AMSTERDAMIIN

ensi kerran..

Olen lähdössä Joulukuussa ensi kerran Amsterdamiin.Muutama kysymys..Olen lomalla 3 pv.
- Parhaat nähtävyydet ?
- Hyvä hotelli keskustasta ?
- Matka lentokentältä keskustaan ? Taksilla..millä--?

Kiitos vastauksista, ja olen jo googlannut jos joku siitä huomauttaa..

Hauskaa viikkoa.

7

3816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntija!

      Kanavalaivat ja niiden ravintolat. Anne Frankin museo. Hyvä kohtuu hotelli keskustassa: Multatuli. Bussi vie lentältä keskustaan.

      • sanoi

        puutarhurin vaimo.


    • MarjutS

      Kanavaristeilyä suosittelen minäkin. Anne Frankin museoon kannattaa mennä n. puolitoista tuntia - tunnin ennen sulkemisaikaa, ei ole enää niin jonoja ja sen ehtii silti vielä hyvin katsoa.
      Van Gogh -museo on upea.

      Ja Amsterdamissa kannattaa syödä Rijstafel ja sitten myös pannukakkuja!

      Olimme hotelli Citadelissa*** ja olimme tyytyväisiä. Keskeinen sijainti, lyhyt matka rautatieasemalle, rauhallinen ympäristö, hyvä aamupala.

      Lentokentältä pääse keskustaan kaikkein helpoiten junalla, joka lähtee lentokentän "alta". Opasteet ovat hyvät.

    • kysymysmerkki?

      Lentokentältä jos ottaa taksin, niin kannattaa yrittää bongata TCA:n taksi. Moni muu on huijari esim. matkamittari pyörii liian vinhaa vauhtia tai ajetaan mutkan kautta.

      Nähtävyyksistä voisin mainita eläinystäville eläintarhan. Lippu on kallis 17,50 euroa, mutta nähtävää riittää.Hyvä hinta-laatu-suhde. Niin ja Madame Tussaudin vahakabinetti. Vihje, ei ne kaikki siellä ole vahanukkeja....

      Edullinen vaatekauppa C&A. Niitä on siellä muistaakseni viisi kauppaa eri puolilla kaupunkia. Sinulle, joka kaipaat puuvillavaatteita, jotka kuitenkin ovat laadukkaita.

    • junalla....

      Ja must-ruokaa on joko Belgialaiset vohvelit (joo, on niitä Amsterdamissakin tarjolla katukioskeissa) tai belgialaiset (ranskan-) perunat majoneesin kera heti Damrakilla, kun tulet asemalta ulos.

      Museoista Rijksmuseum ja Yövartio, ihan pakko nähdä!!! Sai ottaa valokuvia ilman salamaa ainakin aikanaan. Van Gogh Museumissa on myös käytävä. Jordaanin kaupunginosassa on mielenkiintoista kävellä illalla.
      Edullisia vaateostoksia Vroom&Dreesmannilta ja tyylikkäämpiä ostoksia De Bijenkorf -tavaratalossa, vastaa Stockmannia tai NK:ta.

    • Jimmy32

      Itse en Damissa paljonkin olleena ole juurikaan nähtävyyksiä kierrellyt, mutta esim. Rembrandtplein ja Leidseplein ovat mukavia aukioita joiden tuntumassa paljon viihtyisiä pubeja ja ravintoloita. Toki itse Dam square on näkemisen arvoinen.

      Hienoja kirkkoja kaupungista löytyy useampia Olde kirk, Neuwe kirk jne, jos ne kiinnostaa, ainakin ovat arkkitehtuurisesti hienoja.

      Ja jos sattuu tekemään mieli italialaista ruokaa, niin varma valinta on Casa Di David ravintola. Hyviä etnisiä ravintoloita löytyy Leidsepleininlta lähtevätä poikkikadulta, en muista valitettavasti kadun nimeä, mutta Burger Kingin ja Sporttibaarin välistä lähtevä poikkikatu.

    • hollantilainen

      Olen itse Amsterdamista kotoisin...

      Helpoin on mennä junnalla keskustaan (Amsterdam Centraal-pysäkki). Muistaa vaan osta lippu etukäteen, junassa sitä ei ole mahdollista.

      Kokeile rijsttafel, Indonesialainen ravintola "Indrapura" (Rembrandtplein) on paras. Suositelen myös arabialainen ravintola "Nomads" (Rozengracht 133), se on oikein elämys (ei mitään kebabi paikka). Halvammasta päästä on hollantilainen "snackbar", kokeile "patat met satésaus" eli "ranskalaiset sataykastikeessa".

      Amsterdamilaiset yleensä mene "Leidsepleiniin" tai "Rembrandspleiniin" iltaisin. Amsterdamin keskusta ei ole niin hirvein iso eli kävelemällä (tai ratikalla) pääset oikein kivasti ympäri keskustaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe