Kasvattajanimi...

heidi

Olen tässä ottamassa Pyhän Birman pentua ja tarkoituksena olisi ruveta kasvattamaan Pyhä Birmoja joten nyt ottasin vastaan ideoita kasvattajanimeksi.kaikki huomioidaan!

Ja sitten olis vielä semmoinen juttu että jos teetän pentuja niin voinko silti käyttää emoa näyttelyissä?

4

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määää

Tottakai voit!!!!! Tarkista,että pentu on varmasti sopiva suvunjatkamiseen, siis että se on tarpeeksi "laadukas". Se PITÄÄ myös olla rekisteröity.(Itsestäänselviä asioita...)
      Ja muista!!!! Ennenkuin aloitat koko hommaa, sinun pitää olla joidenkin tiettyjen rotukissayhdistysten jäsen!!
      Kasvattajanimi saa olla korkeintaan 15 merkkiä pitkä, itse saat sen keksiä. Tutustu tarkemmin suomen kissaliiton sivuilla, etsi sivu hakukoneella, en muista osoitetta....
      Mutta onnea kasvatustoiminnalle:)
      Ps.tietääkseni kasvattajat eivät aina mielellään myy pentuja kasvatustarkoitukseen muille vaan pitävät loistoyksilöt itse....Paitsi, jos he tuntevat uuden kasvattajan tarpeeksi hyvin......

• Daisy

Kerro jo hyvissä ajoin tulevan pentusi kasvattajalle, että haluaisit itse aloittaa kasvatustoiminnan kissasi kanssa. Jos olet valinnut hyvän kasvattajan, häntä parempaa tukihenkilöä et kasvatuksesi alkutaipaleelle voi saada. Ole siis kasvattajan valinnassa erityisen kriittinen.

Kasvattajanimessä tärkeintä on omaperäisyys. Kissaliiton sivuilta löytyvät kaikki suomalaisten omistamat kasvattajanimet, joten jos haluat suomenkielisen nimen, voit kohtuuhelposti tarkistaa sieltä, onko ajattelemasi nimi vapaana. Jos taas olet ajatellut esim. englanninkielistä nimeä, laita se vaikka hakusanaksi googleen. Jos hakutuloksista ei löydy yhtäkään kissalaa, nimi ei luultavasti ole kenenkään kasvattajan käytössä.

Jos aiot teettää pentuja, on sinun ehdottomasti syytä käyttää emoa näyttelyissä ennen astutusta, jotta ylipäänsä selviäisi, onko se ulkomuotonsa puolesta siitoskelpoinen. Odotus- ja imetysaikoina et tietenkään voi viedä emoa näyttelyyn, muuten kyllä.

• heidi

Pentu on nyt siis jo rekisteröity ja huomenna lauantaina se on kissanäyttelyissa.Kasvattaja valitsi minulle pentueen parhaan ja kasvatukseen sopivan vahvaluisen ja hyvä rakenteisen pennun,eli kaikki pitäisi toisin sanoen olla kunnossa...

• minna
        heidi kirjoitti:

Pentu on nyt siis jo rekisteröity ja huomenna lauantaina se on kissanäyttelyissa.Kasvattaja valitsi minulle pentueen parhaan ja kasvatukseen sopivan vahvaluisen ja hyvä rakenteisen pennun,eli kaikki pitäisi toisin sanoen olla kunnossa...

itse olen myös haaveillut aloittavani joskus kissojen kasvatuksen ja rotuna tuo sama Pyhä birma. Itselläni on jo yksi Pyhä Birma, ei tosin siitostasoinen.

Minusta kiva kasvattajanimi on Seaside, suomeksi meren ranta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4436
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2531
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2344
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1825
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1702
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1562
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1553
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1371
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe