisiin edes 18-vuotiaaksi? Pukeudun mielestäni aivan kuten muutkin ikäiseni enkä opiskelupaikassani näytä mielestäni yhtään sen nuoremmalta kuin muutkaan. Silti ulkopuolisilta saan aina näitä ihmetteleviä kommentteja iästäni. Olen alkanut häpeämään ikääni ja "pelkään" tilanteita, joissa saatan joutua tämän ikänöyryytyksen uhriksi. En esimerkiksi enää viitsi viedä veikkauskuponkia kioskille, kun sinne on tullut ne ikärajat enkä enää halua yhtään ihmettelyä iästäni! Teenkin kaikki veikkaukset nykyään netissä.

4

1691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi.ö

Olin 35 tai 37 kun multa kysyttiin alkossa papereit!
      Siinä vaiheessa olin todella ylpeä että mua luultiin nuoremmaksi. Nyt oon 50 ja ikäiseni näköinen!
      Nuorena se ärsytti kun luultiin nuoremmaksi, ja se vaikeutti myös kumppanin löytymistä,aina oli pikkukersat kimpussa. Kun olin 26 tai jotain, yks 17v jahtas mua...kun olin tuon 30 jahtaaja oli hikisesti kakskymppinen!
      Ukko olikin sitten 5v nuorempi, en koskaan löytänyt ikäistäni miestä...enää en edes etsi.
      Mutta kyllä se siitä!
      Etsi ystäviä netissä,siellä ei ikä näy,siellä ne on vain numeroita.
      Sitten kun tapaat saat kuulla imarteluja oi luulin sua xx-mutta ootpas nuoren näkönen,jossain vaiheessa se sit imartelee.
      Vaikka ei nyt.

• peter pan

..oli sama juttu. Vielä nykyäänkin joskus mutta harvemmin kysytään papereita vaikka lähestyn kolmee kymppiä. Nyt minulla on parta ehkä se osittain lieventää tätä. Kyllä joskus tulee kuittailua mutta sen kun ottaa silleen ettei turhasta loukkaannu niin ei se oo mitään. En ota sitä enää niin vakavasti ihan mukava kun sellaset nuoret naiset, kuitenkin ainakin 18 vuotiaat kiinnostuu ehem.. ja voi olla pitkään nuorekas.

• tuntuu kun...

sama jatkuu vielä vanhempanakin? Minä olen kohta 30-vuotias, ja minua pidetään 10 vuotta nuorempana. Suurin syy on varmaan luonteeni, joka ei ole mitenkään hirveän äidillinen/ holhoava, vaikka minulla on jo kaksi lastakin. Järkytän ihmisiä ihan kaikkialla missä pitää paljastaa esim. syntymäaika, ja tuntuu että toiset 3-kymppiset aivan loukkaantuvat kuullessaan minun ikäni, kun he luulevat olevansa minua paljon vanhempia ja "kokeneempia". Mutta eipä mitään, kyllä tämän "ikinuoruutensa" kanssa voi elääkin, ehtiihän sitä vielä myöhemminkin rupsahtaa? :)

• FRIENDLY1

Oon 20v ja mulle isketään linkus lastenlippu kouraan eli alle 17v. Välil pistää hymyilyttää vaik ne kuskit on samoi jotka on ollu jo reilu 6 vuotta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3698
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      2760
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      262
      2631
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1865
    5. 215
      1376
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1200
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1016
    8. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      30
      953
    9. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      90
      907
    10. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      807
    Aihe