Uhrin ei kannata suostua sovittelusopimukseen, jos ei varmista mahdollisia vahingonkorvaussaatavia. Yleensä korvaukset jää maksamatta, vaikka sovittelusopimuksessa on maininta vahingonkorvauksista. Vahingonkorvauksia on vaikea ja käytännössä lähes mahdoton hakea jälkeenpäin sivilikanteella.
Uhrin asema sovittelussa
4
1492
Vastaukset
- röyhelö
RAASTUPAAN VAAN EIKÄ MITÄÄN ARMOA
- myös uhri
on kyllä tuosta se, että toimi täysin, mutta olisiko asiaan vaikuttanut se, että toinen saaja oli vakuutusyhtiö, jonne tuli kavereille myös korvattavaa ja minä olin siinä sovittelussa se ratkaiseva tekijä, että suotuin siihen, eikä mennyt käräjille
- ole se prosessi
jossa todellinen uhri yritetään tehdä syylliseksi ja tekijä pelkäksi uhriksi...?
- Kokenut sovittelija
ole se prosessi kirjoitti:
jossa todellinen uhri yritetään tehdä syylliseksi ja tekijä pelkäksi uhriksi...?
Sovittelussa kumpikin kertoo oman näkemyksensä tapahtuneesta. Usein epäilty myöntää tekonsa ja suostuu korvauksiin, jotka hän myös maksaa. Koko prosessi on osapuolille aina vapaaehtoinen. Osa tapauksista menee käräjille sovittelusta huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233071Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122169Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.702013Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001853Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761583Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥401366Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta141292Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001275- 1111095
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151076