Ostin pilaantuneen

kinkun..

niin siinä kävi, ostin viimeviikonlopuksi kotimaisen kinkun mutta kun sen jääkaapissa annoin sulaa ja sitten laiton uuniin niin se olikin pilaantunut.
Ei se pilaantuneelle heti haissu kun oli kuuma mutta kun se jäähtyi niin maistui ja haisi pilaantuneelle.
Kun en kuittia pistänyt talteen niin en voinu kauppaan mennä asiasta puhumaan, vaan kinkku piti heittää roskiin.
Lieneekö tuo välillä sulanu ja jäädytetty uudestaan vai mikä liene syynä.

11

868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietsikka*

      otappa sillä tililtäsi tosite jos kortilla maksoit.
      Jos käteisellä niin silti hurjana kauppaan,monesti kauppias kuuntelee äänekästä asiakasta.

      • maksoin

        Kun tuo on suuri marketti niin mä luulen ,että kukaan ei vastuuta ota eikä sitä mitenkään korvata.
        No onneksi se ei iso kinkku ollu, maksoin siitä 32€,että en siitä konkurssiin menny mutta kun tuli viikonlopuksi vieraita ja vähän senkin takia kinkun ostin niin pikkusen harmitti.Aloittaja


      • maksoin kirjoitti:

        Kun tuo on suuri marketti niin mä luulen ,että kukaan ei vastuuta ota eikä sitä mitenkään korvata.
        No onneksi se ei iso kinkku ollu, maksoin siitä 32€,että en siitä konkurssiin menny mutta kun tuli viikonlopuksi vieraita ja vähän senkin takia kinkun ostin niin pikkusen harmitti.Aloittaja

        kauppias haluaa tietää jos kinkku oli pilaantunut. Hän vain välittää tavaraa. Soita kauppaan ja kerro se asia. Yleensä suurtenkin markettien kauppiaat ovat ihmisystävällisiä ja ihmisiä itsekin. Uskon kauppiaan kiittävän palautteesta


      • ja sieltä
        satumaa kirjoitti:

        kauppias haluaa tietää jos kinkku oli pilaantunut. Hän vain välittää tavaraa. Soita kauppaan ja kerro se asia. Yleensä suurtenkin markettien kauppiaat ovat ihmisystävällisiä ja ihmisiä itsekin. Uskon kauppiaan kiittävän palautteesta

        neuvottin olemaan yhteydessä POUTTU teurastamoon.
        Tein niinkuin käskettiin, laitoin sähköpostia menemään mutta mitään ei ainakaan vielä ole kuulunut ,vaikka osoitteen ja puh,numeron laitoin.
        Aloittaja.


      • sitroen.
        ja sieltä kirjoitti:

        neuvottin olemaan yhteydessä POUTTU teurastamoon.
        Tein niinkuin käskettiin, laitoin sähköpostia menemään mutta mitään ei ainakaan vielä ole kuulunut ,vaikka osoitteen ja puh,numeron laitoin.
        Aloittaja.

        K-kaupastakaan mitään kun teen reklamaation pilaantuneesta tuotteesta.
        S-market ja Atria korvasivat omat pilaantuneet tuotteensa.


      • Suttura
        ja sieltä kirjoitti:

        neuvottin olemaan yhteydessä POUTTU teurastamoon.
        Tein niinkuin käskettiin, laitoin sähköpostia menemään mutta mitään ei ainakaan vielä ole kuulunut ,vaikka osoitteen ja puh,numeron laitoin.
        Aloittaja.

        No jo on kauppias!

        Vai teurastamoon sinun käskettiin ottaa yhteyttä!
        Se on kauppiaan vastuu, että myy tuorettta tavaraa.

        Ja vielä maksoit yli kolme kymppiä kinkusta !
        Minä olisin ottanut kinkun kainaloon ja mennyt vaatimaan rahani takaisin.

        Järkevä kauppias luottaa sanaasi ja on hyvillään kun teit huomautuksen voidakseen tarkistaa kinkkujensa laadun.


      • Puidenhalaaja
        ja sieltä kirjoitti:

        neuvottin olemaan yhteydessä POUTTU teurastamoon.
        Tein niinkuin käskettiin, laitoin sähköpostia menemään mutta mitään ei ainakaan vielä ole kuulunut ,vaikka osoitteen ja puh,numeron laitoin.
        Aloittaja.

        Joskus ammoin ostin lähikaupasta palan leikkelemakkaraa. Leikkuupinnassa oli iso koppakuoriainen, siis massassa. Vein samantien makkaran kauppaan takaisin.Muutaman päivän päästä oli kaupassa meille paketti, jossa oli ko. tehtaan tuotteita ja lappu, jossa pahoiteltiin tapahtunutta ja toivottiin, että "toivottavasti luottamus tuotteisiimme säilyy". Enpä muista enää tehdasta kun on aikaa kulunut, mutta juuri noinhan pitää toimia. Vahinkojahan voi sattua kaikille mutta fiksu ottaa opikseen.


      • kun oli...
        Suttura kirjoitti:

        No jo on kauppias!

        Vai teurastamoon sinun käskettiin ottaa yhteyttä!
        Se on kauppiaan vastuu, että myy tuorettta tavaraa.

        Ja vielä maksoit yli kolme kymppiä kinkusta !
        Minä olisin ottanut kinkun kainaloon ja mennyt vaatimaan rahani takaisin.

        Järkevä kauppias luottaa sanaasi ja on hyvillään kun teit huomautuksen voidakseen tarkistaa kinkkujensa laadun.

        pyhäinmiesten päivä eikä kauppa ollut auki niin viskasin kinkun roskiin ,enkä silloin aikonutkaan käydä asiasta puhumassa kun kuittikaan ei tallessa enään ollut, ajattelin vain,että ei ne rupea milleekkään.
        No tänään kuitenkin olin liikenteessä ko,kaupan suunnalla ja ajattelin käydä ainakin kertomassa miten kinkulle kävi, POUTULLE käskivät valittaa ja niin sitten teinki ,vastausta vielä saamatta.
        Ei minua tuo 32€ , niinkään harmita vaan kun tuli kauempaa vieraita ja vähän niinkuin heitä varten kinkun ostin. No täytyy vasta olla viisaampi ja kuitti pitää tallessa. Aloittaja


      • Suttura
        kun oli... kirjoitti:

        pyhäinmiesten päivä eikä kauppa ollut auki niin viskasin kinkun roskiin ,enkä silloin aikonutkaan käydä asiasta puhumassa kun kuittikaan ei tallessa enään ollut, ajattelin vain,että ei ne rupea milleekkään.
        No tänään kuitenkin olin liikenteessä ko,kaupan suunnalla ja ajattelin käydä ainakin kertomassa miten kinkulle kävi, POUTULLE käskivät valittaa ja niin sitten teinki ,vastausta vielä saamatta.
        Ei minua tuo 32€ , niinkään harmita vaan kun tuli kauempaa vieraita ja vähän niinkuin heitä varten kinkun ostin. No täytyy vasta olla viisaampi ja kuitti pitää tallessa. Aloittaja

        Olipa harmi että oli kaupat kiinni!

        Jos olet äkkiä lauhtuvaa tyyppiä, kuten minä, niin silloin on taottava kun rauta on kuumaa,ja
        heti annettava feedbackia! :)

        On se 32€ työ liian iso raha roskiin laitettavaksi!

        Mutta siltikin olen vielä samaa mieltä kuin edellisessä vastauksessani...


      • ja kirjallisena
        Puidenhalaaja kirjoitti:

        Joskus ammoin ostin lähikaupasta palan leikkelemakkaraa. Leikkuupinnassa oli iso koppakuoriainen, siis massassa. Vein samantien makkaran kauppaan takaisin.Muutaman päivän päästä oli kaupassa meille paketti, jossa oli ko. tehtaan tuotteita ja lappu, jossa pahoiteltiin tapahtunutta ja toivottiin, että "toivottavasti luottamus tuotteisiimme säilyy". Enpä muista enää tehdasta kun on aikaa kulunut, mutta juuri noinhan pitää toimia. Vahinkojahan voi sattua kaikille mutta fiksu ottaa opikseen.

        jossa selvität tapahtumien kulun,koska ostit kinkun,mistä,paljon maksoit,sulatus,paisto,ja vielä selvität miksi ei ole kuittia.kauppiaan,joka kinkun myi,on itse huolehdittava korvauksesta.kaiken lisäksi hänenhän on poistettava myynnistä ne mahdolliset muut pilaantuneet kinkut.kinkkuja pilaantuu pakastus vaiheessa,eli ne kinkut jotka jäävät pakastuserän keskelle,saattavat jäätyä niin hitaasti,että alkavatkin käymään ennen jäätymistään.tämä asia kuuluisikin oikeastaan terveystarkastajalle,sillä tässä on ruokamyrkytyksen vaara.ja sinä olisit palkinnon arvoinen kun menit kertomaan asiasta.mutta taisi jäädä asia vähän keskeneräiseksi.


      • moista potaskaa
        ja kirjallisena kirjoitti:

        jossa selvität tapahtumien kulun,koska ostit kinkun,mistä,paljon maksoit,sulatus,paisto,ja vielä selvität miksi ei ole kuittia.kauppiaan,joka kinkun myi,on itse huolehdittava korvauksesta.kaiken lisäksi hänenhän on poistettava myynnistä ne mahdolliset muut pilaantuneet kinkut.kinkkuja pilaantuu pakastus vaiheessa,eli ne kinkut jotka jäävät pakastuserän keskelle,saattavat jäätyä niin hitaasti,että alkavatkin käymään ennen jäätymistään.tämä asia kuuluisikin oikeastaan terveystarkastajalle,sillä tässä on ruokamyrkytyksen vaara.ja sinä olisit palkinnon arvoinen kun menit kertomaan asiasta.mutta taisi jäädä asia vähän keskeneräiseksi.

        saanut haraviisi? Kannattaa hiukan ottaa selvää asiasta eikä vain suoltaa mutu-tekstiä. Teollisuudessa on sen verran tehokkaat pakastimet -40°C ja tuuli mukana tai kylmempi), ettei todellakaan mitään käymistä pääse tapahtumaan. Sitä paitsi kinkkuja ei pakasteta niin isoissa kasoissa että keskimmäiset jäisivät jotenkin lämpimäksi. Mahdollista on, että on ollut stressikinkku, mutta sekin pystytään tutkimaan, olettaen tietysti ettei kinkkua ole heitetty roskiin. Turha sen jälkeen on itkeä korvauksen perään, et saa uutta telkkariakaan jos kerrot heittäneesi edellisen roskiin, kun oli 'huono'.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe