Traktorien nopeus?

905

Köröttelin traktorillani ylivaihteen turvin jotain 50km/h, kun huomasin taustapeilissä vielä kaukana olevan toisen traktorin. Hetken kuluttua
tuo 6000 -sarjan Valtra oli jo melkein vetokoukussa kiinni ja painoi ohi. Mihin moinen nopeus perustuu? Mitä keinoja on saada omastani, liikenteessä kun paljon ajan, hieman vikkelämpi?

44

15952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talkkari

      On helkkarin vaarallista liikenteessä ajaa yli sallitun, etenkin jos on kuormaa päällä. Ei niitä ole mitoitettu kuin korkeintaan neljänkympin nopeuteen.
      Muistan vieläkin kauhulla kun ajelin hiekkaa vanhalla massikalla ja alamäessä vaihde lipsahti päältä, siinä on tekemistä jo muutenkin, nyt seisoin molemmilla jaloilla jarrun päällä ja tuntui että vauhti vain kasvoi. Oli hilkulla etten järveen pyyhkässyt koko laitosta.

    • Jere

      Useat uudet ainakin mainostaaa kulkevansa viittäkypää. Jos se oli liikennetraktori.

      • muuan

        Mulla oli jonkun aikaa International 475 vuosimallia -78 ja se kulki 55 km/h auton mittarin mukaan, tais olla vähän kierroksia lisätty(Edellinen omistaja tietenkin tehnyt semmosen tempun, en minä!)


      • nopeus
        muuan kirjoitti:

        Mulla oli jonkun aikaa International 475 vuosimallia -78 ja se kulki 55 km/h auton mittarin mukaan, tais olla vähän kierroksia lisätty(Edellinen omistaja tietenkin tehnyt semmosen tempun, en minä!)

        Jos polliisi pyssäyttää niin ropisee sakkoja kun tavan rattorin nopeus voi olla vain 45 km/h kokemusta on kun laskin vapaalla tutkaan 60 ja sattu virka intoinen polliisi vastaan jotta tämmönen tappaus....


      • Jarppi
        nopeus kirjoitti:

        Jos polliisi pyssäyttää niin ropisee sakkoja kun tavan rattorin nopeus voi olla vain 45 km/h kokemusta on kun laskin vapaalla tutkaan 60 ja sattu virka intoinen polliisi vastaan jotta tämmönen tappaus....

        eräs maajussi täälläpäin täräytti uuden karhella new hollandillaan poliisin tutkaan 68km/h ku tuli pellolta kotio päin...isot sakothan siitä pamahti


    • Vili Elelijä

      Lainauksia sivustosta http://www.zetkajengi.fi/ (valikon kohta ”Juttua”)

      Zetka-jengin nopeimman yksilön huippunopeudeksi on mitattu nelostien nopeudennäyttötaululla 60

      Paluumatkalla Oulaisista, Wanhan Woiman Päiviltä, ajelivat Zetorilaiset kilpaa tapahtumassa mukana olleiden pappatuntureiden kanssa. Hetken mopoilijat jo luulivat olleensa nopeampia, kunnes Pihkakosken Tero päätti näyttää mikä kone se todella kulkee: hän pyyhälsi Zetkallaan ohi koko pappamopo-laumasta.
      Jo muuttui ilme mopomiehillä.

      Armoton kiihdytys nopeudennäyttötaululle koitui Teron ajokille kohtalokkaaksi. Kone poksahti ja matkan teko jäi siihen. Onneksi perässä tuli kaveri joka otti hinaukseen. Eikä kotiin matkattu suinkaan hitaasti;
      - Eero hinasi täysillä, ohitteli autojakin! Keula pomppi lennossa, kyllähän pelotti, Tero muistelee karua kokemustaan.

      Huimin hinausnopeus löytyy kuitenkin Marttilan Eskolta, jolle vaimo päätti antaa kyydit; traktori roikkui perässä 80 km tuntinopeudessa. Zetkan ratista ei kärsinyt edes kättä irrottaa, jarruttaessa se olisi pyörähtänyt ympäri!

      • dfdf

        saman tyyppistä täällä äitee hinautti porsche superia 80kmh kun isäukko kyyrissä veturina oli vanha laatikko mersu oli kuulema porschen kuskin paikalla mukavaa kun renkaat liikkuu sivuille jo alle 30kmh vauhdissa XD


    • jussi

      mittari rikki jos yleensä siinä romussa toimii, kyllä se niin pienilaakeriselle romulle vauhtia on liikaa, muuten menee hammasrattaa solmuun, kokemusta on kyseisestä kiesistä osta deuz

      • hahhhaa

        Vankka kokemus Jussilla taitaa olla, kun Zetkassa ei ole mittaria.


    • Valtra 6850 HiTech 2.0

      Menee pienillä nokian metsärenkialla 53km/h, ja taka-ajolaitteilla samaa takaperinkin!!!!! On aika villi tunen ohjastaa pikkuratilla urakkanupista kiinni pitäen!!!

      • poika87

        säädin kerran valmet 502 kaasuvivun topparia niin, että sai enemmän kierroksia ja vauhti kasvoi. kaverini ennen sitä kerran mopolla mittasi nopeudeksi 29km/h eikä edes kaasuvipu ollut edes täysillä. kyllä se tuntuu siistiltä ku pikku valtra pyyhkii. tiessä jos on jotain painaumia niin se jo keulaa ikävästi pomputtaa. eikä tavallisten traktoreiden tarvi kulkea kovaa. nehän on tarkoitettu pelloille ja metsiin ja eihän siellä vejetä 50km/h.


    • juntti

      Hullun hommaahan se on tuo raktorilla koheltaminen, mutta kyllä niillä joillakin pirun lujaa pääsee. Ittellä on tuolta verkussonnien puolelta kokemuksia... niin esim. parhaat 188mp:t menee noin 60km/h 18.4-38 renkailla. 135mp menee vakiona yli 50km/h.

      Ja tämakin on vielä aneemista touhua, sillä MB-tracit kulkee yhdellä saksisokan poistolla yli 80km/h, ja sillä pystyy myös ajamaan niin kovaa.

      Liikennetraktorillahan saa ajaa kovempaa siksi, että sen jarrujärjestelmä riittää tuossa nopeudessa. Tämä siis kuormattuna eli kärryn kanssa, eihän traktorin omat jarrut pitkään kestä tuollaisia kuormia mitä kärryilllä saa viedä.

      Niin muuten, kohta tulee liikennekäytössä oleviin kärryihin rekisterikilpi ja ALB-venttiili ja katsastaakin pitää...

      • Körökörö

        Johonkin maailman aikaan kaiken maailman kyläsepät rakenteli vetäviä peräkärryjä, joissa oli jonkun kuorma-auton taka-akseli ja vaihdelaatikko ja voima tuli traktorin ulosotosta. Tuommoista kärryä väärin käyttämällä saa aikaan melkoisen lujaa kulkevan torpedon, kun pistää traktorin vapaalle ja peräkärryn vaihdelaatikosta sopivan iso vaihde.


      • Topias
        Körökörö kirjoitti:

        Johonkin maailman aikaan kaiken maailman kyläsepät rakenteli vetäviä peräkärryjä, joissa oli jonkun kuorma-auton taka-akseli ja vaihdelaatikko ja voima tuli traktorin ulosotosta. Tuommoista kärryä väärin käyttämällä saa aikaan melkoisen lujaa kulkevan torpedon, kun pistää traktorin vapaalle ja peräkärryn vaihdelaatikosta sopivan iso vaihde.

        >Tuommoista kärryä väärin käyttämällä saa aikaan
        >melkoisen lujaa kulkevan torpedon, kun pistää
        >traktorin vapaalle ja peräkärryn vaihdelaatikosta
        >sopivan iso vaihde.

        Lasketaanpas tuota vähän:

        Kuorma-auton moottori voisi kiertää maks. n. 2500 r/min, käytännössä ehkä 2200.

        Olettakaamme, että kuorma-auto kulkisi suurimmalla vaihteella ja 2200 r/min moottorikierrosluvulla vaikkapa 85 km/h.

        Olettakaamme, että traktorin v.o.a. pyörii 540 r/min moottorin kierrosluvulla 1700 r/min. Jos traktorin moottori pyörii maks. 2500 r/min, niin v.o.a:n kierrosluku on silloin noin 850 r/min - se vastaa likimain kuorma-auton moottorin tyhjäkäyntinopeutta.

        Edellä oletetun kuorma-auton välityksillä varustettu perävaunu kulkisi silloin traktorin moottorin maksimi kierrosluvulla silloin noin 31 km/h.

        Ei mikään vauhtihirmu siis.

        Tässä emme vielä ottaneet huomioon suunnanvaihtajan mahdollista välityssuhdetta. Yleensä sekin on >1, joten todellinen nopeus olisi vetävällä perävaunulla ajaen paljonkin alle 30 km/h.

        Taitaa olla urbaania legendaa tuo vetävällä perällä hurjasteleminen...


      • Vili Elelijä
        Topias kirjoitti:

        >Tuommoista kärryä väärin käyttämällä saa aikaan
        >melkoisen lujaa kulkevan torpedon, kun pistää
        >traktorin vapaalle ja peräkärryn vaihdelaatikosta
        >sopivan iso vaihde.

        Lasketaanpas tuota vähän:

        Kuorma-auton moottori voisi kiertää maks. n. 2500 r/min, käytännössä ehkä 2200.

        Olettakaamme, että kuorma-auto kulkisi suurimmalla vaihteella ja 2200 r/min moottorikierrosluvulla vaikkapa 85 km/h.

        Olettakaamme, että traktorin v.o.a. pyörii 540 r/min moottorin kierrosluvulla 1700 r/min. Jos traktorin moottori pyörii maks. 2500 r/min, niin v.o.a:n kierrosluku on silloin noin 850 r/min - se vastaa likimain kuorma-auton moottorin tyhjäkäyntinopeutta.

        Edellä oletetun kuorma-auton välityksillä varustettu perävaunu kulkisi silloin traktorin moottorin maksimi kierrosluvulla silloin noin 31 km/h.

        Ei mikään vauhtihirmu siis.

        Tässä emme vielä ottaneet huomioon suunnanvaihtajan mahdollista välityssuhdetta. Yleensä sekin on >1, joten todellinen nopeus olisi vetävällä perävaunulla ajaen paljonkin alle 30 km/h.

        Taitaa olla urbaania legendaa tuo vetävällä perällä hurjasteleminen...

        Tuo viestisi sisältää olettamuksen, jonka mukaan traktorin voimanottoakseli olisi aina (ollut) varustettu alennusvaihteella ja pyörinyt vain noin kolmasosalla moottorin kampiakselin käyntinopeudesta.

        Minä olen omin silmin nähnyt 1960-luvulla "työntävällä" peräkärryllä varustettujen traktorien kulkevan (tyhjänä) ainakin tuollaista kuuttakymppiä. Paikkakunnalla oli rautatieasema, jolta lastattiin paljon puutavaraa. Suuri osa tuosta puutavarasta ajettiin rautatieasemalle traktorikalustolla. Kun kuorma oli saatu pois kyydistä, oli kiire hakemaan seuraavaa...


      • Topias
        Vili Elelijä kirjoitti:

        Tuo viestisi sisältää olettamuksen, jonka mukaan traktorin voimanottoakseli olisi aina (ollut) varustettu alennusvaihteella ja pyörinyt vain noin kolmasosalla moottorin kampiakselin käyntinopeudesta.

        Minä olen omin silmin nähnyt 1960-luvulla "työntävällä" peräkärryllä varustettujen traktorien kulkevan (tyhjänä) ainakin tuollaista kuuttakymppiä. Paikkakunnalla oli rautatieasema, jolta lastattiin paljon puutavaraa. Suuri osa tuosta puutavarasta ajettiin rautatieasemalle traktorikalustolla. Kun kuorma oli saatu pois kyydistä, oli kiire hakemaan seuraavaa...

        >Minä olen omin silmin nähnyt 1960-luvulla
        >"työntävällä" peräkärryllä varustettujen
        >traktorien kulkevan (tyhjänä) ainakin tuollaista
        >kuuttakymppiä

        Jos traktorissa on 1000 rpm:n v.o.a. niin tilanne on tietenkin toinen. Silloin v.o.a. pyörii täydellä kaasulla noin 1500 r/min, ja noilla samoilla edellä olettamillani välityksillä perävaunu tosiaan työntää yhdistelmää noin 60 km/h nopeudella.


      • Kari
        Topias kirjoitti:

        >Minä olen omin silmin nähnyt 1960-luvulla
        >"työntävällä" peräkärryllä varustettujen
        >traktorien kulkevan (tyhjänä) ainakin tuollaista
        >kuuttakymppiä

        Jos traktorissa on 1000 rpm:n v.o.a. niin tilanne on tietenkin toinen. Silloin v.o.a. pyörii täydellä kaasulla noin 1500 r/min, ja noilla samoilla edellä olettamillani välityksillä perävaunu tosiaan työntää yhdistelmää noin 60 km/h nopeudella.

        Peräkärryssä tarvitaan lisäksi suunnanvaihtaja ja siinä on yleensä myös välitys, johon koko homma perustuu. Silloin tarvittaessa perävaunulla voi lujaa työntääkin. Yleensä joku vaihde oli sovitettu traktorin ajovoimanotolle sopivaksi ja silloin peräkärryn vaihdelaatikosta harvemmalla välityksellä ja normaalilla voimanotolla oli mahdollista päästä "ylinopeuksiin"


      • ja vaihdelaatikon
        Topias kirjoitti:

        >Tuommoista kärryä väärin käyttämällä saa aikaan
        >melkoisen lujaa kulkevan torpedon, kun pistää
        >traktorin vapaalle ja peräkärryn vaihdelaatikosta
        >sopivan iso vaihde.

        Lasketaanpas tuota vähän:

        Kuorma-auton moottori voisi kiertää maks. n. 2500 r/min, käytännössä ehkä 2200.

        Olettakaamme, että kuorma-auto kulkisi suurimmalla vaihteella ja 2200 r/min moottorikierrosluvulla vaikkapa 85 km/h.

        Olettakaamme, että traktorin v.o.a. pyörii 540 r/min moottorin kierrosluvulla 1700 r/min. Jos traktorin moottori pyörii maks. 2500 r/min, niin v.o.a:n kierrosluku on silloin noin 850 r/min - se vastaa likimain kuorma-auton moottorin tyhjäkäyntinopeutta.

        Edellä oletetun kuorma-auton välityksillä varustettu perävaunu kulkisi silloin traktorin moottorin maksimi kierrosluvulla silloin noin 31 km/h.

        Ei mikään vauhtihirmu siis.

        Tässä emme vielä ottaneet huomioon suunnanvaihtajan mahdollista välityssuhdetta. Yleensä sekin on >1, joten todellinen nopeus olisi vetävällä perävaunulla ajaen paljonkin alle 30 km/h.

        Taitaa olla urbaania legendaa tuo vetävällä perällä hurjasteleminen...

        välissä oli kertoja 1 suhde2 tai 3.Traktorin vaihde vapaalla ja peräkärryllä työnnätettiin ajettu on sellaisella vehkeellä vielä -90 luvulla.


      • Dubbidai
        Topias kirjoitti:

        >Tuommoista kärryä väärin käyttämällä saa aikaan
        >melkoisen lujaa kulkevan torpedon, kun pistää
        >traktorin vapaalle ja peräkärryn vaihdelaatikosta
        >sopivan iso vaihde.

        Lasketaanpas tuota vähän:

        Kuorma-auton moottori voisi kiertää maks. n. 2500 r/min, käytännössä ehkä 2200.

        Olettakaamme, että kuorma-auto kulkisi suurimmalla vaihteella ja 2200 r/min moottorikierrosluvulla vaikkapa 85 km/h.

        Olettakaamme, että traktorin v.o.a. pyörii 540 r/min moottorin kierrosluvulla 1700 r/min. Jos traktorin moottori pyörii maks. 2500 r/min, niin v.o.a:n kierrosluku on silloin noin 850 r/min - se vastaa likimain kuorma-auton moottorin tyhjäkäyntinopeutta.

        Edellä oletetun kuorma-auton välityksillä varustettu perävaunu kulkisi silloin traktorin moottorin maksimi kierrosluvulla silloin noin 31 km/h.

        Ei mikään vauhtihirmu siis.

        Tässä emme vielä ottaneet huomioon suunnanvaihtajan mahdollista välityssuhdetta. Yleensä sekin on >1, joten todellinen nopeus olisi vetävällä perävaunulla ajaen paljonkin alle 30 km/h.

        Taitaa olla urbaania legendaa tuo vetävällä perällä hurjasteleminen...

        Onhan noita ulosottoja 1000 kierroksisiakin ja on myös mahdollista käyttää pelkkää perävälitystä ilman vaihteistoa. Itse olen nähnyt traktorin kulkevan peräveto päällä auton mittarin mukaan 70km/h(todellisuudessa oli about 67-68)!


      • traktori53
        Topias kirjoitti:

        >Tuommoista kärryä väärin käyttämällä saa aikaan
        >melkoisen lujaa kulkevan torpedon, kun pistää
        >traktorin vapaalle ja peräkärryn vaihdelaatikosta
        >sopivan iso vaihde.

        Lasketaanpas tuota vähän:

        Kuorma-auton moottori voisi kiertää maks. n. 2500 r/min, käytännössä ehkä 2200.

        Olettakaamme, että kuorma-auto kulkisi suurimmalla vaihteella ja 2200 r/min moottorikierrosluvulla vaikkapa 85 km/h.

        Olettakaamme, että traktorin v.o.a. pyörii 540 r/min moottorin kierrosluvulla 1700 r/min. Jos traktorin moottori pyörii maks. 2500 r/min, niin v.o.a:n kierrosluku on silloin noin 850 r/min - se vastaa likimain kuorma-auton moottorin tyhjäkäyntinopeutta.

        Edellä oletetun kuorma-auton välityksillä varustettu perävaunu kulkisi silloin traktorin moottorin maksimi kierrosluvulla silloin noin 31 km/h.

        Ei mikään vauhtihirmu siis.

        Tässä emme vielä ottaneet huomioon suunnanvaihtajan mahdollista välityssuhdetta. Yleensä sekin on >1, joten todellinen nopeus olisi vetävällä perävaunulla ajaen paljonkin alle 30 km/h.

        Taitaa olla urbaania legendaa tuo vetävällä perällä hurjasteleminen...

        legendaa. Meinaan olen itte ajanut moisella systeemillä ja turvallisuus oli kaukana. Veturina oli Ford Major ja tiedetään sen hyvät ja tasapainoiset jarrut. Mutta olen vielä hengissä. Vauhtia oli hyvänmatkaa yli neljäkymmentä.


    • Valtra T-120

      Kyllähän noita uusia traktoreita saa likkenneversioina jotka kulkevat yli 50km/h, mutta niillä saa ajaa vain 50km/h ja pitää olla kuorma-auto kortti!

      Itselläni on Valtra T-120 -03 liikenne versio normaali renkaat kulkee 53km/h,on todella hyvä ajaa vielä tuota nopeutta kun on vielä etuakseli jousitus!

    • Valtra 6650

      Oliko tämä oman vehkeesi "jotain 50 km/h" mitattua faktaa vai perstuntumaa? Valtran 6000-sarjan liikennemallit kulkee hiukan yli 50 km/h normaalirenkailla. Hiukan isommilla kumeilla tietysti voi mennä lähemmäs 60.

      Meillä (Valtra HT 6650) kulkee tasan tarkkaan 52 km/h tasamaalla. Vaikuttaa siltä, että suurimmalla vaihteella kierrosluku olisi rajoitettu (en tiedä pitääkö tämä paikkansa). Jos näin on, niin rajoittimen voi osaava hnekilö varmaan ohittaa ja silloinhan kyytiä piisaa enemmän...

      • Massikka

        vallussa ole kierroslukumittaria? Siitä näkisi ottaako samat kierrokset eri vaihteilla.


      • 905

        ...lienee ehkä 45-50, noin näppituntumalla, ei oo mitattu. Kierroksia ottaa max. 2700 ja ylivaihde, en tiedä mitä pitäis oikeasti kulkea. Mutta se Valtra, josta alussa mainitsin, meni heittämällä ohi! Täytyi olla nopeutta 60!


    • pete

      minulla oli 905 vm-90 renk edes 28 takana 38 alkujaan ryömiällä oleva ,vaihdettiin ryömiän tilalle ylentävä pikavaihe ja kierroksia lisää koneelle, auton mittarin mukaan kulki yli 60 km/h.

    • höhöö

      Maatalous käyttöön tarkotetulla traktorilla saa ajaa korkeintaan "lain mukaan" 45km/h... et se siitä :D

      • hehee

        Mulle sano polliisi että älä aja aivan kaasu pohjassa. Täälä päin on jontikoita jokka kulkee 70 km/h ja ainaki yks saman verran kulkeva 8000-sarjan valtra.


      • AGM Cdi
        hehee kirjoitti:

        Mulle sano polliisi että älä aja aivan kaasu pohjassa. Täälä päin on jontikoita jokka kulkee 70 km/h ja ainaki yks saman verran kulkeva 8000-sarjan valtra.

        Valtra 6850 liikenneperällä kulkee vakiona - kierrokset 2300r/min 20.8R38 kumeilla 56 kmh

        Jos lisää kierrokset vaikka 2800r/min kulkee 68 kmh kuormakärryllä ei tietty jaksa mennä jos on ylämäkeä.
        http://www.youtube.com/watch?v=jKYA1mogyBQ&NR=1
        Keuliiks ? ? ? ( ; /

        Uudet portaatomat kulkee jopa 70 kmh kun niiden ajotietokoneelle valehtelee rengaskoon piememäksi mitä se todellisuudessa on.

        Fendt 828 Vario kulkee 65 kmh - katso itse jos et usko
        http://www.youtube.com/watch?v=vmLBP6DCl2I


      • Fordson 64
        AGM Cdi kirjoitti:

        Valtra 6850 liikenneperällä kulkee vakiona - kierrokset 2300r/min 20.8R38 kumeilla 56 kmh

        Jos lisää kierrokset vaikka 2800r/min kulkee 68 kmh kuormakärryllä ei tietty jaksa mennä jos on ylämäkeä.
        http://www.youtube.com/watch?v=jKYA1mogyBQ&NR=1
        Keuliiks ? ? ? ( ; /

        Uudet portaatomat kulkee jopa 70 kmh kun niiden ajotietokoneelle valehtelee rengaskoon piememäksi mitä se todellisuudessa on.

        Fendt 828 Vario kulkee 65 kmh - katso itse jos et usko
        http://www.youtube.com/watch?v=vmLBP6DCl2I

        Mullakin on ollu Valtra joka kulki mittarinsa mukaan 74km h, mutta gps mukaan 68km h.

        Sit joskus omistin Nuffield 10/65 -70 joka kulki auton mittarin mukaan ylämäkeen yli 70km h ja kärry perässä (tyhjä) ja täytyy sanoa, että asvaltilla pystyi hyvin ajaan 70km h ja vaik lujempaakin, mut hiekkatiellä riitti 50km h

        Nytten tossa pihassa seisoo Leuland 272 syngro ja se kulkee auton mittarin mukaa hivene yli 50km h

        Ja on mulla Fordiin sopiva ylivaihteistokin, jolla saa Majorinkin menee 60km h

        Nopestiajettavan traktinhan pitää olla pitkärunkoinen, jotta hyvä ajaa.
        Leulanti lyhyt akselivälinen ja siksi soratiellä huono ajaa 50km h mutta pystyy kuitenkin ajamaan.

        Neliveto traktorissahan jarruttaa 4 pyörää, jos neliveto päällä.

        Olis tarkoitus rakentaa lavetin vetoon n.300hp Skanian 6 moottorilla oleva vetoraktori, joka kulkisi n.80km h, eihän sillä täysiä tarvi ajaa, mutta esin 60km nopeudessa ei kone huuda täysiä.

        Ja tietenkin mulla on 3 akselinen kärry ja 2 jarruttaa hydraulisesti.

        On mulla muitakin nopeita traktoreita ollut, esim 55km h kulkeva Natikka ja useampi 40-50km h kulkeva Nuffi ja täytyy sanoa, että 50km h traktorilla ei ole mitään. Ja näille liikenne sääntöjen noudattajille, älkää ajako autoillanne yli 120km h moottoritiellä js yli 40km h taajamas...jep...voi polliisi sakottaa!

        Ajoin joskus Skanian kuormurilla tutkaan yöllä pimeässä 148km h ja poliisitkin ihmetteli, että millä kulki niin lujaa, en viittiny sanoa, että kulkee oikeati yli 170km h.

        Ei näihin nopeuksiin laskeminen auta, vaan koeajo nopealla vehkeellä.

        Saa muuten lämpimässä tallissa jossa on hitsauskone, tunkit ym tökaluja, kulkemaan vanhan Fordson Majorinkin helposti 60-70kmh, mutta muista, että runkoo täytyy vahvistaa ja etuakseli viedä eteenpäin ja vaihtaa kuorma auton etuakseli ym, jotta uskaltaa ajaa!!! Kaikkia osia on saatavilla, kun vain sovittaa!


    • Näin se toimii

      Osta liikennetraktori, anna säätää pumppuun kierroksia lisää. Näin se etenee.

    • valmet 405 turbo

      Paljonko Valmet 405 kulkisi 16.9 x30 korkiaprofiilirenkailla kierroksia 2600
      tai sitten 32 takavanteella ja siihen korkeprofiilirenggas ????

    • sisulius

      Paljonko Valmet 405 kulkisi 18.4 x30 korkiaprofiilirenkailla kierroksia 2600
      tai sitten 32 takavanteella ja siihen korkeprofiilirenggas ????

    • Liikenne-Eino

      Onko sinulla kiire johonkin ?

    • 8-valtran omistaja

      kyllä minulla on valtra t-sarjan tieliikenne traktori ja kulkee 65 km/h ja on aivan laillinen...kun on kaikki jousitukset ajonvakaimet vakionopeudensäätimet ja kaikki mahdolliset varusteet siinnä niin ei ole vaarallista

    • URSUS-FINN 1224dl

      me nopeutettiin loova transporteri ursuksesta ja 650/65 38 rattailla gps näyttää 74km/h. mahtava aijaa vielä tuossa vauhissa. ei hypi eikä hae. kunnon millirenkaat ja ohjaus... JÄÄ FENDIT

      • Ursus.,

        On kyllä suuntavakain ja helpoin ajaa mitä olen kokeillut,moni kallis ja moderni traktori vaatii jatkuvaa paimentamista koska ohjaustunto puuttuu.


    • virhe3

      Traktori saa kulkee 40 ei 45 mopot saa mennä 45 ei traktorit

      • 574

        Meinaako mopopoikaa vituttaa ku muut päästelee Natikalla ohitte 50Km/h? :D


      • virhe3
        574 kirjoitti:

        Meinaako mopopoikaa vituttaa ku muut päästelee Natikalla ohitte 50Km/h? :D

        Eikun kirjoitin sen mitä trafin sivuilta löysin. Mahtaa sua vitutaa kun uus ferguusoni vettää 74km/h kärryn kanssa ohitte. Ja kelllä on on vakio mopo? ymmärrän jos et saa virittää otan osaa.


      • volvolla pyyhkii
        virhe3 kirjoitti:

        Eikun kirjoitin sen mitä trafin sivuilta löysin. Mahtaa sua vitutaa kun uus ferguusoni vettää 74km/h kärryn kanssa ohitte. Ja kelllä on on vakio mopo? ymmärrän jos et saa virittää otan osaa.

        Kulkeehan se!
        http://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM


      • 574
        virhe3 kirjoitti:

        Eikun kirjoitin sen mitä trafin sivuilta löysin. Mahtaa sua vitutaa kun uus ferguusoni vettää 74km/h kärryn kanssa ohitte. Ja kelllä on on vakio mopo? ymmärrän jos et saa virittää otan osaa.

        Eipä sitä enää tässä iässä mopolla tuu juurikaan ajeltua. Kesäisin kevarilla ja traktorilla vähän joka kelillä :)


    • LS-Fin.com

      Mun papan-siskon-miehen-sukulaisen-mettäkaverin-kalakaverin-pojan-mummon 20 valmet kulkee 134km/h tasasella ku laittaa naapurin kissan keulapainoksi, että neliveto toimii paremmin!!!11!#12#11 JA ON MITATTU KEPSIIN!!!!

    • Pimpsamaistuu

      Pillu on maistuu namilta.

    • Malboroboy69

      Kyllhän noi rattorit saa kulkee tavalla tai toisella. Meidän maatilalla on valtra n163 directi ja se kulkee vakiona melkein 60kmh ja kiertää vaan 1700. Miettikää jos siinä nostaas kierroksia... Ohan meil sitte kans valmet 6400 vakiona menee noin 40 kiertää ehkä joku 2200? Nostin kierroksia 2700 nii menee 51 ja sinne viä mahtuis isommat renkaakki alle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7017
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1295
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1102
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      875
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      867
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      836
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      753
    Aihe