Gregory Peck 1916-2003

Idiootti

11

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku mui

      että joku kanava kunnioittaa
      suuren näyttelijän poistumista
      elokuvamaratoonilla.

      • Idiootti

        Peckissä outoa on se että hän on näytellyt vain kahdessa TV-ohjelmassa: The Blue and The Greyssä (minisarja) Abraham Lincolnina ja V.I.P.-Schaukelissa itseään (Guest Appearance).

        Tosin tuo jälkimmäinenkin on dokumentti-sarja, joten eipä siinäkään ole näyttelemisestä ollut kyse.

        Paul Newmanilla sama luku on 26. Peck teki 59 elokuvaa, Newman on tehnyt (näyttelijänä) 60.


      • pikku mui
        Idiootti kirjoitti:

        Peckissä outoa on se että hän on näytellyt vain kahdessa TV-ohjelmassa: The Blue and The Greyssä (minisarja) Abraham Lincolnina ja V.I.P.-Schaukelissa itseään (Guest Appearance).

        Tosin tuo jälkimmäinenkin on dokumentti-sarja, joten eipä siinäkään ole näyttelemisestä ollut kyse.

        Paul Newmanilla sama luku on 26. Peck teki 59 elokuvaa, Newman on tehnyt (näyttelijänä) 60.

        mistä ammennat kaiken tietoutesi?
        et voi vastata, että kuljet silmät
        ja korvat auki.. ;))
        liittyykö työhösi? (jos saa kysyä..)
        vai käykö peräti työstä? ;))


      • Idiootti
        pikku mui kirjoitti:

        mistä ammennat kaiken tietoutesi?
        et voi vastata, että kuljet silmät
        ja korvat auki.. ;))
        liittyykö työhösi? (jos saa kysyä..)
        vai käykö peräti työstä? ;))

        NETISTÄ!!!1111111111111111111111111

        hehehehheh


      • pikku mui
        Idiootti kirjoitti:

        NETISTÄ!!!1111111111111111111111111

        hehehehheh

        en pudonnut, olen turvavöissä juuri sen vuoksi! ;)


    • Jenkkilänkkäri

      Vähiin käy tämä 40-luvulla jo uransa aloittaneiden näyttelijälegendojen joukko, mikä nyt iät huomioiden aivan luonnollistakin.
      Montaa ei enää ole ns.elävänä legendana;Kirk Douglas,Marlon Brando..
      Nyt siirtyi rajan tuolle puolen yksi karismaattisimmista, komean ulkonäön lisäksi jumalaisen äänen omaava luonnenäyttelijä.

      Itselle Gregory Peckin mieliinpainuvimmat perfomanssit;

      -Ase kädessä(the Gunfighter,1950)Ehkä Peckin pitkän uran paras suoritus,Henry Kingin upeassa westernissä väsyneenä revolverimiehenä, Jimmy Ringona, jonka maine ajaa aina jonkun haastajan esiin.

      -Cape Fear(Cape Fear,1962)Omasta mielestäni se parempi versio, Scorcesen remakekaan huono ollut, mutta tähän J.Lee Thompsonin versioon verrattuna sen jännitys rakennettiin enemmänkin shokkiefekteillä kuin psykologisesti.Peckin hieno rooli(Peck oli parhaimmillaan juuri "ahdistettuna" miehenä ).Peck muuten Scorcesen versiossakin asianajajan roolissa, kuten originellin version Max cadykin, Robert Mitchum, sheriffinä.

      -Näin valloitettiin villi länsi(How the west was won,1962)Pikkuisen möhkälemäisyydestä kärsivä mammuttiwestern,(mm.neljä ohjaajaa;John Ford,Henry Hathaway,George Marshall,Richard Thorpe) nähtävästi edelleenkin maailman kallein western, jossa lähes kaikki mahdolliset western-näyttelijät pienissä cameo-rooleissa.Peck ottaa pisteet kotiin rentona peluri-onnenonkijana.

      -Arabeski(The Arabesque,1965)Vanha musikaalikonkari Stanley Donen ohjasi muutaman aivan napakan agenttijännärinkin 60-luvulla(mm.Charade).Arabeski on erittäin viihdyttävä ja nopeatempoinen tyylikäs jännäri.Peck ja Sophia Loren elegantti duo.

      -Hiipivä kuu(The Stalking moon,1969)Robert Mulliganin piinava, suorastaan thrilleri-länkkäri, oikeastaan kaikenmaailman Uhrilampaiden ja Seitsemien kantateos.Peck erehtyy ihastumaan todella vaarallisen intiaanin squawohon(Eva Marie Saint),joka omaa vielä pimeyden voimiakin.Jälleen Peck todella hyvä piinatun miehen roolissa.

      -Lain tuolla puolen(I walk the line,1970) Peck tuppukylän sheriffinä erehtyy tällä kertaa ihastumaan paikallisen pontikankeittäjän hehkeään tyttäreen(Tuesday Weld)turmiollisin seurauksin.Taas Peck hyvä ahdistettuna,vanhan veteraanin John Frankenheimerin ohjastamana.

