Omega 7 ja kuumat aallot

Meukkariville

Moro!

Haluan kertoa omasta kokemuksestani Omega 7 kapseleista. Olen elokuussa 50-vuotta täyttänyt nainen. Toukokuussa alkoi voimakkaat kuumat aallot, 4-5 kertaa tunnissa. Uni häiriintyi. Gynegologi määräsi hormonilaastareita. Aallot loppuivat ja uni palasi, mutta turposin ja sain jalkaani pinnallisen laskimotulehduksen. Lopetin laastarit kuuden viikon jälkeen, ja muutaman viikon jälkeen aallot palasivat, samoin unettomat yöt.

Gynegologi määräsi uudet hormonit, mutta ennenkuin ehdin niitä sitten apteekista edes hakemaan huomasin oudon jutun. Olin noin kuukauden ajan syönyt Omega 7 kapseleita, joita olin ostanut jo talvella,(ne olivat unohtuneet kaappiin,niinkuin yleensä kaikki luontaistuotteet ja pillerit, en ole niihin koskaan oikein uskonut) Eräänä iltana huomasin että kuumat aallot olivat
poissa, koko päivänä niitä ei ollut tullut. Eikä niitä ole tullut vieläkään, joskus saattaa tulla joku mieto muistutus että sellaisia aikoja eletään. Uni maistuu ja iho on hyvässä kunnossa.

Kävin jo apteekissakin kysymässä, että voiko olla mahdollista että niillä voisi olla vaikutusta. Mitään muuta en ole muuttanut ruokavaliossa, enkä muutenkaan. En ole juuri koskaan juonut kahvia, vihreää teetä kylläkin, olen normaalipainoinen, en tupakoi (enää) ja syön kaikkea. Alkoholia suomalaisittain, eli harvoin mutta nuppi turvoksiin.

Haluan vain tällä kertoa, että jos ensin kokeilisi jotain tämän tyyppisiä ratkaisuja, ennenkuin alkaa niitä hormoneja vetelemään. Olen sen verran ristiriitaista tietoa saanut niiden haitoista että ei tavallinen ihminen tahdo oikein pysyä mukana.
En siis halua mainostaa, mutta kerron oman kokemukseni.

11

24020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla..

      Olen 52v. ja mulla alkoi alkuvuodesta tukalat ajat. Aivan yhtäkkiä menkkojen loputtua alkoi outoa hikoilua, jota kesti seuraaviin menkkojen alkuun eli kolme kuukautta. Tarkoitan tällä sitä, että ehkä ne omega7 ei välttämättä auttaneetkaan, vaan estrogeenia on itellä välillä enemmän ja sitte jonkun ajan taas vähemmän. Itsekkin otin luontaisvalmistetta ja tuntui, että se auttoi, mutta nyt alkoi tässä parin viikon aikana taas hikoiluttamaan, eikä luontaisjuttuni enää autakkaan. Ilmeisesti se ei auttanut ollenkaan, vaan hikoilupuuskat tulevat kausittain ainakin niin kauan, kuin menkkoja esiintyy.

      • hiekkapaperikurkkuun?

        Olen pari viikkoa syönyt Omega 7 kuiviin limakalvoihin kun pitäisi auttaa. En ole huomannut muutosta mutta tukka pitää pestä useammin kun rasvoittuu. Mitähän auttaisi tähän kuivaan kurkkuun. Herään öisin paniikissa kun tuntuu että kurkussa olisi hiekkapaperi...


    • "hiki"

      Tietääkö joku muita konsteja kuin lääkkeet
      noihin "aaltoihin"?

      • Mariit

        Kokeile soijaa ja salviaa


      • "hiki"
        Mariit kirjoitti:

        Kokeile soijaa ja salviaa

        Tuosta salviasta...
        Luin että sen eteerinen öljy sisältää myrkyllistä tujonia eikä sitä suositella käytettäväksi pitkään. Kuumiin aaltoihin ei varmaan mikään lyhyt jakso riitä. Tiedätkö asiasta lisää...Kiitos


      • Nimetön

        aloe vera on yksi jota kannattaa kokeilla. Se ei ole lääke joten jokaisen täytyy testata miten se vaikuttaa.


      • Mariit
        "hiki" kirjoitti:

        Tuosta salviasta...
        Luin että sen eteerinen öljy sisältää myrkyllistä tujonia eikä sitä suositella käytettäväksi pitkään. Kuumiin aaltoihin ei varmaan mikään lyhyt jakso riitä. Tiedätkö asiasta lisää...Kiitos

        Salviaa ei käytetä kuin korkeintaan kolme viikkoa niinkuin ei mitään yrttejä, sitten pidetään taukoa. Älä missään tapauksessa käytä eteerisenä öljynä, ei varmaan Suomesta saakaan, käytä teenä tai tippoina ja vain tilapäisesti, auttaa todella nopeasti mutta ei kaikille niinkuin ei lääkkeetkään. Soija missä muodossa tahansa on pitempiaikaiseen käyttöön.Olen selvinnyt yli kuusikymppiseksi ilman hormooneja, että kannattaa kokeilla pehmeämpiä keinoja ja muista liikkua.


    • Leenalumi

      Omega 7 tyrnin siemenöljykapselit auttavat kuivaan kurkkuun ja suuhun. Ne myös parantavat ihoa ja jopa ikenien limakalvoja. Kun aloin niitä syödä, hammaslääkärini kysyi, miten ikeneni ovat niin upeassa kunnossa! Olen tehnty nyt verrokki itseni kanssa ja ollut kaksi kuukautta ilman: iho kuiva, koko ajan kurkku kuiva ja yskittää ja mitä oudointa, myös niveliä särkee, vaikka ei kai omega 7:n pitäisi mikään nivelomega olla...eli aloitan jälleen, enkä lopeta ikinä!

    • Jatta54

      Olen käyttänyt omga7 nyt tuli mieleen voiko se vaikuttaa kielteisesti kun minulla on verenkiertohäiriöön lääkitys joka ohentaa verta

    • Anonyymi

      Ladyvita 50 auttanut itsellä kuumiin aaltoihin 😓

    • Anonyymi

      Tyrnimarjoista saa omaga7 ihan luomusti, itse syön niitä ja hyväksi huomattu, auttaa sisäisesti ja ulkoisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe