Nyingma

hmmmm

Mitä mieltä palstalaiset ovat Nyingma-linjasta ja tarkemmin Helsingissä olevasta Danakosha-keskuksesta? Eroaako se paljonkin muista Nyingma-linjan poluista?

11

2497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janoava

      Käsittääkseni Danakosha on oiva paikka opiskella tiibetin buddhalaisuutta ja mahayanaa. Opettaja Dakpa Tulku tuntuu hyvin juurevalta ja sydämen oppineelta sen perusteella, mitä olen hänen opetustaan päässyt kuuntelemaan.

      • monta ryhmaa

        Hyvin outo asia, etta suomessa on kourallinen buddhalaisuutta harjoittavia ja kourallinen eri ryhmia. Pienessa maassa tarjonta on kirjava. Ei huono, mutta ei voi olla panematta merkille tosiasiaa.


      • opissa,muut tulee..
        monta ryhmaa kirjoitti:

        Hyvin outo asia, etta suomessa on kourallinen buddhalaisuutta harjoittavia ja kourallinen eri ryhmia. Pienessa maassa tarjonta on kirjava. Ei huono, mutta ei voi olla panematta merkille tosiasiaa.

        tavallaan siinä sivussa.Buddha ei opettanut "buddhalaisuutta" vaan oppia eli dharmaa,kahdeksan puolainen opinpyörä.Perustelut tulee historian mukana.


      • toiros
        opissa,muut tulee.. kirjoitti:

        tavallaan siinä sivussa.Buddha ei opettanut "buddhalaisuutta" vaan oppia eli dharmaa,kahdeksan puolainen opinpyörä.Perustelut tulee historian mukana.

        joo mutta ymmärtääkseen tätä Buddhan oppia "kahdeksan puolainen opinpyörästä" tarvitsee oppettajan.
        Monille sopii Danakosha keskuksen opettaja.


      • kuin....
        toiros kirjoitti:

        joo mutta ymmärtääkseen tätä Buddhan oppia "kahdeksan puolainen opinpyörästä" tarvitsee oppettajan.
        Monille sopii Danakosha keskuksen opettaja.

        pääsisi alitajuntaansa. google:tajunta

        "Käännä silmät nurin:tunnet suunnattoman pelon tunteen,siitä alkaa vapautuminen,kaiken sisäisenpelon voittaminen....

        oikea keskittyminen,oikea tarkoitus,jne...oppi eli dharma=psyykkistä kestävyyttä.....

        http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/hum/uskon/pg/erjanti/mystinen.pdf

        psyykkeeen ylivaltaa=vapautuminen elämän kärsimyksestä................................................


      • toiros
        kuin.... kirjoitti:

        pääsisi alitajuntaansa. google:tajunta

        "Käännä silmät nurin:tunnet suunnattoman pelon tunteen,siitä alkaa vapautuminen,kaiken sisäisenpelon voittaminen....

        oikea keskittyminen,oikea tarkoitus,jne...oppi eli dharma=psyykkistä kestävyyttä.....

        http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/hum/uskon/pg/erjanti/mystinen.pdf

        psyykkeeen ylivaltaa=vapautuminen elämän kärsimyksestä................................................

        Google sun opettaja ja sinä meidän?


      • on ........
        toiros kirjoitti:

        Google sun opettaja ja sinä meidän?

        se mitä Buddha opetti,ajattele ja opi se niin et tarvitse opettajia etkä suuntauksia,on mahdollista itseoppia.


      • poikanen
        on ........ kirjoitti:

        se mitä Buddha opetti,ajattele ja opi se niin et tarvitse opettajia etkä suuntauksia,on mahdollista itseoppia.

        Buddha kertoi että ei ole mahdollista oppia ilman opettajaa.


      • alkuperäistä.....
        poikanen kirjoitti:

        Buddha kertoi että ei ole mahdollista oppia ilman opettajaa.

        opetussuunnitelmaa,oppi on tärkeämpi kuin opettaja.Mitä hän opetti?


      • eroole
        alkuperäistä..... kirjoitti:

        opetussuunnitelmaa,oppi on tärkeämpi kuin opettaja.Mitä hän opetti?

        (pätevä)opettaja opettaa opin, siten että oppi menee perille.
        Buddha toki sanoi että tulevaisuudessa (nykyään) Buddha tulee olemaan tekstimuodossa joten tekstit on syytä kohdella kunnioittavasti. Ei astu niiden yli eikä istua niiden päällä taikka pitämällä teksit lattialla jne.
        tekstiä tulkitsemalla yksin on kuitenkin vaarana että jokin oleellinen menee ohi.
        sitä voi tietysti tarkastuttaa väittelemällä jonkun kanssa joka on kokopäiväisesti opiskellut (esim munkki tai nunna)
        jos joktkut ihmiset ryhtyvät munkeiksi jotta pystyisivät oppimaan oikean dharman. niin ovatko he tyhmiä kun riittäisi vain opiskella kerran jaloakahdeksan osaista polkua ja sivuttaa Buddhan muut kertomukset.
        löytynee myös tästä tekstistä satoja sivuja kommenteja jotka saattavat hyvinkin olla aika lailla eriävää näkemystä sinun ja minun kanssa.


      • Anonyymi
        monta ryhmaa kirjoitti:

        Hyvin outo asia, etta suomessa on kourallinen buddhalaisuutta harjoittavia ja kourallinen eri ryhmia. Pienessa maassa tarjonta on kirjava. Ei huono, mutta ei voi olla panematta merkille tosiasiaa.

        Jokaisella omat tavat ja opit miten edetä. Joten suurempi yhtenäisyys ei niinkään tarpeen. Jokainen voi etsiä itselleen sopivaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe