Avoin asianajovaltakirja

millainen se on?

Perillinen ei tule ukkinsa perunkirjoitukseen ja hän olisi laittamassa valtakirjaa. Millainen valtakirja hänen tulisi laittaa? Onko avoin asianajovaltakirja sellainen, että siihen ei tarvitse muuta laittaa kuin otsikoksi "Avoin asianajovaltakirja" ja sitten vain allekirjoitus, nimenselvennys, aika ja paikka?

17

12108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoittaja

VALTAKIRJA

Valtuutan pitämään (ukin nimi) perunkirjoituksen ja tyydyn läsnäolevien päätökseen.

Paikka, aika ja valtuuttajan (perunkirjoitukseen saapumatta jäävän perillisen) allekirjoitus.

Todistavat: Matti Meikäläinen Liisa Teikäläinen

• nix nax

>>ja tyydyn läsnäolevien päätökseen.

• Kirjoittaja
        nix nax kirjoitti:

>>ja tyydyn läsnäolevien päätökseen.

Arvasin, että joku omaa arvoaan nostattava puuttuu kirjoitukseeni... No joka tapauksessa saimme kyseisen paperin tekemiseen perunkirjoittajan neuvot ja niin toimittiin.

"Valtuutan NN:n edustamaan minua XX:n jälkeen toimitettavassa perunkirjoituksessa."

No mitenkäs se NN on sitten niin luotettava puolesta toimija?

No niin, palaan taas työn ääreen, heippa!

• nix nax
        Kirjoittaja kirjoitti:

Arvasin, että joku omaa arvoaan nostattava puuttuu kirjoitukseeni... No joka tapauksessa saimme kyseisen paperin tekemiseen perunkirjoittajan neuvot ja niin toimittiin.

"Valtuutan NN:n edustamaan minua XX:n jälkeen toimitettavassa perunkirjoituksessa."

No mitenkäs se NN on sitten niin luotettava puolesta toimija?

No niin, palaan taas työn ääreen, heippa!

Ehdotuksesi oli kertomallani tavalla arveluttava. Jos sinä sen toteamisesta nokkiisi otit, niin pysypä vain siellä työsi ääressä, kun sen ehkä paremmin osaat.

>>No mitenkäs se NN on sitten niin luotettava puolesta toimija?

• Kirjoittaja
        nix nax kirjoitti:

Ehdotuksesi oli kertomallani tavalla arveluttava. Jos sinä sen toteamisesta nokkiisi otit, niin pysypä vain siellä työsi ääressä, kun sen ehkä paremmin osaat.

>>No mitenkäs se NN on sitten niin luotettava puolesta toimija?

Miten sekavaa...
        "Olipa luotettava tai ei, niin eipä voi ainakaan mitä tahansa sopimuksia mennä tekemään valtuuttajan puolesta, kuten sinun valtakirjamallissasi."

Aikaisemmin väitit ettei siellä mitään sopimuksia tehdä? Päätä jo mitä mieltä olet. En alennu jatkamaan kanssasi tätä hyödytöntä väittelyä. Tiedät kaiken ja olet siis aina oikeassa... Hyvää syksyä sinullekin!

• nix nax
        Kirjoittaja kirjoitti:

Miten sekavaa...
        "Olipa luotettava tai ei, niin eipä voi ainakaan mitä tahansa sopimuksia mennä tekemään valtuuttajan puolesta, kuten sinun valtakirjamallissasi."

Aikaisemmin väitit ettei siellä mitään sopimuksia tehdä? Päätä jo mitä mieltä olet. En alennu jatkamaan kanssasi tätä hyödytöntä väittelyä. Tiedät kaiken ja olet siis aina oikeassa... Hyvää syksyä sinullekin!

Johan on merkillinen riitapukari palstalle eksynyt!

Tarjoamasi valtakirjamalli ei ollut perunkirjoitukseen paras, ja kun paremman ja turvallisemman perustelujen kera esitin, niin riitelijäksi yrität leimata! Jos ei itsetuntosi tällaista kestä, niin parempi sinun olisi mielenterveytesi kannalta pysyä poissa keskustelupalstoilta omissa oloissasi.

>>Aikaisemmin väitit ettei siellä mitään sopimuksia tehdä?>Tiedät kaiken ja olet siis aina oikeassa...

• Kirjoittaja
        nix nax kirjoitti:

Johan on merkillinen riitapukari palstalle eksynyt!

Tarjoamasi valtakirjamalli ei ollut perunkirjoitukseen paras, ja kun paremman ja turvallisemman perustelujen kera esitin, niin riitelijäksi yrität leimata! Jos ei itsetuntosi tällaista kestä, niin parempi sinun olisi mielenterveytesi kannalta pysyä poissa keskustelupalstoilta omissa oloissasi.

>>Aikaisemmin väitit ettei siellä mitään sopimuksia tehdä?>Tiedät kaiken ja olet siis aina oikeassa...

Sinä ja sinun "klausuulisi". Voi voi ja PISTE ja LOPPU

• nix nax
        Kirjoittaja kirjoitti:

Sinä ja sinun "klausuulisi". Voi voi ja PISTE ja LOPPU

... että "klausuuli" menee yli sinun horisonttisi, joten kerronpa sen merkityksen sinulle vielä kauniiksi lopuksi:

klausuuli = yleislauseke, (sopimuksen) ehto tai määräys (Joka kodin sivistyssanasto)

• Kirjoittaja
        nix nax kirjoitti:

... että "klausuuli" menee yli sinun horisonttisi, joten kerronpa sen merkityksen sinulle vielä kauniiksi lopuksi:

klausuuli = yleislauseke, (sopimuksen) ehto tai määräys (Joka kodin sivistyssanasto)

Alennun nyt tasollesi, mutta minun on pakko sanoa vielä tämä. Jos ei ihmisellä ole muuta elämää, kuin yrittää olla "asiantuntija" täällä, niin se on kyllä todella säälittävää.
        Lopuksi neuvo sinulle: HANKI ELÄMÄ!

• nix nax
        Kirjoittaja kirjoitti:

Alennun nyt tasollesi, mutta minun on pakko sanoa vielä tämä. Jos ei ihmisellä ole muuta elämää, kuin yrittää olla "asiantuntija" täällä, niin se on kyllä todella säälittävää.
        Lopuksi neuvo sinulle: HANKI ELÄMÄ!

Minä pysyn tasollani, eikä minulla ole mitään pakottavaa tarvetta sinua enempää opastaa, mutta sanonpa nyt kuitenkin: Minun ei tarvitse "yrittää" olla asiantuntija tämän palstan aiheissa, sillä minä OLEN niiden asiantuntija. Sen voi jokainen palstaa pitempään seurannut todeta, mikäli hänellä itsellään on jonkinlaiset perustiedot aiheista.

>>Lopuksi neuvo sinulle: HANKI ELÄMÄ!

• Kirjoittaja
        nix nax kirjoitti:

Minä pysyn tasollani, eikä minulla ole mitään pakottavaa tarvetta sinua enempää opastaa, mutta sanonpa nyt kuitenkin: Minun ei tarvitse "yrittää" olla asiantuntija tämän palstan aiheissa, sillä minä OLEN niiden asiantuntija. Sen voi jokainen palstaa pitempään seurannut todeta, mikäli hänellä itsellään on jonkinlaiset perustiedot aiheista.

>>Lopuksi neuvo sinulle: HANKI ELÄMÄ!

"Tuo sinun "neuvosi" on tyypillinen sellaisen henkilön fraasi, jolla ei oikeasti ole mitään sanomisen arvoista."

Se olikin sellainen klausuuli = määräys.

• nix nax
        Kirjoittaja kirjoitti:

"Tuo sinun "neuvosi" on tyypillinen sellaisen henkilön fraasi, jolla ei oikeasti ole mitään sanomisen arvoista."

Tuolla monta tuntia aikaisemmin jo lupasit:

>>Voi voi ja PISTE ja LOPPU

• ei kannata
        Kirjoittaja kirjoitti:

väitellä hänen kanssaan. Hänen 'asiantuntemuksensa' on peräisin Googlesta, ja Hesarin sivuilta, siinä lhedenjaon ohessa. Ja tietysti siitä, että on onnistunut pikku perinnöstä keplottelemaan itselleen suurimman osan. Käyttäytyi perunkirjoituksessa niin sairaasti, että harkittiin virkavallan kutsumista paikalle. Jättäkää typerä nix nax (käyttää muitakin nimiä, mm. putte) rypemään omaan ojaansa. Vanha, katkera, vihaa pursuava nainen, jolla ei enää ystäviä ole.

• nix nax
        ei kannata kirjoitti:

väitellä hänen kanssaan. Hänen 'asiantuntemuksensa' on peräisin Googlesta, ja Hesarin sivuilta, siinä lhedenjaon ohessa. Ja tietysti siitä, että on onnistunut pikku perinnöstä keplottelemaan itselleen suurimman osan. Käyttäytyi perunkirjoituksessa niin sairaasti, että harkittiin virkavallan kutsumista paikalle. Jättäkää typerä nix nax (käyttää muitakin nimiä, mm. putte) rypemään omaan ojaansa. Vanha, katkera, vihaa pursuava nainen, jolla ei enää ystäviä ole.

Palstan ilopillerikin on näköjään palannut. Edellisestä ilottelusta onkin jo 11 päivää. Missä oikein olet luurannut?!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000082&posting=22000000030153905

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000082&posting=22000000029798081#22000000029798081

Vakavasti puhuen: kysymyksessä on mielestään etuoikeutettu perillinen ("pesän likvidit varat heti minulle, muut osakkaat - ´pullikoitsijat`- sen sijaan odottakoot omaa osuuttaan lesken kuolemaan"), jolle olen aikanaan hyviä neuvojani jakanut. Kun neuvot eivät vastanneet odotuksia, katkeruus kumpuaa ahneen sielun syövereistä loputtomiin.

• ...eikä vaadita mitään valt...

Kuolinpesän kaikki osakkaat on kutsuttava peruntoimitukseen.

Kaikkien osakkaiden läsnäolo ei ole välttämätön.

Perunkirjoituksessa toimituksena todetaan sukuselvityksestä ja mahdollisesta testamentista ilmenevät kuolinpesän osakkaat, todetaan kuolinpesän omaisuus ja velat sekä määrätään omaisuuden arvo. Perunkirjoituksessa perukirjaan lisätään mahdolliset läsnäolijoiden vaatimukset/ilmoitukset ja varataan osakkaille mahdollisuus tarkistaa perunkirjoitusta varten hankitut asiakirjat esim. pankkien saldotodistukset, minkä jälkeen pesänilmoittaja allekirjoittaa perukirjan ja samalla vahvistaa ilmoittaneensa kaikki varat ja velat ja perunkirjoitustoimiston puolesta uskotut miehet vakuuttavat merkinneensä kaikki ilmoitetut varat ja velat ja ne myös arvioineensa parhaan kykynsä mukaan.

Tämän jälkeen kaikki läsnä olleet allekirjoituksellaan hyväksyvät perukirjan ja läsnä olleet saavat oman kappaleensa perukirjaa.

>>Varmistaaksesi, että oma näkemyksesi otetaan huomioon, suosittelen että et valtuuta ketään hyväksymään puolestasi ja vaadit perukirjan itsellesi myös.

• nix nax

>>Perunkirjoituksessa toimituksena ... määrätään omaisuuden arvo.>Tämän jälkeen kaikki läsnä olleet allekirjoituksellaan hyväksyvät perukirjan>läsnä olleet saavat oman kappaleensa perukirjaa.

• omena,.-

auttavasta neuvosta kiitos.
      on seinä musta tai valkoinen -ei kannata riidellä -tulisiko siitä harmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe