Paahde kirja

miwws

elikkäs, nyt tarviin apuu. millainen ennustus saa romaanin tapahtumat liikkeelle? Miten ennustus lopulta toteutuu?
tarttisin äkkii apuu, kiitos jo etukäteen :)

33

18990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos et

      jaksa läksyjäs lukea ni vuokraa paahde leffa ni pääset helpolla. no anyways. Eikös siinä ollu joku kirous hmm...No se päättyy silleen että se stanley yelnats kantaa sen pikkusen pojan sinne vuorelle ja se on sen madame zeronin jälkeläisiä ja näin se siis toteutuu. Stanley lähtee etsimään sitä zeroa sieltä aavikolta ja löytää sen lopulta vanhan veneen alta ja siellä se on syöny vanhoja hillottuja persikoita ja eläny niillä. ne pojat tarttee kuitenkin vettä ja lopulta ihan väsyneenä stanley kantaa zeron (zeroni) vuorelle ja sieltä löytävät vettä juodakseen.

      • tässä sulle sitte ne juonet...

        Kaikki saa alkunsa siitä kun stanleyn iso-iso-isoisä saa vanhalta madame zeronilta porsaan. Vaihtokaupassa on vain yksi ehto. Kun possu on kasvanut suureksi ja vahvaksi täytyy elya yelnatsin kantaa yksijalkainen madame zeroni vuorelle ja laulaa hänelle laulu jonka hän on elyalle opettanut. Elya kuitenkin rakastuu, unohtaa lupauksensa ja muutta amerikkaan. Elya menee naimisiin ja saa lapsen mutta aina ajattelee lupaustaan madame zeronille. Elya on varma että madame zeroni on kironnut hänet koska hän ei täyttänyt osaansa sopimuksessa.

        Kuinka tarina saa loppunsa. Stanley löytää aavikolta kaverinsa zeron puolikuolleena ja kantaa hänet vuorelle, josta pojat löytävät vettä. Zero siis oli zeroni sukujaan ja näin on yelnats täyttänyt osansa sopimuksesta ja kirous raukeaa ja kaikkea hyvää tapahtuu. mm. pojat löytävät katen aarteen. aamen


      • PAAHDE
        tässä sulle sitte ne juonet... kirjoitti:

        Kaikki saa alkunsa siitä kun stanleyn iso-iso-isoisä saa vanhalta madame zeronilta porsaan. Vaihtokaupassa on vain yksi ehto. Kun possu on kasvanut suureksi ja vahvaksi täytyy elya yelnatsin kantaa yksijalkainen madame zeroni vuorelle ja laulaa hänelle laulu jonka hän on elyalle opettanut. Elya kuitenkin rakastuu, unohtaa lupauksensa ja muutta amerikkaan. Elya menee naimisiin ja saa lapsen mutta aina ajattelee lupaustaan madame zeronille. Elya on varma että madame zeroni on kironnut hänet koska hän ei täyttänyt osaansa sopimuksessa.

        Kuinka tarina saa loppunsa. Stanley löytää aavikolta kaverinsa zeron puolikuolleena ja kantaa hänet vuorelle, josta pojat löytävät vettä. Zero siis oli zeroni sukujaan ja näin on yelnats täyttänyt osansa sopimuksesta ja kirous raukeaa ja kaikkea hyvää tapahtuu. mm. pojat löytävät katen aarteen. aamen

        Kiitos tästä huikeasta vastauksesta!Tämä auttoi minua ymmärtämään kirjan juonen.Ja osaankin nyt vastata äidinkielen läksyn kysymykseen!Suuret kiitokset


      • Anonyymi
        PAAHDE kirjoitti:

        Kiitos tästä huikeasta vastauksesta!Tämä auttoi minua ymmärtämään kirjan juonen.Ja osaankin nyt vastata äidinkielen läksyn kysymykseen!Suuret kiitokset

        Sama


      • Anonyymi
        PAAHDE kirjoitti:

        Kiitos tästä huikeasta vastauksesta!Tämä auttoi minua ymmärtämään kirjan juonen.Ja osaankin nyt vastata äidinkielen läksyn kysymykseen!Suuret kiitokset

        Moiii, mä itekki tulin just ettimään ton kirjan loppuratkaisua koska en jaksanut äidinkielen läksyksi tota lukea. Suuret kiitokset, ymmärsin itsekkin nyt kirjan juonen (koska omasta mielestäni kirja oli aika epäselvä)mutta siis kiitos!!


    • Lukupää

      No kiitos tää autto muokin ku oon lukenu ton kirjan nyt kaks kertaa eikä ole selvinny... :) kai mulla oli vaa huono lukupää! No mutta tuhannet kiitokset! =)

    • Paahtaja

      Hyvä kirja oli :)

    • monisteentekijä98

      mulla on just nyt mun edessä moniste jossa pitää tehä tehtäviä koulua varten tosta paahde-kirjasta ja siinä on täsmälleen nuo kaksi kysymystä sana tarkasti. :) googlasin hakusanalla "paahde ennustus" koska tarvitsin vastauksen tuohon samaiseen kysymykseen ja tuli tää vastaan;) aika hauska yhteensattuma että on varmaankin sama moniste kyseessa ja että se on tässä vaiheessa jo noinkin vanha kuin viisi vuotta ;D xD

    • monisteentekijä98

      mulla on just nyt mun edessä moniste jossa pitää tehä tehtäviä koulua varten tosta paahde-kirjasta ja siinä on täsmälleen nuo kaksi kysymystä sana tarkasti. :) googlasin hakusanalla "paahde ennustus" koska tarvitsin vastauksen tuohon samaiseen kysymykseen ja tuli tää vastaan;) aika hauska yhteensattuma että on varmaankin sama moniste kyseessa ja että se on tässä vaiheessa jo noinkin vanha kuin viisi vuotta ;D xD

    • Jaruto

      Surullista, mihin suuntaan nykynuoriso on menossa... :|

      Paahde on oikeasti hyvä kirja, kannattaa lukea. Itse luin huvikseni kun serkulle tuli koulussa tehtäväksi se lukea. Yksi lemppareistani.

    • Mä vaan

      Meil on kirjakuulustelu tost huomen O.o
      mut hyvä kirja oli! :) Kannataa lukee!

    • Matiaskk

      Matias tykkäsi kirjasta ;)

    • Aleksikks

      Aleksin tykkäsi kirjasta ;)

    • Apua

      Sos. Meil on siit kirjast äikäs koe 12 minuutin päästä ja en ole ehtinyt lukea. Mitä teen?

      • hahhaaa

        No mites meni


    • Apua_

      Tarvitsen itsekin äkillisesti apua. Huomenna pitäisi olla valmiina jonkunmoinen kirjoitus siitä, "Mitä Stanley oppi Greenjärven leirillä"

    • Anonyymi

      Itellä läksyn kuulustelu huomenna mutta katoin leffan youtubesta ja luin juonen täältä niin kyl mä pärjään

    • Anonyymi

      mikä on teijän mielestä paahde kirjan opetus? thankzz

      • Anonyymi

        mun mielstä ihan se että lupaukset kannattaa pitää ja että virheet voi aina korjata ja kaikki kääntyy hyväksi lopulta hyvyys voittaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun mielstä ihan se että lupaukset kannattaa pitää ja että virheet voi aina korjata ja kaikki kääntyy hyväksi lopulta hyvyys voittaa :)

        Moikka! Mulla on kans tost sellane hito kirjakoe huomenna, nii mites ne henkilöt? Haluuko joku kertoo?! ja et onks tossa mitä tapahtumapaikkoja. tiedän nyt osan kirjasta ja tästä näin harjottelin, mutta silti kovin epävarma olo. auttakaa joku asap pliiis!! T: tuun kohta hulluksi koulunkäynnistä 13v :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka! Mulla on kans tost sellane hito kirjakoe huomenna, nii mites ne henkilöt? Haluuko joku kertoo?! ja et onks tossa mitä tapahtumapaikkoja. tiedän nyt osan kirjasta ja tästä näin harjottelin, mutta silti kovin epävarma olo. auttakaa joku asap pliiis!! T: tuun kohta hulluksi koulunkäynnistä 13v :)

        Mulki on huomen tost kirjast kirja koe enkä oo lukenu että totaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulki on huomen tost kirjast kirja koe enkä oo lukenu että totaa

        mullakin on tosta huomenna koe joten henkilöitä?????


    • Anonyymi

      Aa, luulin et yrität kirjoittaa romaania mut tää onkin vissiin joku kirjasarja nimeltä Paahde vai onko...?

    • Anonyymi

      Kukä on pendaniski

    • Anonyymi

      Kuka se valvoja oli nyt asap tarviin vastaukse ku mul o huomen koe ja mitkä oli kolme tärkeintä käännw kohtaa

    • Anonyymi

      Sitä mäkin

    • Anonyymi

      Huomiselle pitäis olla ilmeisesti valmiina paahteen elokuva vs kirja muistiinpanot ongelmana se et en lukenu kirjaa oikeesti joten nyt tarviin apuu mitä eroja elokuvalla ja kirjalla on!?!!?!

    • Anonyymi

      Miten zero oli selvinnyt aavikolla?

      • Anonyymi

        Syömällä 100 vuotta sitten purkitettuja persikoita.


    • Anonyymi

      Siis meillä pitäs olla huomis aamuun mennessä projekti paahde-kirjasta valmiina ja oon kyllä lukenut kirjan, mut en muista ollenkaan siitä kohasta mistä Zero lähti. Elikkä siis kuka hakkas/ tappeli Stanleyta vastaan ku Zero tuli apuun?

    • Anonyymi

      en oikeesti ymmärrä ku täs kysytää jotai millainen ennustus saa romaanin tapahtumat liikkeelle

    • Anonyymi

      Missä ne kysymykset tehdään niinko paperil vai koneel ja voiks ne tehä koton

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      5
      1227
    Aihe