iko täällä olemaan SyBase asiantuntemusta?

KarjalaisenKyösti

Tarkoitus olisi tallentaa kaikenlaisia dokumentteja tietokantaan Sybasella.
Olen ymmärtänyt, että tietotyyppi 'image' olisi sellainen, johon dokumentit voisi tallentaa.
En vain ole vielä onnistunut kovin hyvin tuon tietotyypin kanssa.
Vähän netissä olen jo surffaillut, mutta vielä en ole valaistunut.

Kuinka siis esim. excel-dokumentin tai jonkun kuvan tallentaminen tietokantaan onnistuu. Pitääkö dokumentti tallentaa sinne jotenkin rivi kerrallaan vaiko kokonaisena?

Osaan jo lukea dokumentin perl-ohjelmalla siten, että saan sen tulostettua näyttöruudulle (jonkinlaisena binäärikoodina). Pitäisi vain löytyä jokin sopiva SQL lause (ja jokin sopiva kenttä, joka ilmeisesti on tyyppiä image), jolla se näyttöduudun sijaan 'tulostetaankin' tietokantaan.

Vai voiko sybase-tietokantaan oikeasti edes tallentaa kaikenlaisia dokumentteja?

Aiempi keskustelu aiheesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=652&posting=22000000029729735

1

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ejejej

Miksi haluat tallentaa tiedostot tietokantaan?
      Yleensä tietokantaan vain tiedoston nimi jne... tietoa ja sitten itse tiedosto normaalisti. Toki tietokantaan tallennuksena on omat etunsa, mutta hieman hankalampi toteuttaa.

"Kuinka siis esim. excel-dokumentin tai jonkun kuvan tallentaminen tietokantaan onnistuu. Pitääkö dokumentti tallentaa sinne jotenkin rivi kerrallaan vaiko kokonaisena?"

Ihan kokonaisena sen tallennat. Perliä en tunne, mutta yksinkertaisuudessaan näin

avaa tiedosto
      lue sisältö
      suorita tietokantaan insert jossa on sisältö tarvittavat tiedot.

Tuo tiedosto voi tulla myös käyttäjältä suoraan, silloin ei tarvitse mitään tiedostoja avata.

"Osaan jo lukea dokumentin perl-ohjelmalla siten, että saan sen tulostettua näyttöruudulle (jonkinlaisena binäärikoodina).

Pitäisi vain löytyä jokin sopiva SQL lause (ja jokin sopiva kenttä, joka ilmeisesti on tyyppiä image), jolla se näyttöduudun sijaan 'tulostetaankin' tietokantaan."

Siis tuohan onnistuu ihan normaalilla insert kyselyllä jonka teet tietokantaan.

Ja kun haluat tulostaa tiedon niin sun pitää sanoa headerilla selaimelle että nyt tuleekin excel tiedosto eikä norm tekstiä.

PHP:ssä asia menisi näin
      header('Content-Type: application/vnd.ms-excel;');
      tässä sitten tulostat excel datan tietokannasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1084
    2. 68
      984
    3. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      938
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      47
      932
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      885
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      694
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      649
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      587
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      580
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38