Nikonin kaukoputket??????

i dont knowww

Mitä mieltä ootte Nikon RAIIA 15-45/60 kaukoputkesta? Tuotehan on jo poistunut markkinoilta, mutta olisin käytettynä ostamassa.
Onko kellään kokemusta yleensäkkään Nikonin putkista? Millaisia ovat? Lähinnä lintujen katseluun olen putkea hankkimassa.Aloittelija olen vielä. Onko hyvä vai huono? Perustelut...

Kiitos etukäteen kaikille teille, jotka ootte viittiny vastata.

4

1179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hintaisekseen

Omistan tuosta RA-sarjasta pykälää isomman 20-60/80mm mallin, joka myös edustaa kaukoputkien keskisarjaa. Tyytyväinen olen ollut. Olen päässyt vertailemaan myös tuplaten kalliimpaan Leicaan. Suurin ero on isompi okulaari ja valovoimuus ääripäässä. Sen sijaan 20-30x ei tuonnut niin suurta laadullista eroa kuin etukäteen kuvittelin ja että tällä harrastustasolla olisin valmis isompaan uhraukseen. Ainoa mikä hieman kismittään, on se, että omistaani malliin ei saa Nikonin järjestelmäkameraan sopivaa sovitetta, kuten Nikonin hieman kalliimman uudemman mallisarjan
      putkiin.

• Antti Isotalo

kyllä Canon on paree.

• LUOJANI
        Antti Isotalo kirjoitti:

kyllä Canon on paree.

kuinka hullu väite!

• Joo..
        LUOJANI kirjoitti:

kuinka hullu väite!

Laittaa laitteita paremmuusjärjestykseen niin Holga se on paras ja muut tulee perästä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4261
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2360
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1901
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1505
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1473
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1304
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      788
    8. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      761
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106