Asunnon myynti, alle 2 vuotta

dippi22

Eroamme mieheni kanssa ja myymme asunnon (rivitalo). Omistuksesta jää muutama kuukausi alle 2 vuotta ja muutamme molemmat vuokralle eri asuntoihin. Voimmeko pitää kirjat vanhassa asunnossa, jotta 2 vuotta tulee täyteen ja emme häviä myyntivoittoveroja? Jääkö siitä kiinni? Entä voinko pitää itse kirjat vanhassa asunnosssa, jos maksan myös vuokraa toiselle osapuolelle, tod.näk. kunnalle?(jos mieheni jää vielä asumaan vanhaan asuntoomme.)?

7

6464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkät

kirjat, vaaditaan asuminen (kirjat) ja omistaminen (kauppakirjat tms).

• dippi22

Tottakai kauppakirjat ovat meillä.

Mutta onko mahdollista olla vuokralla toisessa asunnossa, vaikka osoite, asumistiedot yms.(posti) tiedot tulisi vanhaan omistusasuntoon? Jotta saatais kaks vuotta täyteen asumista.

• viisaampi
        dippi22 kirjoitti:

Tottakai kauppakirjat ovat meillä.

Mutta onko mahdollista olla vuokralla toisessa asunnossa, vaikka osoite, asumistiedot yms.(posti) tiedot tulisi vanhaan omistusasuntoon? Jotta saatais kaks vuotta täyteen asumista.

tietää mikä on sen rikoksen nimi kun jättää muuttoilmoituksen maistraattiin tekemättä ja koettaa kiertää myyntivoittoveroa vaikka asuu todistettavasti muualla eli vuokrasopimus on olemassa.

Eihän tuossa ole mitään ongelmaa, myykää samalla millä ostitte niin ei tule verotettavaa tuloa.

Tai kun ei ole toista asuntoa mihin muuttaa niin kirjat jää makaamaan entiseen kämppään. Asuu toisten nurkissa.

• veroa tulisi

Onko kahden vuoden aikana niin paljoa asunnon hinta noussut että teille pahemmin veroa tulisi maksettavaksi? Siitä kun saa vähentää tehdyt hankinnat ja remonttien ja parannusten kustannukset. Itse ostin vuosi sitten ja aion myydä, mahdollinen vero jäisi joka tapauksessa niin pieneksi ettei sillä ole juuri merkitystä.

• dippi22

En tiennyt että remppauskulut voi vähentää myyntivoittoveroista. Remppasimme itse, voiko tarvikkeet vähentää, vai pelkkä onko pelkkä työ vähennyskelpoista?

• Voit...
        dippi22 kirjoitti:

En tiennyt että remppauskulut voi vähentää myyntivoittoveroista. Remppasimme itse, voiko tarvikkeet vähentää, vai pelkkä onko pelkkä työ vähennyskelpoista?

Tarvikkeet voit vähentää, jos kuitit tallella. Omaa työtä ei voi vähentää, mutta jos teetit jotain ulkopuolisella, niin kuittien mukaan voit vähentää.
        Voit muistaakseni vähentää myös mahdolliset välittäjän perimät kulut.

• kotona...

ja "remontoikaa" sitä uutta kuukauden verran. Se on täysin laillista. Se koska myytte pätee eli allekirjoitus päivä. Vuokraa ette voi nostaa siltä ajalta koska itse asutte siinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe