kynsisieni

epätoivonen

mikä olisi tehokas apu kynsisieneen, jos ei halua vahvaa ja pitkää antibioottikuuria syödä?
Olen kuullut etikkakylvyistä ja teatree öljystä, mutten tiedä annostusta, jotkut ovat jopa sisäisesti juoneet (laimennettua) teatree öljyä, onko kokemusta? Entä muita toimivia jippoja?!

6

1577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perenkele

Jalka napsahti poikki kolarissa viikko sitten. Jipot käytän tieten ens..huh huh.

Tosiasiassa kynsisieni ehkä lähtee VAIN antibioottikuurilla.
      Kun kuulemma palaa takaisin, annan keltaisten, käpristyneiden kynsien olla.

• Amalia

Tea-Tree öljyä EI SAA OTTAA sisäisesti.

Minulla on kirjanen (Masena OY ISBN 951-96946-2-5) nimeltään
        Tea-tree-öly, jonka on kirjoittanut Ritva Risku-Erja Rönngvist-Anneli Ketonen.

Tässä kirjasessa neuvotaan kynsisientä hoitamaan laimentamattomalla öljyllä. Pumpulipuikon avulla tea-tree öljyä levitetään laimentamattomana kynsiin ja kynsivalliin useita kertoja päivässä. Hoito kestää muutaman viikon.

• konsteja

Etsi kaupsta Vocca-tuotteita, joissa pitäis olla myös erityisesti kynsisieneen tarkoitettua liuosta. En ole itse kokeillut, mutta vaikuttavat tehokkailta. Toinen on merisuolavesi- tai etikkavesijalkakylvyt. Syyliin ja känsiin käytetään joskus hopeaeristysteippiä :).

Sienilääkkeet sisäisesti otettuna ovat kovaa tavaraa, yksi tuttavani sai niistä keskushermosto-oireita, kun annostus ei ollut kohdallaan.

• tutkimuksiin

Ihan ensimmäisenä kannattaa mennä lääkäriin ja tutkituttaa että kyseessä on todellakin sieni. Näin ei ainakaan tule kokeiltua aivan turhia hoitoja. Itsellä hoidettiin kynsipsoria (jos se nyt on oikea diagnoosi!) pitkään sienenä. Nyt otettu noin 10 vuoden sisällä sieniviljely 4 kertaa. Useampi ihotautilääkäri todennut että tämä ei ole sientä. Vielä ei ole parantavaa /selkeästi oireita helppottavaa hoitoa löytynyt.

• Kaikki kokeiltu

Hei, minulla oli muutama vuosi sitten tosi paha kynsisieni ja kokeilin kaikkea, eikä mikään muu vienyt sientä pois kuin sisäisesti otettava 3kk kuuri, antibiootteja niiden en oleta olevan.

Sisäinen kuuri vei todella sienen tehokkaasti pois, lakkahoidot (reseptillä sekin) ja muut poppakonstit eivät auta mitään, hermot vain menevät. Rahaa palaa niin paljon poppakonsteihin ja toissijaisiin lääkkeisiin, että kannattaa vain ottaa se sisäinen kuuri, joka on kallis sekin.

Sieni tahtoo tulla uudestaan tai ainakin vuoden päästä kynnet jälleen paksunevat ja tulevat ruman näköisiksi, vaikkei sientä enää löydettäisikään. Entiset vaaleanpunaiset kynnet katosivat. Itselle kävi näin.

Sitten totesin vasta muutama päivä sitten aivan ihmeellisen asian: Isoissa varpaankynsissäni on tapahtunut kummallinen, silminnähtävä muutos. Kynsissä menee näkyvä kasvuraja, jossa vanha kynsi on paksua ja keltaista ja "portaan" toisella puolella kynsi on ohut ja kaunis ja terveen näköinen. Ero on huikea. Ainoa muutos, mitä ruokavaliooni on tullut on se, että olen alkanut syödä KROMIVALMISTETTA ihan muissa tarkoituksissa. Mieleeni juolahti, että jos siis kromilla onkin jokin vaikutus kynsiin - mitään infoa en asiasta ole lukenut ainakaan.

Olen hyvin skeptinen aina kun puhutaan näistä luontaistuotteista, mutta kukaan ei estä kokeilemasta. Kromipitoisuudet ovat niin pieniä, että tietääkseni ei haittaa ainakaan valmisteen syömisestä ole, varsinkaan jos ei saa kromia muualta.

• olen juuri

selättänyt kummastakin peukalovarpaan kynnestä kynsisienen laimentamattomalla Tea Tree-öljyllä. Kynsien reunoihin käytin öljyyn kastettua Tops-puikkoa ja kynnen päälle uppoannos öljyä. Hoitoaika 2vkoa, joka toinen päivä. Suosittelen, minulla tämä ainakin toimi erinomaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe