mikä tämä on !!!!!

d-mobi.com/wg/dl........

Mikä soittoäänien tarjoaja tämä on.Tulee soittoääniä 3-4 viikossa? Parhaimmat jo heti kuuden jälkeen aamulla.
Onko jollain tarkempaa tietoa tästä?
Tuleekohan lasku ja minkälainen? Siis kuka tarvitsee näin paljon soittoääniä ????

43

11945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d-mobi.com

      Todennäköisesti glomobi käyttää nimeä d-mobi.com
      www.glomobi.com

      Lähettämällä

      STOP 17212

      pääset eroon heistä, toivottavasti.

      • jo viikko ettei ole tullut

        Näyttää siltä, että tuo numero tehosi, koska viikkoon ei ole tullut viestejä!


      • ärsyttäväää

        rupes tuleen jo liian rasittavaks nuo puhelinlasku.. kiitosta neuvosta!


      • jorif

        Kiitos neuvosta. Viestit loppui.


      • nero 1892

        En ole varma, riittääkö pelkkä stop lopettamaan ko. palvelun, itse laitoin Pl stop ja lähetin sen numeroon 17212 ja näytti pelittävän.


      • Jokke
        jo viikko ettei ole tullut kirjoitti:

        Näyttää siltä, että tuo numero tehosi, koska viikkoon ei ole tullut viestejä!

        Hei kiitos vinkistä se tehosi oikein olette poistunut kilpailusta mitä on hyödytön.kiitos kaikille vinkistä...:)


      • Mine
        Jokke kirjoitti:

        Hei kiitos vinkistä se tehosi oikein olette poistunut kilpailusta mitä on hyödytön.kiitos kaikille vinkistä...:)

        Googlaan täällä eri 17-alkuisia numeroita. Tyhmänä kun osallistuin johonkin tällaiseen jutskaan, ja jokin viikko sitten ONNEKSI stoppasin sen jotenkin, mutta nyt vasta näen tulokset laskusta jo niistä viesteistä, mitä kerkesi tulla. Harvoin -voin sanoa- tunaroin tämmösissä asioissa, olen pihi rahasta muutenkin. Epäilen kuitenkin kyseessä olevan tämä palvelu, mutta jos lisälaskua ilmaantuu, joutuu varmaan 10 € laskuerittelyn tilaamaan erikseen ja tarkastelemaan tarkemmin, mihinkä soppaan sitä on ittensä laittanut. Onko MITÄÄN mahista saada niitä ropoja takaisin, mitä kerkesin menettää ? Kokemuksia? Ei muutenku aivoon vaa ottaa, kun ei kaikkea selkeästi kerrota.


      • ja loppuu

        Pommittaminen loppuu, kun lähetät numeroon tekstiviestin:

        STOP

        Jos vastaat mitään muuta, saat ison puhelinlaskun.


      • Kurja juttu eläkeläi

        Miten pääsee irti tästä huijausjutusta. Pelasin vahingossa netissä ja luulin sitä ilmaiseksi. Miten pääsen irti tästä?????????????????????
        En halua olla missään teke4misessä puhelinn umeron 17212 kanssa,

        Olen hukannut koodin, miten pääsen irti?

        puh o
        0400 660270


      • yksi monesta

        Lähetä tuo viesti stop 17212,mulla ainakin loppui siihen.Kun viestin sinne pistin,juuri 12e menettänyt eikä mitään ollut hyötyä.


      • Varakas
        ja loppuu kirjoitti:

        Pommittaminen loppuu, kun lähetät numeroon tekstiviestin:

        STOP

        Jos vastaat mitään muuta, saat ison puhelinlaskun.

        Kiitos kaikille, homma toimi, heti tuli kuittaus viestien loppumisesta. En tiedä tilanneeni moista palvelua ja ihmettelin viimeisen puhelinlaskun suuruutta. Nyt on palattu normaalitasolle.
        Hyvää ja lämmintäkesää Ähtäristä.


      • påååååpäääääääääääää
        Mine kirjoitti:

        Googlaan täällä eri 17-alkuisia numeroita. Tyhmänä kun osallistuin johonkin tällaiseen jutskaan, ja jokin viikko sitten ONNEKSI stoppasin sen jotenkin, mutta nyt vasta näen tulokset laskusta jo niistä viesteistä, mitä kerkesi tulla. Harvoin -voin sanoa- tunaroin tämmösissä asioissa, olen pihi rahasta muutenkin. Epäilen kuitenkin kyseessä olevan tämä palvelu, mutta jos lisälaskua ilmaantuu, joutuu varmaan 10 € laskuerittelyn tilaamaan erikseen ja tarkastelemaan tarkemmin, mihinkä soppaan sitä on ittensä laittanut. Onko MITÄÄN mahista saada niitä ropoja takaisin, mitä kerkesin menettää ? Kokemuksia? Ei muutenku aivoon vaa ottaa, kun ei kaikkea selkeästi kerrota.

        206€ laskuun kaikkiaan eli 103:aan 2€:n viestiin ne näyttävät pysähtyvän ne tekstiviestien lähettelyt jos ei stoppia lähetä. Näin kävi minulle.
        Nyt laskun saatuani kävin poistamassa operaattorilla tuon numeron. Ne tekstiviestit on tarkan erittelyajan mukaan laskutettu niinä aikoina kun niitä sinä samana päivänä puhelimestani poistelin, enempää niitä ei tullut vaikka en stoppia lähettänytkään.
        Alkuaan tuo laskutuas lähti minulla siitä kun osallistuin netin kautta siihen Gigantin lahjakortin arvonnan yhteyteen ympättyyn kysymyssarjaan, ja siihen puhelinnumeroni annoin. Sitten tulikin siihen tekstiviesti jonka sanoi olevan ilmainen. Koneelta kuitenkin kysymyksiin vastailin.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10335508


    • oloneuvos

      Mobi.comin soittoäänet herättää minutkin joka aamu, vaikka en tarvitse lähteä aamulla minnekään. Tuntuu todella häiriköinniltä. Kysyin Soneran asiakaspalvelustakin, että miten voisin saada ne loppumaan. En silloin tiennyt vielä lähettäjän nimeä. Sieltä kehoitettiin ottamaan yhteyttä viestintävirastoon, kun tiedän lähettäjän.
      En ole vielä ottanut sinne yhteyttä. Katsoin tänään mobi.comin sivuja. En tiennyt, millä kielellä kirjoitus oli, ei ainakaan, ruotsia. saksaa eikä englantia, joita olisin ymmärtänyt.

      Jos joku tietäisi, miten voisin nämä soittoäänet perua, niin olisitko ystävällinen ja neuvoisit. Pelkään, miten suuri lasku on tulossa. Soneran laskuni on kyllä melkein kolminkertaistunut entisestään lähikuukausien aikana.

      Liittyykö tämä siihen, kun kerran näin TV-ruudulla numeron, josta voi tilata kukonkiekumisen äänen. Tilasin sen, mutta mainosta ja numeroa en ole sen jälkeen enää nähnyt, joten en ole voinut ottaa sinnekään yhteyttä. Kaiken lisäksi en saa ääniä edes kuulumaan viesteistä omalla kännykälläni, en ole voinut tsekata, olenko saanut sen kukon kiekaisun.

      • Edellisen viestin kirjoittaja

        Huomasinkin sitten, että täällä olikin jo ohje, miten saa viestit lopetettua. Sieltä vastattiin: "Peruutuksesi on huomioitu. Numerosi on poistettu tiedostosta. Et saa enää viestejä. Kiitos, että olit mukana. Käy myös nettisivuillamme www.glomobi.com.fi.
        Joten asia on kohdaltani nyt OK.
        Kiitokset ohjeen kirjoittajalle.


      • edellinen
        Edellisen viestin kirjoittaja kirjoitti:

        Huomasinkin sitten, että täällä olikin jo ohje, miten saa viestit lopetettua. Sieltä vastattiin: "Peruutuksesi on huomioitu. Numerosi on poistettu tiedostosta. Et saa enää viestejä. Kiitos, että olit mukana. Käy myös nettisivuillamme www.glomobi.com.fi.
        Joten asia on kohdaltani nyt OK.
        Kiitokset ohjeen kirjoittajalle.

        Jostain syystä en löytänyt em. nettisivuja. Pääasia, että sain perutuksi.


      • sldfjoit
        edellinen kirjoitti:

        Jostain syystä en löytänyt em. nettisivuja. Pääasia, että sain perutuksi.

        Hei,

        googlella ja tällä keskustelulla sain ongelman ratkaistua. Eli ´pöljyyksissäni´ hurahdin kerran TVtä katsellessa johonkin kiekuvaan ääneen, joka ei edes toiminut. Viestejä ja laskua alkoi tulla eikä viesteissä olleella osoitteella tehnyt mitään. Mutta onneksi täältä löytyi apu; palvelu loppui välittömästi ´stopin´ laittamisella.


      • vitt..........................
        sldfjoit kirjoitti:

        Hei,

        googlella ja tällä keskustelulla sain ongelman ratkaistua. Eli ´pöljyyksissäni´ hurahdin kerran TVtä katsellessa johonkin kiekuvaan ääneen, joka ei edes toiminut. Viestejä ja laskua alkoi tulla eikä viesteissä olleella osoitteella tehnyt mitään. Mutta onneksi täältä löytyi apu; palvelu loppui välittömästi ´stopin´ laittamisella.

        toivottavasti ne nyt loppu kiitos ohjeesta


      • KBolt
        vitt.......................... kirjoitti:

        toivottavasti ne nyt loppu kiitos ohjeesta

        Eipä lopu se viestien laskutus ! Viestit eivät tule enää kännykkään asti mutta laskussa ne kyllä edelleen näkyy. Kummaa huijaritoimintaa mokoma paska.


      • kerran mä erehdyin
        KBolt kirjoitti:

        Eipä lopu se viestien laskutus ! Viestit eivät tule enää kännykkään asti mutta laskussa ne kyllä edelleen näkyy. Kummaa huijaritoimintaa mokoma paska.

        mutta en toista kertaa. Glomobin pelin pelasin kerran ja sit alko tulla viestejä enkä ymmärtänyt, että olen maksaja saapuvaan viestiin vaikka en edes pelannut/vastannut niihin, poistin suoraan.
        Tee valitus kuluttajariitalautakuntaan saat jopa rahasi takaisin. Minä ainakin valitan ja niin on tehneet muutkin hyvällä menestyksellä.


      • jappis
        kerran mä erehdyin kirjoitti:

        mutta en toista kertaa. Glomobin pelin pelasin kerran ja sit alko tulla viestejä enkä ymmärtänyt, että olen maksaja saapuvaan viestiin vaikka en edes pelannut/vastannut niihin, poistin suoraan.
        Tee valitus kuluttajariitalautakuntaan saat jopa rahasi takaisin. Minä ainakin valitan ja niin on tehneet muutkin hyvällä menestyksellä.

        pelasin glomobiilin kilpailua ja vasta jälessäpäin huomasin että se maksaa 2e/viesti.ja missään en ole saanut kyseisen firman osoitetta kun joka numeroon vastaa automaatti. kiitti tiedossa että saadaan kyseinen firma toimimaan rehellisesti.


    • ****

      Äitini osallistui kilpailuun, jossa oli voittona 8000 euron suuruinen summa. Hän lähetti vain yhden viestin ja eikä jatkanut peliä enää sen jälkeen, mutta numerosta 17212 tuli silti viestejä tämän jälkeen koko joulukuun ajan, ja kun puhelinlasku tuli oli puhelinpalvelut -ajanviete kohdassa 26 euroa!!! tämän jälkeen kävi ilmi että äitini oli maksuvelvollinen vastaanotettuihin viesteihin. Törkeää toimintaa ko. palvelulta, missään vaiheessa ei viesteissä ilmennyt mitään esim. jos haluat lopettaa pelin lähetä sana x numeroon y. Varokaa kyseistä palvelua jos jos olette käyttäneet tehkää valitus oikealle taholle!!!
      Huvittavinta koko hommassa oli, että kun sain lopetettua "pelin" jota äitini oli mukamas koko ajan pelannut, tuli vielä viesti perään, jossa mainittiin että olette poistunut kilpailusta ja jos haluatte takaisin kilpailuun..blaa blaablaa, mietin vain, että onkohan ensi kuun puhelinlaskussa vielä yksi veloitus kyseiseltä palvelulta ko. viestistä...

      • ei heti voi huomata mihin l...

        Netissä on paraillaan monta tuollaista kilpailua menossa ja kun osallistut jäät automaattisesti siihen kiinni. Hyvin pienellä voit lukea kilpailun säännöt, joissa sitten käy ilmi, että nyt sitten aloitatkin maksullisten viestien saannin.
        Menin itsekin marraskuussa jälleen halpaan.
        Kellojen pitäisi soida kun johonkin kysytään puhelinnumeroa ja mitä yhteyttä käyttää ja jos vielä sieltä tulee kännykkään viesti kilpailuun osallistumisesta niin ollaan jo syvällä suossa.
        Netissä on kilpailuja, joihin osallistuminen on kyseenalaista. harkintaa niihin


      • 135 euron lasku

        Minulle kävi näin: Joulukuun eka päivä (laskun mukaan) mulle tuli puhelimeen viesti, että vastaa tähän (numero oli kai 17212), voit voittaa 10 000 joulurahaa. Ei ollut tietoa, että se maksaa. Vastasin muutamaan ekaan kysymykseen, ja niitä tuli koko ajan lisää. Pian lopetin vastaamisen ja poistin vain viestit, joita tuli siitä huolimatta koko joulukuun useita päivässä.
        Nytpä näenkin laskustani, että vastaanottamanikin tekstarit maksavat mulle 2 euroa kappale.
        Viimein sain lopetettua tekstarien tulon STOP-viestillä, mutta sitten alkoi tulla toisesta numerosta samanmoisia (172-alkuinen sekin). Sain nekin loppumaan STOP-viestillä (joka sekin maksaa 2 euroa), mutta niitäkin ehti tulla ainakin viisi.

        Laskua on siis tulossa näistä viesteistä minulle 135 euroa (katsoin netistä), vaikka en ole tilannut mitään.
        Ei kai tämä voi olla laillista? Aion viedä asian kuluttajavalituslautakuntaan ja poliisille jos on tarvis.
        Miten tällainen on mahdollista?
        Oletteko muut vain maksaneet kiltisti vai mitä olette tehneet?


      • jokke
        135 euron lasku kirjoitti:

        Minulle kävi näin: Joulukuun eka päivä (laskun mukaan) mulle tuli puhelimeen viesti, että vastaa tähän (numero oli kai 17212), voit voittaa 10 000 joulurahaa. Ei ollut tietoa, että se maksaa. Vastasin muutamaan ekaan kysymykseen, ja niitä tuli koko ajan lisää. Pian lopetin vastaamisen ja poistin vain viestit, joita tuli siitä huolimatta koko joulukuun useita päivässä.
        Nytpä näenkin laskustani, että vastaanottamanikin tekstarit maksavat mulle 2 euroa kappale.
        Viimein sain lopetettua tekstarien tulon STOP-viestillä, mutta sitten alkoi tulla toisesta numerosta samanmoisia (172-alkuinen sekin). Sain nekin loppumaan STOP-viestillä (joka sekin maksaa 2 euroa), mutta niitäkin ehti tulla ainakin viisi.

        Laskua on siis tulossa näistä viesteistä minulle 135 euroa (katsoin netistä), vaikka en ole tilannut mitään.
        Ei kai tämä voi olla laillista? Aion viedä asian kuluttajavalituslautakuntaan ja poliisille jos on tarvis.
        Miten tällainen on mahdollista?
        Oletteko muut vain maksaneet kiltisti vai mitä olette tehneet?

        Hei jos jatkuu mene poliisille näyttämään tuo ja laita asia eteenpäin.ellei sulje liittymäsi ja ota uusi.mikäli operaattori voi auttaa??seurataan tilannetta.ei silloin tule laskua ellet vastaa siihen? jo on kumma kun katsot sitä joutuu maksamaan? silloin se on huijaus syyte tulossa mene poliisille hetimiten näytä asianhaarat.


      • inhottavaa
        jokke kirjoitti:

        Hei jos jatkuu mene poliisille näyttämään tuo ja laita asia eteenpäin.ellei sulje liittymäsi ja ota uusi.mikäli operaattori voi auttaa??seurataan tilannetta.ei silloin tule laskua ellet vastaa siihen? jo on kumma kun katsot sitä joutuu maksamaan? silloin se on huijaus syyte tulossa mene poliisille hetimiten näytä asianhaarat.

        Mullekin kävi tuo sama että laitoin puhelin numeroni muotilahjakortti arvontaan kun sitä kysyttiin. Laittaessani STOP viestin, viestien tuleminen jatkui vain. Tänään laitoin toisen kerran STOP viestin ja tuli ilmoitus että olen poistunut kisasta jne. Mutta mielestäni tämä on rahan huijausta ihmisiltä kerta viestin katsominenkin maksaa. Poliisi- juttu tämä on !


      • huijattu
        135 euron lasku kirjoitti:

        Minulle kävi näin: Joulukuun eka päivä (laskun mukaan) mulle tuli puhelimeen viesti, että vastaa tähän (numero oli kai 17212), voit voittaa 10 000 joulurahaa. Ei ollut tietoa, että se maksaa. Vastasin muutamaan ekaan kysymykseen, ja niitä tuli koko ajan lisää. Pian lopetin vastaamisen ja poistin vain viestit, joita tuli siitä huolimatta koko joulukuun useita päivässä.
        Nytpä näenkin laskustani, että vastaanottamanikin tekstarit maksavat mulle 2 euroa kappale.
        Viimein sain lopetettua tekstarien tulon STOP-viestillä, mutta sitten alkoi tulla toisesta numerosta samanmoisia (172-alkuinen sekin). Sain nekin loppumaan STOP-viestillä (joka sekin maksaa 2 euroa), mutta niitäkin ehti tulla ainakin viisi.

        Laskua on siis tulossa näistä viesteistä minulle 135 euroa (katsoin netistä), vaikka en ole tilannut mitään.
        Ei kai tämä voi olla laillista? Aion viedä asian kuluttajavalituslautakuntaan ja poliisille jos on tarvis.
        Miten tällainen on mahdollista?
        Oletteko muut vain maksaneet kiltisti vai mitä olette tehneet?

        Minä en edes tiedä, mistä viestien tulo sai alkunsa. Luulin näitä viestejä mainosjutuiksi, kun matkapuhelimeeni on joskus tullut sellaisia. Hölmöyksissäni vastasin muutamaan ja kun niitä alkoi tulla jatkuvasti ja yölläkin, niin laitoin viestin numeroon 17212, ettei minulle saa lähettää näitä viestejä, mutta eivät ne loppuneet. Yritin päästä nettiin viestissä mainittuun Zemgon osoitteeseen, mutta sivuille ei päässyt. Yhdessäkään viestissä ei mainittu, että minulle tulevat viestit ovat minun maksettavia. Sitten viestejä tuli erilaisia samasta numerosta enkä niihin vastannut. Luin sitten lehdestä artikkelin, jossa numero ei ollut sama, mutta muuten aivan sama tarina ja siinä neuvottiin, että pitää kirjoittaa STOP, että saa loppumaan viestien tulon. Laitoin heti tyttäreni kehoituksesta STOP viestin.
        Sitten tuli ensimmäinen puhelinlasku 1.-31.5.2009, jossa oli 88,73 euroa Palvelutekstiviestejä. Soitin Saunalahdelle, joka on operaattorini ja kerroin, etten maksa tällaista, kun en todellakaan ole mitään palvelua tilannut. He ovat vain välittäjä ja palvelun tarjoaja laskuttaa heidän välityksellään minua eli senkun vaan maksat. Otin yhteyttä Kuluttajavirastoon ja tein reklamaation Saunalahdelle,
        josta kehoitettiin tekemään reklamaatio Zemgolle. Pääsin vihdoin Zemgon sivuille ja tein sinne reklamaation. Mitään ei kuulunut mistään. Sitten Zemgon sivuille pääsi ja tein reklamaation taas sitä kautta. Vihdoin kun mitään ei kuulunut soitin numeroon, joka sivuilla oli annettu (ilmainen). Sieltä mieshenkilö kertoi, että reklamaatiot eivät johda mihinkään, jos en laita viite kohtaan omaa puhelinnumeroani ja lähetä reklamaatiota [email protected]. Tein niin ja sieltä tuli vastaus, että olen tilannut palvelun 5.5.2009 klo 0:23:36 ja viestissä on ollut kaikki hinnat ja yhteystiedot ja että olen aktivoinut palvelun 5.5.2009 klo 0:29:11 Confirm. Tämä on kyllä täyttä potaskaa. Kyllä täytyisi olla selkeä tilausvahvistus, jossa on nimi alla, jos tällaista laskutusta ja rahan menoa ihmisille saadaan aikaiseksi. En minäkään vielä mikään vähäjärkinen ole, että tilaisin itselleni puhelimeen tulemaan viestejä, joiden lähetystiheyteen en pysty itse vaikuttamaan. Jos olisin ollut tietoinen siitä, kuinka viestit saa loppumaan, niin olisin varmasti ne lopettanut heti. Toinen lasku 1.-30.6.2009 tuli ja siinä oli 38 euroa näitä viestejä. Maksoin ensimmäisen laskun, kun siitä tuli jo karhu, vaikka olin päättänyt, etten sitä maksa. Tuntuu, että tämä maailma on rikollisia täynnä ja niitä suojelevat toiset rikolliset.
        Kuinka saan rahani pois?


      • teddy
        huijattu kirjoitti:

        Minä en edes tiedä, mistä viestien tulo sai alkunsa. Luulin näitä viestejä mainosjutuiksi, kun matkapuhelimeeni on joskus tullut sellaisia. Hölmöyksissäni vastasin muutamaan ja kun niitä alkoi tulla jatkuvasti ja yölläkin, niin laitoin viestin numeroon 17212, ettei minulle saa lähettää näitä viestejä, mutta eivät ne loppuneet. Yritin päästä nettiin viestissä mainittuun Zemgon osoitteeseen, mutta sivuille ei päässyt. Yhdessäkään viestissä ei mainittu, että minulle tulevat viestit ovat minun maksettavia. Sitten viestejä tuli erilaisia samasta numerosta enkä niihin vastannut. Luin sitten lehdestä artikkelin, jossa numero ei ollut sama, mutta muuten aivan sama tarina ja siinä neuvottiin, että pitää kirjoittaa STOP, että saa loppumaan viestien tulon. Laitoin heti tyttäreni kehoituksesta STOP viestin.
        Sitten tuli ensimmäinen puhelinlasku 1.-31.5.2009, jossa oli 88,73 euroa Palvelutekstiviestejä. Soitin Saunalahdelle, joka on operaattorini ja kerroin, etten maksa tällaista, kun en todellakaan ole mitään palvelua tilannut. He ovat vain välittäjä ja palvelun tarjoaja laskuttaa heidän välityksellään minua eli senkun vaan maksat. Otin yhteyttä Kuluttajavirastoon ja tein reklamaation Saunalahdelle,
        josta kehoitettiin tekemään reklamaatio Zemgolle. Pääsin vihdoin Zemgon sivuille ja tein sinne reklamaation. Mitään ei kuulunut mistään. Sitten Zemgon sivuille pääsi ja tein reklamaation taas sitä kautta. Vihdoin kun mitään ei kuulunut soitin numeroon, joka sivuilla oli annettu (ilmainen). Sieltä mieshenkilö kertoi, että reklamaatiot eivät johda mihinkään, jos en laita viite kohtaan omaa puhelinnumeroani ja lähetä reklamaatiota [email protected]. Tein niin ja sieltä tuli vastaus, että olen tilannut palvelun 5.5.2009 klo 0:23:36 ja viestissä on ollut kaikki hinnat ja yhteystiedot ja että olen aktivoinut palvelun 5.5.2009 klo 0:29:11 Confirm. Tämä on kyllä täyttä potaskaa. Kyllä täytyisi olla selkeä tilausvahvistus, jossa on nimi alla, jos tällaista laskutusta ja rahan menoa ihmisille saadaan aikaiseksi. En minäkään vielä mikään vähäjärkinen ole, että tilaisin itselleni puhelimeen tulemaan viestejä, joiden lähetystiheyteen en pysty itse vaikuttamaan. Jos olisin ollut tietoinen siitä, kuinka viestit saa loppumaan, niin olisin varmasti ne lopettanut heti. Toinen lasku 1.-30.6.2009 tuli ja siinä oli 38 euroa näitä viestejä. Maksoin ensimmäisen laskun, kun siitä tuli jo karhu, vaikka olin päättänyt, etten sitä maksa. Tuntuu, että tämä maailma on rikollisia täynnä ja niitä suojelevat toiset rikolliset.
        Kuinka saan rahani pois?

        kysyy heiltä ip osoite mistä se palvelu on tilattu, sitten pystyyt tekemän rikoisilmoituksen. Polisi pystyy tutkimaan miten ja mistö palvelu on aloitettu.


      • taas tuli opittua
        huijattu kirjoitti:

        Minä en edes tiedä, mistä viestien tulo sai alkunsa. Luulin näitä viestejä mainosjutuiksi, kun matkapuhelimeeni on joskus tullut sellaisia. Hölmöyksissäni vastasin muutamaan ja kun niitä alkoi tulla jatkuvasti ja yölläkin, niin laitoin viestin numeroon 17212, ettei minulle saa lähettää näitä viestejä, mutta eivät ne loppuneet. Yritin päästä nettiin viestissä mainittuun Zemgon osoitteeseen, mutta sivuille ei päässyt. Yhdessäkään viestissä ei mainittu, että minulle tulevat viestit ovat minun maksettavia. Sitten viestejä tuli erilaisia samasta numerosta enkä niihin vastannut. Luin sitten lehdestä artikkelin, jossa numero ei ollut sama, mutta muuten aivan sama tarina ja siinä neuvottiin, että pitää kirjoittaa STOP, että saa loppumaan viestien tulon. Laitoin heti tyttäreni kehoituksesta STOP viestin.
        Sitten tuli ensimmäinen puhelinlasku 1.-31.5.2009, jossa oli 88,73 euroa Palvelutekstiviestejä. Soitin Saunalahdelle, joka on operaattorini ja kerroin, etten maksa tällaista, kun en todellakaan ole mitään palvelua tilannut. He ovat vain välittäjä ja palvelun tarjoaja laskuttaa heidän välityksellään minua eli senkun vaan maksat. Otin yhteyttä Kuluttajavirastoon ja tein reklamaation Saunalahdelle,
        josta kehoitettiin tekemään reklamaatio Zemgolle. Pääsin vihdoin Zemgon sivuille ja tein sinne reklamaation. Mitään ei kuulunut mistään. Sitten Zemgon sivuille pääsi ja tein reklamaation taas sitä kautta. Vihdoin kun mitään ei kuulunut soitin numeroon, joka sivuilla oli annettu (ilmainen). Sieltä mieshenkilö kertoi, että reklamaatiot eivät johda mihinkään, jos en laita viite kohtaan omaa puhelinnumeroani ja lähetä reklamaatiota [email protected]. Tein niin ja sieltä tuli vastaus, että olen tilannut palvelun 5.5.2009 klo 0:23:36 ja viestissä on ollut kaikki hinnat ja yhteystiedot ja että olen aktivoinut palvelun 5.5.2009 klo 0:29:11 Confirm. Tämä on kyllä täyttä potaskaa. Kyllä täytyisi olla selkeä tilausvahvistus, jossa on nimi alla, jos tällaista laskutusta ja rahan menoa ihmisille saadaan aikaiseksi. En minäkään vielä mikään vähäjärkinen ole, että tilaisin itselleni puhelimeen tulemaan viestejä, joiden lähetystiheyteen en pysty itse vaikuttamaan. Jos olisin ollut tietoinen siitä, kuinka viestit saa loppumaan, niin olisin varmasti ne lopettanut heti. Toinen lasku 1.-30.6.2009 tuli ja siinä oli 38 euroa näitä viestejä. Maksoin ensimmäisen laskun, kun siitä tuli jo karhu, vaikka olin päättänyt, etten sitä maksa. Tuntuu, että tämä maailma on rikollisia täynnä ja niitä suojelevat toiset rikolliset.
        Kuinka saan rahani pois?

        Poika oli kanssa laittanut ok viestin 17212 numeroon palkinnon toivossa ja onneksi vaimo huomasi viestien tulon kun 8 viestiä oli ehtinyt tulemaan yhden illan aikana. Katsoin laskuerittelyn netistä ja jeps 5€ per viesti !!! Soitin 990 800 463 874 93 numeroon jonne piti näpytellä puhelinnumero...ääni sanoi että peruutus käsitellään 24h sisällä... nyt sitten jännityksellä odottelemaan että loppuiko viestin tulo vai tuleeko niitä edelleen... Kyllä ehtii tulla iso lovi jos illassa about 10 viestiäkin tulee ja hinta on vitosen pala.
        Kyllä laitoin vauhdilla kaikki saatavilla olevat SMS-lähetysestot päälle mitä oli tarjolla.
        Taidan varmuuden vuoksi pitää pojan puhelimen kiinni pari viikkoa, jotta ei viestit pääse välittymään puhelimeen asti. Ihan vaan varmuuden vuoksi, kun SMS viestin maksimi säilitysaika voi olla tietoni mukaan 14vrk.


      • buoremus
        jokke kirjoitti:

        Hei jos jatkuu mene poliisille näyttämään tuo ja laita asia eteenpäin.ellei sulje liittymäsi ja ota uusi.mikäli operaattori voi auttaa??seurataan tilannetta.ei silloin tule laskua ellet vastaa siihen? jo on kumma kun katsot sitä joutuu maksamaan? silloin se on huijaus syyte tulossa mene poliisille hetimiten näytä asianhaarat.

        Minä ressukka myös olen tyhmyyksissäni vastannut kyseiseen 17212 kyselyihin.
        Nyt aion minäkin ottaa kuluttajasiamieheen yhteyttä asiasta.
        Eihän se kaiken järjen mukaan voi olla laillista että ei kerrota sitä että viestin vastaanottaminenkin maksaa?????? Ihan älytöntä!!!!! Täyttä huijausta koko 17212!!!


      • ph
        buoremus kirjoitti:

        Minä ressukka myös olen tyhmyyksissäni vastannut kyseiseen 17212 kyselyihin.
        Nyt aion minäkin ottaa kuluttajasiamieheen yhteyttä asiasta.
        Eihän se kaiken järjen mukaan voi olla laillista että ei kerrota sitä että viestin vastaanottaminenkin maksaa?????? Ihan älytöntä!!!!! Täyttä huijausta koko 17212!!!

        huomasin just puhelinlaskussani oudon 24€ summan, joka oli kertynyt palveluviesteistä juuri tuosta ko gomobi palvelusta. Nyt olen ollut useasti yhteydessä heidän asiakaspalveluunsa, mutta hyvitystä ei heru, kun olen palvelun tilannut osallistumalla johonkin arvontaan. Minulla olisi kuulemmma ollut mahdollisuus tutustua nettisivuilla heidän ehtoihinsa ja lopetus mahdollisuuteen, mutta kun en tiennyt mitään palvelua edes tilanneeni, niin hieman ottaa päähän!! toivottavsti mahdollisimman moni nyt hylkäisi tuollaisen huijarifirman ja saataisiin tarpeeksi valituksia kuluttaja-asimiehelle, jotta voisi puuttua toimintaan.


      • Raivostunut
        buoremus kirjoitti:

        Minä ressukka myös olen tyhmyyksissäni vastannut kyseiseen 17212 kyselyihin.
        Nyt aion minäkin ottaa kuluttajasiamieheen yhteyttä asiasta.
        Eihän se kaiken järjen mukaan voi olla laillista että ei kerrota sitä että viestin vastaanottaminenkin maksaa?????? Ihan älytöntä!!!!! Täyttä huijausta koko 17212!!!

        On todellakin petosta tällainen. Minäkin olen joutunut maksamaan tällaisesta ... petoksesta.


    • MERJA10

      LAITTAKAA PALVELUTEKSTIVIESTIESTO, NIIN EI TULE ENÄÄ YLLÄTYKSIÄ! PALVELUTEKSTIVIESTIESTO EI MAKSA MITÄÄN AINAKAAN SAUNALAHDELLA. SAIN TÄMÄN TIETÄÄ VASTA JA PYYSIN SAUNALAHTEA MYÖS MARKKINOIMAAN PALVELUA KULUTTAJILLE, KOSKA TÄLLÄ TAVALLA HE VOIVAT VAIKUTTAA ASIAAN!!

      • erika7

        Yhteensä 70 euroa maksettava ei-mistään. Ja vielä lokakuun lasku tulematta...
        Juttelin juuri Saunalahden kanssa, jossa sanottiin, kuten edellä on todettu, että on maksettava, he vain välittäjiä. Marmatin myös tuosta eston epämarkkinoinnista. Kun siitä ei puhuta palvelua ostettaessa.

        Mutta.. jos laittaa palvelunumeron eston, silloin KAIKKI estyy, esim myös poliisin ja Kelan mahd. viestit (jos niitä on tullakseen) mutta myös puhelimesta tilattujen taxien vastausviestit.. Eli mikä on hyvä.

        Saunalahdesta myös annettiin sähköpostiosoite, johon on lopetettava näiden viestin tulo. se on [email protected]. Että olisi ainoa keino lopettaa "tilaus". Onko kukaan vienyt poliisille asti tätä rikollista ja edesvastuutonta rahankeruuta.


      • Yks mutsi
        erika7 kirjoitti:

        Yhteensä 70 euroa maksettava ei-mistään. Ja vielä lokakuun lasku tulematta...
        Juttelin juuri Saunalahden kanssa, jossa sanottiin, kuten edellä on todettu, että on maksettava, he vain välittäjiä. Marmatin myös tuosta eston epämarkkinoinnista. Kun siitä ei puhuta palvelua ostettaessa.

        Mutta.. jos laittaa palvelunumeron eston, silloin KAIKKI estyy, esim myös poliisin ja Kelan mahd. viestit (jos niitä on tullakseen) mutta myös puhelimesta tilattujen taxien vastausviestit.. Eli mikä on hyvä.

        Saunalahdesta myös annettiin sähköpostiosoite, johon on lopetettava näiden viestin tulo. se on [email protected]. Että olisi ainoa keino lopettaa "tilaus". Onko kukaan vienyt poliisille asti tätä rikollista ja edesvastuutonta rahankeruuta.

        Joo tänään tuli pikkupojan puh.lasku ja ylimääräisenä siinä 56 euroa palvelutekstiviesteistä - muuten laskua olikin jopa 2,87 euroa ;) Omaa tyhmyyttäni tietenkin etten ollut estoa laittanut! Poika kertoi isosiskon osallistuneen johonkin kännykän arvontaan ilmaiseksi. Kerran itse ihmettelin kun pojan känny piippaili tekstiviestejä ja kun katsoin mitä tuli - oli vain muistutus, että muistaa aktivoida jotain netissä jotta osallistuu arvontaan. En sen kummemmin asiaa silloin jäänyt pohtimaan ja nyt sitten maksellaan turhaan laskua.

        Lähetin tosiaan reklamaatiota ja irtisanomista tuohon s-postiosoitteeseen, mutta mahtaakohan onnistua. Viestejä ei enää pitkään aikaan ole tullut palveluntarjoajalta, että voi olla ettei enää ollakaan "listoilla". Kauan ne ovat näköjään saaneet rahastella kun tämänkin ketjun ensimmäiset viestit on vuodelta 2007...


      • Joko taas

        Tytölle laitoin kaikki palveluestot päälle kun otin liittymän.
        KUITENKIN
        Tänään tytön kännykkään tuli viesti; pinkoodi:XXXX
        Voita Iphone!


      • TYHMYYDESTÄ SAKOTETA
        Yks mutsi kirjoitti:

        Joo tänään tuli pikkupojan puh.lasku ja ylimääräisenä siinä 56 euroa palvelutekstiviesteistä - muuten laskua olikin jopa 2,87 euroa ;) Omaa tyhmyyttäni tietenkin etten ollut estoa laittanut! Poika kertoi isosiskon osallistuneen johonkin kännykän arvontaan ilmaiseksi. Kerran itse ihmettelin kun pojan känny piippaili tekstiviestejä ja kun katsoin mitä tuli - oli vain muistutus, että muistaa aktivoida jotain netissä jotta osallistuu arvontaan. En sen kummemmin asiaa silloin jäänyt pohtimaan ja nyt sitten maksellaan turhaan laskua.

        Lähetin tosiaan reklamaatiota ja irtisanomista tuohon s-postiosoitteeseen, mutta mahtaakohan onnistua. Viestejä ei enää pitkään aikaan ole tullut palveluntarjoajalta, että voi olla ettei enää ollakaan "listoilla". Kauan ne ovat näköjään saaneet rahastella kun tämänkin ketjun ensimmäiset viestit on vuodelta 2007...

        TÄMÄ ON TODELLA SUURTA HUIJAAMISTA!!!! NIISTÄ EI TUNNU PÄÄSEVÄN EROON,ITSE LAITOIN ESTON.EI AINAKAAN PÄÄSE MINUA HUIJAAMAAN!


    • Sinne meni rahat

      Mulla kävi niin, että osallistuin johonkin arvontaan, johon laitoin puhelinnumeron ja sitten alko tuleen viestejä ku esterin takamuksesta. Lähetin STOP:in vanhasta tottumuksesta, mutta 20€ saldo meni eikä takaisin tule. Mulla on prepaid, joten äiskä sano ettei saldoa tipu enne huhtikuuta. Onko mitenkään mahdollista saaada rahojaan takasin, ku en kumminkaan tommosesta maksusta tienny! Sapettaa, koska saldo oli vasta tilattu ja sillee, mutta... EI OIKEESTI! Auttaako jos ilmoittaa poliisille?

      • 6859i67

        Siis ei vi*** en ole ikinä jäänyt noihin kiinni, niin vahingossa innostuin nettikaupan lahjakortista ja sivulla ei lukenut mitään mistään tilauksista, vain että puhelimeen tulisi pin koodi, että pääsee osallistumaan arvontaan. Ja niitä tulikin sitten ainakin 5 heti jostai ihme tilauksista ja soittoäänistä... Vaikka sivu oli olevinaan vain vaate nettikauppa!!!!!

        :'(((((


      • Vihainen varovainen
        6859i67 kirjoitti:

        Siis ei vi*** en ole ikinä jäänyt noihin kiinni, niin vahingossa innostuin nettikaupan lahjakortista ja sivulla ei lukenut mitään mistään tilauksista, vain että puhelimeen tulisi pin koodi, että pääsee osallistumaan arvontaan. Ja niitä tulikin sitten ainakin 5 heti jostai ihme tilauksista ja soittoäänistä... Vaikka sivu oli olevinaan vain vaate nettikauppa!!!!!

        :'(((((

        laitoin STOP 17228 - numeroon. Tässä stopin hinta
        21.05.2010 10:00:23 17XXX 00:00:00 0 5.738 Eur 7.000 Eur
        21.05.2010 10:00:24 17XXX 00:00:00 0 5.738 Eur 7.000 Eur
        21.05.2010 10:00:26 17XXX 00:00:00 0 5.738 Eur 7.000 Eur
        21.05.2010 10:00:27 17XXX 00:00:00 0 5.738 Eur 7.000 Eur
        Yhteensä 4 00:00:00 0 22.951 Eur 28.000 Eur

        Senkin jälkeen on tullut viestiä. Maksaako taas lopettaminen 4 x 7 euroa, eikä operaattori ota kantaa. Törkeää rahastusta, mutta kun hakee reklamaation kohdetta en ole vielä vastaanottajaa löytänyt.
        Seuraavan vastauksen sain aikaisemmalta yrittämältä

        Pahoittelemme mutta pyyntoasi ei ole tunnistettu.
        Help: [email protected]/0942598664
        21E/3viestia/kk

        En tiedä edes mistä tämä on saanut alkunsa. Olen hyvin tarkka kirjautumisteni suhteen. Nyt on palvelunesto päällä. iPhonea mainostetaan. Seuraus iPhoneenkin on tullut vastenmielinen asenne.


      • sari.maa
        Vihainen varovainen kirjoitti:

        laitoin STOP 17228 - numeroon. Tässä stopin hinta
        21.05.2010 10:00:23 17XXX 00:00:00 0 5.738 Eur 7.000 Eur
        21.05.2010 10:00:24 17XXX 00:00:00 0 5.738 Eur 7.000 Eur
        21.05.2010 10:00:26 17XXX 00:00:00 0 5.738 Eur 7.000 Eur
        21.05.2010 10:00:27 17XXX 00:00:00 0 5.738 Eur 7.000 Eur
        Yhteensä 4 00:00:00 0 22.951 Eur 28.000 Eur

        Senkin jälkeen on tullut viestiä. Maksaako taas lopettaminen 4 x 7 euroa, eikä operaattori ota kantaa. Törkeää rahastusta, mutta kun hakee reklamaation kohdetta en ole vielä vastaanottajaa löytänyt.
        Seuraavan vastauksen sain aikaisemmalta yrittämältä

        Pahoittelemme mutta pyyntoasi ei ole tunnistettu.
        Help: [email protected]/0942598664
        21E/3viestia/kk

        En tiedä edes mistä tämä on saanut alkunsa. Olen hyvin tarkka kirjautumisteni suhteen. Nyt on palvelunesto päällä. iPhonea mainostetaan. Seuraus iPhoneenkin on tullut vastenmielinen asenne.

        Laitoin estot niin viestien tuleminen loppui. Toivottavasti myös laskun kertyminen. kuluttajavirastoon ilmoitettu.


      • :(
        sari.maa kirjoitti:

        Laitoin estot niin viestien tuleminen loppui. Toivottavasti myös laskun kertyminen. kuluttajavirastoon ilmoitettu.

        Siis joo, luulin myös olevani nettivaatekaupassa, ja osallistuin ZARA:n lahjakortin arvontaan. En myöskään normaalisti ikinä osallistu mihinkään tällasiin! Tosissaan mistää maksusta ei siinä houkutuksessa puhuttu. Sieltä sitten tuli joku PIN-koodi, jolla pystyi osallistumaan kilpailuun ja pari muuta viestiä, ja heti tuli sellanen olo, että en kokeile koodia vaan pistin heti viestin LOPETA siihen numeroon 17212, ja se loppukin se viestittely siihen. No nyt tuli lasku saunalahdelta....19 e on käytetty palvelumaksuihin...!!! Pyysin numeroerittelyn ja sainkin sen ilmaseksi. 5 viestä on tullut tuosta numerosta, kolme 5 euron ja kaksi 2 euron. Hitto että sapettaa!! Aion huomenna ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, enkä todellakaan maksa kysesistä summaa! ja siis hauskaa tässä on, että viestit ovat tulleet sekunnin välein....siis MITEN TÄLLAISEN ANNETAAN JATKUA!!!


      • fgsdfgds
        :( kirjoitti:

        Siis joo, luulin myös olevani nettivaatekaupassa, ja osallistuin ZARA:n lahjakortin arvontaan. En myöskään normaalisti ikinä osallistu mihinkään tällasiin! Tosissaan mistää maksusta ei siinä houkutuksessa puhuttu. Sieltä sitten tuli joku PIN-koodi, jolla pystyi osallistumaan kilpailuun ja pari muuta viestiä, ja heti tuli sellanen olo, että en kokeile koodia vaan pistin heti viestin LOPETA siihen numeroon 17212, ja se loppukin se viestittely siihen. No nyt tuli lasku saunalahdelta....19 e on käytetty palvelumaksuihin...!!! Pyysin numeroerittelyn ja sainkin sen ilmaseksi. 5 viestä on tullut tuosta numerosta, kolme 5 euron ja kaksi 2 euron. Hitto että sapettaa!! Aion huomenna ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, enkä todellakaan maksa kysesistä summaa! ja siis hauskaa tässä on, että viestit ovat tulleet sekunnin välein....siis MITEN TÄLLAISEN ANNETAAN JATKUA!!!

        mutta on yksi varma tapa saada loppuun kaikki kuin seinään.Vaihtaa puhelin numeronsa eli vanha numero poikki niin ei voi enään laskuttaa mitään.


    • gdsfgsd

      Upeita ääniä tullut eikä ensimmäistäkää laskua. Mitä noista murehtia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1023
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      710
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    10. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      694
    Aihe