scania 143

aina paras

http://www.v8power.nl/inhoudalbum2007.php?albumnummer=2&page=2
scania 143 on paras ja tulee olemaan kyllä on nautinnollista ajaa 143 kuin jotain näitä nykyäjan munamallisia r sarjan paskakasoja.
ja tämä malli kestää vaikka kuinka monta miljoonaa kilometriä.ja on komeimmat v8 moottorin äänet.
ja kunnon manuaaliset keppivaihteet pitää olla en ikinä huolisi jotain hemmetin puoliautomaattia

KING OF THE ROAD FOREVER

52

10084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      omaansa kehua.

      • sinä-

        tarkoitatko omaa autoasi


    • kiistellä

      Sano ajokoira, ku muniansa nuoli

    • Piti sun

      Tulla oikein tänne kertomaan ettei kukaan uskalla antaa sulle kolmossarjalaista uudempaa autoa.

      • olla

        taidat olla jokin alle kaksikymppinen pojan kloppi


      • scania 143 450

        Mitä kertomista siinä on jos toinen tosia puhelee.
        t:toinen 3sarjalaisen kuski.


    • paras scania

      en ikinä ostaisi jotain nykyajan tietokoneella pilattua kotteroa vaan kunnon scanian missä on manuaali keppivaihteet ja scania 143 on paras

      • toi urpo

        Vielä kommentoivan omia juttujaan täällä. Joku amiskakara on nyt kakannu housuun kun on nähny jonkun vanhan 143 romuläjän matkalla hajottamoon. Jos olisit oikeasti edes kerran istunut R-Scanian kyydissä niin tajuaisit kuinka vitun tyhmiä noi sun jutut on.


      • happamia
        toi urpo kirjoitti:

        Vielä kommentoivan omia juttujaan täällä. Joku amiskakara on nyt kakannu housuun kun on nähny jonkun vanhan 143 romuläjän matkalla hajottamoon. Jos olisit oikeasti edes kerran istunut R-Scanian kyydissä niin tajuaisit kuinka vitun tyhmiä noi sun jutut on.

        Joo 6 vuoden välein scania vaihtunu ja liikennöity 70 vuotta. Ja ei kukaan ole kaivannu vanhoja reuhkuja takasi. Täytyy sanoa, että remontit ja huollot erityisesti vähentyny , niin paljon , tuntuu toi oma halli iha turhalta. Nostalgia on hieno asia mut todellisuus on , että tekniikka menee eteenpäin ja sitä pysyy mukana tai sitten ei. Mutta parempaan päin on menty koko ajan .

        Ps. kolmas sukupolvi menossa ja eka auto oli chervolet ja nää naapurimaan autot tuli hiukan myöhemmin. Ja isukki on ollu paremmilla autoilumailla 15 vuotta. noille vittuilijolle tiedoks etukäteen.


      • rahtaa
        happamia kirjoitti:

        Joo 6 vuoden välein scania vaihtunu ja liikennöity 70 vuotta. Ja ei kukaan ole kaivannu vanhoja reuhkuja takasi. Täytyy sanoa, että remontit ja huollot erityisesti vähentyny , niin paljon , tuntuu toi oma halli iha turhalta. Nostalgia on hieno asia mut todellisuus on , että tekniikka menee eteenpäin ja sitä pysyy mukana tai sitten ei. Mutta parempaan päin on menty koko ajan .

        Ps. kolmas sukupolvi menossa ja eka auto oli chervolet ja nää naapurimaan autot tuli hiukan myöhemmin. Ja isukki on ollu paremmilla autoilumailla 15 vuotta. noille vittuilijolle tiedoks etukäteen.

        paremmilla autoilumailla? onko se sitte ajamassa CEMTTIÄ tai jotain?


      • kuules kakara
        toi urpo kirjoitti:

        Vielä kommentoivan omia juttujaan täällä. Joku amiskakara on nyt kakannu housuun kun on nähny jonkun vanhan 143 romuläjän matkalla hajottamoon. Jos olisit oikeasti edes kerran istunut R-Scanian kyydissä niin tajuaisit kuinka vitun tyhmiä noi sun jutut on.

        tiedoksi sulle kakara että minä olen jo ajanut kuorma autoa silloin jo kun sinä paskoit housuun ja taidat tehdä niin vieläkin en ole ikikä käynyt mitään turhanpäiväisiä koulutuksia vaan suoraan töihin ja minä en välitä paskaakaan mistään pilkuista ja pisteistä välissä kohta taas kumminkin joku pilkun nussija valittaa


      • sen
        kuules kakara kirjoitti:

        tiedoksi sulle kakara että minä olen jo ajanut kuorma autoa silloin jo kun sinä paskoit housuun ja taidat tehdä niin vieläkin en ole ikikä käynyt mitään turhanpäiväisiä koulutuksia vaan suoraan töihin ja minä en välitä paskaakaan mistään pilkuista ja pisteistä välissä kohta taas kumminkin joku pilkun nussija valittaa

        saattaa arvata


      • scania143 450
        toi urpo kirjoitti:

        Vielä kommentoivan omia juttujaan täällä. Joku amiskakara on nyt kakannu housuun kun on nähny jonkun vanhan 143 romuläjän matkalla hajottamoon. Jos olisit oikeasti edes kerran istunut R-Scanian kyydissä niin tajuaisit kuinka vitun tyhmiä noi sun jutut on.

        3sarjalaisella tehään silloinkin töitä,kun sun romu ärräs on sähköpumppu rempassa.


    • ihan ajettava peli

      Se nyt vaan on kuitenkin sillä lailla, ettei niitä vanhoja romuja kannata enään tekohengittämällä tiellä pitää. Tietysti, jos elämässä ei ole muuta kuin se vanha auto, johon mielellään sijoittaa kaiken minkä ehtii tienata.

      Uudella pelillä on järkevämpää ja muutoinkin mukavampaa tehdä töitä, niin ei tarvitse jatkuvasti tinata ja harsia kasaan joka nurkasta. Tietäähän sen jo uunompikin, että rauta väsyy vanhetessaan. Niin ja mikä on tärkeintä, nykypelien polttoainetaloudellisuus hakkaa mennen tulleen ja palatessa nuo vanhat koslat (merkistä riippumatta).

      • sen verran

        Mä en välitä paskaakaan paljon kuluu dieseliä vuodessa koska vaikka sitä kuinka yrittäisi jotain näitä perkeleen taloudellis ajo tyylejä niin verottaja pistää sitä kovemmat maksut mitä enemmän jää tilile se fakta.


      • automies nbc

        Olen samaa mieltä alkuperäisen viestin aloittajan kanssa että 143 on paras scania mitä on tehty.Ja siihen vähän kommentoisin mitä nämä pellet täällä haukkuu heti jos auto on vaikka vuosimallia 2002 niin heti tulee kommenttia että eihän sillä nyt enää voi ajaa kun on jo kohta 6 vuotta vanha.Tiedän monia jotka sanovat että nämä nykyajan kuorma autot ovat ihan paskoja kun on jo muutama vuosi ajettu niin on tehty jo vaihdelaatikko remontti perä on pitänyt korjata sähkö vikoja kun ei autot estä jos tulee pikku pakkanen niin heti on koneet sekaisin.Minä en itse osta ikinä mitään hiton tietokone ohjattua autoa ennemmin ostan hevos kärrit ja hevosen ja kuskaan vaikka sillä jos ei muuta olisi. JA KAIKEN MAAILMAN EIKÖ OLE RAHAA OSTAA KOMMENTIT VOI ANTAA OLLA TULEMATTA.SANON ETTÄ RAHAA MUTTA TUOLLAISIIN NYKYAJAN KOTTEROIHIN EN RAHOJANI TUHLAA.Ja voin sanoa että kun itsellläni on scania 143 ajettu kohta 2 miljoonaa eikä ole mitään vikoja ollut mitä nyt niitä pieniä mitä aina joka autosta löytyy ja hyvin kulkee ja kestää vielä varmasti 3 miljoona kilometriä.
        sitä ei aina tarvitse olla miljoonan vehkeet että pitäisi vaihtaa joka toinen kuukausi


      • ???!
        sen verran kirjoitti:

        Mä en välitä paskaakaan paljon kuluu dieseliä vuodessa koska vaikka sitä kuinka yrittäisi jotain näitä perkeleen taloudellis ajo tyylejä niin verottaja pistää sitä kovemmat maksut mitä enemmän jää tilile se fakta.

        Kuluilla ei ole mitään väliä? No ei voi odottaa autoilun jatkuvan kovin pitkään.


      • kaliiberia
        automies nbc kirjoitti:

        Olen samaa mieltä alkuperäisen viestin aloittajan kanssa että 143 on paras scania mitä on tehty.Ja siihen vähän kommentoisin mitä nämä pellet täällä haukkuu heti jos auto on vaikka vuosimallia 2002 niin heti tulee kommenttia että eihän sillä nyt enää voi ajaa kun on jo kohta 6 vuotta vanha.Tiedän monia jotka sanovat että nämä nykyajan kuorma autot ovat ihan paskoja kun on jo muutama vuosi ajettu niin on tehty jo vaihdelaatikko remontti perä on pitänyt korjata sähkö vikoja kun ei autot estä jos tulee pikku pakkanen niin heti on koneet sekaisin.Minä en itse osta ikinä mitään hiton tietokone ohjattua autoa ennemmin ostan hevos kärrit ja hevosen ja kuskaan vaikka sillä jos ei muuta olisi. JA KAIKEN MAAILMAN EIKÖ OLE RAHAA OSTAA KOMMENTIT VOI ANTAA OLLA TULEMATTA.SANON ETTÄ RAHAA MUTTA TUOLLAISIIN NYKYAJAN KOTTEROIHIN EN RAHOJANI TUHLAA.Ja voin sanoa että kun itsellläni on scania 143 ajettu kohta 2 miljoonaa eikä ole mitään vikoja ollut mitä nyt niitä pieniä mitä aina joka autosta löytyy ja hyvin kulkee ja kestää vielä varmasti 3 miljoona kilometriä.
        sitä ei aina tarvitse olla miljoonan vehkeet että pitäisi vaihtaa joka toinen kuukausi

        Volvon F 12:sen kanssa. Molemmat mallit olivat sen verran pitkään markkinoilla, että lastentaudit ehtivät jäädä välille. Yksinkertaisia ja erittäin pitkäikäisiä pelejä. Molemmilla olisi ajanut vaikka kuuhun ja takaisin, jos sinne olisi ollut tie olemassa.

        Ei ole kuitenkaan kovin tarkoituksenmukaista, että ikääntyneitä ajoneuvoja suurinpiirtein kaivetaan romuttamojen nurkista ja kasataan ajokuntoon. Tietyssä vaiheessa auton korjauskustannukset nousevat oleellisesti, kun kuluvat osat yksi toisensa jälkeen tulevat tiensä päähän. Eikä siitä tekemälläkään uutta saa.

        Itse työskentelen tällä hetkellä vuoden 2002 viirulla, parin vuoden sisään ajokilometrit ovat sillä kantilla, että mennee viimeistään vaihtoon. Huolto- ja korjaussopimus umpeutuvat vuodenvaihteessa. Melko huolettomia kilometrejä on autolla ajettu.


      • talkkia takamukseen
        sen verran kirjoitti:

        Mä en välitä paskaakaan paljon kuluu dieseliä vuodessa koska vaikka sitä kuinka yrittäisi jotain näitä perkeleen taloudellis ajo tyylejä niin verottaja pistää sitä kovemmat maksut mitä enemmän jää tilile se fakta.

        Taidat olla just sellanen laskutaidoton kilometrin haukkaaja. Kuljetus ei ole bisnestä vaan elämäntapa, no et ole ainoa, sehän tään alan pilaa. Dieselin hinta hipoo 1.1 € ja iha sama paljon auto haukkaa kakkoo. Ei perhana, että kun mies on tyhmä. No pääasia, ettei verottaja saa mitään. Pikku vinkki mitä enemmän maksat veroja, sitä enemmän on jäänyt viivan alle. Suosittelen, Jotain pientä kaupallista kurssia tai siirtymistä pikaisesti kuskiksi.


      • taidat--
        talkkia takamukseen kirjoitti:

        Taidat olla just sellanen laskutaidoton kilometrin haukkaaja. Kuljetus ei ole bisnestä vaan elämäntapa, no et ole ainoa, sehän tään alan pilaa. Dieselin hinta hipoo 1.1 € ja iha sama paljon auto haukkaa kakkoo. Ei perhana, että kun mies on tyhmä. No pääasia, ettei verottaja saa mitään. Pikku vinkki mitä enemmän maksat veroja, sitä enemmän on jäänyt viivan alle. Suosittelen, Jotain pientä kaupallista kurssia tai siirtymistä pikaisesti kuskiksi.

        taidat olla joku perseen nuolija mikä tekee kaiken mitä roisto vanhaset ja kahju pentu kataiset siellä käskee.taidat olla joku pentu joka ei tiedä yrittämisestä mitää.ja tarkoitin että vaikka täällä suomessa kuinka yrittäisi säästää niin tällä alalla siitä ei ole mitään hyötyä ellei sieltä eduskunnasta ala päitä putoamaan.että pidä kullipää se turpa kiinni


      • pahasti
        taidat-- kirjoitti:

        taidat olla joku perseen nuolija mikä tekee kaiken mitä roisto vanhaset ja kahju pentu kataiset siellä käskee.taidat olla joku pentu joka ei tiedä yrittämisestä mitää.ja tarkoitin että vaikka täällä suomessa kuinka yrittäisi säästää niin tällä alalla siitä ei ole mitään hyötyä ellei sieltä eduskunnasta ala päitä putoamaan.että pidä kullipää se turpa kiinni

        älä menetä yöunia, kato et jaksa vetää ympäripyöreetä.


      • scania 2012
        taidat-- kirjoitti:

        taidat olla joku perseen nuolija mikä tekee kaiken mitä roisto vanhaset ja kahju pentu kataiset siellä käskee.taidat olla joku pentu joka ei tiedä yrittämisestä mitää.ja tarkoitin että vaikka täällä suomessa kuinka yrittäisi säästää niin tällä alalla siitä ei ole mitään hyötyä ellei sieltä eduskunnasta ala päitä putoamaan.että pidä kullipää se turpa kiinni

        taitaapi olla pinni piukalla


      • nykyautot hyviä
        automies nbc kirjoitti:

        Olen samaa mieltä alkuperäisen viestin aloittajan kanssa että 143 on paras scania mitä on tehty.Ja siihen vähän kommentoisin mitä nämä pellet täällä haukkuu heti jos auto on vaikka vuosimallia 2002 niin heti tulee kommenttia että eihän sillä nyt enää voi ajaa kun on jo kohta 6 vuotta vanha.Tiedän monia jotka sanovat että nämä nykyajan kuorma autot ovat ihan paskoja kun on jo muutama vuosi ajettu niin on tehty jo vaihdelaatikko remontti perä on pitänyt korjata sähkö vikoja kun ei autot estä jos tulee pikku pakkanen niin heti on koneet sekaisin.Minä en itse osta ikinä mitään hiton tietokone ohjattua autoa ennemmin ostan hevos kärrit ja hevosen ja kuskaan vaikka sillä jos ei muuta olisi. JA KAIKEN MAAILMAN EIKÖ OLE RAHAA OSTAA KOMMENTIT VOI ANTAA OLLA TULEMATTA.SANON ETTÄ RAHAA MUTTA TUOLLAISIIN NYKYAJAN KOTTEROIHIN EN RAHOJANI TUHLAA.Ja voin sanoa että kun itsellläni on scania 143 ajettu kohta 2 miljoonaa eikä ole mitään vikoja ollut mitä nyt niitä pieniä mitä aina joka autosta löytyy ja hyvin kulkee ja kestää vielä varmasti 3 miljoona kilometriä.
        sitä ei aina tarvitse olla miljoonan vehkeet että pitäisi vaihtaa joka toinen kuukausi

        no kyllähän se näin on että uus on aina uus ja työnteko maistuu,,,ajoin edellisellä 14 vuotta ja 2,8 miljoonaa,,,,,, niin kyllä rupes jo kilometrit tuntuun ja auto 2007 mallin eli jonkun mielestä nykyajan paska mutta eipä pidä paikkaansa hyvin toimi huollot vaan ajallaan niin kyllä menee nykyajan paskatkin ,,,,, mutta jos ei huolleta asian mukaisesti niin sittenhän voidaan kitistä täällä kokemusta on volvo 88


    • duck-

      kyllä ne jaksaa jankuttaa nyt samasta asiasta ei yhtään asiallista vastausta näytä olevan vaaan kaikki jotain vinoilua sairasta touhua

      • xxxx.

        143 on kyllä hieno laite,mutta nelos,ja ärrä sarja vie voiton kolmosesta. uusi on aina uusi. ja kuskin kannalta se on aivan sama mitä kuluttaa,tai minkälaiset ovat huoltokustannukset.
        Uusien huoltokustannukset,ja polttoaine kulutus ovat käytännössä paljon pienempiä kuin vanhempien autojen,joten kuka enää käyttää jotain 3-sarjalaisia,jos tulee paljon kilometrejä?


    • on on

      aivan totta

      • jotain rakentavaaki

        Sinne meni vittu taas nii hyvä alku teksti hukkaa. Muutaman helvetin rikkaan ja muutaman runkun takii varmaankin


    • parikasi

      ja näinhän se menee että uusi auto on aina aikakautensa paras ,,,,, ajelin tuossa viime keväänä kasiparilla kuukauden kun vaki auto oli maalauksessa ja autoilla oli ikä eroa 20 vuotta niin kyllä oli mukava päästä nykyauton rattiin ,,,,, puhukaa mitä puhutte ja ajaakaa niillä vanholla ja hyvillä kyllä uusiin kuskeja löytyy

    • Kerroo

      Eikös Rauniolle ole nyt tulossa 143 kanja ?

    • mmmm...

      Et taida saada mitään muuta allesi, kuin tuommoisen romuläjän niin pakko tulla selkeästi tänne purkamaan vitutusta? ;) Kyllä se R-sarja vaan vie voiton kaikista.

    • SKAL

      142 ja 143 Scaniat niillä tuotiin aikoinaan leipä taloon ja vieläkin löytyy 143 vuosimallia 1996 eikä lähde vallan äkkiä pois.On tosa numeroa 164 ja r500 ja r580 ja mitä noita ny on kertynyt nurkkiin,mutta 143 on edelleen auto joka tekee leipää ja aina siitä on kilpailu kuka sen saa.Ne on nää nykyiset hampit ja penat jotka ei ajaisi kun viirusilmillä ja muilla uusilla autoilla.Noi vanhat tuppaa vaan tekemään sitä rahaa kun ei tarvitse maksaa rahoitusyhtiöille ja ei se nafta niin paljoa maksa mitä nordea rahoitus veisi kuukaudessa.Verottajakin tykkää noista vanhoista peleistä.

    • Penat kiistelee....

      Jaaha on pitkästä aikaa taas isot miehet alkaneet kiistelemään samallalailla kuin pikkulapset hiekkalaatikolla eli kenen isi on vahvin ja kenen äidillä on eniten rahaa. täällä vaan aikuist miehet väittelee kenen työkalu on paras. On siinä kavereilla pienet ympyrät jos työkaluista tarvii kiistellä! Miksi autokuskien on niin pakko kehua sitä omaa rautamalmikasaa? Miksei esim. hitsarit väittele kenen hitsauskone on paras tai sorvarit riitele kenen sorvi voittaa?? Onko läskin rekkakuskin saatava kehua edes jollain itseään kun maha on iso ja pili pieni?

      • Vanhakääkkä

        Penat kiistelee...hyvä rahtari .Et nyt ole ymmärtänyt lukemaasi. Tässähän ei todellakaan pienimunaiset hemmot elvistele vaan kertovat totuuden,että vanha "malmikasa" eli 143 Scania on rautaa vielä 20 vuoden jälkeen. Ne pieni munaiset ostavat muutaman vuoden välein aina uusimman mallin ja isoimmalla koneella mitä saa ja siihen sitten kaikki rosteri hilavitkuttimet ja pölykapselit päälle.Kaiken lisäksi ne todelliset Kaania -miehet jotka ajavat näillä oikeilla autoilla ovat niitä langanlaihoja vanhoja heppuja joilla menee Norttia 2 askia päivässä ja pari termospulloa kahvia. Heidän heijari on niin iso ettei tiedä kumpaan lahkeeseen sen tunkisi kun aamulla työhousuja pukee. Ne läskit pikku pilimiehet vahaavat 2015-2016 mallisia R -sarjalaisia talleilla hiki otsassa ja toivovat ,että edes joku kimuli huomaisi heidät.Ei huomaa ei kiinnosta sorry!


    • R-MIES

      143 ja ärräläinen.Ei märkäkorva taijja tietee mitä puhhuu:Se on mäntävä vielä äetin ja isukin luo kasvamaan.Tullee sit puhumaa ku on älliä piässä.

      • hävetkää isot miehet

        Kannattaisi R-MIEHEN:kin mennä vähän kasvamaan jos tarvii pikkulasten hiekkalaatikkokiistelyjen tavoin netissä kiistellä siitä kenen työkalu on paras! ***TTU kyse on siis pelkästä rautamalmikasasta ja isot aikuiset ihmiset kiistelee kenen on paras! Kun se metallikasa on ojassa pyörät kohti taivasta on varmaan aika sama onko kyseessä Scania,Mersu,Volvo tai Sisu tai mikä tahansa muu merkki! Eikö?

        Kyllä meidän isi teidän isin voittaa!!!


    • Rahti-Setä

      Kyllä 143 Scania on autojen kuningas.En ole koskaan ajanut niin vähä vikaisella ja kestävällä,kuin 143 on.
      Minun mielestäni Scanian kehitystyön olisi voinut pysäyttää siihen,koska se oli kaikin puolin valmis auto.
      Ulkonäylllisestikin siinä silmä lepää.
      Edelliseen kirjoitukseen viitaten,ei ole sama,että mikä auto siellä ojan pohjalla köllötää pyörät taivasta kohden.
      Ne harvat 143 jotka vielä ovat liikenteessä,kun sellaista autoa kohtaa onnettomuus,voi sanoa,että puhutaan menetyksestä,jota ei voi korvata.
      Uuden romuttuessa saat vakuutus rahoilla samanlaisen tilalle,mutta hyväkuntoisesn 143 romuttuessa menetys on lopullinen.

      • yksi vaan

        Olen samaa mieltä asiasta


    • ikiscania

      Lehtimäki Hämeenkyröstä ajaa vielä 142:lla sementtiä pyttyautolla Paraisilta. Pystyputket ja mahtava soundi.

      • Scaaaania

        Jotain keikkaa nakkaa Lehtimäki pyttyautolla Raahen suunnassakin , ei tosin oo ainakaan vuoteen näkyny firman väriin maalattua vihreetä 142:ta. Koitin viimeks ottaa kuvaakin mutta en kerenny, komee soundi vaan kuulu kun poletti rantatietä etelään päin.Tuttu rahtihemmo kerto että vanha firma ,ollu jo ennen sotia Petsamon linjalla, lieneekö perää;)


    • 13+1=?

      Ihan sama vaikka ajasin polkuautolla kunhan korvaus ajoista on kohdillaan! Mä olen niin sanottu "leipäkuski" eli ajan rahan takia, en siksi että saisin vielä viikonloppuisin kinata paikallisessa muitten läskimahojen kanssa miten se pyttyjen asento oikeessa autossa pitää olla. Mulla on parempaakin tekemistä perheeni kanssa kun vielä tuhlata kesäviikonloput siihen että käydään jossain härmässä pällistelemässä silmät suurena muitten tollojen autoja jotka kilpailee siitä että kuka saa tuhlattua eniten kromia ja maalia TYÖKALUUN!!! Mut valitettavasti just näiden tosirahtareiden takia tää ala ei tuu ikinä saamaan taksoja kuntoon kun nää samat sankarit keitten muijatkin on älynneet lähteä kävelemään kun äijä rakastaa enemmän autoa kun akkaansa, älyäisivät pistää pillit pussiin ja jättäisivät alan oikeasti fiksuille yrittäjille, niin polkevat sitten tuolla hintoja ettei vouti vaan vie autoa ja saavat viettää sitä mahtavaa rahtarielämää.

      • Rahti-Setä

        Olisi kannattanut käyttää tämä sepustukseesi tuhlattu aika sen perheesi kanssa touhuamiseen.
        Ei kannata tänne tulla itkemään katkeruuttaan.Olisiko parempi,että ne jotka uhraavat paljon vapaa-aikaansa sen työkalunsa näyttäväksi rakentamiseen,istuisivat senkin ajan baarissa niitten läskimahojen seurassa?

        Mihin perustat väitteesi,että juuri nämä,jotka laittavat autonsa edustus kuntoon,ovat taksojen polkijoita?

        Minulla on aivan päinvastainen käsitys asiasta.Tiedän useita yrityksiä,jotka voi laskea taksan polkijoihin.Yksikään kyseisten yritysten auto ei ole laitettu.

        Muijien kävelemään lähdöstä totean vain,että ainakin tässä firmassa,jossa itse olen töissä puunataan kalustoa koko yrittäjäperheen voimin,eli myös emäntä osallistuu ja varmasti omasta tahdostaan.

        Olen varma,että sinä kuulut juuri siihen kategoriaan kuljettajista,joitten käsi ei nouse tervehdykseen kohdatessaan toisen ison tiellä,kädet tiukasti ratissa ja mahdollisimman yrmeä ilme naamalla?
        Kyllä elämä on ihanaa!


      • Vanhakääkkä

        13 1=? Olet ihan hakoteillä.Ne rakennellut autot tahkoavat rahaa ja paljon. Lisäksi monet rakentelijat ovat hankkineet sponsorit jotka maksaa rakentelun lähes kokonaan. Lisäksi nämä rakentelijat ovat saaneet koko perheen mukaan touhuun.Vietetään yhteistä laatuaikaa eli on sellainen koko perheen harrastus. Pitkän kuljettaja urani aikana olen nähnyt sivusta monta konkurssia ja niissä ajoneuvot yleensä viimeisen vuoden aikana jäävät ilman huolenpitoa ei huolleta ei pestä kun ei ole varaa.Kun hyvät kuskit lähtee menemään niin "ne halvat "kuskit sitten tuhoaa auton lopullisesti osaamattomuudellaan. Ei jää paljon konkurssipesään realisoitavaa. Se nyt on vaan totuus.Itse en auton rakentelusta paljon perusta.Minulle riittää,että auto on aina puhdas ja hytti siisti. Kyljissä ei ole vauhtiviivoja eikä ruostetta metalliosissa. Siisti menopeli on kuljetusliikkeen paras käyntikortti.


      • Duunariduunaa

        13 1 = ? olet" leipäkuski" ja jne.... ehkä olet nyt vuonna 2016 jossain muussa työssä kun se perhe on se tärkein.Et lue edes mitä muut kommentoivat. Ihan nyt aikuisten oikeasti jos muija jättää niin ei suomalainen jössikkä ala halamaan kuorma-autoa.
        Hän halaa olutpulloa,kossupulloa ja monen monta muuta pulloa.Ei nämä hyvin menestyvät todella harvat kuljetusyritykset jotka rakentelevat autoja ole taloudellisesti heikolla. He ovat niitä jotka ovat osanneet neuvotella hyvät sopimukset ajohommista. Kaverit jotka rakentelevat menopelejä ovat myös perheellisiä ja jälkikasvulle on hurjan tärkeää ,että iskän menopeli on se kaunein.Mikäli nyt naiset tunnen niin kyllä sellainen tosi cool kuorma-auto on myös vaimon mieleen.(Ei äijä silloin ehdi tsekkailla muita naisia)Ja vielä lopuksi hyvä kysymys ääliölle? miten Scania 143 ja autojen tuunaminen edes liittyy toisiinsa??????


    • niin se menee

      Kyllähän se niin on että kerran olen kaksi päivää ajanut kolmos sarjalaista ja en enää ikinä halua sitä kokea!!! Kyllä uusi on aina uusi!!

      • VaidettaArvottiin

        Ja v...tut on. Ajoin uutta MAN merkkistä perkelettä ja automaattilaatikko oli ihan syvältä... että ottaa pattiin vieläkin. 20 vuotta ja 2 miljoonaa ajettu Scania tai Volvo hakkaa mennen tullen tällaiset saksalaisen insinöörin tuotokset.Jos nyt joku haluaa välttämättä MAN merkkisen kuorma-auton niin manuaalivaihteisto....näin se nyt on voisi vaihtaa nimeksi WOMAN se nimi kuvaisi autoa paremmin.


    • 144

      Lehtimäellä myös scania 144.

    • ajanut

      143 kova sana 90 luvulla

      • Jamaailmapelastuu

        Se nyt vaan on se ainut ja oikea V-8 jossa pakoputkesta tulevat äänet kertoivat,että rahaa on tulossa tilille ja rutosti. Nykyinen Scania V-8 on kuin kuiskaus menneestä sellainen muistolehto. Nainen voisi muuttaa sanoiksi saman asian sanoilla "Nyky-Scania on raikas kuin Libresse kuukautissuoja." Ei vuoda ja pelastetaan koko maailma Euro-6 voimalla.


    • Scaniaforever

      Scania 143 kyllä kyllä .... on parempi kuin 140,141,142. Paras noista kaikista. 143 Scania sellainen nokkamalli mitä maansiirtohommissa käytettiin oli yksi huono puoli.Saatanallinen ohjaamomelu.Kun moottori on edessä kaikki melu kantautuu ohjaamoon.Scania 93,113 ja 143 buldog mallit ovat todella kestäviä ikiliikkujia ja todella mukavia ajaa. Sitten tämä seuraava sukupolvi ei ollut yhtä hyvä. Varsinkin alkuaikoina
      oli todella pahoja laatuongelmia(joita ei olisi saanut olla) Nyt allani on vuosimallia
      2013 Scania jolla olen ajanut 300 000 km ilman mitään ongelmia.(Ainoa ongelma on ollut kuskinistuimen ilmaletkun irtoaminen)Vaihteistona on ollut robottivaihteisto ilman kytkinpoljinta.Se on toiminut kuin unelma.Ainoan moitteen saa vaihteisto asiasta kun peruuttaa hitaasti ylämäkeen niin se alkaa pomputtaa ohjaamoa jos ajaa liian hiljaa.Kohta julkaistaan täysin uusi Scania jossa pääpaino on laitettu tietotekniikan hyödyntämiseen kuljetustoiminnassa. Toivottavasti autotehdas onnistuu uusissa ideoissaan paremmin kuin 94 Scanian ensiesittelyssä.

    • Juujuujoojoo

      Tämä keskustelufoorumi on kielletty kaikilta Sprinter-miehiltä eteenkin Turun suunnalta olevilta osa-aikaisilta sellaisilta...tiedätte kyllä.

    • Johtotähtinen

      On nämä Kaania ukot ihan oma rotunsa.Tiedän vannoutuneen tällaisen friikin.Kalsareissakin taitaa lukea Scania. Hän oli netin kautta tilannut cd-levyn jossa oli pelkkää V-8 Scanian kiihdytysääniä ja turbon ujellusta.Väliin oli laitettu vähän pakokaasujarrun murinaa. Vertailussa oli miten eri pakoputkistot vaikuttaa soundiin.Tätä meteliä oli levyllä toista tuntia. Levyn alkuperämaa taisi juuri olla NL eli Hollanti . Tämän hepun mukaan kyseinen levy on parasta matkamusaa pitkälle reissulle. Niin on meitä moneksi.

    • rrrrrrzzzz

      Yhelläki ukol on kampiakseleista tehty sauna siell ärisee pyhät äijä niitä meni ku
      hevosella heinää yhteen aikaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3333
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3175
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      435
      2391
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      246
      1473
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      78
      1221
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1178
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      126
      1086
    Aihe