Ku tuon commondoren laittaa päälle niin siihen tulee sellainen sininen ruutu jossa on alussa jotain tekstiä niin mitä siihen pitää kirjottaa että pääsee pelaamaan sillä pelejä?
commondore64
4
465
Vastaukset
- ex-kuusnelostelija
kasettiasema vai levyasema?
- 344
se on kasettiasema. mitä siihen tullee?
- ex-kuusnelostelija
344 kirjoitti:
se on kasettiasema. mitä siihen tullee?
LOAD [ja returnia perään] lataa ensimmäisen ohjelman kasetilta. Pian latauksen alettua näytölle tulee 10s ajaksi FOUND ohjelman nimi, välinäppäintä COMMODORE, CTR, Q 1 tai 2 näppäintä painamalla lataus jatkuu välittömästi. RUN/STOP näppäimellä lataus loppuu.
BASIC ohjelma käynnistyy RUN komennolla, konekielinen SYS käskyllä. SYS-käskyn perään pitää antaa numerona muistiosoite josta ohjelma alkaa.
Ohjelma käynnistyy automaattisesti jos se ladataan painamalla SHIFT RUN/STOP yhtäaikaa.
Load"testi",1 lataa testi-nimisen ohjelman kasetilta.
Load"testi",1,1 ohjelma ladataan siihen kohtaan muistia josta se on tallennettu.
Load"*",8 lataa ensimmäisen ohjelman levyasemasta.
Esim. SYS 64738 suorittaa koneelle "kylmäkäynnistyksen".
Save"nimi",1 tallentaa nimi-nimisen ohjelman kasetille.
en nyt muista pitikö laittaa välilyöntejä noiden komentojen ja tiedostonimien väliin, kokeile sekä yhteen että välilyönnin kanssa. Tiedoston nimet pitää olla lainausmerkkien sisällä.
- vaan Tasavallan Tietokone
aikoinaan 80-luvulla olisi ollut Suuri Loukkaus kirjoittaa Commodore 64:stä, Tasavallan Tietokoneesta pelikonsolipalstalla. Tuolloin pelikonsolit oli vanhanaikaisia ja kotitietokoneet uusinta uutta. Pelikonsoleilla pystyi vain pelaamaan kun tietokoneella pystyi tekemään muutakin.
Tänä päivänä asia on tietysti hiukan toisin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614127
- 1053445
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj352954Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262518- 452117
- 201929
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51899- 1861807
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3911498Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91288