Olisi mukavaa lukea perustelujanne sille, mistä rotikkanne olette ottaneet. Eli miksi ostit rotkulasi juuri siltä kyseiseltä kasvattajalta ja kyseisestä pentueesta?
Meidän nykyinen koiramme oli pitkän harkinnan tulos. Aluksi mietimme mikä rotu ja melko pitkän harkinnan ja tiedon hankkimisen jälkeen päädyimme rottweileriin ja urokseen. Sitten alkoi kasvattajien ja jalostustietokannan tarkkailu. Etsimme kasvattajan, jolla oli kokemusta ja näkemystä rodusta ja joka halusi koirilleen aktiiviset, harrastavat perheet. Koiramme vanhemmat olivat terveitä fyysisesti ja luonteeltaan, ulkomuodollisesti edustavia ja pärjänneet pk-puolella.
Millä perusteilla valitsit rottweilerisi?
7
899
Vastaukset
- Emäntä Donnalle
Kauppa sopimuksesta:)
S&E Veijalainen
Rottweillerintie 47
31500 Koski TL:
Donnan oikea nimi on:Weiferin Antiope
Isän nimi Weiferin Elvis
Emän nimi Weiferin santa-maria
Näin ilmoituksen Aamulehdessä.
Kun haimme neidin kotiin, saimme kuulla että Donnan lisäksi oli 1 jota ei hankittu Näyttely-koiraksi.
Niin, loputhan olenkin kertonut.
Olemme ulko-ihmisiä, minä "pääsen aamu-tuimaan" lenkille, satoi tai paistoi, ja ennenkaikkea, kun edellinen Donna kuoli Luusyöpään, oli tosin jo 9v.
Emme yksinkertaisesti voineet edes kuvitella toista rotua:)
AINA kun näemme Rottiksen, jos olemme vaikka autolla esim. vaatekauppaan menossa, vain ihailemme....
T:D- Emäntä Donnalle
Niin ja tietysti näimme vanhemmat ensin koko perhe, Lääkärin todistukset Lonkista ynnä muista...
Jos olisi ollut Toisella vanhemmista D_Lonkat olisi koiruus jäänyt ostamatta.
T:D - rannankivi
Emäntä Donnalle kirjoitti:
Niin ja tietysti näimme vanhemmat ensin koko perhe, Lääkärin todistukset Lonkista ynnä muista...
Jos olisi ollut Toisella vanhemmista D_Lonkat olisi koiruus jäänyt ostamatta.
T:DPerheellämme oli ollut aikaisemmin koira, mukava sekarotuinen, mutta se lopetettiin 6 vuotiaana aivokasvaimen takia. Se oli loistavaluonteinen, joten surimme sitä paljon. Koti tuntui tyhjäjtä ilman koiraa. Rupesimme miettimään uutta, kun lapsetkin olivat jo sen ikäisiä, että saattoivat otaa osavastuun koirasta ja tytärkin oli kiinnostunut kenneltoiminasta. Rodun valinta ei ollut ongelma, vaikkakin "tappajakoiran" valinta sai kritiikkiä ympäristössä. Me arvostimme rauhallista, luotettavaa, suojeluvaistoista rottista, joka rajansa opittuaan on ihanteellinen lemmikki, reviirinsä vahti, itsetuntoinen, jottei tarvitse käydä kiinni, vaan olemuksellaan käännyttää vieraat tontilta. Mutta iso mutta on se, että kasvattajalla on malttia kouluttaa tätä itsepäistä rotua pitkään. Ei saa menettää toivoaan, koska koulutettuna rotikka on mainio rotu. Tähän väliin:kaikki rodut on opetettava tavoille, koira on laumaeläin, ja jos muista ei ole johtajaksi se ottaa sen aseman, ja silloin perheessä on vaikeata. Elämäni koira narttu Ruttu eli terveenä 15 vuotta, ja sen geenejä jatkaa tyttärelläni oleva Rutun pentu Amalia (sattumoisin on meillä nyt 2 viikkoa ja rauhallisesti makailee vieressäni). Elokuvat ovat tehneet rodulle hallaa, mutta koira mikä tahansa koulutetaan käyttötarkoituksen mukaan. Rottweiler tarvitsee määrätietoisen koulutuksen ja palkintona on unelmien koira.
