Kaikki operaattorit perseestä?

vai mitä

nyt kun on katsellut näitä keskustelupalstoja, niin on ilmeisesti tultava siihen johtopäätökseen että kaikki operaattorit huijaavat, ylihinnoittelevat, palvelevat huonosti ja verkot ei toimi

eli minkä ihmeen operaattorin tässä nyt sitten valitsisi kun on suunnitelmissa päivittää puhelin 3G-pakettiin (ehkä N95) rajoittamattomalla datan siirrolla?

6

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • operaattorin

      jonka HSDPA tukiasemien näkyvillä pääasiassa asustelet tai liikuskelet, jos aiot hyödyntää tuota "rajoittamatonta datasiirtoa", tosin rajoittamatonhan se on toki myös GSM verkossa, nopeus kylläkin vain 40kb, eli iso on ero 1500kb siirtoon. Eli olisi oltava mieluusti 3.5g verkon kuuluvilla ja se on kovin herkkä verkko, joten hyvä kaveri jolla olisi jo moiset vermeet olisi saatava koeajolle etenkin pääasialliseen käyttöpaikkaan...
      Niihin operaattorien peittokarttoihin ei kannata luottaa kuin suuntaa antavina, josta nyt näkee onko nopeaa dataa saatavilla lainkaan tietyillä operaattoreilla siellä nurkilla...

    • pettynyt

      en suosittele ainakaan dna:n liittymää, itse olen erehtynyt ottamaan sellaisia useammankin ja olen todella pulassa niiden kanssa..laskutus on ihan sekaisin ja datapalveluista tulee ihan järjettömiä ja aiheettomia laskuja tälläkin hetkellä 970 euroa..ja kukaan ei tiedä mistä johtuu..uudet n95 puhelimet otin pois käytöstä ja laitoin pöytälaatikkoon..kun ei niitä uskaltanut ainakaan dna:n liittymissä käyttää kun siellä laskutus ihan mitä sattuu...sitten otin sieltä 2 kpl yhden megan nettiliittymään..no keksimäärin niiden nopeus 50 - 250 kbit/s...nyt tarvii kait nämäkin laittaa samaan laatikkoon ja maksaa kaikki ihan turhasta...

      • olisi hieman

        kevyemmin alkaa tuo provosointi, vaiko että oikein kaikki N95 puhelimet laitoit laatikkoon???
        Kyllä sen tietää mistä hinta johtuu milloinkin, eli se johtuu käyttäjästä, turha sitä on taivastella.
        Itselläni ei DNAsta ole ollut sentinkään moitetta, olen käyttänyt datasiirtoa ja nyt matkanettiä vuosikausia ja ainahan on ollut mahdollista nähdä jo puhelimesta mitä on siirtänyt kun aiemmin oli pakettihinta ja voi varoa ylittämästä rajaa.
        Voihan olla ettei muiden operaattorien nopeus ole siellä kuin 40kb/s.
        Taitaa se navigointi niillä N95 puhelimilla olla se mikä maksaa, mutta hanki nyt ensi ne käytettäväksi...


      • pettynytik
        olisi hieman kirjoitti:

        kevyemmin alkaa tuo provosointi, vaiko että oikein kaikki N95 puhelimet laitoit laatikkoon???
        Kyllä sen tietää mistä hinta johtuu milloinkin, eli se johtuu käyttäjästä, turha sitä on taivastella.
        Itselläni ei DNAsta ole ollut sentinkään moitetta, olen käyttänyt datasiirtoa ja nyt matkanettiä vuosikausia ja ainahan on ollut mahdollista nähdä jo puhelimesta mitä on siirtänyt kun aiemmin oli pakettihinta ja voi varoa ylittämästä rajaa.
        Voihan olla ettei muiden operaattorien nopeus ole siellä kuin 40kb/s.
        Taitaa se navigointi niillä N95 puhelimilla olla se mikä maksaa, mutta hanki nyt ensi ne käytettäväksi...

        ikävä kyllä ongelma ihan konkreettinen, minulla on tällähetkellä 9 dna liittymää, ja kesällä laitoin 3 n95 puhelinta ja niihin läppärit sekä nettiliittymät rajattomalla datasiirrolla jolloin voi myös navigaattoria käyttää kun niitä tarvii työmatkoilla..ongelma alkoi heti ensimmäisestä laskusta ja se koskee yhtä liittymää...jonka laskut olivat heti eka laskusta useita satoja euroja..kaikki johtui dataliikenteestä..soitin aina dna:n asiakaspalveluun ja he eivät löytäneet mistä se johtuu..mutta hyvittivät laskun..virhe toistui jatkuvasti ja kaikissa siitä numerosta tulleissa laskuissa..lopulta hermoistuin aina valittamaan ja soittamaan ja tarkistamaan yhtä puhelinta..ja laitoin näihin läppäreihin 1megan option liittymän ..jolloin puhelinta ei tarvitse käyttää netissä ja kuvittelin saavani laskut sillä kuntoon..kun dna ei pysty kertomaan mistä virhe johtuu...no..näin kuvittelin tekeväni oikein dna liikkeen opastuksella muutokset tehtiin..ja oltiin tyytyväisiä kunnes taas oli laskun aika...ja jälleen n.700 euroa datasiirtoa kyseistä puhelimesta..ja nyt sitä ei voi hyvittää koska matkanettiä ei ko. numerossa enää ole...ja edelleenkään minulle ei osata kertoa mistä lasku tulee....en oikein tiedä miten tulisi tehdä..ja nyt n95 puhelimet on pois käytöstä ja niiden tilalle ihan peruspuhelin..nyt ko. puhelin lähetetty huoltoon..odotellaan mitä se sitten maksaa...


    • saunalahdelta

      Mulla ollut saunalahden rajoittamaton 3g paketti pitkään jo. Ja toimii. Elisan verkossahan sekin toimii mutta saunalahdella sentään vastataan puheluihin ja laskutus pelaa toisin kuin Elisalla.
      (tosin taitavat olla jo muutenkin samaa firmaa, mutta saunalahden nimissä jostain ihmeen syystä paremmat ja halvemmat palvelut)

    • sauna 3

      montako eri operaattoria tiedätte

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe