Mitä mieltä palstalaiset ovat Nyingma-linjasta ja tarkemmin Helsingissä olevasta Danakosha-keskuksesta? Eroaako se paljonkin muista Nyingma-linjan poluista?
Nyingma
11
2497
Vastaukset
- janoava
Käsittääkseni Danakosha on oiva paikka opiskella tiibetin buddhalaisuutta ja mahayanaa. Opettaja Dakpa Tulku tuntuu hyvin juurevalta ja sydämen oppineelta sen perusteella, mitä olen hänen opetustaan päässyt kuuntelemaan.
- monta ryhmaa
Hyvin outo asia, etta suomessa on kourallinen buddhalaisuutta harjoittavia ja kourallinen eri ryhmia. Pienessa maassa tarjonta on kirjava. Ei huono, mutta ei voi olla panematta merkille tosiasiaa.
- opissa,muut tulee..
monta ryhmaa kirjoitti:
Hyvin outo asia, etta suomessa on kourallinen buddhalaisuutta harjoittavia ja kourallinen eri ryhmia. Pienessa maassa tarjonta on kirjava. Ei huono, mutta ei voi olla panematta merkille tosiasiaa.
tavallaan siinä sivussa.Buddha ei opettanut "buddhalaisuutta" vaan oppia eli dharmaa,kahdeksan puolainen opinpyörä.Perustelut tulee historian mukana.
- toiros
opissa,muut tulee.. kirjoitti:
tavallaan siinä sivussa.Buddha ei opettanut "buddhalaisuutta" vaan oppia eli dharmaa,kahdeksan puolainen opinpyörä.Perustelut tulee historian mukana.
joo mutta ymmärtääkseen tätä Buddhan oppia "kahdeksan puolainen opinpyörästä" tarvitsee oppettajan.
Monille sopii Danakosha keskuksen opettaja. - kuin....
toiros kirjoitti:
joo mutta ymmärtääkseen tätä Buddhan oppia "kahdeksan puolainen opinpyörästä" tarvitsee oppettajan.
Monille sopii Danakosha keskuksen opettaja.pääsisi alitajuntaansa. google:tajunta
"Käännä silmät nurin:tunnet suunnattoman pelon tunteen,siitä alkaa vapautuminen,kaiken sisäisenpelon voittaminen....
oikea keskittyminen,oikea tarkoitus,jne...oppi eli dharma=psyykkistä kestävyyttä.....
http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/hum/uskon/pg/erjanti/mystinen.pdf
psyykkeeen ylivaltaa=vapautuminen elämän kärsimyksestä................................................ - toiros
kuin.... kirjoitti:
pääsisi alitajuntaansa. google:tajunta
"Käännä silmät nurin:tunnet suunnattoman pelon tunteen,siitä alkaa vapautuminen,kaiken sisäisenpelon voittaminen....
oikea keskittyminen,oikea tarkoitus,jne...oppi eli dharma=psyykkistä kestävyyttä.....
http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/hum/uskon/pg/erjanti/mystinen.pdf
psyykkeeen ylivaltaa=vapautuminen elämän kärsimyksestä................................................Google sun opettaja ja sinä meidän?
- on ........
toiros kirjoitti:
Google sun opettaja ja sinä meidän?
se mitä Buddha opetti,ajattele ja opi se niin et tarvitse opettajia etkä suuntauksia,on mahdollista itseoppia.
- poikanen
on ........ kirjoitti:
se mitä Buddha opetti,ajattele ja opi se niin et tarvitse opettajia etkä suuntauksia,on mahdollista itseoppia.
Buddha kertoi että ei ole mahdollista oppia ilman opettajaa.
- alkuperäistä.....
poikanen kirjoitti:
Buddha kertoi että ei ole mahdollista oppia ilman opettajaa.
opetussuunnitelmaa,oppi on tärkeämpi kuin opettaja.Mitä hän opetti?
- eroole
alkuperäistä..... kirjoitti:
opetussuunnitelmaa,oppi on tärkeämpi kuin opettaja.Mitä hän opetti?
(pätevä)opettaja opettaa opin, siten että oppi menee perille.
Buddha toki sanoi että tulevaisuudessa (nykyään) Buddha tulee olemaan tekstimuodossa joten tekstit on syytä kohdella kunnioittavasti. Ei astu niiden yli eikä istua niiden päällä taikka pitämällä teksit lattialla jne.
tekstiä tulkitsemalla yksin on kuitenkin vaarana että jokin oleellinen menee ohi.
sitä voi tietysti tarkastuttaa väittelemällä jonkun kanssa joka on kokopäiväisesti opiskellut (esim munkki tai nunna)
jos joktkut ihmiset ryhtyvät munkeiksi jotta pystyisivät oppimaan oikean dharman. niin ovatko he tyhmiä kun riittäisi vain opiskella kerran jaloakahdeksan osaista polkua ja sivuttaa Buddhan muut kertomukset.
löytynee myös tästä tekstistä satoja sivuja kommenteja jotka saattavat hyvinkin olla aika lailla eriävää näkemystä sinun ja minun kanssa. - Anonyymi
monta ryhmaa kirjoitti:
Hyvin outo asia, etta suomessa on kourallinen buddhalaisuutta harjoittavia ja kourallinen eri ryhmia. Pienessa maassa tarjonta on kirjava. Ei huono, mutta ei voi olla panematta merkille tosiasiaa.
Jokaisella omat tavat ja opit miten edetä. Joten suurempi yhtenäisyys ei niinkään tarpeen. Jokainen voi etsiä itselleen sopivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483