Säiliö, kappaletavara vai joku muu ???

Highway

Niin elikkäs että apuja valintaan...itse kyllä kallistuisin tohon ekaan, joku siinä vaan viehättää...

Lapsenkengissähän touhu vielä on kun vasta TTS:ssä opiskellaan ja valinta pitää tehdä pian mille erikoistua.

Eipä tietenkään ole helppoa kun työssäharjoittelu paikkakin pitää valita pian ja valinnanvaikeus iskee takaraivoon...itselleni loogiselta kuulostaa etsiä se säiliöpuolelta.

14

4376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noista

      Nykypäivänä ei missään nimessä kannata kouluttautua autonkuljettajaksi. Homma on tällä hetkellä varsinaista koiranhommaa ja palkkataso melkein kaikissa muissa hommissa parempi. Itse lopetin autohommat vuosi sitten epäinhimillisten työolojen takia. Säiliöpuolikin on ihan syvältä tällä hetkellä.

      • Highway

        vaan nyt jatkettava hamaan loppuun saakka. Ois noloo heittää pyyhe kehään tässä asiassa. 20v varastohommia muuta saa tässä vaiheessa riittää lopullisesti. Eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee...toivotaan että on onni myötä.


      • Faktatietoo
        Highway kirjoitti:

        vaan nyt jatkettava hamaan loppuun saakka. Ois noloo heittää pyyhe kehään tässä asiassa. 20v varastohommia muuta saa tässä vaiheessa riittää lopullisesti. Eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee...toivotaan että on onni myötä.

        Kysyppä Lapinlahden valion kuljetus suunnittelijalta Ari Korhoselta kuka tarvii säiliökuskeja,aina löytyy paikka yhdelle.Joka autolla on vajausta henkilökunnasta.


    • pyttyautoilija

      Vai TTS opiskelussa. Millaisia siellä on tänä päivänä koulutus. Aiemmin oli paljolti kiinni siitä kenet sai opeksi. Liikaa itseensä ja elämäänsä kyrp... ja käytäntö onnetonta... opettajilla.

      Asiaan. Alkuunsa on tärkeää saada kokemusta, ja olla tunnollinen. Ei säiliö tänä päivänä ole parempaa, kuin muut. Kun saat jostain töitä, niin voit olla ajan hermoilla ja katsella sopivaa. Sopiva, kun löytyy niin kannattaa aina kokeilla. Ei sillä ole väliä minkä tyylistä se ajo on. Onnea.

      • Highway

        pyttyautoilia, ihan mukavalta TTS vaikuttaa ja ei opettajistakaan oo pahaa sanottavaa...varsinkin tekniikkapuolen ope on pätevä äijä, hän taitaa ollakkin TTS:n ulkopuolinen. Ilmeisesti joko Scanian tai Volvon tekniikka guru.

        Katsotaan minne tie vie.


      • sysmän äijä
        Highway kirjoitti:

        pyttyautoilia, ihan mukavalta TTS vaikuttaa ja ei opettajistakaan oo pahaa sanottavaa...varsinkin tekniikkapuolen ope on pätevä äijä, hän taitaa ollakkin TTS:n ulkopuolinen. Ilmeisesti joko Scanian tai Volvon tekniikka guru.

        Katsotaan minne tie vie.

        Se tekniikapuolen ukko on ollut Scanialla, mutta kai se sinne aikanaan (n. 12v sitten) meni ihan vakituiseksi. Pätevä se on.

        Oli siellä joitakin muita päteviä myös, mutta ovat kai jo eläkkeellä. Kävin kerran ja nuoria ovat suurelta osin, ja enemmän sellaisia autokoulun opettajia, kuin kuljetusalan kovia ammattilaisia.


    • kuljettajakoulutuksesta

      Itseäkin kiinnostasi tuo AKK opiskelu, mutta ei ole juuri nyt mahdollista... Että tulevaisuudessa sitten.

      Mutta en tiennyt että siellä erikoistutaan johonkin tiettyyn kuljetusalan osa-alueeseen. Eikö ole mahdollista erikoistua kaikkiin opiskelemalla pidempään? Työkokemus tottakai avainasemassa...

      • tsko

        Juu sehän siellä ttsässän kurssilla metkaa onkin kun pitää tietää se työharjoittelupaikka niin aikaisessa vaiheessa. Itse vuosi sitten mietiskelin samaa että säiliöhommiin vai mihin sitä pitäisi yrittää päästä työharjoitteluun?? No olin erillainen tuleva rahtari ja lähdin sorakasetti hommiin ja ainakin itellä se valinta osui oikeaan.

        Ja siitä kurssista mielipide: Kouluttajat hyviä, Paljon tärkeitä asioita käydään läpi ja harjoitellaan. Se mitä siellä oppii on paljolti kiinni siitä minkä auton kyytiin aamulla lähtee, eli jos se pyttyhomma kiinnostaa niin ei muuta kuin volvon kyytiin.


      • Highway

        näin se on että tosiaan joutuu valittee jo aikasessa vaiheessa erikoistuuko Massa-kappaletavara kuljetuksiin vai säiliö ja erikoiskuljetuksiin...noista joutuu valittee 2 mieleisintä.


    • kokemusta...

      se on sellasta paketinpyöritystä. ite olin transpointilla jonkin aikaa. jos olet oikeasti ripeäotteinen (ja nimenomaan sanan varsinaisessa merkityksessä) niin kappaletavarahommat vois olla sopivaa höseltämistä. hitonmoista stressihommaa, koheltamista jne.. vammailet trukin kanssa terminaalissa, roklalla söhellät lavoja.. kaikki pitää tapahtua silmänräpäyksessä. ajojärjestelijät vittuilee jos homma ei ole lähtövalmiina viidessä minuutissa. kaikki on kuskin vastuulla. jopa mahdottoman edessä kuski on syypää ja tehnyt kaiken päin vittua.

      • tsko

        Itsellä kesti hermot combitranssin ajoa kolme viikkoa, kun kokeilin tuota kappaletavarahommaa sorahommien välissä. Kuormien lastaus ja purku toisissa paikoissa on todella hankalaa ja vaikeeta kun kukaan ei tiedä mistään mitään ja kuskin pitäisi tietää,tuntea,osata kaikki paikat ja käytännöt. Aikataulutus tosiaan on tiukkaa eikä haeskeluun ja selvittelyyn olisi oikein aikaa.

        No varmasti puolensa joka hommassa sillä sorahommissakin törmää todella persoonallisiin konekuskeihin ja kippipaikalla saattaa olla akseleita myöden mudassa kiinni.
        Mutta itselleni se sopii silti paremmin kun pyöriä kuormakirjat kourassa jossain firman varastossa ja etsiä puhetaitoisia ihmisiä, jotka neuvoisivat minne tavaroita mennä tyrkyttämään.

        Ja kukaan lähettämötyttö ei tuu sanomaan et "meidän trukkikuskeilla on nyt ruokatunti, mut voithan sä tyhjentää sen sun yhdistelmän pumppukärryillä itse tohon halliin". Joopa joo koita sitten selittää että ois kylkipurku ja autossa ei oo perälautanostinta eikä pumppukärryjä joten taas odoteltiin. Sora-autossa onneksi perälauta aukeaa nappulasta/kippi nousee kahvasta ja kas niin on kuorma purettu olipa sitten vastaanottajalla kahvitauko tai ei. Näin olen itselleni perustellut valintani.

        Mutta mutta onneksihan meitä on niin monenlaisia ihmisiä että toiselle sopii eri hommat kuin toisille, joten täytyy vaan tehdä semmosta hommaa mikä itseä kiinnostaa eikä täydellistä hommaa taida olla olemassakaan.


      • Highway
        tsko kirjoitti:

        Itsellä kesti hermot combitranssin ajoa kolme viikkoa, kun kokeilin tuota kappaletavarahommaa sorahommien välissä. Kuormien lastaus ja purku toisissa paikoissa on todella hankalaa ja vaikeeta kun kukaan ei tiedä mistään mitään ja kuskin pitäisi tietää,tuntea,osata kaikki paikat ja käytännöt. Aikataulutus tosiaan on tiukkaa eikä haeskeluun ja selvittelyyn olisi oikein aikaa.

        No varmasti puolensa joka hommassa sillä sorahommissakin törmää todella persoonallisiin konekuskeihin ja kippipaikalla saattaa olla akseleita myöden mudassa kiinni.
        Mutta itselleni se sopii silti paremmin kun pyöriä kuormakirjat kourassa jossain firman varastossa ja etsiä puhetaitoisia ihmisiä, jotka neuvoisivat minne tavaroita mennä tyrkyttämään.

        Ja kukaan lähettämötyttö ei tuu sanomaan et "meidän trukkikuskeilla on nyt ruokatunti, mut voithan sä tyhjentää sen sun yhdistelmän pumppukärryillä itse tohon halliin". Joopa joo koita sitten selittää että ois kylkipurku ja autossa ei oo perälautanostinta eikä pumppukärryjä joten taas odoteltiin. Sora-autossa onneksi perälauta aukeaa nappulasta/kippi nousee kahvasta ja kas niin on kuorma purettu olipa sitten vastaanottajalla kahvitauko tai ei. Näin olen itselleni perustellut valintani.

        Mutta mutta onneksihan meitä on niin monenlaisia ihmisiä että toiselle sopii eri hommat kuin toisille, joten täytyy vaan tehdä semmosta hommaa mikä itseä kiinnostaa eikä täydellistä hommaa taida olla olemassakaan.

        tuollaista olen ton kappaletavaran kanssa ajatellut olevankin, joten sille voi sanoo jo täss vaihees ei kiitos.


      • säiliöhommatkaan
        Highway kirjoitti:

        tuollaista olen ton kappaletavaran kanssa ajatellut olevankin, joten sille voi sanoo jo täss vaihees ei kiitos.

        Ei kannata liikaa luulla säiliöhommistakaan. Kokemusta on molemmista hommista ja kyllä tämä nykypäivän säiliöliikenne alkaa olla kapista hurjempaa. Palkat on lisäksi kappaletavarassa paremmalla hollilla.


    • 1202/1203

      säiliö autoilulla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe