Olikohan liian kova isku

14

2021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonoa huolta

      koiristaan..ei olisi menettänyt

      • tai minä en tiedä,ko henkilön iästä,terveydentilasta ym ei ole tietoa.Voi tietty olla puhdasta välinpitämättömyyttäkin,mutta aina asiat ei ole niin vaikka siten ne halutaan nähdä.Jotenkin jäi nyt mielikuva että koirat taisi olla ko naisen elämä sittenkin ja kun niitä ei ole niin ei ole syytä elää.Esim ihmisillä on nykyisin paljon mielenterveysongelmia,on niitä joilla talous on reilassa ja niitä joilla ei todellakaan,kaikki eivät osaa,kehtaa tai edes tajua hakea apua.Jos oli esim rahasta kyse,niin sossun eka vastaus tuollaisessa tapauksessa tiedetään,koirat pois kuluja kasvattamasta niin ehkä sitten voidaan katsoa tilannetta uudestaan?En puolustele...enkä syytä koska kukaan ei tiedä toistaiseksi ainakaan totuutta tai ainakaan se ei ole julkista tietoa,koirapoloja kävi minunkin sääliksi,osaan sääliä myös ihmisiä joilla on ongelmia,sorry vaan kaikille taas jo etukäteen.


      • Wendla..
        davalyan kirjoitti:

        tai minä en tiedä,ko henkilön iästä,terveydentilasta ym ei ole tietoa.Voi tietty olla puhdasta välinpitämättömyyttäkin,mutta aina asiat ei ole niin vaikka siten ne halutaan nähdä.Jotenkin jäi nyt mielikuva että koirat taisi olla ko naisen elämä sittenkin ja kun niitä ei ole niin ei ole syytä elää.Esim ihmisillä on nykyisin paljon mielenterveysongelmia,on niitä joilla talous on reilassa ja niitä joilla ei todellakaan,kaikki eivät osaa,kehtaa tai edes tajua hakea apua.Jos oli esim rahasta kyse,niin sossun eka vastaus tuollaisessa tapauksessa tiedetään,koirat pois kuluja kasvattamasta niin ehkä sitten voidaan katsoa tilannetta uudestaan?En puolustele...enkä syytä koska kukaan ei tiedä toistaiseksi ainakaan totuutta tai ainakaan se ei ole julkista tietoa,koirapoloja kävi minunkin sääliksi,osaan sääliä myös ihmisiä joilla on ongelmia,sorry vaan kaikille taas jo etukäteen.

        Olet aivan oikeassa.

        Vähän verrannollinen asia (yhteiskunnan taholta) oli aikoinaan paljon julkisuutta saanut Euran veljesten tapaus. Siellähän myös kuluja säästeltiin ja pidettiin pojat asumassa mielenterveysongelmaisten vanhempiensa kanssa nälässä ja kurjuudessa.
        Koirien kohdalla tosiaankin säästötapa olisi ollut selvä (jos olisi ongemistaan ilmoittanut), ja uskon että tähän rouva ei olisi kyennyt.

        Joka tapauksessa rauha hänen sielulleen ja osanotto hänen sureville omaisilleen. Sekä roppakaupalle hyviä koiranelämän hetkiä hänen koirilleen uusissa kodeissaan. Joskus lemmikki on tärkeämpi kuin oma elämä...


      • Wendla.. kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa.

        Vähän verrannollinen asia (yhteiskunnan taholta) oli aikoinaan paljon julkisuutta saanut Euran veljesten tapaus. Siellähän myös kuluja säästeltiin ja pidettiin pojat asumassa mielenterveysongelmaisten vanhempiensa kanssa nälässä ja kurjuudessa.
        Koirien kohdalla tosiaankin säästötapa olisi ollut selvä (jos olisi ongemistaan ilmoittanut), ja uskon että tähän rouva ei olisi kyennyt.

        Joka tapauksessa rauha hänen sielulleen ja osanotto hänen sureville omaisilleen. Sekä roppakaupalle hyviä koiranelämän hetkiä hänen koirilleen uusissa kodeissaan. Joskus lemmikki on tärkeämpi kuin oma elämä...

        mahtuu sekä surkeita ihmis että eläinkohtaloita.


      • Ehkä oli niin sairas, ettei pystynyt, eikä jaksanut apuakaan hakea....
        Ei ole mukavaa juuri kuolleen ihmisen edesottamuksia ruotia/arvailla täällä keskustelupalsalla.
        Rauha hänelle...


      • Ei varmaan
        davalyan kirjoitti:

        tai minä en tiedä,ko henkilön iästä,terveydentilasta ym ei ole tietoa.Voi tietty olla puhdasta välinpitämättömyyttäkin,mutta aina asiat ei ole niin vaikka siten ne halutaan nähdä.Jotenkin jäi nyt mielikuva että koirat taisi olla ko naisen elämä sittenkin ja kun niitä ei ole niin ei ole syytä elää.Esim ihmisillä on nykyisin paljon mielenterveysongelmia,on niitä joilla talous on reilassa ja niitä joilla ei todellakaan,kaikki eivät osaa,kehtaa tai edes tajua hakea apua.Jos oli esim rahasta kyse,niin sossun eka vastaus tuollaisessa tapauksessa tiedetään,koirat pois kuluja kasvattamasta niin ehkä sitten voidaan katsoa tilannetta uudestaan?En puolustele...enkä syytä koska kukaan ei tiedä toistaiseksi ainakaan totuutta tai ainakaan se ei ole julkista tietoa,koirapoloja kävi minunkin sääliksi,osaan sääliä myös ihmisiä joilla on ongelmia,sorry vaan kaikille taas jo etukäteen.

        Totuus tässä on se että koirien omistaja on syyllistynyt hyvin vakaviin ja pitkään jatkuneisiin eläinsuojelurikoksiin. Johtipa tähän mikä tahansa niin omistaja on syyllinen ja täydessä vastuussa teoistaan. Tämä on se tärkein totuus asiassa, puolustuskyvyttömien eläinten törkeä rääkkääminen.

        Toinen tärkeä asia on että eläimet pelastettiin ajoissa ja sijoitettiin hyviin perheisiin.

        Muu ei minulle merkitse mitään. En voi sääliä henkilöä joka ei sen vertaa eläimistään oikeasti välitä että huomaisi ja tunnustaisi ettei kykene eläimistä huolehtimaan ja järjestäisi itse ajoissa eläimet parempiin perheisiin.

        Jos ihmisellä on mielenterveydellisiä tai terveydellisiä ongelmia jotka rajoittavat eläimistä huolehtimista niin paljon että koirien hyvinvointi vaarantuu niin silloin on ymmärrettävä luopua eläimistä. Rahanpuute taas ei estä ulosteiden ja virtsan siivoamista ja kaljottelun jälkien siivoamista, kuten ei suurinta osaa muutakaan koirien hyvinvoinnista huolehtimista.

        Ei rajoittuneisuus ole mikään puolustus, kuten ei ole myöskään se että eläimet ovat henkilölle hyvin tärkeitä. Olisihan se erikoista jos rikoksen oikeuttaisi se että jollain tavalla "välittää" eläimistään.

        Eläimistä välittäminen ei koskaan saa tarkoittaa että on ymmärrettävää tai hyväksyttävää enemmän tai vähemmän rääkätä eläimiä.


    • tania78

      Eikös tuolta koirien puolelta löytynyt kaljapulloja ym..? (ainakin sieltä)
      Olisikohan alkoholismi ajanut tuohon...
      Havahtunut huostaanottoon ja menettänyt viimeisenkin toivonsa ja elämänilonsa.

      • kaikkia uutisia ko jutun tiimoilta joten tuosta en tiedä,sen tiedän oikein hyvin ja läheltä tarkasteltuna että holismiin ihmisen ajaa todella usein esim taloudelliset tai psyykkiset ongelmat.


    • taas kamala tapaus kaiken kaikkiaan. Voi olla just noin, kun epäilit taikka sitten vaan silkka onnettomuus, kuka tietää.
      Ei ehkä vaan jaksanut enää välittää mistään.
      Järkyttäviä nämä tarinat ja tässäkin päätös pahin kaikista:(
      Koirien onni tietysti, että tapaus tullut julki ja koirat hoidossa. Toivottavasti saavat koiran arvoisen jatkon elämälleen kukin!
      Ja rauha poisnukkuneelle ja osanotto omaisille.

