Halpa DVD-videokamera

häh?

Vaatimukset:
Hinta: 200€ - 500€ (saa halvempikin, mutta vaatimukset, muista!)
Saa olla tuki kaksikerros levyille. Optinen kuvanvakain. Muistikorrtipaikka. (SD tai Memory Stick mieluiten) Ja tietysti hyvä kuvanlaatu ja äänenlaatu. MiniDV kameraa ei saa olla.
_________________________________________________

Sanokaas nyt videokuvauksen aloittelijalle kunnon videokamera.

7

4257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • DVD kameraa

        Älä ihmeessä osta DVD kameraa, vaan DV-kasetille tallentava, jos haluta toimivan kameran ja hyvälaatuisen videokuvan.


      • häh?
        DVD kameraa kirjoitti:

        Älä ihmeessä osta DVD kameraa, vaan DV-kasetille tallentava, jos haluta toimivan kameran ja hyvälaatuisen videokuvan.

        Vai onko se magneettinauhaa vai ei? Mä luulin että kasetit on old school ja Hi 8, VHS, MiniDV ja Digital 8 on ihan hel**tistä.


      • häh?
        DVD kameraa kirjoitti:

        Älä ihmeessä osta DVD kameraa, vaan DV-kasetille tallentava, jos haluta toimivan kameran ja hyvälaatuisen videokuvan.

        Niin että on vaatimuksena edullinen hinta, optinen kuvanvakain, joku muistikorttipaikka ja hyvä kuva- ja äänenlaatu. Onko se Sony paras merkki vai Panasonic vai... mikä?


      • Kuvaaja 6
        häh? kirjoitti:

        Niin että on vaatimuksena edullinen hinta, optinen kuvanvakain, joku muistikorttipaikka ja hyvä kuva- ja äänenlaatu. Onko se Sony paras merkki vai Panasonic vai... mikä?

        Digitaalinen videonauha kestää ainakin 30 vuotta. DVD-levyn kestosta ei varmuuutta. Joillakin ongelmia jo parin vuoden kuluttua.

        Kuvan laatu myös parempi nauhalle tallentavissa kameroissa (pienempi pakkaussuhde).


    • DavDav

      Testasin pari päivää Samsung VP-D371:
      http://lyhytlinkki.net/?pfdczkld
      Ei kallis, mutta väritasapaino oli keinovalossa ihan mitä sattuu ja manuaalinen mittaus pahensi vaan tilannetta.

      Palautin ja otin testiin Canon MD-111:
      http://lyhytlinkki.net/?bszbjxlq
      Kuvanlaatu ok, mutta sisäinen mikrofoni kaappaa kasettimoottorin äänet ja videoissa kuuluu jatkuvasti taustalla häiritsevä "klik klik" -ääni. Joystick oli myös ärsyttävä käyttää.

      Palautin Canonin ja otin tilalle Sony DCR-DVD106E:
      http://lyhytlinkki.net/?1hv8cftu
      Huomattavasti kalliimpi kuin edelliset ja tallennus dvd-levylle, mutta kuvanlaatu erinomainen ja äänenlaatu hyvä. Käyttömukavuus hyvä ja kosketusnäyttö toimii kivasti. Ei ainakaan vielä ole mitään negatiivista löytynyt Sonysta.

      • mulla kanssa tuo..

        ja olen tyytyväinen.. hinta/laatu suhde kohdallaan! sanokoon kuka tahanasa mitä tahansa dvd kameroista mutta minun käyttö tarkoitukseeni erittäin hyvä kamera!! ja kuka sanoi että editointi hankalaa??? jos on oikeat vehkeet niin kyllä onnistuu ja aika kivuttomasti!! jotka muuta väittää ei VAAN OSAAA!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe