Princen paras levy?

vouzzi

Tämmöistä keskustelua ei ole vielä ollut, joten ei muuta kuin vastaamaan! Mikä on paras? Itse en tunne tuotantoa kovin hyvin, mutta kuuntelen mielelläni teidän fanien mielipiteitä.

10

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nakki.

      -sama ku kysyisit: "mikä on paras Uuno Turhapuro-filmi?" ..vastaus:samaa puolivillaista helppoheikki kamaa kaikki.

      • typeriäkommentteja

        tuolta Beatles-osastolta jälleen asialla. Ilmeisesti ei oman suosikin rallit riitä.


    • tilt

      on Sign 'O' the Times. Siltä löytyy kaikkea: soulia, funkkia, rockia, poppia ja jazzia. Se on myös kriitikoiden arvostetuin Prince-albumi. Ja oma suosikkini.

      Muita hyviä Prince-levyjä:

      Purple Rain
      Parade
      1999
      Dirty Mind
      Lovesexy
      Diamonds & Pearls
      Around the World in a Day

      • tilt

        ostamaan näin aluksi Sign 'O' the Timesin ja Purple Rainin. Ja Paraden. Siinä on mielestäni kolme parasta.


      • tilt

        Diamonds & Pearls on kyllä hyvä levy ja ostamisen arvoinen, mutta mieluummin kannattaa ostaa Love Symbol. Levy on ilmestynyt vuotta D&P jälkeen ja on melko samantyylinen, paitsi kymmenen kertaa parempi. Olen kuunnellut kyseistä levyä lähiaikoina paljon, eikä siltä näytä minusta löytyvän yhtään täytebiisiä vaikka levyllä on 18 raitaa. D&P levyllä näitä löytyy pari kappaletta.


    • whitedove

      Oma suosikkini on Purple Rain, vaikka Sign O The Times tuleekin aika lähelle. Seuraavana listallani ovat Parade ja Dirty Mind. 80-luvun tuotanto tunnustetaan ylipäätään kovaksi, myöhemmät levyt jakavat enemmän mielipiteitä.

      Näistä suosikkilevyistä taidettiin muuten keskustella enemmän Funk-palstalla ennen kuin Prince sai oman palstan.

      • jukka

        Siellähän asia otettiin esille pari kertaa, mutta eipä tässä mitään. Kertaus on opintojen äiti.

        Munkin suosikki on Purple Rain ja oon yllättävän paljon samoilla linjoilla whitedoven kanssa noista muista parhaista. Sign "o" the Times ja Parade ovat tottakai loistavia, samoin Dirty Mind ja pidän myös 1999:sta ja monesta, monesta muusta. Uudemmista levyistä 3121 on paras.


    • Daddy Pop

      on ehkä kaikkein kovin. Mitään näin suorasukaista ja uskaliasta ei kukaan ole tehnyt ennen eikä jälkeen - paitsi Prince itse seuraavalla levyllään Controversy. Se on kuitenkin jotenkin hajanaisempi kokonaisuus kuin timmi ja tiukka Dirty Mind. Yhtä tylyä kamaa kuitenkin kummatkin.

      • Prince-fani

        Ennen vastasin muitta mutkitta Purple Rain, mutta asenne on muuttunut. Ei siten, että joku muu albumi olisi mennyt Purple Rainin ohitse, mutta moni on tullut rinnalle. En pysty enää rankkaamaan yhtä levyä parhaaksi, on pakko mainita useampia. Sama ongelma tuntuu olevan muillakin: Daddy Pop on tainnut erilaisissa yhteyksissä mainita ykkössuosikikseen niin Purple Rainin, 1999:n, Dirty Mindin kuin Paradenkin ;) Suurimmista töistä vain Sign of the Times ei ole vielä saanut mainintaa :D


      • Daddy Pop
        Prince-fani kirjoitti:

        Ennen vastasin muitta mutkitta Purple Rain, mutta asenne on muuttunut. Ei siten, että joku muu albumi olisi mennyt Purple Rainin ohitse, mutta moni on tullut rinnalle. En pysty enää rankkaamaan yhtä levyä parhaaksi, on pakko mainita useampia. Sama ongelma tuntuu olevan muillakin: Daddy Pop on tainnut erilaisissa yhteyksissä mainita ykkössuosikikseen niin Purple Rainin, 1999:n, Dirty Mindin kuin Paradenkin ;) Suurimmista töistä vain Sign of the Times ei ole vielä saanut mainintaa :D

        ihan sairaan hyvä, ja onneksi sen joku muu muistaa aina mainita - ja se on aika lailla fiiliskysymys. Yhteen aikaan en paljon muuta kuunnellutkaan kuin Sign of the Timesia, olihan se levy joka palautti uskon Princeen niillekin jotka luulivat että supertähteyden myötä sen ote on alkanut lipsumaan. Heti kun Sign of the Times ilmestyi, epäilykset vaimenivat oitis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe