moi. opiskelen ekaa vuotta hotelli- ja ravintola alaa, se ei kiinnosta. olen aina halunnut kampaajaksi! hain viime haussa 4 eri hiuspaikkaan,minneen en päässyt. en edes pääsy kokeisiin. keskiarvoni on huono, 6.8 :S ajattelin hakea uudestaan mutta mietin onko minulla mitään mahdollisuuksia päästä opiskelemaan unelma alaani? kuitenkin kuvis 10 eikä mitään allergioita sunmuuta! mitä voin tehdä? en kuitenkaan ajatellut lähteä minneen 10 luokalle.. auttakaa oikeasti,olen hyvin kiitollinen!!:)
hiusala!!
3
1214
Vastaukset
- kampaaja opiskelija
Hei!
Itse opiskelen parturi-kampaajaksi juuri ensimmäistä vuotta. Varmaan tiedät , että tähän ammattiin on erittäin vaikea päästä opieskelemaan sillä on paljon hakijoita. Tänne minun kouluun oli ensisijaisia hakijoita 250 ja otettiin 16. Keskiarvoni oli 8.4 ja sitä huonommalla ei päässyt.
Et pääse tuolla keskiarvolla ainakaan tälle linjalle vaan pitää 10-luokalle mennä. Olisi kannattanut miettiä siellä yläasteella , tuota opiskelua ja lukea kokeisiin hyvin. En ole itse helpolla tätä paikkaa saanut ja se vaati kyllä kovaa työtä.
Onhan sinulla se vaihtoehto , että menet johonkin yksityiseen kouluun mikä on todella kallis. Sieltä vaan ei valmistuta parturi-kampaajaksi eikä saada sitä ammattinimikettä , mutta kuitenkin koulutus.- saikku
juu kiitos paljon! kyl ois kannattan opiskella paremmin oma vikani tietty etten pääse, kyl nyt harmittaa. mut kiitos viel. :)
- tee näin.
valitettavast hiusalalle pääset vain tällä tavalla: käy kymppiluokka, nosta ka yli 8.5.sen jälkeen pääset. Nykyään hiusalan opiskelijoiden aikaisempi koulumenestys on huimaavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833