Mitä mieltä ootte Nikon RAIIA 15-45/60 kaukoputkesta? Tuotehan on jo poistunut markkinoilta, mutta olisin käytettynä ostamassa.
Onko kellään kokemusta yleensäkkään Nikonin putkista? Millaisia ovat? Lähinnä lintujen katseluun olen putkea hankkimassa.Aloittelija olen vielä. Onko hyvä vai huono? Perustelut...
Kiitos etukäteen kaikille teille, jotka ootte viittiny vastata.
Nikonin kaukoputket??????
4
1174
Vastaukset
- hintaisekseen
Omistan tuosta RA-sarjasta pykälää isomman 20-60/80mm mallin, joka myös edustaa kaukoputkien keskisarjaa. Tyytyväinen olen ollut. Olen päässyt vertailemaan myös tuplaten kalliimpaan Leicaan. Suurin ero on isompi okulaari ja valovoimuus ääripäässä. Sen sijaan 20-30x ei tuonnut niin suurta laadullista eroa kuin etukäteen kuvittelin ja että tällä harrastustasolla olisin valmis isompaan uhraukseen. Ainoa mikä hieman kismittään, on se, että omistaani malliin ei saa Nikonin järjestelmäkameraan sopivaa sovitetta, kuten Nikonin hieman kalliimman uudemman mallisarjan
putkiin.- Antti Isotalo
kyllä Canon on paree.
- LUOJANI
Antti Isotalo kirjoitti:
kyllä Canon on paree.
kuinka hullu väite!
- Joo..
LUOJANI kirjoitti:
kuinka hullu väite!
Laittaa laitteita paremmuusjärjestykseen niin Holga se on paras ja muut tulee perästä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026