      -Ennustus(The Omen,1976)Peckin ultra-perfomanssi ahdistettuna.Diplomaatti ,joka erehtyy adoptoimaan itse pelsebuubin jälkeläisen.
      Mielestäni Manaajan kevyesti piinaavuudessa ohittava 1.luokan kauhupätkä Richard Donnerilta.Peck saa kyllä hienoa taustatukea Lee Remickiltä, joka myös loistava Peckin vaimona.

      -Brasilian pojat(The Boys from Brazil,1978)
      Franklin J.Schfanneri hiukka "yliastuttu" jännäri Hitlerin kloonaamisesta.Peckin jopa jossakin määrin overact, mutta paholaismaisesti hän kuolemanenkeliä Joseph Mengeleä tulkitsee,huikea muodonmuutos ahdistetuista rooleista.

      -Merten sudet(The Sea Wolves,1980)Toimintaohjaaja Andrew V.Mc Laglenin viihdyttävä toiimintapaketti, jossa Peck,Roger Moore,David Niven ym.gentlemannit räjäyttävät saksalaisen vakoilulaivan.Peck näyttää , että yli kuusikymppinen osaa olla "cool".

      -Toisten rahat(Other Peoples`s money,1991)
      Peck sympaattinen vanhana tehtaanjohtajana, jonka elämäntyön ja työntekijöiden työpaikat aikoo syödä niljakas optiokeinottelija(Danny De Vito).Norman Jewisonin leffa yksi kärkkäimmin kapitalismia arvostelivista amerikkalaisista elokuvista sitten Fordin Vihan hedelmien.

      • Idiootti

        Arvasin että vaikka kuinka paljon listaisit, niin Peckin tunnetuin rooli jäisi ulos. Ja ainoa josta hän sai Oscarin.

        Arvaat varmaan elokuvan nimen.

        Arvaan ettet ole edes nähnyt sitä elokuvaa.

        AFI valitsi juuri tässä elokuvassa Peckin esittämän hahmon kaikkien aikojen elokuvasankariksi.


      • Jenkkilänkkäri
        Idiootti kirjoitti:

        Arvasin että vaikka kuinka paljon listaisit, niin Peckin tunnetuin rooli jäisi ulos. Ja ainoa josta hän sai Oscarin.

        Arvaat varmaan elokuvan nimen.

        Arvaan ettet ole edes nähnyt sitä elokuvaa.

        AFI valitsi juuri tässä elokuvassa Peckin esittämän hahmon kaikkien aikojen elokuvasankariksi.

        Lueppas tarkemmin mitä listasin!

        Minulle mieliinjäävimmät perfomanssit!

        Siinä, etten olisi nähnyt tuota Killing a.. olet nähtävästi oikeassa, en ainakaan löydä pääni tiedoistoista sitä, mutta muutoin minulla näppituntuma, että olen nähnyt Gregory Peckin elokuvia varmaankin vähintäänkin saman määrän, jollei vähän enempikin kuin teikäläinen.

        Se, mitä joku AFI on valinnut tai sinä arvailet, on oikeastaan yksi paskan hailee, minä muodostan omat arvostukseni ihan omana tykönäni!


      • Idiootti
        Jenkkilänkkäri kirjoitti:

        Lueppas tarkemmin mitä listasin!

        Minulle mieliinjäävimmät perfomanssit!

        Siinä, etten olisi nähnyt tuota Killing a.. olet nähtävästi oikeassa, en ainakaan löydä pääni tiedoistoista sitä, mutta muutoin minulla näppituntuma, että olen nähnyt Gregory Peckin elokuvia varmaankin vähintäänkin saman määrän, jollei vähän enempikin kuin teikäläinen.

        Se, mitä joku AFI on valinnut tai sinä arvailet, on oikeastaan yksi paskan hailee, minä muodostan omat arvostukseni ihan omana tykönäni!

        Olen nähnyt Peckin elokuvia vain 4, näistäkin vain kaksi alle 3v sisällä.

        Eli To Kill a Mockingbird ja Spellbound.

        Muut ovat Cape Fear (1991) ja Omen. Nuo 1995 ja n. 1990.

        Peck ei kuulu lainkaan suosikkinäyttelijöihini. Yhden kasvon mies... Kuiva esiintyjä. Samaa edustaa George Clooney, paitsi että hän soveltuu paremmin humoristisiin rooleihin. Ja esittää kaikissa elokuvissa itseään. Ja se kelpaa useimmille.


    • Tai-Pan

      Elokuvan asetelmat ovat heti hyvät. Niin AH IHANA Audrey Hepburn ja karismaattinen Gregory Peck. Kaksi todella hyvää näyttelijää, joiden kemiat toimii koko leffan ajan upeasti. Tarina ei töki ja menee eteenpäin upeasti ja kevyesti. Melkeimpä toivoisi itsekkin joskus kokevan tuollaisen romanttisen loman jossain eksoottisessa maassa noin kauniin ja ihanan naisen kanssa.

    • Rapa-Ripa

      Musta Beckkin paras oli Navarnonen tykit.mutta sekin on semmoinen korkkarijännitysjuttu vähän turhanki kanssa.Hyvä näytteliä se oli kyllä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe