Tarkoitus olisi tallentaa kaikenlaisia dokumentteja tietokantaan Sybasella.
Olen ymmärtänyt, että tietotyyppi 'image' olisi sellainen, johon dokumentit voisi tallentaa.
En vain ole vielä onnistunut kovin hyvin tuon tietotyypin kanssa.
Vähän netissä olen jo surffaillut, mutta vielä en ole valaistunut.
Kuinka siis esim. excel-dokumentin tai jonkun kuvan tallentaminen tietokantaan onnistuu. Pitääkö dokumentti tallentaa sinne jotenkin rivi kerrallaan vaiko kokonaisena?
Osaan jo lukea dokumentin perl-ohjelmalla siten, että saan sen tulostettua näyttöruudulle (jonkinlaisena binäärikoodina). Pitäisi vain löytyä jokin sopiva SQL lause (ja jokin sopiva kenttä, joka ilmeisesti on tyyppiä image), jolla se näyttöduudun sijaan 'tulostetaankin' tietokantaan.
Vai voiko sybase-tietokantaan oikeasti edes tallentaa kaikenlaisia dokumentteja?
Aiempi keskustelu aiheesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=652&posting=22000000029729735
iko täällä olemaan SyBase asiantuntemusta?
1
326
Vastaukset
- ejejej
Miksi haluat tallentaa tiedostot tietokantaan?
Yleensä tietokantaan vain tiedoston nimi jne... tietoa ja sitten itse tiedosto normaalisti. Toki tietokantaan tallennuksena on omat etunsa, mutta hieman hankalampi toteuttaa.
"Kuinka siis esim. excel-dokumentin tai jonkun kuvan tallentaminen tietokantaan onnistuu. Pitääkö dokumentti tallentaa sinne jotenkin rivi kerrallaan vaiko kokonaisena?"
Ihan kokonaisena sen tallennat. Perliä en tunne, mutta yksinkertaisuudessaan näin
avaa tiedosto
lue sisältö
suorita tietokantaan insert jossa on sisältö tarvittavat tiedot.
Tuo tiedosto voi tulla myös käyttäjältä suoraan, silloin ei tarvitse mitään tiedostoja avata.
"Osaan jo lukea dokumentin perl-ohjelmalla siten, että saan sen tulostettua näyttöruudulle (jonkinlaisena binäärikoodina).
Pitäisi vain löytyä jokin sopiva SQL lause (ja jokin sopiva kenttä, joka ilmeisesti on tyyppiä image), jolla se näyttöduudun sijaan 'tulostetaankin' tietokantaan."
Siis tuohan onnistuu ihan normaalilla insert kyselyllä jonka teet tietokantaan.
Ja kun haluat tulostaa tiedon niin sun pitää sanoa headerilla selaimelle että nyt tuleekin excel tiedosto eikä norm tekstiä.
PHP:ssä asia menisi näin
header('Content-Type: application/vnd.ms-excel;');
tässä sitten tulostat excel datan tietokannasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703550Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483503Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532769
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401695- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390