- tiamaria50
jäi luekseni asumaan,kun erosimme sen isännän kanssa.Asuimme yhdessä muutaman vuoden.Hän oli juuri hankkinut koiran kun tapasimme.
Kun välimme menivät poikki niin koira jäi minulle. Se oli ihan luonollista koska minä koiran hoidinkin melkein kaikin tavoin.Ja hänellä ei työnsä puolesta ollut samoja mahdollisuuksia pitää koiraa kuin minulla. Miksi se on juuri rottwaileri, asiaa voin kysäistä kun hän tulee vierailulle, olemme edelleen ystäviä.
Kun olin lapsi meillä oli parikin koiraa,olen ollut tälläinen koira ihminen melkein koko ikäni. - jo vuonna 1982
mutta harkitsin vielä vuoteen 2004 ja vasta sitten otin, eli 22 vuotta harkitsin. Siinä välissä perehdyin muihin rotuihin ja parhaillaan neljäkin koiraa oli kerralla. Tämän rotikan kohdalla voin sanoa, että hyvä etten ottanut juuri tällaista 1982, en ehkä olisi pärjännyt.
Nyt 2004 otin rotikan turvaksi, kun naisihmisenä asuntooni tunkeutui kutsumattomia miesvieraita, naapurin juoppoukosta lähtien ja sain ajaa ukot ulos. Alkoi jo kyllästyttää. Olin muuttanut pienelle paikkakunnalle ja yksinäisenä naisihmisenä heidän huolenaiheensa oli että olen miehen puutteessa. No, siihen vaikutti se että pitkän 22 vuoden harkinnan tuloksena päätin sitten ottaa rotikan. Enkä ole katunut. Rauhassa olen saanut olla. Tosin kaksi yöllistä tunkeutumista on rotikka hoitanut. Toisella kerralla sanoin hiipparipojalle (tunnistin), että seuraavalla kerralla aukasen tän terassin oven ja lasken koiran irti. No, sitä kertaa ei ole vielä tullut ja siitä on aikaa ties kuinka kauan. Kun olin pikku-likka niin perheessäni (tai veljelläni) oli rottweiler jonka elämää seurasin, ja joka sai kiinostumaan rodusta.
Muutama vuosi sitten menikin haaveilessa omasta rotikasta ja tutustuin rotuun.
Nyt on melkein 5 vuotta yhteistä taivalta kuljettu rotkuni kanssa, ja niille kun antaa pikku sormen ne vie koko käden,heh..tällä hetkellä siis 2 rotikkaa talossa :)- lupo-loco
Joskus 1960-luvun alkupuolella olin laivassa m/s Mathilda Thorden. Vietiin mm. viskiä Amerikkaan. Yhtenä kuumana kesäaamuna New Yorkissa horjuttiin kavereiden kanssa laivalle ja päätettiin oikaista viskivaraston läpi kun kerran ovet olivat raollaan ja laiva näkyi toisella puolella. Työnnyin ovenrakoon ja samalla tuntui karmea kipu kankussa. Rotikkahan se oli päättänyt estää kielletylle alueelle tulon. Siinä sitten olin, ei päässyt eteen eikä taaksepäin. Ei se repinyt eikä riuhtonut, piti vaan tukevasti kiinni ja murisi hiljaa. Tiedät kyllä miten. Kaverit hakivat vahtimiehen paikalle, tämä sanoi koiralle jotain "amerikaksi" ja ote irtos heti. Koira katsoi minua virnistellen töpö heiluen ja aivan kuin olisi sanonut: "sorry, mä vaan teen työtäni".
Sillä hetkellä päätin että, kun/jos minulla on joskus aikaa ja tilaisuus hankkia koira niin se on rotikka. Ensimmäisen rotikkani hankin sitten muutaman vuoskymmenen jälkeen, enkä ole katunut ;o))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä252543- 911014
- 58881
- 66855
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26827Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6807Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37790Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.63772Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75704Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu135688