Nyingma

hmmmm

Mitä mieltä palstalaiset ovat Nyingma-linjasta ja tarkemmin Helsingissä olevasta Danakosha-keskuksesta? Eroaako se paljonkin muista Nyingma-linjan poluista?

11

2496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janoava

      Käsittääkseni Danakosha on oiva paikka opiskella tiibetin buddhalaisuutta ja mahayanaa. Opettaja Dakpa Tulku tuntuu hyvin juurevalta ja sydämen oppineelta sen perusteella, mitä olen hänen opetustaan päässyt kuuntelemaan.

      • monta ryhmaa

        Hyvin outo asia, etta suomessa on kourallinen buddhalaisuutta harjoittavia ja kourallinen eri ryhmia. Pienessa maassa tarjonta on kirjava. Ei huono, mutta ei voi olla panematta merkille tosiasiaa.


      • opissa,muut tulee..
        monta ryhmaa kirjoitti:

        Hyvin outo asia, etta suomessa on kourallinen buddhalaisuutta harjoittavia ja kourallinen eri ryhmia. Pienessa maassa tarjonta on kirjava. Ei huono, mutta ei voi olla panematta merkille tosiasiaa.

        tavallaan siinä sivussa.Buddha ei opettanut "buddhalaisuutta" vaan oppia eli dharmaa,kahdeksan puolainen opinpyörä.Perustelut tulee historian mukana.


      • toiros
        opissa,muut tulee.. kirjoitti:

        tavallaan siinä sivussa.Buddha ei opettanut "buddhalaisuutta" vaan oppia eli dharmaa,kahdeksan puolainen opinpyörä.Perustelut tulee historian mukana.

        joo mutta ymmärtääkseen tätä Buddhan oppia "kahdeksan puolainen opinpyörästä" tarvitsee oppettajan.
        Monille sopii Danakosha keskuksen opettaja.


      • kuin....
        toiros kirjoitti:

        joo mutta ymmärtääkseen tätä Buddhan oppia "kahdeksan puolainen opinpyörästä" tarvitsee oppettajan.
        Monille sopii Danakosha keskuksen opettaja.

        pääsisi alitajuntaansa. google:tajunta

        "Käännä silmät nurin:tunnet suunnattoman pelon tunteen,siitä alkaa vapautuminen,kaiken sisäisenpelon voittaminen....

        oikea keskittyminen,oikea tarkoitus,jne...oppi eli dharma=psyykkistä kestävyyttä.....

        http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/hum/uskon/pg/erjanti/mystinen.pdf

        psyykkeeen ylivaltaa=vapautuminen elämän kärsimyksestä................................................


      • toiros
        kuin.... kirjoitti:

        pääsisi alitajuntaansa. google:tajunta

        "Käännä silmät nurin:tunnet suunnattoman pelon tunteen,siitä alkaa vapautuminen,kaiken sisäisenpelon voittaminen....

        oikea keskittyminen,oikea tarkoitus,jne...oppi eli dharma=psyykkistä kestävyyttä.....

        http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/hum/uskon/pg/erjanti/mystinen.pdf

        psyykkeeen ylivaltaa=vapautuminen elämän kärsimyksestä................................................

        Google sun opettaja ja sinä meidän?


      • on ........
        toiros kirjoitti:

        Google sun opettaja ja sinä meidän?

        se mitä Buddha opetti,ajattele ja opi se niin et tarvitse opettajia etkä suuntauksia,on mahdollista itseoppia.


      • poikanen
        on ........ kirjoitti:

        se mitä Buddha opetti,ajattele ja opi se niin et tarvitse opettajia etkä suuntauksia,on mahdollista itseoppia.

        Buddha kertoi että ei ole mahdollista oppia ilman opettajaa.


      • alkuperäistä.....
        poikanen kirjoitti:

        Buddha kertoi että ei ole mahdollista oppia ilman opettajaa.

        opetussuunnitelmaa,oppi on tärkeämpi kuin opettaja.Mitä hän opetti?


      • eroole
        alkuperäistä..... kirjoitti:

        opetussuunnitelmaa,oppi on tärkeämpi kuin opettaja.Mitä hän opetti?

        (pätevä)opettaja opettaa opin, siten että oppi menee perille.
        Buddha toki sanoi että tulevaisuudessa (nykyään) Buddha tulee olemaan tekstimuodossa joten tekstit on syytä kohdella kunnioittavasti. Ei astu niiden yli eikä istua niiden päällä taikka pitämällä teksit lattialla jne.
        tekstiä tulkitsemalla yksin on kuitenkin vaarana että jokin oleellinen menee ohi.
        sitä voi tietysti tarkastuttaa väittelemällä jonkun kanssa joka on kokopäiväisesti opiskellut (esim munkki tai nunna)
        jos joktkut ihmiset ryhtyvät munkeiksi jotta pystyisivät oppimaan oikean dharman. niin ovatko he tyhmiä kun riittäisi vain opiskella kerran jaloakahdeksan osaista polkua ja sivuttaa Buddhan muut kertomukset.
        löytynee myös tästä tekstistä satoja sivuja kommenteja jotka saattavat hyvinkin olla aika lailla eriävää näkemystä sinun ja minun kanssa.


      • Anonyymi
        monta ryhmaa kirjoitti:

        Hyvin outo asia, etta suomessa on kourallinen buddhalaisuutta harjoittavia ja kourallinen eri ryhmia. Pienessa maassa tarjonta on kirjava. Ei huono, mutta ei voi olla panematta merkille tosiasiaa.

        Jokaisella omat tavat ja opit miten edetä. Joten suurempi yhtenäisyys ei niinkään tarpeen. Jokainen voi etsiä itselleen sopivaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1024
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      101
      888
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      78
      672
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe