Ku tuon commondoren laittaa päälle niin siihen tulee sellainen sininen ruutu jossa on alussa jotain tekstiä niin mitä siihen pitää kirjottaa että pääsee pelaamaan sillä pelejä?
Vastaukset 4
- ex-kuusnelostelija
kasettiasema vai levyasema?
- 344
se on kasettiasema. mitä siihen tullee?
- ex-kuusnelostelija
344 kirjoitti:
se on kasettiasema. mitä siihen tullee?
LOAD [ja returnia perään] lataa ensimmäisen ohjelman kasetilta. Pian latauksen alettua näytölle tulee 10s ajaksi FOUND ohjelman nimi, välinäppäintä COMMODORE, CTR, Q 1 tai 2 näppäintä painamalla lataus jatkuu välittömästi. RUN/STOP näppäimellä lataus loppuu.
BASIC ohjelma käynnistyy RUN komennolla, konekielinen SYS käskyllä. SYS-käskyn perään pitää antaa numerona muistiosoite josta ohjelma alkaa.
Ohjelma käynnistyy automaattisesti jos se ladataan painamalla SHIFT RUN/STOP yhtäaikaa.
Load"testi",1 lataa testi-nimisen ohjelman kasetilta.
Load"testi",1,1 ohjelma ladataan siihen kohtaan muistia josta se on tallennettu.
Load"*",8 lataa ensimmäisen ohjelman levyasemasta.
Esim. SYS 64738 suorittaa koneelle "kylmäkäynnistyksen".
Save"nimi",1 tallentaa nimi-nimisen ohjelman kasetille.
en nyt muista pitikö laittaa välilyöntejä noiden komentojen ja tiedostonimien väliin, kokeile sekä yhteen että välilyönnin kanssa. Tiedoston nimet pitää olla lainausmerkkien sisällä.
- vaan Tasavallan Tietokone
aikoinaan 80-luvulla olisi ollut Suuri Loukkaus kirjoittaa Commodore 64:stä, Tasavallan Tietokoneesta pelikonsolipalstalla. Tuolloin pelikonsolit oli vanhanaikaisia ja kotitietokoneet uusinta uutta. Pelikonsoleilla pystyi vain pelaamaan kun tietokoneella pystyi tekemään muutakin.
Tänä päivänä asia on tietysti hiukan toisin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3551075- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37686- 41578
- 48571
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459