    • Ei se pois sulje sitä että ei niistä koiristaan välitä, vaikka olisikin hoito laiminlyöty. Elämässä tapahtuu kaikenlaista ja kaikki ei koskaan ole mustavalkoista.
      Mustavalkoinen ajattelutapa vain on niin yleinen ilmiö. Ellet tee tai elä niin kuin muut olet kummajainen toisten silmissä. Ja jos on ongelmia itsensä kanssa asiat pääsee helposti riistäytymään hallinnasta. Ehkäpä viimeinen niitti oli koirien huostaanotto. Ainoat josta nainen välitti vietiin pois.

      • ennenkin,että muut ongelmat johtavat myös huonoon eläintenpitoon ja sille tulee sokeaksikin jo itse eikä tajua kuinka pahasti asiat on,täytyy kuitenkin muistaa että hyvin harvoihin näihin tapauksiin on liittynyt todellista pahuutta,tarkoitan esim koirien(tai muiden eläinten)hakkaamista,lopettamista itse...asioita jotka minusta kertoo ettei välitetä tippaakaan eläimistä vaan hyödytään niistä,ei edes oikeastaan pidetä niistä ollenkaan.Suomessakin on kuitenkin ollut paikkoja joissa koirista on otettu kaikki irti,sitten lopetettu ja haudattu pihamaalle tai navetan taa...
        Tulee mieleen että tälle ihmiselle koirat oli henkireikä ja ken tietää...elikö hän itse yhtään paremmin kuin koiransa,oliko aina ruokaa ja perustarpeita?


      • davalyan kirjoitti:

        ennenkin,että muut ongelmat johtavat myös huonoon eläintenpitoon ja sille tulee sokeaksikin jo itse eikä tajua kuinka pahasti asiat on,täytyy kuitenkin muistaa että hyvin harvoihin näihin tapauksiin on liittynyt todellista pahuutta,tarkoitan esim koirien(tai muiden eläinten)hakkaamista,lopettamista itse...asioita jotka minusta kertoo ettei välitetä tippaakaan eläimistä vaan hyödytään niistä,ei edes oikeastaan pidetä niistä ollenkaan.Suomessakin on kuitenkin ollut paikkoja joissa koirista on otettu kaikki irti,sitten lopetettu ja haudattu pihamaalle tai navetan taa...
        Tulee mieleen että tälle ihmiselle koirat oli henkireikä ja ken tietää...elikö hän itse yhtään paremmin kuin koiransa,oliko aina ruokaa ja perustarpeita?

        Just sama tuli itsellekin mieleen, varsinkin tässä tapauksessa!
        Olisi vaan niin paljon helpompaa tuomita heti vaikka rääkkääjäksi silloin, kun ymmärrys ei riitä :(


      • davalyan kirjoitti:

        ennenkin,että muut ongelmat johtavat myös huonoon eläintenpitoon ja sille tulee sokeaksikin jo itse eikä tajua kuinka pahasti asiat on,täytyy kuitenkin muistaa että hyvin harvoihin näihin tapauksiin on liittynyt todellista pahuutta,tarkoitan esim koirien(tai muiden eläinten)hakkaamista,lopettamista itse...asioita jotka minusta kertoo ettei välitetä tippaakaan eläimistä vaan hyödytään niistä,ei edes oikeastaan pidetä niistä ollenkaan.Suomessakin on kuitenkin ollut paikkoja joissa koirista on otettu kaikki irti,sitten lopetettu ja haudattu pihamaalle tai navetan taa...
        Tulee mieleen että tälle ihmiselle koirat oli henkireikä ja ken tietää...elikö hän itse yhtään paremmin kuin koiransa,oliko aina ruokaa ja perustarpeita?

        ja hänen pienen koiransa. Koira on likainen ja joskus turkkikin takkuinen. Kulkevat miehen kanssa yhdessä joka paikassa. Koira on onnellinen pieni koira ja isännän silmäterä. Keskustelevat kulkiessaan niitä näitä ja kaikki sapuska tasataan.


    • liian kova juttu

      muta mä en ainakaan osaa sitä ihmistä sääliä. Ihmisen pitää tajuta et yli 20:n koiran pitäminen vaatii jo melkoisen määrän resursseja. Siitä ei yksin selviä. Parikin on jo monella liikaa.

    Ketjusta on poistettu 59 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe