Otetaanpas nytten sitten yhteisvoimin baarin nurkasta tukeva ote itse kukin ja heivataan se tänne keskustaan.
Mitä sitä tuolla kulman takana norkoilemaan, ei meillä ole mitään salattavaa, eihän?
Eipä se ollut konsti eikä mikään saada valmiiksi kalustettua baaria uudelle paikalle. Tässä se nyt taas tönöttää, kirjanurkkauksineen sun muine päivineen.
Risteily meni hyvin, kiitos kysymästä. Tein samalla kertaa kaksi risteilyä.
Ensimmäisen ja viimeisen.
Ei ole laiva eikä mikään muukaan kelluva kulkuväline minun paikkani, nyt se tuli kertaheitolla todistetuksi.
Kun ei tykkää, niin ei tykkää.
Ainoa jälkitauti, jonka risteilyltä toin, oli hemmetinmoinen flunssa ja sitä olen tässä nyt alkuviikon parannellut.
Anteeksi vaan, mutta ei tullut edes mieleen lähteä baarin nurkalle norkoilemaan.
Kuumetta ei ollut, mutta muuten niin hönö olo, että sänkyä parempaa paikkaa ei ollut.
Elämä voittaa. Ainakin tänään.
Huomisesta ei vielä tiedä.
No, niin. Tervetuliaismalja uudelle baarin paikalle.
Kippis!
(Minulle marjamehua, kiitos.)
Pystybaari
194
7044
Vastaukset
- KristaTee
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että risteilyt ovat terveydelle vaaraksi. Mutta pääasia on, että olet taas mukana. Toivottavasti reissu oli muuten mukava?
Hyvä oli tänne tulla. Räntäsateessa ei olisi varmaan edes perille löytänyt vanhaan paikkaan. Mutta tänne löytää. Kauniisti mainokset loistavat. Kyllä Pystiksen valomainoket ovat paikan kauneimmat.
Limun juon seuraksesi. Kippis!Teretulemas takaisin!
Kaivattu on ja minä jo pelkäsin mafian iskeneen ja surin mistä saadaan lunnasrahat kasaan.
Onneksi kaikki on hyvin.
Olisit voinut vähän vihjaista, että keinuiko.
Katsos, kun minä pikkuisen, ihan vähän vain sitä kumminkin toivoin.
Kateutta kai se oli, kun en itse pääse risteilylle ja niin pahuksen mielelläni menisin, tosin en juuri tähän vuoden aikaan.
Joko Rudolf oli vienyt Pedron ja Donnan, vai menenkö hakemaan, kun ei niitä täällä näy?- OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Teretulemas takaisin!
Kaivattu on ja minä jo pelkäsin mafian iskeneen ja surin mistä saadaan lunnasrahat kasaan.
Onneksi kaikki on hyvin.
Olisit voinut vähän vihjaista, että keinuiko.
Katsos, kun minä pikkuisen, ihan vähän vain sitä kumminkin toivoin.
Kateutta kai se oli, kun en itse pääse risteilylle ja niin pahuksen mielelläni menisin, tosin en juuri tähän vuoden aikaan.
Joko Rudolf oli vienyt Pedron ja Donnan, vai menenkö hakemaan, kun ei niitä täällä näy?Naurattaa koko ajatuskin, että joku olisi minusta päässyt lunnaita vaatimaan.
On se kuulkaa sillä tavalla, että jos joku kidnappaa meikäläisen, se itkien maksaa päästäkseen eroon.
Tellastiina: ei keikuttanut, ei ainakaan niin paljoa, että olisi tarvinnut pelätä.
Eikä keikuttanut mikään muukaan, tiedäthän minut, sivistyneen ihmisen.
Jos haluaa keikkua, niin sitten keikutaan baarissa, pois tuntemattomien ihmisten ulottuvilta, omien porukassa.
Seurue oli mitä mainioin. Jos pitää paikkansa, että nauru pidentää ikää, minä istuskelen tässä baarissa vielä yhdet neljäkymmentä vuotta.
Tai jos se nuorentaa, tulin parikymppisenä takaisin.
Helevatan flunssaisena parikymppisenä. Naamasta sitä ei nimittäin (20v) ainakaan olisi voinut päätellä.
Vihreys (se pelon-) oli kadonnut ja tilalle oli tullut säätilaan verrattava harmaus.
Oli siinä myös ripaus haamun kalpeutta.
Nenä vuoti, silmät vuotivat, korvat soivat ja päässä humisi.
Kotimatka oli yhtä tuskaa. Luulin, että kallo halkeaa ;)
Ja! Huom! Se EI ollut SITÄ, mitä te nyt ilman muuta luulette.
Se OLI flunssaa, sunnuntaista alkaen.
Ihan turha siellä nyökytellä tietäväinen hymy suupielissä. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Naurattaa koko ajatuskin, että joku olisi minusta päässyt lunnaita vaatimaan.
On se kuulkaa sillä tavalla, että jos joku kidnappaa meikäläisen, se itkien maksaa päästäkseen eroon.
Tellastiina: ei keikuttanut, ei ainakaan niin paljoa, että olisi tarvinnut pelätä.
Eikä keikuttanut mikään muukaan, tiedäthän minut, sivistyneen ihmisen.
Jos haluaa keikkua, niin sitten keikutaan baarissa, pois tuntemattomien ihmisten ulottuvilta, omien porukassa.
Seurue oli mitä mainioin. Jos pitää paikkansa, että nauru pidentää ikää, minä istuskelen tässä baarissa vielä yhdet neljäkymmentä vuotta.
Tai jos se nuorentaa, tulin parikymppisenä takaisin.
Helevatan flunssaisena parikymppisenä. Naamasta sitä ei nimittäin (20v) ainakaan olisi voinut päätellä.
Vihreys (se pelon-) oli kadonnut ja tilalle oli tullut säätilaan verrattava harmaus.
Oli siinä myös ripaus haamun kalpeutta.
Nenä vuoti, silmät vuotivat, korvat soivat ja päässä humisi.
Kotimatka oli yhtä tuskaa. Luulin, että kallo halkeaa ;)
Ja! Huom! Se EI ollut SITÄ, mitä te nyt ilman muuta luulette.
Se OLI flunssaa, sunnuntaista alkaen.
Ihan turha siellä nyökytellä tietäväinen hymy suupielissä.mitään luultu. Ja hymy suupielissä on helpottunut hymy. Ihan totta!
- pohpoika
kuuman rommitotin ottanut niin jos vaikka henkireijät ois auennut.
Hyvä on et pystis vihdoin päätyi taas tänne keskeisemmälle paikalle pois tuolta kulman takaa.
Tohtori kysyi basistilta, milloin tämä huomasi sairastavansa ripulia.
Basisti vastasi:
- Noustessani pyörän satulasta ja irroittaessani pyykkipojat lahkeista.
Toivottavasti ei sentään ole niinkuin tuolla basistilla tilanne :) - Papukaija Pedro
Pettikö muisti?...Krääkh, krääkh! Olivia unohti Pedron ja Donnan...menikö muisti risteilyllä?
Pedro ja Donna kadulla sateessa...kylmä...kylmä...
Joku oli ystävällinen toi tänne...nyt tahtoo rommia...missä rommia...krääkh...- KristaTee
Tässä tilkkanen rommia. Olivia on pipi ja tulee kyllä katsomaan teitä heti kun jaksaa.
- marjapensas
Ei tarvinnut rämpiä sivukaduille, flunssaisena ja kuumeisena.
Tervetuloa "hermannin nuorisoseuraan"
Minulle ei marjamehut enää riitä, on tullut litkittyä, mustaherukkaa,
finnreksiiniä ja ties vaikka mitä, ei minkäännäköistä apua:(
Kroppaa kolottaa, nenä on kuin Petteri punakuonolla, silmät vetistää,
eikä kerta kaikkiaan tunnista itseään peiliin kurkatessa;((
Kuullostaako tutulta?
Nyt kahvi ja konjakki, jollei auta, niin tauti on kuolemaksi.
Kippis Olivia ja tervetuloa takaisin:) - viestisi
ensinnäkin olet tuonut jonkun taudin , mitä se mulle kuulluu?? toiseksi olisit hyvä viihdytysjoukkoihin. oi mikä aarre!!
- KristaTee
Ei tullut uni simmuun. Puolen tunnun välein tiirailin kelloa. Mikä lie valvottanut.
Nyt kuitenkin kahvit ja teevesi ovat valmiina. Toin vielä tilkkasen kermaa. Ja pariskunnalle pähkinöitä, keksejä ja viinirypäleitä. Päivän lehdenkin tänne kannoin, mutta Pedro näkyisi jo silpunneen sen.
Mukavaa torstaita kaikille.- folk
Mukillisen kahvia kerman kera nautin,kiitos taas Kristalle.
Kyllä mieliala on kovin apea kaiken eilen tapahtuneen johdosta.
Miksi,miksi nuoriso voi niin pahoin?
Ei ole kun pari viikkoa,kun veli surmasi kaksi sisartaan ja nyt tämä.
Voimia perheille,ystäville,koulukavereille ja meille kaikille,aivan käsittämätöntä. - pohpoika
kuivaa pakkas huomenta pystikseen,otampas nyt vain kahvikupin ja voi per.....an petro on lehenkin silpunnu mitäs tässä nyt sitten luet petron höyheniäkö.
Suomalainen, sveitsiläinen ja japanilainen insinööri olivat kokoontuneet neuvotteluun. Yllättäen jostain kuului pirinää, silloin sveitsiläinen insinööri alkoi puhua rannekelloonsa. Hetken päästä pirisi taas. Nyt japanilainen insinööri alkoi puhua sormukseensa. Hetken päästä suomalainen insinööri pieraisi. Kun muut ihmettelivät moista, hän totesi kuivasti:
- Lähetin faksin!
No juu eteviä on nämä suomalaiset et keinot keksitään ja mukana pysytään.
Kiitos kahvista vaan ja molskis :)
- OliviaKoo
Viime yönä uni maistui ensimmäisen kerran ihan kunnolla moneen yöhön. Ei ollut enää nenä tukossa eikä päässä hönöttänyt.
Taitaa olla tervehtymisen merkki.
Vai on marjapensaalla sama tauti? No, se ei kai ole mikään ihme, vuodenajan kun ottaa huomioon.
Minä saisin terveyskeskuskessa ilmaisen flunssapiikin, mutta en ota. Vapaaehtoisesti en ota yhtään pistosta. Olen piikkikammoinen.
Kevyttä kotitaloustyötä tänään. Sitä siistiä sisätyötä.
Ei muuta mielessä.
Pärjäilkää. - marjapensas
Olo ei ota parantuakseen ja yötkin kuluu yskiessä, ei nukkuessa:(
No en minä tänne valittamaan poikennut, vaan jotain lämmikettä tulin hakemaan.
Katsastan samalla tuon kirjanurkkauksen tarjonnan.
Mitä suosittelisitte seuraavaksi, kun saan luettua valmiiksi aloittamani:
”Sodan mainingit” kirjoittanut Herman Wouk.
Kuvaa toista mailmansotaa, miten monet aikamme ihmiset elävät kohtalonhetkiään.
Tämä kirja kuuluu sarjaan ”en aikaisemmin lukenut, kirjaston poistomyynnistä ostanut”,
ja niitä löytyy vino pino.
Pedrokin voisi tienata romminsa, vaikka yövahtina murtovarkaiden varalle, vai mitä on Pedro mieltä?
Otappa opiksi seuraava,
Koististen ollessa Espanjassa paikallinen murtovaras näki tilaisuutensa koittaneen.
Yön pimeydessä hän murtautui Koististen kotiin ja alkoi koota arvoesineitä säkkiinsä.
Silloin hän kuuli äkkiä vaimean äänen sanovan:
- Jeesus näkee sinut!
Murtovaras säikähti pahemman kerran ja yritti taskulampun valossa nähdä, mistä ääni tuli.
Mitään epätavallista ei kuitenkaan ollut näkyvissä, ja niinpä murtovaras pikku hiljaa rauhoittui,
siirtyi seuraavaan huoneeseen ja jatkoi tavaroiden keräämistä.
Mutta jälleen ääni sanoi:
- Jeesus näkee sinut!
Nytkään murtovaras ei aluksi voinut ymmärtää, mistä ääni tuli,
mutta lopulta taskulampun valokiila osui katosta roikkuvaan, liinalla peitettyyn lintuhäkkiin.
Murtovaras poisti liinan ja aivan oikein
häkissä oli papukaija.
- Jaaha, ja sinun nimesi on siis Jeesus, murtovaras sanoi.
- Ei, minä olen David, papukaija vastasi.
- David! Kuka kahjo on ristinyt papukaijansa Daavidiksi? murtovaras nauroi.
- Sama kahjo, joka on antanut nimen Jeesus dobermannilleen.- pohpoika
asiaa tuli tässä mieleeni kun noista paoukaijoista ruvettiin puhuun.
Pekka oli saanut lahjaksi todella pahasuisen papukaijan. Lintu kiroili yhtä mittaa ja luetteli sukuelinten nimiä jopa silloin kun Pekalla oli vieraita.
Pekka päätti kouluttaa papukaijansa. Mutta ei, lintu puhui vain entistä härskimpiä. Silloin Pekka päätti ottaa siltä kerralla luulot pois ja tyrkkäsi papukaijan pakastimeen. Hetken kiroilun jälkeen pakastimesta ei kuulunut mitään. Pekka päätteli linnun oppineen tavoille ja otti sen pois.
Kalmankalpea papukaija vakuutti:
- En enää koskaan puhu rumia, jos annat anteeksi entiset puheeni.
Pekka oli ällistynyt kaijan käytöksen pikaisesta muutoksesta ja lupasi antaa anteeksi. Silloin paukaija kysyi arasti:
- Anteeksi että kysyn, mutta mitä se kana oikein teki?
Että näinkin voi käydä :)) - valitsit
pohpoika kirjoitti:
asiaa tuli tässä mieleeni kun noista paoukaijoista ruvettiin puhuun.
Pekka oli saanut lahjaksi todella pahasuisen papukaijan. Lintu kiroili yhtä mittaa ja luetteli sukuelinten nimiä jopa silloin kun Pekalla oli vieraita.
Pekka päätti kouluttaa papukaijansa. Mutta ei, lintu puhui vain entistä härskimpiä. Silloin Pekka päätti ottaa siltä kerralla luulot pois ja tyrkkäsi papukaijan pakastimeen. Hetken kiroilun jälkeen pakastimesta ei kuulunut mitään. Pekka päätteli linnun oppineen tavoille ja otti sen pois.
Kalmankalpea papukaija vakuutti:
- En enää koskaan puhu rumia, jos annat anteeksi entiset puheeni.
Pekka oli ällistynyt kaijan käytöksen pikaisesta muutoksesta ja lupasi antaa anteeksi. Silloin paukaija kysyi arasti:
- Anteeksi että kysyn, mutta mitä se kana oikein teki?
Että näinkin voi käydä :))juuri Pekka-nimen vitsiisi..? Tarkoituksella..
- folk
Pimeää ja tuulista 3,5 astetta.
Laitan kahvin ja teeveden tulelle.
Elämä jatkuu kaikesta huolimatta.Minulla kun käy sellanen ronskin puoleinen siivooja, telkkarin takaa kun oli imuroinut niitä johtoja oli taas joku irronnut.
Enhän sitä huomannut,mutta kun digiboksi ei toiminut,se kapula nimittäin.
Ei muuta kun mukaan osto paikkaan tarkistuttamaan onko mikä vika.
oli kapula kunnossa,no sitten taas kotiin ja telkkarin taakse tutkailemaan.
Ja vika löytyi,oli skart johto,vai mikä se nyt on irronnut boksista.
Näin se on,että tyhmyydestä sakotetaan.
Mutta nätisti meinaan siivoojalle sanoa,että vähän rauhallisemmat otteet.
Kaikesta huolimatta hyvää perjantaita kaikille!- marjapensas
Synkkä ja sateinen syyspäivä täälläkin, sekä asteita sama 3,5.
No sisätiloissa on kuitenkin pysyteltävä, joten ilmoista viis.
Opit varmasti ainakin sen, että jos laitteet ei toimi siivouksen jälkeen, tarkistat ensin johdot,
vahingosta viisastuu:))
Nyt aion painua takaisin pehkuihin, kirja kaverina.
Hyvää päivänjatkoa kaikille, kaikesta huolimatta.
- Kingkale ek
Kingi täällä, hyvää viikkonloppua jokaiselle!
- OliviaKoo
Taas painaa uusi viikonloppu päälle. Miten tämä aika oikein lentää, vasta edellisestä on päästy ja jo uutta pukkaa.
Säätila ei ole muuksi muuttunut, ainakaan meillä. Lunta ei ole, se vähän mitä tuossa puolen viikon maissa satoi, on sulanut pois ja pelkkää loskaa on pihat ja kadut täynnä.
Minä olen tänään pitänyt oikein lukupäivän. Sain kirjastosta tilaamani Eeva Litmasen muistelukirjan ja sitä olen ahminut koko päivän.
Ollaan samoilta kulmilta kotoisin.
Päivällä maksoin tilaamani teatterimatkan. Lähden tuttavarouvan kanssa joulukuun alussa katsomaan Jukka Puotilan imitaatioshown Helsinkiin. En nyt muista, kummassa (isossa) teatterissa se on, mutta oli sitten kummassa tahansa, eiköhän sinne löydetä.
Pakettimatka kun on, niin kyllä meistä siellä huolehditaan.
Tauti on taakse jäänyttä elämää. Seuraavaan kertaan ;).
Kiitos Kingille viikonlopputoivotuksista, minä toivottelen myös, samoin kaikille muille.- pohpoika
ja toisennii kerran. Kovin on kutistunu pystiksessä kävijöiden joukko eihän tämä kohta kannata ensinkään tappiota tulee jo pelkän tontin vuokrasta saatika muut menot päälle.
Olipa kerran kapakanomistaja. Hänellä oli kapakkansa takapihalla pieni karsina, jossa yksi sika. Omistajalla oli tapana laittaa aina illan jälkeen illan voitot paitansa etutaskuun ja käydä tämän jälkeen ruokkimassa sikansa.
Eräänä iltana hän sai 400 markkaa voittoa ja meni ruokkimaan si-kaansa. Kaikki meni hyvin, kunnes isännän kumartuessa setelit putosivat sian eteen - ROUSKIS ja sika imaisi setelit vatsaansa. Isäntä mietti kuumeisesti, että mitäs tässä nyt tekisi, kunnes muisti isänsä antaman neuvon:
- Jos sika nielaisee jotain, juota sille viinaa ja potkaise sitä takapuo-leen niin se sylkäisee ne ulos.
Yrittänyttä ei laiteta, tuumi isäntä ja päätti kokeilla. Koskenkorvaa sian suuhun ja potkis . Kuului yökkäisy ja sian suusta tulla tupsahti ensimmäinen satanen. Sama operaatio uusiksi ja toinen satanen tuli ulos. Vielä kolmaskin.
Tässä vaiheessa ohi kulki eräs mies, joka kiinnitti huomiota tähän eriskummalliseen tapahtumaan. Isäntä antoi miehen kokeilla samaa temppua ja neljäs satanen tuli ulos. Ohikulkija oli myyty mies. Hän ojensi isännälle kolme tuhatta markkaa ja osti tältä sian.
Seuraavana aamuna Helsingin Sanomissa oli otsikko:
"Juopunut sika potkittu hengiltä Kaivopuistossa."
Toivottavasti ei meidän pystiksen nurkilla moista kukaan kokeile :)
- folk
Synkän syksyinen aamu 1,5 astetta,tuulee ja sataa.
Laitan kahvin ja teen tulelle,toin Nescafe-lattea
jos se lämmittäisi näin koleana aamuna.
Huoltomies kävi laittamassa minulle uuden termostaatin makkarin patteriin.
Lämpö on säädetty 21 asteeseen.
Kyllä nukuin kun porsas koko yön.
Hyvää päivän jatkoa,sateesta huolimatta.- a-woman1
...vai olisiko jo aamupäivää!
Pitkästä aikaa poikkesin tänne. Olin viikon verran lapsenlasten luona. Siellä niistellessäni nuorimmaisen nenää ahkerasti onnistuin saamaan itsekin nuhan. Tässä on viikko mennyt niiskuttaessa ja epäillessä pääkuoreni sisusta; eikö siellä tosiaan ole muuta kuin.....
Loppuviikolla ei tehnyt mieli kirjoittaa, pahantahtoinen puskastahuutelija onnistui viemään kirjoitushalut.
Nyt voisin istua rauhassa ja juoda kuumaa teetä lehtiä selatessani.
Rauhallista päivää teillekin. - mitä.
a-woman1 kirjoitti:
...vai olisiko jo aamupäivää!
Pitkästä aikaa poikkesin tänne. Olin viikon verran lapsenlasten luona. Siellä niistellessäni nuorimmaisen nenää ahkerasti onnistuin saamaan itsekin nuhan. Tässä on viikko mennyt niiskuttaessa ja epäillessä pääkuoreni sisusta; eikö siellä tosiaan ole muuta kuin.....
Loppuviikolla ei tehnyt mieli kirjoittaa, pahantahtoinen puskastahuutelija onnistui viemään kirjoitushalut.
Nyt voisin istua rauhassa ja juoda kuumaa teetä lehtiä selatessani.
Rauhallista päivää teillekin.sinulle sitten huudeltiin puskasta??
- a-woman1
mitä. kirjoitti:
sinulle sitten huudeltiin puskasta??
Sinäkin huutelet ilman nickiä, joten ei kannata varmaan vastata muuta kuin: - En painanut mieleeni. Minulle henkilökohtaisesti ei mitään huudeltu, koko kuusikymppisten joukkoa on viime aikoina mollattu, mistä hiukan pahoitin mieleni.
- aureliina
Jotain valkoista sataa tuolla ulkona, räntää se on, kun asteet ovat plussan puolella. Kävin ostamassa kynttilöitä huomiselle isänpäivälle. Isäni sekä mieheni ovat kuolleet, siispä virittelen kynttilöitä kotiin ja parvekkeelle.
Saisinko ison mukillisen teetä ja siihen kunnon tujaus rommia, lämmittää.
Rauhallista viikonloppua!- pohpoika
näin märän päivän jälkeen nytten täytyy ottaa kuuma rommitoti et rupeais lämpiämään jotenkin.
Hukka päivä oli ei hirven hirvee tänään tullu
mut tulihan ulko ilmaa nautittua.
Leijona oli pahalla tuulella. Se kulki viidakossa ja kun se tapasi apinan se kysyi:
- Kuka on viidakon kuningas ?
- Si-si-nä tietysti, vastasi apina vapisten
Sitten leijona tapasi seebran ja kysyi karjaisten:
- Sinä tietysti, sanoi seebra peloissaan.
Seuraavaksi leijona tapasi norsun ja kysyi:
Norsu ei puhunut mitään, tarttui vain kärsällään leijonaa hännästä ja viskasi sen pusikkoon. Sieltä leijona huusi:
- Ei sitä heti tarvitse ryhtyä riehumaan, vaikka ei tiedäkään oikeaa vastausta.
No meillä ei tullut minkäännäköistä elukkaa vastaan. Nyt saunan lämmitykseen et molskis :=) - marjapensas ek
pohpoika kirjoitti:
näin märän päivän jälkeen nytten täytyy ottaa kuuma rommitoti et rupeais lämpiämään jotenkin.
Hukka päivä oli ei hirven hirvee tänään tullu
mut tulihan ulko ilmaa nautittua.
Leijona oli pahalla tuulella. Se kulki viidakossa ja kun se tapasi apinan se kysyi:
- Si-si-nä tietysti, vastasi apina vapisten
Sitten leijona tapasi seebran ja kysyi karjaisten:
- Sinä tietysti, sanoi seebra peloissaan.
Seuraavaksi leijona tapasi norsun ja kysyi:
Norsu ei puhunut mitään, tarttui vain kärsällään leijonaa hännästä ja viskasi sen pusikkoon. Sieltä leijona huusi:
- Ei sitä heti tarvitse ryhtyä riehumaan, vaikka ei tiedäkään oikeaa vastausta.
No meillä ei tullut minkäännäköistä elukkaa vastaan. Nyt saunan lämmitykseen et molskis :=)Vahinko, jos ei saalista tullut,
toivottavasti on parempi onni ensi viikonloppuna.
Hirvenlihapalleroita (lihapullia) paistoin tänään, perunamuusia, kanttarellikastiketta ja
tietenkin puolukkahilloa.
Siinäpä syyssatoa kerrakseen, namiskaa:))
Yhden lumumban ottaisin lämmikkeeksi, ja sitten vitsinurkkaan, illan piristykseksi,(ei kai pedro ole kuulolla:))
Nuoripari osti papukaijan huolimatta myyjän varoituksista, että se oli aikaisemmin ollut ilotalossa.
Nuorikon vanhemmat olivat paikalla, kun papukaija tuotiin uuteen kotiinsa.
Kun häkki tuotiin sisään, papukaija tiirasi ympärilleen ja rääkäisi:
- Uusi kämppä! Sitten se näki nuorikon äidin ja totesi:
- Uusi ilotyttö! Seuraavaksi papukaijan silmiin sattui nuoren rouvan isä:
- Terve Eugen! - Pelle1Peloton
marjapensas ek kirjoitti:
Vahinko, jos ei saalista tullut,
toivottavasti on parempi onni ensi viikonloppuna.
Hirvenlihapalleroita (lihapullia) paistoin tänään, perunamuusia, kanttarellikastiketta ja
tietenkin puolukkahilloa.
Siinäpä syyssatoa kerrakseen, namiskaa:))
Yhden lumumban ottaisin lämmikkeeksi, ja sitten vitsinurkkaan, illan piristykseksi,(ei kai pedro ole kuulolla:))
Nuoripari osti papukaijan huolimatta myyjän varoituksista, että se oli aikaisemmin ollut ilotalossa.
Nuorikon vanhemmat olivat paikalla, kun papukaija tuotiin uuteen kotiinsa.
Kun häkki tuotiin sisään, papukaija tiirasi ympärilleen ja rääkäisi:
- Uusi kämppä! Sitten se näki nuorikon äidin ja totesi:
- Uusi ilotyttö! Seuraavaksi papukaijan silmiin sattui nuoren rouvan isä:
- Terve Eugen!Että oikeen hirvenlihapalleroita!
Minä olen elänyt pelkästään silakkapihveillä viime ajat.
Hyviä kyllä ovat nekin.
Lauantai-ilta kun on, uskaltanee toipilaskin ottaa kafeet ja konjakit, tai hyvä brandykin kelpaa. Kippis ja kulaus.
- Musta Rudolf
Turhaan harhailin sivukadulla kulman kuppilaa etsien, mutta olikin ihan pääkadun varrelle muutettu.
Viskimoukut ottaisin, mutta ei taaskaan näy henkilökuntaa paikalla.
Luulin edelliskäynnilläni sen olevan joku tilapäinen häiriö, mutta sama juttu näkyy taas olevan. Olen kuullut tämän olevan paremmin naisvaltainen paikka ja siksi poikkesin katsomaan minkälaisia mimmejä täällä on, mutta hukkareissu tuli jälleen.
Itse tarjoilin viskin itselleni ja eurot jätän taas tiskin kulmalle.
Nuo papukaijat varmaan karkoittaa asiakkaat, pitävät ne sen verran pahaa ääntä.
Jos pienen aikaa istuskelen ja laitan jälleen levyn pyörimään.
Sataman kapakan neidon nuoren
tanssi kuuma on kuin laava tulivuoren.
Tyttö tuo tyylin luo
krouviin kurjaan
miehet mukanaan vie tanssiin hurjaan.- aureliina
lähe, Rudolf! Kerään helmani ja juosta hilpasen baariin. Tanssahellaan Jambalayaa!! Kiitos!!
- Pelle1Peloton
Tosi on, mimmivaltainen on tämä paikka ollut. Hienoja mimmejä sinänsä. Mutta nyt alkavat nekin vähentyä.
Toivoisin, että Sinä ja minä ja tuo Pohjanpoika saisimme ylipursuvalla charmillamme mimmit palaamaan myös tänne iltayö elämäään.
Aamukahvillahan monet käyvät, mutta eihän "tosimiehet" silloin vielä hereillä ole.
Millainen kutsuhuuto laitettais?
T Pelle - a-woman1
Pelle1Peloton kirjoitti:
Tosi on, mimmivaltainen on tämä paikka ollut. Hienoja mimmejä sinänsä. Mutta nyt alkavat nekin vähentyä.
Toivoisin, että Sinä ja minä ja tuo Pohjanpoika saisimme ylipursuvalla charmillamme mimmit palaamaan myös tänne iltayö elämäään.
Aamukahvillahan monet käyvät, mutta eihän "tosimiehet" silloin vielä hereillä ole.
Millainen kutsuhuuto laitettais?
T PelleKuului kutsu naisille, joten juoksujalkaa tulin paikalle!
Oooo, mikä charmikas miesten tuoksu täällä leijuukaan. Istahdanpa hetkeksi ja nautin punaviiniä, chileläistä, lasillisen. Odottelen, josko miesväki näyttäytyisi. - Pedro ja Donna
a-woman1 kirjoitti:
Kuului kutsu naisille, joten juoksujalkaa tulin paikalle!
Oooo, mikä charmikas miesten tuoksu täällä leijuukaan. Istahdanpa hetkeksi ja nautin punaviiniä, chileläistä, lasillisen. Odottelen, josko miesväki näyttäytyisi.Ollaan...ollaan me täällä... ei kukaan huomaa...Pedro ja Donna tahtoo...tahtoo pähkinöitä...
Ei kukaan huomaa... Pedro ja Donna kyllästynyt...ihan tylsää...tahtoo lämpimään...Rudolf vie...
Nyt tahtoo ruokaa...ja vähän rommia...kuka antaa...Krääkh...krääääkh... - a-woman1
Pedro ja Donna kirjoitti:
Ollaan...ollaan me täällä... ei kukaan huomaa...Pedro ja Donna tahtoo...tahtoo pähkinöitä...
Ei kukaan huomaa... Pedro ja Donna kyllästynyt...ihan tylsää...tahtoo lämpimään...Rudolf vie...
Nyt tahtoo ruokaa...ja vähän rommia...kuka antaa...Krääkh...krääääkh...Anteeksi, etten huomannut. Minulla onkin pähkinäpussi mukana. Hasselpähkinöitä, kelpaavatko? Maistelkaahan niitä nyt kaikessa rauhassa, minä juon vielä toisen lasillisen viiniä.
- Pelle1Peloton
a-woman1 kirjoitti:
Kuului kutsu naisille, joten juoksujalkaa tulin paikalle!
Oooo, mikä charmikas miesten tuoksu täällä leijuukaan. Istahdanpa hetkeksi ja nautin punaviiniä, chileläistä, lasillisen. Odottelen, josko miesväki näyttäytyisi.Onhan meitä täällä, ainakin minä, joskin pikkuhiljaa vain oleskelen. En enemmin riehu, toistaiseksi. Tosin tuon Pedron kanssa piti pikkusen otaltaa, kunnes oivalsi, että turvonneet imurauhaseni eivät ole pähkinöitä. Brandyssa kastelin koko elikon pään. Hiljeni, taisi sammua.
Niin, kyllä pystiksen toimintaa tulisi piristää. Toivottavasti oma hien hajuni houkuttelee paikalle lisäksesi, a-woman1, muitakin!
Tanssahdeltaisko nyt yksi hidas? Luulen, että grammarista löytyy molemmille sopivaa?
- pohpoika
räntäsae tuolla ulukona taasen ja pitäs vain lähteä päiväksi luontoon.
Niin hyvää huomenta vain laitampa tuon kahvin kiehumaan ja teevettä myös jos keittäs porokahvit oikein taas pitkästä aikaa.
Vai on illalla ollut hieman tanssiakin täällä,olin kyllä hieman väsynyt että empäjaksanu tulla tanssahtamaankaan saunan jälkeen.
Hieman oli polku valkoinen ei ollu kaikki sulanut, että voipi näkyä vaikka hirven jäljetkin maastossa.
Kahvit on sitten valmiina olkaatte hyvät minä lähden nyt tuonne metsän saloja tutkimaan et molskis ;)- OliviaKoo
Kyllä minä ihan vilpittömästi ihmettelen ja hämmästelen, että joku (tässä tapauksessa pohpoika) jaksaa ja viitsii lähteä ulos tuohon kellonaikaan ja tällaisena aamuna.
Enkä suinkaan tällaisella aamulla tarkoita tänään vietettävää Isänpäivää, vaan tuota ulkona vallitsevaa säätilaa.
Kun katson ulos ikkunasta, näen maassa ohuen lumipeitteen ja kun katson vähän ylemmäksi, näen naapurin lipputangossa lipun, joka sojottaa tuulessa suorana. Välillä vähän laskeutuu ja sitten taas viuhuen nousee ja pyörähtää tangon ympäri.
Siis, hirveä ilma. Mutta siksi kai pohpoika on juuri liikkeellä niin aikaisin aamulla. Ei halua olla ilman hirveä;)
Olekohan oikeassa?
Marjapensas on jo hirvensä hirvestänyt, kun on saanut sen jo peräti pöytäänsä.
Minä olen tänään mainoksen uhri. Muistatteko parin vuoden takaa joulun alla tulleen jonkun hampurilaispaikan mainoksen, jossa sika huusi henkensä hädässä, että SYÖKÄÄ KANAA, SYÖKÄÄ KANAA!
Minä syön tänään kanaa. Ja pinaattimuhennosta.
Pedrolle ja Donnalle minä laitan maalarinteippiä nokan ympärille, jos tuo kailotus ei lopu.
On ruokaa, on juomaa, on lempeä (luullakseni ja toivoakseni), mitä vielä pitäisi olla?
Ei tässä kaikilla ole, no...
Mukavata pyhäpäivää.
Ps. Pelle... - a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
Kyllä minä ihan vilpittömästi ihmettelen ja hämmästelen, että joku (tässä tapauksessa pohpoika) jaksaa ja viitsii lähteä ulos tuohon kellonaikaan ja tällaisena aamuna.
Enkä suinkaan tällaisella aamulla tarkoita tänään vietettävää Isänpäivää, vaan tuota ulkona vallitsevaa säätilaa.
Kun katson ulos ikkunasta, näen maassa ohuen lumipeitteen ja kun katson vähän ylemmäksi, näen naapurin lipputangossa lipun, joka sojottaa tuulessa suorana. Välillä vähän laskeutuu ja sitten taas viuhuen nousee ja pyörähtää tangon ympäri.
Siis, hirveä ilma. Mutta siksi kai pohpoika on juuri liikkeellä niin aikaisin aamulla. Ei halua olla ilman hirveä;)
Olekohan oikeassa?
Minä olen tänään mainoksen uhri. Muistatteko parin vuoden takaa joulun alla tulleen jonkun hampurilaispaikan mainoksen, jossa sika huusi henkensä hädässä, että SYÖKÄÄ KANAA, SYÖKÄÄ KANAA!
Pedrolle ja Donnalle minä laitan maalarinteippiä nokan ympärille, jos tuo kailotus ei lopu.
On ruokaa, on juomaa, on lempeä (luullakseni ja toivoakseni), mitä vielä pitäisi olla?
Mukavata pyhäpäivää.
Ps. Pelle...Hyvää huomenta!
Olipa mukava yöllä vähän tanssahdella, kiitos kavaljeerille. Enpä ole vuosiin tanssinutkaan.
Poh-pojan laittama tee houkuttelee juomaan kupillisen. Jätän rahat kassan viereen.
OliviaKoo, joskus on ihan mukava työntyä tuuleen ja myrskyyn mukaan; pukeutumiskysymyshän se on. Olin minäkin aikoinani hirvimetsällä, tosin ilman pyssyä kävelin porukan viimeisenä puolisääreen ulottuvassa lumessa. Koko valoisan aika siellä tallusteltiin, kauniissa kainuulaisessa luonnossa...
Pedrolle ja Donnalle toin lämpölampun, jonka voi päiväksi jättää päälle heitä lämmittämään. Laitan tästä häkkiin vielä pähkinöitä. Mukavaa päivän jatkoa niin linnuille kuin satunnaisille kävijöillekin. - OliviaKoo
a-woman1 kirjoitti:
Hyvää huomenta!
Olipa mukava yöllä vähän tanssahdella, kiitos kavaljeerille. Enpä ole vuosiin tanssinutkaan.
Poh-pojan laittama tee houkuttelee juomaan kupillisen. Jätän rahat kassan viereen.
OliviaKoo, joskus on ihan mukava työntyä tuuleen ja myrskyyn mukaan; pukeutumiskysymyshän se on. Olin minäkin aikoinani hirvimetsällä, tosin ilman pyssyä kävelin porukan viimeisenä puolisääreen ulottuvassa lumessa. Koko valoisan aika siellä tallusteltiin, kauniissa kainuulaisessa luonnossa...
Pedrolle ja Donnalle toin lämpölampun, jonka voi päiväksi jättää päälle heitä lämmittämään. Laitan tästä häkkiin vielä pähkinöitä. Mukavaa päivän jatkoa niin linnuille kuin satunnaisille kävijöillekin.a-woman1, minkä luonteenpiirteen itsestäni tahattomasti paljastin?
Mukavuudenhalun. Sitä voisi tietysti rehellisesti kutsua myös laiskuudeksi. - a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
a-woman1, minkä luonteenpiirteen itsestäni tahattomasti paljastin?
Mukavuudenhalun. Sitä voisi tietysti rehellisesti kutsua myös laiskuudeksi.Kyllä sitä mukavuudenhalua löytyy täältäkin ja mutu-linjalla ajateltuna uskon löytyvän kaikista kanssaeläjistä.
Tuo oma metsästyskokemukseni tapahtui melkein neljäkymmentä vuotta ja reilut 20 kiloa sitten. Nyt minua saisi raahata kelkalla, jos mukaan aikoisin! Kunhan pullistelin kokemuksillani :))). - pohpoika
OliviaKoo kirjoitti:
Olekohan oikeassa?
Mukavata pyhäpäivää.
Ps. Pelle...sylvi ja pari muuta pienempää kirkonmiestä mikä päivä tänään oli siis isänpäivä kylläkin mutta tuolla ulkona. Kyllä happi vaihtui ja luontokin niin märkä kuin olla osasi, maastoon kun läksi nin pari metriä ja alkoi olla märkä ja sitten kun hupun nosti päähänsä niin tottakai se oli jo räntää täys ja ei kun tietysti niskaan kaikki ja pitkin selkää valumaan et pirteenä pysy.
Kyllä täytyy sanoa et tuli mieleen et kova täytyy olla lihan himo kun pitää lähteä mut minkäs teet. Nyt tupla rommitoti vähintään ettei vain lunssa tule ja sit saunaan lämmitteleen et molskis vaan ;)
- KristaTee
räntäsateen keskeltä. Tämä ei ole enää hauskaa. Tahtoo aurinkoa. Tahtoo valoa.
Hölläsin hieman tipujen nokkateippiä, että sain muutaman viinirypäleen tungettua aamupalaksi. Eivät olleet kovin onnellisen näköisiä. - aureliina
Kaikille, myös isille!
Voi perskutarallaa, että on varpaat kipeinä Rudolfin eilisiltaisen pyörityksen jälkeen. En näet kiireissäni muistanut kenkiä laittaa jalkaan ollenkaan, Rudolfilla oli jatsarit ja tuloksen voitte arvata! Mutta ihanata oli.
Kahvia kiitos ja laitetaan piikkiin taas odottamaan eläkepäiviä.Ohhoh - vai että oikein on täällä tanssittu!
Hienoa, että vihdoin on saatu jotain vaihtelua Pystikseen. Heti meno piristyy, kun miehiä poikkeaa, niin että käykäähän useammin!
Pedro ja Donnakin on huomattu ja ovat saaneet taas murua rinnan alle ja lämpölamput ja kaikki.
Muuten olen vähän samaa mieltä niiden kanssa, että tylsää on viime aikoina ollut.
Varmaan monia meistä joskus masentaa ne ainaiset moittimiset, joita tuolta saa lukea ja tulee mieleen lopettaa koko höpinät.
Kaikesta huolimatta hyvää sapattia kaikille!- a-woman1
...tanssineet sukkasillanne kuten me Pellen kanssa? Pssst.: Pelle on muuten hyvä tanssittaja; toivottavasti saamme joskus uudelleen kokeilla.
- Lyyli T
a-woman1 kirjoitti:
...tanssineet sukkasillanne kuten me Pellen kanssa? Pssst.: Pelle on muuten hyvä tanssittaja; toivottavasti saamme joskus uudelleen kokeilla.
Taas kaikki kerkes lähtemään. No, eipä haittaa. Otan mukillisen kamomillateetä ja luen nuo teidän kuulumiset. Lappun pistän taas piikkiin. On hieno ulkoilukeli. Mäellä tuuli aika lailla pistävästi. Alempana ei tuullut lainkaan. Kävin kävelemässä kunnon lenkin. Sen päälle tämä tee maistuukin.
Että jonkun varpaat on tanssiessa menneet. Arvaahan sen kun Rudof jatsareilla polkasee. Mieskään ei ole sieltä pienimmästä päästä. Toivottavasti hyvä mieli ja muistot parantaa varpaat seuraavaan kertaan.
Olihan uutinen. Oletin ettei Pelle tansii lainkaan. Nyt tuli sekin tietoon. Voi Pelle parka kun seuraavan kerran akkalauma hänet Pystiksessä yhyttää. Jää varmaan ne kaljat juomatta kun pitää jokaista hameniekkaa parketilla pyörittää.
Tuli haukkuja tai ei niin me jatkamme Pystiksen ylläpitoa. Ollaan (miesten avustuksella) sen verra sitkeetä porukkaa eittei vähästä lannistuta.
Hyvää pyhäpäivän jatkoa kaikille. Heissan ensi kertaan. - folk
Lyyli T kirjoitti:
Taas kaikki kerkes lähtemään. No, eipä haittaa. Otan mukillisen kamomillateetä ja luen nuo teidän kuulumiset. Lappun pistän taas piikkiin. On hieno ulkoilukeli. Mäellä tuuli aika lailla pistävästi. Alempana ei tuullut lainkaan. Kävin kävelemässä kunnon lenkin. Sen päälle tämä tee maistuukin.
Että jonkun varpaat on tanssiessa menneet. Arvaahan sen kun Rudof jatsareilla polkasee. Mieskään ei ole sieltä pienimmästä päästä. Toivottavasti hyvä mieli ja muistot parantaa varpaat seuraavaan kertaan.
Olihan uutinen. Oletin ettei Pelle tansii lainkaan. Nyt tuli sekin tietoon. Voi Pelle parka kun seuraavan kerran akkalauma hänet Pystiksessä yhyttää. Jää varmaan ne kaljat juomatta kun pitää jokaista hameniekkaa parketilla pyörittää.
Tuli haukkuja tai ei niin me jatkamme Pystiksen ylläpitoa. Ollaan (miesten avustuksella) sen verra sitkeetä porukkaa eittei vähästä lannistuta.
Hyvää pyhäpäivän jatkoa kaikille. Heissan ensi kertaan.Pakko tulla ottamaan konjamiini ja kahvi.
Niin on ollut pitkä ja pimeä päivä,koko päivän saannu olla valot päällä.
Jotenkin masentaa,täällä kun yksin istut ja maailman menoa pohdit.
Parvekkeelle laitoin punaisen kynttilän jos vähän piristäisi.
Huomenna se on oltava varovainen,saattaa olla liukasta,ihan jääpisaroita satoi.
Nyt alkoi jo vähän lämmittämään,eiköhän se tästä.
Pärjäillään! - KristaTee
Lyyli T kirjoitti:
Hyvää pyhäpäivän jatkoa kaikille. Heissan ensi kertaan.Pystis pidetään pystyssä. Ei muutamat haukut meitä kaada.
Voi että en huomannut eilisiä tantsuja. Varmaan oli hauskaa. Olen muuten aina kuvitellut Rudolfin pieneksi käppänäksi. Ja että vielä tanssiikin!
Ai että ulkoilukeli. No ei ole! Räntää tulee, tuulee ja yksi aste lämmintä. Ei täällä ulkoilla. Tällaista on ollut koko päivän. Ulkoiluksi riitti roskien ulos vieminen. Siitä tuli niin vilu, että lämmin lumumba, kiitos.
Mukavaa illanjatkoa kaikille. - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
Pystis pidetään pystyssä. Ei muutamat haukut meitä kaada.
Voi että en huomannut eilisiä tantsuja. Varmaan oli hauskaa. Olen muuten aina kuvitellut Rudolfin pieneksi käppänäksi. Ja että vielä tanssiikin!
Ai että ulkoilukeli. No ei ole! Räntää tulee, tuulee ja yksi aste lämmintä. Ei täällä ulkoilla. Tällaista on ollut koko päivän. Ulkoiluksi riitti roskien ulos vieminen. Siitä tuli niin vilu, että lämmin lumumba, kiitos.
Mukavaa illanjatkoa kaikille.Kuka se on haukkunut ketä ja missä ja milloin? Minä en ole huomannut mitään, vähän ihmettelin aiempaa Tellastiinan viestiä, mutta ei vaan alkaneet kellot soida.
Kuka meitä nyt viitsiikään haukkua, harmittomia ja vaarattomia mumukan- ja papukankäppyröitä :DD
Täällä omissa oloissamme ollaan, eikä häiritä tärkeiden rauhaa.
Kyllä on ollut tylsä päivä. Uloskaan ei mieli tehnyt, tuonne koiranilmaan. Tylsistyy vaan sisällä. Tuntuu välillä, että asuu jossain Tylsäkylässä.
Tanssimaan olisin kyllä tullut, jos olisin vähääkään arvellut, että on miehiä lähistöllä. Mutta hajuakaan ei ollut. Miehistä. Eikä mistään muustakaan.
Huoh... - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Kuka se on haukkunut ketä ja missä ja milloin? Minä en ole huomannut mitään, vähän ihmettelin aiempaa Tellastiinan viestiä, mutta ei vaan alkaneet kellot soida.
Kuka meitä nyt viitsiikään haukkua, harmittomia ja vaarattomia mumukan- ja papukankäppyröitä :DD
Täällä omissa oloissamme ollaan, eikä häiritä tärkeiden rauhaa.
Kyllä on ollut tylsä päivä. Uloskaan ei mieli tehnyt, tuonne koiranilmaan. Tylsistyy vaan sisällä. Tuntuu välillä, että asuu jossain Tylsäkylässä.
Tanssimaan olisin kyllä tullut, jos olisin vähääkään arvellut, että on miehiä lähistöllä. Mutta hajuakaan ei ollut. Miehistä. Eikä mistään muustakaan.
Huoh...kuka on haukkunut ja ketä. Oletin vain että näin on tapahtunut, koska siitä puhutaan. Vai oliko kyse muualla räksyttävistä? En niitäkään ole kovin paljoa ollut. En tiedä.
Niin siinä joskus käy. En tiennyt minäkään. Miehistä siis. Mielelläni olisin Rudolfin nähnyt. En vieläkään usko, että hän on jonnimoinen jättiläinen. Aivan varmasti hän on pieni, tumma ja hikinen. Silmälappu ja korvassa rengas. Rätti päässä. Punainen rätti. - Lyyli T
KristaTee kirjoitti:
kuka on haukkunut ja ketä. Oletin vain että näin on tapahtunut, koska siitä puhutaan. Vai oliko kyse muualla räksyttävistä? En niitäkään ole kovin paljoa ollut. En tiedä.
Niin siinä joskus käy. En tiennyt minäkään. Miehistä siis. Mielelläni olisin Rudolfin nähnyt. En vieläkään usko, että hän on jonnimoinen jättiläinen. Aivan varmasti hän on pieni, tumma ja hikinen. Silmälappu ja korvassa rengas. Rätti päässä. Punainen rätti.tyttöjen kanssa. Kuka teidän käski sinne Pystiksen takapihalle mennä räntäsateeseen. Olisitte tulleet paraatiovesta sinään niin olisi aurinkokin paistanut. Etupuolella se ulkoilusääkin oli.
Mitä Rudofiin tulee niin olen edelleen sitä mieltä, että hän on iso ja tanakka. Silmälappu ja tietty se rengas korvassa. Ei se pään rätti ihan punainen ole. On paremminkin kirjava vaikka punasävytteinen.
Ne tantsut taisi olla ”salaseuran” oma juttu. En minäkään niistä kuullut. Taisi sattua tuo kuulematon korva sille puolelle missä tantsuista ilmoitettiin.
Onhan sitä kränää jossain päin ollut. Me taas saattaisimme saada kunnon toran aikaan vaikka noista miehistä. Rudolfistakin olemme eri mieltä. Ja missä se Pelle luuraa kun ei ole tanssitaitojaan tullut esittelemään. Oliskohan tämä riidan alku?? Heh, heh, hee….
Ai niin, ihan meinasi unohtua; Kiitos iltateestä. Illan jatkoja kaikille. - KristaTee
Lyyli T kirjoitti:
tyttöjen kanssa. Kuka teidän käski sinne Pystiksen takapihalle mennä räntäsateeseen. Olisitte tulleet paraatiovesta sinään niin olisi aurinkokin paistanut. Etupuolella se ulkoilusääkin oli.
Mitä Rudofiin tulee niin olen edelleen sitä mieltä, että hän on iso ja tanakka. Silmälappu ja tietty se rengas korvassa. Ei se pään rätti ihan punainen ole. On paremminkin kirjava vaikka punasävytteinen.
Ne tantsut taisi olla ”salaseuran” oma juttu. En minäkään niistä kuullut. Taisi sattua tuo kuulematon korva sille puolelle missä tantsuista ilmoitettiin.
Onhan sitä kränää jossain päin ollut. Me taas saattaisimme saada kunnon toran aikaan vaikka noista miehistä. Rudolfistakin olemme eri mieltä. Ja missä se Pelle luuraa kun ei ole tanssitaitojaan tullut esittelemään. Oliskohan tämä riidan alku?? Heh, heh, hee….
Ai niin, ihan meinasi unohtua; Kiitos iltateestä. Illan jatkoja kaikille.Laiha se on. Ruipelo. Ja partakin sukimatta.
- Lyyli T
KristaTee kirjoitti:
Laiha se on. Ruipelo. Ja partakin sukimatta.
ruveta kinaamaan sinun kanssa. Rudof on Rudof oli sitten minkä nökönen ja kokonen tahansa. Pääasia, että on mies kun niitä muuten on niin vähän tässä meidän porukassa.
Ai niin unohtui tuo hyvä juttu. Että laiskuudellakin on uusi nimi "mukavuudenhalu". Ilmankos minua on pitkän aikaa haluttanutkin. KristaTee kirjoitti:
Laiha se on. Ruipelo. Ja partakin sukimatta.
Eihän Pystiksessä paljon haukuta ja sen ainoankin on iso luuta jo aikaa lakaissut tiehensä. Niin ja onhan se lakaistu pois koko ketju, joka vähän alkoi närästämään.
Sanotaanhan, että joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään, joten antaa menneiden olla!
Mutta mitäs siihen sanotte, jos tulee telelakko?
Ensin se iskee kännyköihin ja sitten laajakaistoihin, huh-huh.
Minä olen lankapuhelimen käyttäjä, kännykkä on mulla vain turvapuhelimena ollessani jossain tien päällä.
Ja sitten kun tämä aparaatti pimenee, ei sekään maailmaa kaada, kun tämä ei ole lainkaan tarpeellinen, ajankuluna vain. Vuoden vasta olen tämän kanssa "askarrellut".
On se varmasti monelle kova paikka, jos kännykät hiljenee, sillä tuskin enää on tilaisuutta, ettei jonkun kännykkä pirise. Olen jopa kirkossa ollut siunaustilaisuudessa, kun alkoi soimaan.
Tietokoneliikenne tietysti on nykyaikana jo välttämätön.
Joko on selvinnyt Rudolfin olemus?
Vaikka en erikoisemmin Tauno Paloa ole koskaan ihannoinut, niin sanoisin Rudolfia Palon Kulkurien kuninkaan näköiseksi, siinä se!- aureliina
Tellastiina kirjoitti:
Eihän Pystiksessä paljon haukuta ja sen ainoankin on iso luuta jo aikaa lakaissut tiehensä. Niin ja onhan se lakaistu pois koko ketju, joka vähän alkoi närästämään.
Sanotaanhan, että joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään, joten antaa menneiden olla!
Mutta mitäs siihen sanotte, jos tulee telelakko?
Ensin se iskee kännyköihin ja sitten laajakaistoihin, huh-huh.
Minä olen lankapuhelimen käyttäjä, kännykkä on mulla vain turvapuhelimena ollessani jossain tien päällä.
Ja sitten kun tämä aparaatti pimenee, ei sekään maailmaa kaada, kun tämä ei ole lainkaan tarpeellinen, ajankuluna vain. Vuoden vasta olen tämän kanssa "askarrellut".
On se varmasti monelle kova paikka, jos kännykät hiljenee, sillä tuskin enää on tilaisuutta, ettei jonkun kännykkä pirise. Olen jopa kirkossa ollut siunaustilaisuudessa, kun alkoi soimaan.
Tietokoneliikenne tietysti on nykyaikana jo välttämätön.
Joko on selvinnyt Rudolfin olemus?
Vaikka en erikoisemmin Tauno Paloa ole koskaan ihannoinut, niin sanoisin Rudolfia Palon Kulkurien kuninkaan näköiseksi, siinä se!se Ruutolfin olemus, mutta tanssitaito on ihan Palomaista, lujaa mentiin jambalaijaa!! Mie ihan olen myytyä morsianta!
- Pelle1Peloton
Lyyli T kirjoitti:
tyttöjen kanssa. Kuka teidän käski sinne Pystiksen takapihalle mennä räntäsateeseen. Olisitte tulleet paraatiovesta sinään niin olisi aurinkokin paistanut. Etupuolella se ulkoilusääkin oli.
Ai niin, ihan meinasi unohtua; Kiitos iltateestä. Illan jatkoja kaikille.Ei ne pystiksen iltatanssut mikään salaseuran juttu olleet. Ei niistä kyllä ilmoiteltukaan.
Se vaan tuppaa olemaan niin, tässä maailmassa, että kun kaksi joutuu saman katon alle, missä vielä on gramofoonikin, niin tanssiksi se menee.
Varsinkin, kun metelöivät linnut on saatu hiljenemään, luultavasti viinalla.
Rudolfin jazzareista ja partnerinsa varpaista en tiedä mitään, enkä ota vastuuta, enkä kuullut vikinää. Mutta tämän "ykkös-vaimon" kanssa oli ihan somaa pyörähdellä.
Ottakaa nyt sitten tuostakin selvää!
- marjapensas evk
Vai on täällä ihan tanssiaisia pidetty ja minä surkimus en ole ehtinyt mukaan;(
Hyvä ainakin, että pystiksessä taas on vilskettä;)
Taitaa olla Pellellä ja minulla sama maku ruuan suhteen.
Kiitos kun kehuit pöperöistä, namia oli, mutta en kyllä sanoisi ei silakkapihveillekään,
suurta herkkua ja ahh niin terveellistä:)
Mitenkäs on Pelle hyvä, lukea osaat, joten kysynkin, onko se lempi, vai haukkumanimi?
Jaa, että mikäkö, no tämä ”puska”? Puska on ruma, mutta pensas on kaunis,
pitäisikö vetää herneet nenuun;))
Mainoksen uhri taidan olla, kun juoksen kyseisten mainosten perässä:(((
Täällä ei kiskota munista, kanamunat vain 2 euroa kilo.
Renkaiden tyhjennysmyynti.
Kuumat pakastintarjoukset.
Loistavia valaisintarjouksia.
Sitten otan sen yömyssyn, siis ei pipoa, vaan punaviiniä pieni lasillinen.
Laitan jukeboxiin
Tummuvat varjot kammiossain, kun hämärtää
Äänesi hiljaa kuiskaa jossain, kun hämärtää
Jo taakse purppuraisen verhon päivä jää niin hiljaista on kun hämärtää.
Hyvää yötä kaikille, nukkukaa hyvin.- pohpoika
ja saa valot sammumaan.....
Nyt sitten saunassa käyty ja nyt vois ottaa vaikka kahvin ja konjakinkin.
Kaveri tulee töistä ja huomaa kauhukseen naapurin lemmikkikanin kuolleena koiransa suussa. Hän ottaa kanin koiralta, vie raadon kotiinsa ja pesee sen.
Sitten hän vie sen salaa takaisin häkkiinsä naapurin takapihalle, jotta nämä luulisivat sen kuolleen luonnollisella tavalla. Parin päivän päästä hän tapaa naapurinsa:
- Oletko kuullut, että meidän Pupu on kuollut, kysyy naapuri.
- Ei kai, vastaa kaveri viattomana, mihin se kuoli?
- En tiedä me löysimme sen kuolleena häkistään ja hautasimme sen.
- Niin no, kaikkea sitä sattuu.
- Outoa vain, että joku oli kaivanut sen haudastaan, kylvettänyt sen, ja kantanut takaisin häkkiinsä
Tämmöistäkin voi sattua kiitokset nyt ei kun vaaka tasoon molskis :) - Pelle1Peloton
Vai pitäiskö sanoo hirveesti, tms.
Ei se puska ole sen paremmin haukkuma-, kuin hellyttelynimikään.
Sattuu vain olemaan niin, että täällä minun murrealueellani ei ole ollenkaan sanaa "pensas". Toki tiedän mitä se tarkoittaa.
Täällä on vain "marjapehkoja" ja pikkusen lännempänä "marjapuskia". Pitäisi tietysti kunnioittaa kunkin valitsemaa nimimerkkiä, eikä väännellä sitä.
Yritän parantaa tapani.
T. Pelle - marjapensas
Pelle1Peloton kirjoitti:
Vai pitäiskö sanoo hirveesti, tms.
Ei se puska ole sen paremmin haukkuma-, kuin hellyttelynimikään.
Sattuu vain olemaan niin, että täällä minun murrealueellani ei ole ollenkaan sanaa "pensas". Toki tiedän mitä se tarkoittaa.
Täällä on vain "marjapehkoja" ja pikkusen lännempänä "marjapuskia". Pitäisi tietysti kunnioittaa kunkin valitsemaa nimimerkkiä, eikä väännellä sitä.
Yritän parantaa tapani.
T. Pellehyvän selityksen annoit, niin saat anteeksi, sekä luvan kutsua miksi haluat.
No ei tietenkään, vaikka miksi, mutta, pensas, puska tai pehko , niin samapa tuo:D
- Papukaija Pedro
Pedrolla ja Donnalla ollut hauskaa...käynyt väkeä...Saatiin vähän rommia...krääkh...
Ei tanssittu...missä Pelle ja Rudolf...
Pohpoika ei tanssinut...se vaan menee hirvien perässä...
Onko hauskaa... vettä...räntää... ei hirviä...hölmöä hommaa...
Pedro ja Donna...hik, hik...menee nukkumaan... huomenna uusi päivä...kai joku muistaa...hik...Pedron ja Donnan...krääääkh.
Hyvää yötä...hik... - a-woman1
Vedet silmissä nauroin pupuvitsiäsi, kiitos siitä.
Iltaa vaan kaikille. Pitää varmaan ottaa taas lasillinen punaviiniä. Mitenkähän käy dieettini, kun joka ilta täällä salaa viiniä nautiskelen?
Vai kännykkälakko; huomenna alkaa minulla Punaisen Ristin ensihuoltoryhmän päivystys. Mitenkäs polliisi saa minuun yhteyden, jos lakko alkaa? Taidan saada vapaata pariksi viikoksi.
*Eräs pappi kertoi tositapauksen: Hän oli suorittamassa viimeistä palvelusta jollekin miehelle. Kesken siunaustilaisuuden alkoi kännykkä soida. Ääni tuli arkusta! Saattoväki oli kauhuissaan. Myöhemmin selvisi, että puhelin oli jonkun seurakunnan työntekijän. Se oli pudonnut hänen rintataskustaan, kun oli laittamassa vainajaa viimeiselle leposijalle.
Tänään ei varmaankaan tanssahdella, joten taidan suunnistaa kotiinpäin. Hyvää yötä kaikille. - KristaTee
varmaan viimeisen kerran kahvit ja teeveden laitan. Pullaakin toin, vaikkei se aamumurkinaksi oikein sovi (kuulemma). Höyhenpehkot ruokin ja otin peiton pois. Hyvin tuntuvat voivan.
Viimeisen kerran sen vuoksi, että len kyllästymiseen asti kyllästynyt hipsimään tänne ja ylhäisessä yksinäisyydessäni toivottamaan itselleni hyvät huomenet. Pois en kokonaan lähde, vaan siirryn sivummalle katselemaan. Saatan toki joskus jotain sanoakin. Tiedätte sen siitä, että jostain kuuluu häiritsevää ininää. Älkää kuitenkaan antako sen häiritä.
Melko selväksi käy varmaan, että tänään ei ole erityisen hyvä päivä. Näitä tulee kerran kahdessatoista vuodessa, joten seuraavaa kiukuttelua saatte tovin odottaa.
Toivotan koko poppoolle hiukka parempaa päivää.- folk
Älähän nyt Krista leikistä suutu.
Se taitaa painaa syysmasennus koko porukkaa,kun on tämmöstä pimeetä kaamosta.
Kahvista kiittelen,kyllä taas maistui.
Ja olihan täällä iltasella oikein tanssahdeltu,en ehtinyt mukaan rientoihin.
Nyt täytyy lähteä postittamaan kortti siskolle,keskiviikkona on hänellä synttärit,on minua
14 vuotta nuorempi.
Pärjäillään! - Tellastiina*
Tulin katsomaan mitä tänne kuuluu ja mahtuuko joukkoon. Tilaa näkyy olevan ja kaikenlaista tuntuu olevan immeisten mielissä.
Ensimmäiseksi kysyn Krisseltä kuinka kauan se kerran kahdessatoista vuodessa tuleva kiukuttelu kestää? Toivottavasti ei kauan, vaan huomenna on jo kaikki paremmin, jookos?
Ja sitten, vai tanssia maanantai-iltanakin, johan nyt innokasta ollaan.
Onpa sitten kaijoillakin jotain viihdykettä, kun pelkään, että jokin kaunis kerta ovat Rudolfin kainalossa, kun hänen laivansa lähtee.
Annanpa niille vähän pullan murusia, jos kelpaa, etteivät alkaisi taas sitä älämölöä pitämään.
Mihin lienee emäntäkin taas hilpaissut - ei kai vaan risteilemään, kun kerran alkuun pääsi.
Minä sitten otan nuo rahat tuosta tiskin kulmalta, en niitä pihistää aio vaan heitän mennessäni ne yösäilön luukusta sisään.
"Ei ole mulla euroja taskussa,
mutta viis mä siitä välitän,
sillä rikkaus vaan
ei konsanaan
voi näyttää meille tietä onnelaan.."
- marjapensas
Hiljaiseloa näyttää olevan, niinhän siinä käy, kun villiinnytään tanssimaan liian myöhäiseen, palautuminen kestää:))
No kupin kahvia tässä itsekseni nautiskelen, vaikka onhan täällä Pedro morsiamineen hiljaisena ja nälkäisenä häkissään.
Onneksi sattuu olemaan pussi pähkinöitä taskussa, kas tässä puluseni:))
Hyvää illanjatkoa "kaikille":)
Jukeboxiin laitan tänään, Paul Ankan,
Oh, please stay by me, Diana- pohpoika
Ja vielä valssiin no meiltähän tämä käy ei siinä mitään vaikka pedro epäili etten osaa tanssia mutta nytpä näett sitten. Eikä muuten tartte rohkaisu ryyppyäkään et kyllä onnistuu ilman sitä naisen pyöritys.
Jos nyt kuitenkin kapana kolalla sais kiitos niin olikos täällä nurkassa ketä nyt sitten.
Kolme naista oli lounaalla ja pian keskustelu kohdistui heidän aviomiehiinsä.
- Tiedän, että mieheni pettää minua. Löysin sukkahousut hänen takkinsa taskusta ja ne eivät olleet minun, ensimmäinen naisista virkkoi.
- Tiedän, että minunkin mieheni pettää minua. Löysin kondomin hänen lompakostaan ja tökin sen neulalla täyteen reikiä, toinen naisista kertoi.
Kolmas nainen pyörtyi.
Tämä ei nyt ole mitenkään pystiksen naisiin kohdistettu vaan tulipa tuossa mieleeni tollainenkin juttu kevennykseksi.
Tänään nolla keli ja hieman on vielä lunta maassa että talvea se tekee hiljalleen.
No kuullaan taas molskis vaan :) - OliviaKoo
On meillä sitten, marjapensas, samanlaiset ajatukset ja maku tuon musiikin suhteen.
Siinä samassa, kun työnsin nokkani baarin ovesta sisään, alkoi jukeboxissa Diana soida ja kuule, ihan samaan aikaan myös minun soittimessani.
Tuli sitten stereona.
Ulkona on hemmetin liukasta, varokaa tytöt nilkkojanne, jos korkokengissä kadulla sipsuttelette.
Minä meinasin jäädä tänään yhden kaatujan alle, onneksi ehdin ajoissa hypätä sivuun. Oli naispuolinen, se kaatuja.
Parikymmentä vuotta sitten ajoin iltahämärissä polkupyöräkolarin herrahenkilön kanssa. Sattui vähän kauempana kaupungin keskustasta, katu kulki puiston reunaa.
Mies pyllähti kadulle, mutta minä kurvasin etupyörä sojossa kauemmas nurmikolle ja jäin sinne vähäksi aikaa ihmettelemään, että mitenkäs tässä näin kävi.
Mies tuli auttamaan minut ylös ja tarkistamaaan, olinko kunnossa.
Kun hän siinä pyyteli anteeksi, minä sanoin, että ei siinä mitään, mutta kun seuraavan kerran hurauttaa päälle, niin ottaisi ainakin pyörän pois välistä.
Nauruksi meni koko homma, kumpaakaan ei sattunut ja hyvää illanjatkoa toisillemme toivottelimme.
Niinkuin minä nyt.
Hyvää illanjatkoa. - Tellastiina*
OliviaKoo kirjoitti:
On meillä sitten, marjapensas, samanlaiset ajatukset ja maku tuon musiikin suhteen.
Siinä samassa, kun työnsin nokkani baarin ovesta sisään, alkoi jukeboxissa Diana soida ja kuule, ihan samaan aikaan myös minun soittimessani.
Tuli sitten stereona.
Ulkona on hemmetin liukasta, varokaa tytöt nilkkojanne, jos korkokengissä kadulla sipsuttelette.
Minä meinasin jäädä tänään yhden kaatujan alle, onneksi ehdin ajoissa hypätä sivuun. Oli naispuolinen, se kaatuja.
Parikymmentä vuotta sitten ajoin iltahämärissä polkupyöräkolarin herrahenkilön kanssa. Sattui vähän kauempana kaupungin keskustasta, katu kulki puiston reunaa.
Mies pyllähti kadulle, mutta minä kurvasin etupyörä sojossa kauemmas nurmikolle ja jäin sinne vähäksi aikaa ihmettelemään, että mitenkäs tässä näin kävi.
Kun hän siinä pyyteli anteeksi, minä sanoin, että ei siinä mitään, mutta kun seuraavan kerran hurauttaa päälle, niin ottaisi ainakin pyörän pois välistä.
Nauruksi meni koko homma, kumpaakaan ei sattunut ja hyvää illanjatkoa toisillemme toivottelimme.
Niinkuin minä nyt.
Hyvää illanjatkoa.Minä tuolla taas ihmettelin, missä emäntä luuraa, epäilyitäni en viitsi enää mainita. Meni taas kesken kirjoittelun teleffoonissa aikaa niin, että olit sinä aikana ehtinyt piipahtaa.
Eipä muuta kuin hyvä, että tallessa olet!
Meinasin ruveta vänkäämään, että ei mitään liukasta ole, mutta kävin kurkaamassa ikkunasta ulos, niin näkyy sinne jotain härmää hiukan sataneen, iltapäivällä vielä tuli vettä.
Huomenaamulla varmaan on liukasta, mutta eipä tarvii minkään lähteä. - a-woman1
Tellastiina* kirjoitti:
Minä tuolla taas ihmettelin, missä emäntä luuraa, epäilyitäni en viitsi enää mainita. Meni taas kesken kirjoittelun teleffoonissa aikaa niin, että olit sinä aikana ehtinyt piipahtaa.
Eipä muuta kuin hyvä, että tallessa olet!
Meinasin ruveta vänkäämään, että ei mitään liukasta ole, mutta kävin kurkaamassa ikkunasta ulos, niin näkyy sinne jotain härmää hiukan sataneen, iltapäivällä vielä tuli vettä.
Huomenaamulla varmaan on liukasta, mutta eipä tarvii minkään lähteä.Pakkasta jo muutama aste; tuntuupa kylmältä, kun ei ole vielä tottunut tänä talvena muuhun kuin sateisiin. Hrrrr...
Mitenkäs linnut jaksatte? Toin mukanani villashaalin, jonka aion heittää häkkinne päälle poislähtiessäni. Pysyttepä lämpiminä yön ajan. Tässä muutama mandariinin lohko ja kourallinen pähkinöitä, nauttikaa sillä välin, kun juon lasillisen viiniä.
Hiljaista täällä tuntuu olevan; kaikki jo yöpuulla? Minä olen aina ollut yökyöpeli ja nyt eläkkeellä on taas mahdollisuus valvoa, kun ei tarvitse töihin herätä. Ei tänne kyllä aikaisemmin illasta usein pääsekään, linjat tukossa. Olikohan tuo nyt oikea termi?
No niin, tipuset, shaali häkin päälle ja lämpölamppu sammuksiin. Hyvää yötä! - Pelle1Peloton
a-woman1 kirjoitti:
Pakkasta jo muutama aste; tuntuupa kylmältä, kun ei ole vielä tottunut tänä talvena muuhun kuin sateisiin. Hrrrr...
Mitenkäs linnut jaksatte? Toin mukanani villashaalin, jonka aion heittää häkkinne päälle poislähtiessäni. Pysyttepä lämpiminä yön ajan. Tässä muutama mandariinin lohko ja kourallinen pähkinöitä, nauttikaa sillä välin, kun juon lasillisen viiniä.
Hiljaista täällä tuntuu olevan; kaikki jo yöpuulla? Minä olen aina ollut yökyöpeli ja nyt eläkkeellä on taas mahdollisuus valvoa, kun ei tarvitse töihin herätä. Ei tänne kyllä aikaisemmin illasta usein pääsekään, linjat tukossa. Olikohan tuo nyt oikea termi?
No niin, tipuset, shaali häkin päälle ja lämpölamppu sammuksiin. Hyvää yötä!Tanssahdeltasko taas, jos ei muuten, niin toisten kiusalla. Äläkä syötä niitä linnunrääpäleitä ihan ähkyyn.
Niin, Yökyöpelihän sitä minäkin. Ja mikäs tässä on kyöpelöidessä, kun alkaa taas vähän kunto koheta.
Justiinsa tänään sain viimeinkin vaihdetuksi "lootaan" talvikumit. Oli se paljon tukevampi ajaa, kun pyörä piti.
Palkita meinaan ihan rommitotilla. Tässä kuppilassahan ei valomerkkejä tunneta. Mutta ihmeen hiljaisia nuo linnunrääpäleet. Lienevät ylensyöneitä? - marjapensas
OliviaKoo kirjoitti:
Tuli sitten stereona.
Niinkuin minä nyt.
Hyvää illanjatkoa.telepatiaa:D
Laitankin taas jukeboxin soimaan, J.Karjalaisen kappaleella: Telepatiaa.
Sanoja en oikein muista, mutta onhan täällä joku karaokelaulajiakin, joka varmasti muistaa. - Pedro ja Donna
Pelle1Peloton kirjoitti:
Tanssahdeltasko taas, jos ei muuten, niin toisten kiusalla. Äläkä syötä niitä linnunrääpäleitä ihan ähkyyn.
Niin, Yökyöpelihän sitä minäkin. Ja mikäs tässä on kyöpelöidessä, kun alkaa taas vähän kunto koheta.
Justiinsa tänään sain viimeinkin vaihdetuksi "lootaan" talvikumit. Oli se paljon tukevampi ajaa, kun pyörä piti.
Palkita meinaan ihan rommitotilla. Tässä kuppilassahan ei valomerkkejä tunneta. Mutta ihmeen hiljaisia nuo linnunrääpäleet. Lienevät ylensyöneitä?Huomenta...Krääkh...Väsyttää, väsyttää...Kauan tanssivat a-woman ja Pelle... meillä saali päällä... ei nähty...kummallista....
Sitten vielä ihmetellään...krääkh...kun ollaan hiljaa...
Eikä olla rääpäleitä... krääkh... nyt lihotaan, paljon saatu pähkinöitä...nyt hyvä olla.
Hyvää päivää kaikille....illalla nähdään...Krääkh!
- marjapensas
Onpas täällä pimeää, vaikka kello lähentelee kahdeksaa.
Laitan kahvit tulemaan, eiköhän tuoksu houkuttele viluiset tänne päin.
Jaha täällä on taas tanssittu, kun näkyy olevan tuolit kumossa.
Pikaisesti minäkin tässä piipahdan, kun velvollisuudet kutsuvat, eli se on menox.
Hyvää päivänjatkoa kaikille:))
- Miten virtahepo pysäytetään?
- Katkaistaan virta:DDD- folk
Hyvä kahvin tuoksu houkutteli sisään.
Nyt on jo vähän talven tuntua -3 astetta ja katot valkosena.
Kyllä se on tänään käveltävä kieli keskellä suuta,kun asioille lähtee.
Taitaa olla aika liukas keli.
Olkaahan varovaisia.
Hyvää päivän jatkoa! - a-woman1
folk kirjoitti:
Hyvä kahvin tuoksu houkutteli sisään.
Nyt on jo vähän talven tuntua -3 astetta ja katot valkosena.
Kyllä se on tänään käveltävä kieli keskellä suuta,kun asioille lähtee.
Taitaa olla aika liukas keli.
Olkaahan varovaisia.
Hyvää päivän jatkoa!...haukotellen. Ei pitäisi tässä iässä enää innostua yöllä tanssahtelemaan; unethan siinä karkaavat!
Pikku pakkanen mittarin mukaan, pilvistä ja maa ihan musta.
Teetä kupillinen, kiitos. Jaha, jos ottaisin peiton pois lintujen yltä ja laittaisin lämpölampun päälle. Pitäähän teitä vähän hemmotella, saattekin pähkinöiden lisäksi kourallisen rusinoita :).
Unien karkaamisesta tuli mieleen, että intiaaneilla on ikkunoissaan 'unisieppari'. Se on kehyksiin pingotetusta ohuesta nahasta tehty esine, jonka koristeena on värillisiä höyheniä. Tarkoitus on estää unia karkaamasta ikkunan kautta ulos. Viehättävä ajatus!
Laitanpa soimaan lempparini 'Fly me to the moon' jazzahtavana sovituksena.
Mukavia ajatuksia teillekin. a-woman1 kirjoitti:
...haukotellen. Ei pitäisi tässä iässä enää innostua yöllä tanssahtelemaan; unethan siinä karkaavat!
Pikku pakkanen mittarin mukaan, pilvistä ja maa ihan musta.
Teetä kupillinen, kiitos. Jaha, jos ottaisin peiton pois lintujen yltä ja laittaisin lämpölampun päälle. Pitäähän teitä vähän hemmotella, saattekin pähkinöiden lisäksi kourallisen rusinoita :).
Unien karkaamisesta tuli mieleen, että intiaaneilla on ikkunoissaan 'unisieppari'. Se on kehyksiin pingotetusta ohuesta nahasta tehty esine, jonka koristeena on värillisiä höyheniä. Tarkoitus on estää unia karkaamasta ikkunan kautta ulos. Viehättävä ajatus!
Laitanpa soimaan lempparini 'Fly me to the moon' jazzahtavana sovituksena.
Mukavia ajatuksia teillekin.laite tuo unenvangitsija. Täydentäisin kuitenkin
sen käyttöominaisuuksia sillä, että sen tarkoitus
on vangita kaikki pahat unet yön pimeydessä, jotka
sitten aamun valjetessa "hajoavat" ja poistuvat
keskustan aukkojen kautta jonnekin, missä ne eivät
saa häiriötä aikaiseksi.
Näin kauniina aurinkoisena aamuna voisi laittaa
vaikka porilaisten marssin vauhdittajaksi.
Siivousvehkeet vain esille ja hommiin!- Pelle1Peloton
Tamarix kirjoitti:
laite tuo unenvangitsija. Täydentäisin kuitenkin
saa häiriötä aikaiseksi.
Siivousvehkeet vain esille ja hommiin!Olin sairaalassa, kuinkas muuten. meitä oli siellä paljon. Pääasiassa jo iäkkäämpiä. Yhteeistä kaikille oli, että heissä kasvoi jonkinlainen "kasvi".
Henkilökunta luokitteli meidän hoitotarpeemme sen mukaan, miten hyödyllinen kussakin loisiva kasvi oli. Erityisesti palmut tuntuivat olevan tärkeitä ja niiden "isäntähenkilöitä" syötettiin ja hoidettiin hyvin.
Ei selvinnyt, mitä vähemmän tärkeille tehtiin. Tuntui, että niiden annettiin vain hiljaa sammua.
Ei myöskään selvinnyt, millainen itsessäni kasvoi.
Niin elävä tämä uni oli, että herätessäni mutisin puoliskolle jotain tähän tapaan: "On tämä kummallinen sairaala, kun täällä luokitellaan potilaat heissä kasvavien hyötykasvien mukaan...." Kotvanen meni, ennenkuin tajusin uneksineeni.
Kuulostaa karmealta, mutta unessa tuo ei tuntunut lainkaan karmealta. Mitään painajaisenomaista siinä ei ollut.
Oliskohan se inkkarien unensieppaaja mahtanut tuolle jotakin? Pelle1Peloton kirjoitti:
Olin sairaalassa, kuinkas muuten. meitä oli siellä paljon. Pääasiassa jo iäkkäämpiä. Yhteeistä kaikille oli, että heissä kasvoi jonkinlainen "kasvi".
Henkilökunta luokitteli meidän hoitotarpeemme sen mukaan, miten hyödyllinen kussakin loisiva kasvi oli. Erityisesti palmut tuntuivat olevan tärkeitä ja niiden "isäntähenkilöitä" syötettiin ja hoidettiin hyvin.
Ei selvinnyt, mitä vähemmän tärkeille tehtiin. Tuntui, että niiden annettiin vain hiljaa sammua.
Ei myöskään selvinnyt, millainen itsessäni kasvoi.
Niin elävä tämä uni oli, että herätessäni mutisin puoliskolle jotain tähän tapaan: "On tämä kummallinen sairaala, kun täällä luokitellaan potilaat heissä kasvavien hyötykasvien mukaan...." Kotvanen meni, ennenkuin tajusin uneksineeni.
Kuulostaa karmealta, mutta unessa tuo ei tuntunut lainkaan karmealta. Mitään painajaisenomaista siinä ei ollut.
Oliskohan se inkkarien unensieppaaja mahtanut tuolle jotakin?on niin moninainen. Olisi se unensieppaaja saattanut
auttaakin. Olisi varmaankin näyttänyt, että se kasvi
mikä sinussa itsessäsi kasvoi, oli todellakin palmu
tai vaikkapa rahapuu tai joku muu tärkeä hyötykasvi.
Jujuna muuten tuossa unensieppaajassa on se, että
kun sen kerran on ripustanut sänkynsä yläpuolelle,
ei ilman sitä voi enää kuvitellakaan olevansa.
Kokeile päiväunilla, jos siinä tulisi vastaus.
Toisaalta, sitä kun yökaudet pistää tanssiksi
milloin kenenkin kanssa, niin kuinka siinä ehtii
edes uneksimaan? ;D- marjapensas
Tamarix kirjoitti:
laite tuo unenvangitsija. Täydentäisin kuitenkin
saa häiriötä aikaiseksi.
Siivousvehkeet vain esille ja hommiin!Unisieppari, ainakin minä haluaisin, viime öisen uneni kyllä antaa lentää ikkunasta ulos.
Se oli helikopteri, joka kierteli talon yläpuolella, putosi läheiselle pellolle,
kuulin räjähjyksen ja näin kun se syttyi tuleen, siihen heräsin.
No untahan se vain oli:))
Jos nyt kuitenkin on unisiepparissa pysyteltävä, niin laitan jukeboxin soimaan:))
Voihan se ”uni” olla tällainenkin.
Kaikki tanssihaluiset, samballe:))
Niin viattomasti aivan
Hän palkaks työn ja vaivan
Noin illansuussa ravintolaan lähti istumaan.
Vain grogin päätti ottaa,
Niin se on aivan totta,
Mutt' kuinka sattuikaan, hän joutui tanssikapakkaan.
Oi caramba, silloin samba
Oli muotitanssi rytmikäs ja uusi.
Uuden hurman, melkein surman
Toi se meidän Kalle Tappiselle aivan yllättäin.
Jo grogi oli juotu
Ja toinen pöytään tuotu,
Kun hänen luokseen leijaa tyttö nuori hurmaavin.
"On nimeni Tamara,
Se oisko suuri vaara,
jos lähtisit sä ukko-kulta kanssain tanssihin.
Oi caramba, nyt soi samba,
Tanssi tuo, se on kuin meitä varten luotu.
………?
Mä tunnen kuinka omatunto alkaa kolkuttaa."
"Oi caramba, tanssi sambaa",
Sanoi hälle silloin hurmaava Tamara..
………?
Nyt kaikenlaiset viinit,
Ja muutkin juomat fiinit
Ne Kalle Tappisen sai kohta riemutunnelmaan.
Hän näki vain Tamaran,
Jo häipyi muisto Saaran,
Ja kaikki kaksitoista lasta jäivät unholaan.
"Hei caramba, soita sambaa
Kyllä tämä poika kaikki viulut maksaa.
Malja sulle, malja mulle,
Vaikka menis sitten viimeisetkin siemenperunat."
Mutt' saapui uusi aamu,
Ja kalpeena kuin haamu
Nyt hotellissa yksin istuu Kalle Tappinen.
Hän kepulisti jaksoi,
Ne viulut maksoi,
Noituu Tappinen ja itseksensä tuumii:
"Kyllä varmaan Saaran armaan
Kanssa Säkkijärven polkka oisi tullut halvemmaks'."
Säkeistöjä puuttui, joku voi lisätä, jos muistuu mieleen? marjapensas kirjoitti:
Unisieppari, ainakin minä haluaisin, viime öisen uneni kyllä antaa lentää ikkunasta ulos.
Se oli helikopteri, joka kierteli talon yläpuolella, putosi läheiselle pellolle,
kuulin räjähjyksen ja näin kun se syttyi tuleen, siihen heräsin.
No untahan se vain oli:))
Jos nyt kuitenkin on unisiepparissa pysyteltävä, niin laitan jukeboxin soimaan:))
Voihan se ”uni” olla tällainenkin.
Kaikki tanssihaluiset, samballe:))
Niin viattomasti aivan
Hän palkaks työn ja vaivan
Noin illansuussa ravintolaan lähti istumaan.
Vain grogin päätti ottaa,
Niin se on aivan totta,
Mutt' kuinka sattuikaan, hän joutui tanssikapakkaan.
Oi caramba, silloin samba
Oli muotitanssi rytmikäs ja uusi.
Uuden hurman, melkein surman
Toi se meidän Kalle Tappiselle aivan yllättäin.
Jo grogi oli juotu
Ja toinen pöytään tuotu,
Kun hänen luokseen leijaa tyttö nuori hurmaavin.
"On nimeni Tamara,
Se oisko suuri vaara,
jos lähtisit sä ukko-kulta kanssain tanssihin.
Oi caramba, nyt soi samba,
Tanssi tuo, se on kuin meitä varten luotu.
………?
Mä tunnen kuinka omatunto alkaa kolkuttaa."
"Oi caramba, tanssi sambaa",
Sanoi hälle silloin hurmaava Tamara..
………?
Nyt kaikenlaiset viinit,
Ja muutkin juomat fiinit
Ne Kalle Tappisen sai kohta riemutunnelmaan.
Hän näki vain Tamaran,
Jo häipyi muisto Saaran,
Ja kaikki kaksitoista lasta jäivät unholaan.
"Hei caramba, soita sambaa
Kyllä tämä poika kaikki viulut maksaa.
Malja sulle, malja mulle,
Vaikka menis sitten viimeisetkin siemenperunat."
Mutt' saapui uusi aamu,
Ja kalpeena kuin haamu
Nyt hotellissa yksin istuu Kalle Tappinen.
Hän kepulisti jaksoi,
Ne viulut maksoi,
Noituu Tappinen ja itseksensä tuumii:
"Kyllä varmaan Saaran armaan
Kanssa Säkkijärven polkka oisi tullut halvemmaks'."
Säkeistöjä puuttui, joku voi lisätä, jos muistuu mieleen?olisi aikaa istua täällä törisemässä, mutta kaikki
muut näyttävät kaikonneen jonnekin muualle, vai
ehkä juuri sen takia!?
Ja minä kun en ala kaikenlaisten "Pula-ahojen"
kanssa seurustelemaan. Huppu niille vain päälle,
niin rääkynä loppuu.
Toteutanpahan tässä sitten itseäni, ja otan kunnon
tömäyksn jotakin itseäni vahvempaa.
Ei tartte luulla, että olen jokin juoppo, turhautuu
tässä nyt vähemmästakin ;D)- pohpoika
taasen ja taidan ottaa konjakin nyt kahvin kanssa kiitos.
Taas meni tämä päivä ihan poskelleen ei kyläläisiäkään kiinnostanut kuituverkko ollenkaan ei vaikka se tois paljon hyötyä kotitalouksiin kutsuin koululle kuulemaan tänä iltana mut turhaa oli haluavat olla jälki junassa tosiaan.
Laihialainen mies oli kuolemaisillaan ja hänen ainoa poikansa oli sairas vuoteen vieressä. Mies pyysi kynttilää. Aikansa pengottuaan poika löysi kynttilän ja sytytti sen. Poika huomasi että oli vielä jotakin tekemistä ja sanoi isälleen:
- Jos lähtö tuloo kun oon ulkona, niin puhalla kynttilä sammuksiin viimeisellä henkäyksellä.
Laitoinpas tähän tämmöisen jutun kuvaa hyvin kyllä näitäkin kyläläisiä tosiaan.
Kiitos vaan lähden nyt vaaka tasoon jos huominen päivä ois parempi molskis :) - Pelle1Peloton
Tamarix kirjoitti:
olisi aikaa istua täällä törisemässä, mutta kaikki
muut näyttävät kaikonneen jonnekin muualle, vai
ehkä juuri sen takia!?
Ja minä kun en ala kaikenlaisten "Pula-ahojen"
kanssa seurustelemaan. Huppu niille vain päälle,
niin rääkynä loppuu.
Toteutanpahan tässä sitten itseäni, ja otan kunnon
tömäyksn jotakin itseäni vahvempaa.
Ei tartte luulla, että olen jokin juoppo, turhautuu
tässä nyt vähemmästakin ;D)Otetaan ydessä ja parannetaan maailmaa!
Ties vaikka parempia unia ens yönä nähtäis.
Ja rääpäleetkin on ihan hiljaa, ja jos heräävät, niin mulla on siihen konsti.
- a-woman1
Chileläistä punaviiniä otan ainakin yhden lasillisen, kenties myöhemmin lisää. Rahan laitan kassakoneen päälle.
Onkohan viime yössä ollut jotain merkillistä, kun minäkin näin pahaa unta. Tai ei se nyt niin kamalan pahaa ollut, mutta teki mielen apeaksi.
Istuin äsken pitkään palapelin ääressä; intohimoinen harrastukseni lukemisen lisäksi. Palapeliä kootessa voi samalla kuunnella radiota.
Laitanpa nyt soimaan 'Kuolleet lehdet', alakuloinen laulu, mutta sopii hyvin mielentilaani ja tähän marraskuun pimeään iltaan.
'Toivoisin sinunkin muistelevan päiviä kesämme kaunehimman.
Aurinko hymyili suloisemmin, rinnallas armahin kun astelin.
Kauan tuo kesämme kestänyt ei, pois halla sen kukkaset vei.
Kesästä jäljelle jäi muisto vain, polttava kaipuu nyt on rinnassain.
Ken muistoja mielessään kantaa, paljon hän voi omistaa; ei niitä voi toisille antaa, ne syömmeen kätkeä saa.
Kun saapuu syys, niin lehdet puiston se hehkumaan saa loistoaan, kun ikävyys, mi kauniin muiston voi synnyttää, vaikk' suru jää.
Hetken lehdet nuo vielä hehkuu; on loisto tuo jo viimeinen. Ovat muistojemme lehdet kuolleet, ne mennessään vie tuulonen.'
Vaatii tämä vielä toisenkin lasin viiniä... - folk
Pikku pakkasta -3 astetta,mutta mutta niin pimeetä.
Yhtään en ihmettele suomalaisten melankoolisuutta,
on tässä pimeydessä kestämistä.
Kyllähän tästä jotkut pitääkin,polttavat kynttilöitä
ja nauttivat hämärän hyssystä.
Olen pari kertaa unohtanut kynttilän yöksi palamaan,
onneksi on sammunut itsestään.
Nyt olen tullut araksi niitten kanssa joskus tuikun
laitan palamaan.
parvekkeella lyhdyssä kyllä polttelen.
No niin tässä turinoidessa on kahvikin jo valmistunut ja tee hautunut,vihreää teetä tällä kertaa.
Minä kun olen sellanen kaikenlaisen tuunaaja,
niin eilen illalla purin kaksi viime syksynä kutomaani myssyä,laitoin molemmat langat yhdessä paksuille puikoille ja taas on uusi myssy.
Hyvää päiväjatkoa kaikille!- Pelle1Peloton
Täällä päin pakkastakin kymmenkunta rotia.
Minä kun en yleensä mihinkään "ihmekotkotuksiin" usko, niin oikein itseäni ihmettelen:
Kaamosmasennusta potevana ostin viime talvena tuon ihmeitä tekevän kirkasvalolampun. Siinä se tököttää keittiön pöydän päässä. Päivä alkaa parituntisella valohoidolla aamiaisen, sanomalehtien ja joskus kirjankin parissa.
On siitä ainakin se hyöty, että näkee kunnolla lukea nekin lehdet.
Mikään pika-apu pimeämasennukseen se ei ole, mutta kyllä se jatkuvasti käytettynä tuntuisi virkistävän.
Jotkut väittävät, että olisi ihan tieteellistäkin näyttöä vehkeen toimivuudesta. Sieltäpähän hypotalamuksen ja käpyrauhasen kautta.
Onko muilla kokemusta?
- SelmaSuppilo
Piti kuitenkin pistäytyä. Ei täällä mitään lintuja näy. Jonkinlainen häkkyrä tiekin päässä on. Siinäkö ne ovat? Saako täällä viskiä? Muuta en juo. Olen kyllä maksukykyinen, joten juomaa voi kantaa pöytään. Baarimikko! Eikö täällä ole baarimikkoa? Vai onko muka liian aikaista? Pitää kai sitten tulla myöhemmin takaisin.
elikkä hanavastaava ei paljon viitsi tyhjän panttina täällä roikkua, ehkä illalla paremmin on paikalla, mutta luotamme ihmisten rehellisyyteen.
Selma-rouva on hyvä ja ottaa mitä haluaa ja jättää eurot tiskille, mitä enemmän sen parempi.
Niin ja täällä ovat ovet aina auki asiakkaiden tulla ja mennä.
Oi voi, ei ole kukaan ottanut peittoa pois Pedron ja Donnan häkin päältä, ruokin ne nyt samantien, jospa sitten ovat hiljaa, etteivät häiritse.- SelmaSuppilo
Tellastiina kirjoitti:
elikkä hanavastaava ei paljon viitsi tyhjän panttina täällä roikkua, ehkä illalla paremmin on paikalla, mutta luotamme ihmisten rehellisyyteen.
Selma-rouva on hyvä ja ottaa mitä haluaa ja jättää eurot tiskille, mitä enemmän sen parempi.
Niin ja täällä ovat ovet aina auki asiakkaiden tulla ja mennä.
Oi voi, ei ole kukaan ottanut peittoa pois Pedron ja Donnan häkin päältä, ruokin ne nyt samantien, jospa sitten ovat hiljaa, etteivät häiritse.Yhden tuplan vielä juon. Eikä ruoka auttanut ollenkaan. Luulisi että jos on oikein nymfi, niin osaisi käyttäytyä. Eikö heille voisi opettaa muitakin sanoja? Ja viskivarastokin on hupenemassa.
- Lyyli T
SelmaSuppilo kirjoitti:
Yhden tuplan vielä juon. Eikä ruoka auttanut ollenkaan. Luulisi että jos on oikein nymfi, niin osaisi käyttäytyä. Eikö heille voisi opettaa muitakin sanoja? Ja viskivarastokin on hupenemassa.
Kuppi mustaa kahvia, kiitos. Kävin OTTON:n luona tyrkkäsin kortin korvaan niin se sylkäsi suustaan muutaman setelin. Maksan nyt saman tien nuo piikissä olevat öaput pois. Ettei vaan laiteta haastemiestä perään karhuamaan maksamattomia laskuja.
Lämpämittarikin on ilmestynyt ikkunan karmiin. Luulin unta nähneeni, vaan tottapa oli. -1 aste ja kovin kylmän tuntuista. Liukasta oli, kun OTTO:n luona piipahdin.
Kiitos kahvista. Hyvää päivän jatkoa koko porukalle. SelmaSuppilo kirjoitti:
Yhden tuplan vielä juon. Eikä ruoka auttanut ollenkaan. Luulisi että jos on oikein nymfi, niin osaisi käyttäytyä. Eikö heille voisi opettaa muitakin sanoja? Ja viskivarastokin on hupenemassa.
Tuli mieleeni monen vuoden takainen tapahtuma.
Huomasin oudon näköisen linnun ulkona ikkunan alla, joka nokki jotain ruohon kortta.
Töyhtöpäinen lintu, samanlainen kuin ristikoissa on vihjeenä kakadu-sanalle.
Ei mieleenikään tullut, että se on papukaija. Soitin lähellä asuvalle luontoihmiselle, joka tuli kameransa kanssa, kuvasi sitä aika kesyä lintua ja epäili karanneeksi papukaijaksi.
Minä soittelemaan mökkiläisille, mutta ei kellään ollut papukaijaa. Sana kuitenkin oli kulkenut naapurikylään, josta tultiin sitä katsomaan ja ihme ja kumma se oli vielä tässä nurkissa, vaikka välillä oli istunut sähkölangallakin. Niinpä vain saivat sen päälle heitettyä jonkun loimen ja kiinni.
Ihmeellisen pitkälle oli päässyt, sillä suoraan järven poikkikin oli matkaa 3-4 kilometriä.
Silloin oli vielä markka-aika ja tuhansissa puhuivat hinnasta. Se oli nymfinpapukaija, mitään muuta en papukaijoista tiedäkkään.
Hyvän löytöpalkkion siitä sain.
Liekö Pystiksen papukaijat samoja, näitäkin oli kaksi, toinen vain oli päässyt karkuun, jos vaikka jälleen ovat lähteneet livohkaan.- Pertta-täti
Siinä on nainen minun mieleeni!
Aito nainen juo vain viskiä, näin se on.
Vanhaa pitää olla. Siis viskin.
Muuta sitten paljon, paljon nuorempana.
Onko näin? - pohpoika
Pertta-täti kirjoitti:
Onko näin?olla tuolla savolaisten korkea koulussa parikymmentä vuotta vaan empä tuota piruvie oppinu puhumaan vuan kuuntelen kyllä jo sujuvasti. Nyt takasi täällä pohajalaisten parissa niin sannoovat et sinä se et ole mistään oikein kotosin kun noin puhut siihen oon aina sanonunna että sieltä sitä minähi oon tullunna mistä työ muukki tähän maalimmaan.
Muistanko oikeen että se tuo bertta oissii jo yl yheksän kymmene niin poikasiahan tässä muut sitten oomma vielä. Otampa tuossa nyt kahvin ja konjakin niin jaksaapi saunanhi lämmittää vielä et molskis nyt vaan :) - SelmaSuppilo
Pertta-täti kirjoitti:
Onko näin?Ja skottilaista viskiä, ei mitään "feikkiä". Jo sen värikin on suorastaan huumaava. Kaikki muu saakin sitten olla nuorta.
- Musta Rudolf
Viskimoukun poikkesin taas ottamaan, kun sattui reitti ohi kulkemaan. Ilokseni huomasin täällä käyneen viskiin mieltyneitä rouviakin.
Tulukeepas tänne, niin minä tarjoan teille kunnon paukut. Voitaisiin vähän pistää vaikka tanssiksi, kun siitä niin olette innostuneet.
Mielenkiintoisia olivat teidän arvailunne meikäläisen lookista, osuihan joku aika oikeaankin.
Komea olen, sen myönnän, mutta eipä vaan ole naiset saaneet minua kierrokseen, poikamiehenä tässä edelleen purjehdin maailman meriä.
Hiljaa yössä nyt sävel kaikaa
tähtein vyössä on kummaa taikaa
mieltä kiehtoo tää rytmi kuuma...- a-woman1
Lienenkö ainoa yökulkija täällä? Yritin aiemmin illalla, mutta en saanut kaikkia keskusteluja edes auki. Kovin hitaasti ruuhkassa pääsin eteenpäin.
Kas, linnut jätetty lampun loisteeseen; liekö teitä edes syötetty? Tässä muutama pähkinä. Juon viinilasillisen ja sitten sammutan lamppunne ja peittelen teidät villashaalin alle.
Samanlaista yksinpuhelua tämä näyttää olevan kuin kotonakin... No, kaikki kunnialliset ihmiset lienevät jo unessa :).
Hyviä unia! - yks kunniaton
a-woman1 kirjoitti:
Lienenkö ainoa yökulkija täällä? Yritin aiemmin illalla, mutta en saanut kaikkia keskusteluja edes auki. Kovin hitaasti ruuhkassa pääsin eteenpäin.
Kas, linnut jätetty lampun loisteeseen; liekö teitä edes syötetty? Tässä muutama pähkinä. Juon viinilasillisen ja sitten sammutan lamppunne ja peittelen teidät villashaalin alle.
Samanlaista yksinpuhelua tämä näyttää olevan kuin kotonakin... No, kaikki kunnialliset ihmiset lienevät jo unessa :).
Hyviä unia!isänmaanpetturi tuli Norjasta lomalle, soitatko mulle, jos laitan numeron tähän?
- pohpoika
taas on uuteen aamuun herätty ja pakkastakin on -7 astetta muuten en ilmasta erikoista kerrottavaa
Laitampa tuossa kahvit tulemaan ja teeveden kiehumaan, tuossa odotellessa voin vaikka kertoa yhden jutun.
Ainaisesta keikkapulasta kärsivä basistimme päätti mennä kysymään töitä poliisiasemalta. Poliisipäällikkö sanoi:
- Jos osaat vastata tähän yhteen kysymykseen oikein, pääset töihin
poliisiksi. Kysymys kuuluu: kuka murhasi Kauhavan ruman vallesmannin?
- En tiedä, basisti vastasi.
- Okei, sanoi päällikkö, - saat miettiä kysymystä kotonasi huomiseen asti.
Kun basisti palasi kotiin, vaimo kyseli heti saiko hän töitä.
- Kyllä, basisti vastasi. - minut pantiin tutkimaan yhtä murhajuttua.
No niin nyt on sitten kahvit juotu ja voinkin suunnistaa tuonne aamu lenkile taasen molskis vaan :)
PS Viettäkää hauska päivä taas.- folk
Mittari näytti -4,5 astetta,vähän se holotnalta tuntuu.
Kiitos pohpoika kahvista,lämmittää näin kylmänä aamuna.
Sulla se on ehtymätön tuo vitsivarasto.
Muistatko kaikki noin vaan,vai onko sulla vitsi muistiinpanot?
Nyt aamu askareisiin,odotan vierasta,jotain tarjottavaa keksittävä.
Pärjäillään!
- KristaTee
ohikulkiessani tänne jupisemaan. Älkää välittäkö. Kahvia en keitä enkä juo ja limunkin jätän muille.
Harmittaa, kun tänään piti vihdoin auringon paistaa, näin lupasivat ja iloisena sitä odottelin. Unohtivat vain kertoa, että se paistaa tuolla pilvien takana. Lunta täällä sataa ja pakkastakin on 5 astetta.
No niin, ehkä helpottaa kun sain hetken marmattaa. Et simmottii.Ei mulla mittään muuta asiaa oo, mutta täyty poiketa noi kaijat ruakkimaan, ettei ne sitten ruppee rähisemmään, kun maksavia asiakkaita poikkee.
Täsä on pähkinöitä ja jokunen viinirypäle, kai ne piisaa piäneks aikaa.
Eks sääkä Krisse niitä lainka huamannu.
Olisi ny itte eres kahvetta juanu, oot sää niin monet aamukahveet täällä keittäny.
Mää meen taas, emmää viitti ruveta orottammaan, jos joku poikkeis, kun ei sitä tiä kuin kauan sais orotella.
Se on moro!- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
Ei mulla mittään muuta asiaa oo, mutta täyty poiketa noi kaijat ruakkimaan, ettei ne sitten ruppee rähisemmään, kun maksavia asiakkaita poikkee.
Täsä on pähkinöitä ja jokunen viinirypäle, kai ne piisaa piäneks aikaa.
Eks sääkä Krisse niitä lainka huamannu.
Olisi ny itte eres kahvetta juanu, oot sää niin monet aamukahveet täällä keittäny.
Mää meen taas, emmää viitti ruveta orottammaan, jos joku poikkeis, kun ei sitä tiä kuin kauan sais orotella.
Se on moro!ei mullakaan oo mitään asiaa, tulin vaan kysymähän,
Asuks sää tampereel, tuli vaan miäleen nääs, go Raummlaine sanos,
es maar liikka ruagi, go nii kovast lihavilt näyttäväs, kyl maar ne nii huakkiast eläväs?
Niin että, iltaa vaan pystikseen.
Pistäydyn pikaisesti pienelle yömyssylle, ja tuutulaululle.
Osaisiko joku laulaa tuutulaulun, kun jukeboksista ei löydy??
Minä en nyt muista muita kuin,
”Tuu tuu tupakkarulla”, tai,
”Äiti lastaan tuudittaa, lasta tuntureiden”
Ellei joku löydä uutta, niin jatkakaa aloittamiani, olisi niin mukava nukahtaa tuutulaauluun:)) marjapensas kirjoitti:
ei mullakaan oo mitään asiaa, tulin vaan kysymähän,
Asuks sää tampereel, tuli vaan miäleen nääs, go Raummlaine sanos,
es maar liikka ruagi, go nii kovast lihavilt näyttäväs, kyl maar ne nii huakkiast eläväs?
Niin että, iltaa vaan pystikseen.
Pistäydyn pikaisesti pienelle yömyssylle, ja tuutulaululle.
Osaisiko joku laulaa tuutulaulun, kun jukeboksista ei löydy??
Minä en nyt muista muita kuin,
”Tuu tuu tupakkarulla”, tai,
”Äiti lastaan tuudittaa, lasta tuntureiden”
Ellei joku löydä uutta, niin jatkakaa aloittamiani, olisi niin mukava nukahtaa tuutulaauluun:))Kyl mää oon nykyään lähempänä Raumaa ko Tamperetta, mut ko mennee helpommin toi vanha murre viirenkymmenen vuaren takkaa niin mää verän sitä vaan!
Minä lauloin aikanani ammuvainaan nuotilla pojan tyttärelleni sitä "Tuu tuu tupakkarulla" ja sitten joskus kun istuskeltiin muuten vaan keinustuolissa ja aloin sitä "laulamaan", niin hän sanoi äkkiä "en mää nuku".
Nykyään en enään voi hälle laulaa, kun oppisi vallan nuotin vierestä laulamaan.
- SelmaSuppilo
ohikulkiessani. Ei tämä varmaan mitenkään kannattava bisnes ole. Kaksi höyhentuppoa täällä on, ei muita. Höyhentupotkin tuijottavat minua alanokka lerpattaen. Pelkäävät varmaan ja syytä on. Juon viskipaukun ja sitten jatkan matkaani. Ovi oli auki ja jätän sen samaan tilaan.
- pohpoika
nyt, taas on ilta koittanut tästäkin päivästä ja tulinpa ilta teelle laitas likka hieman rommia mukaan siihen kiitos.
Väyrynen oli Moskovassa ja kesken lounaan hänellä tuli asiaa vessaan. Kun hän kysyi eräältä tarjoilijalta tietä vessaan tämä ei ymmärtänyt häntä vaan kysyi: - Kak ?
Väyrynen vastasi: - Njet, pis.
Että kyllä ne politikokkin tarvitsee välillä hätääkärsivien osastoa et tälläinen juttu.
Kiitokset nyt taas ja mitenkäs nuo linnut tuos laitetaas huppu häkinpäälle niin ovat hiljaa
molskis taas :))
- pohpoika
nyt on sitten tultu loppuviikon kynnykselle huomenet vuan laitampas kahvit tulemaan jos oikeen porosellaiset ilman sarvia.
Nainen oli haaksirikkoutunut autiolle saarelle. Saarella oli kyllä ruokaa ja vettä yllin kyllin, mutta muutaman kuukauden kuluttua naisen alkoi tehdä miestä mieli. Eräänä päivänä saaren rantaan ajelehti pullo. Nainen avasi pullon ja sieltä tuli esiin henki. Henki sanoi:
- Olen tämän saaren henki. saat yhden toivomuksen, mutta et voi toivoa poispääsyä tältä saarelta.
Nainen mietti hetken ja sanoi:
- Toivon, että saan tänne saarelle Suomen suurimman mulkun!
- Saamasi pitää, sanoi henki ja puf... rantahietikolla istui Paavo Väyrynen.
Nämä on näitä politiikkojen juttuja mitä on tuolla maailmalla kiertänynnä.
No nyt kahvit valmiina ja juotu et voitte kukin kun heräätte niin nauttia aamukahveen lehti ei kerkiä aina tähän aamulukemiseksi tulee vasta iltapäivällä tuossa 14-16 välillä et ne on silloin jo tosi vanhoja uutisia lukea.
Nyt taas menoksi moöskis vaan :)) - a-woman1
Laitan teen hautumaan ja huolehdinpa linnuistakin odotellessani. Raukat vielä inisevät peittonsa alla. Peitto pois ja lämpölamppu päälle. Huomenta, Pedro ja Donna! Tässä rusinoita ja pähkinöitä. Vesipullokin pitää huuhtoa ja täyttää. Noin, nyt selviätte vaikka iltaan asti.
Mukavan mietoa tämä valkoinen tee. Mitähän lehdissä on? Alkon lakko jatkuu ja laajenee.
Säätila täällä K-S:ssa on pikkuisen miinuksia, kevyttä lunta sataa ja maa on valkoinen; parin kolmen sentin kerros ihanan valkoista lunta valaisee koko päivän. Miksikähän ensi lumi tulee tänne aina viimeiseksi?
Pirteää perjantaita ja leppoisaa, raitista viikonloppua!Täällä lounaisessa Suomessa se viimeksi tulee D))
Minä aina ihmettelen, kun Helsingin seudullakin on jo lunta ja täällä ei mitään.
Eilen tänne tuli sen verran, että vähän on valoisampaa ja nyt alkaa aurinkokin pilkistelemään.
Mitä tulee siihen Alkon lakkoon, niin se joutaisi kestää, vaikka ensi vuoteen!
(Meillä kun täällä Pystiksessä ei juomat ensimmäiseksi lopu, ei ainakaan näillä kävijöillä!)- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Täällä lounaisessa Suomessa se viimeksi tulee D))
Minä aina ihmettelen, kun Helsingin seudullakin on jo lunta ja täällä ei mitään.
Eilen tänne tuli sen verran, että vähän on valoisampaa ja nyt alkaa aurinkokin pilkistelemään.
Mitä tulee siihen Alkon lakkoon, niin se joutaisi kestää, vaikka ensi vuoteen!
(Meillä kun täällä Pystiksessä ei juomat ensimmäiseksi lopu, ei ainakaan näillä kävijöillä!)nähtävä että talvitulee eri asia sitten minkälainen minnekin päin.
Kahvi konjakki kiitos tästä se ilta valkenee vielä kynttilät sytytin lyhtyihin tuonne ulos jos sitten näkyisi paremmin ja tänne osaisitte tulla. Entäs nyt sitten minkähän lainen juttu ois tänäpäivänä paikallaa
Opetustilanne poliiskoulussa: "Miten Laihialla hajoitetaan mellakoiva väkijoukko, oppilas Pöllänen?" "Otetaan lakki
pois päästä, ja aletaan kerätä kolehtia."
Tuli mieleen näin viikonloppuna tuo laihialaisjuttu että pitää kai ruveta säästään joulua varten senttejä kasaan.
No nyt lähden käymään asemalla kun junassa tulee kulta kotia taas molskis vaan :) - OliviaKoo
pohpoika kirjoitti:
nähtävä että talvitulee eri asia sitten minkälainen minnekin päin.
Kahvi konjakki kiitos tästä se ilta valkenee vielä kynttilät sytytin lyhtyihin tuonne ulos jos sitten näkyisi paremmin ja tänne osaisitte tulla. Entäs nyt sitten minkähän lainen juttu ois tänäpäivänä paikallaa
Opetustilanne poliiskoulussa: "Miten Laihialla hajoitetaan mellakoiva väkijoukko, oppilas Pöllänen?" "Otetaan lakki
pois päästä, ja aletaan kerätä kolehtia."
Tuli mieleen näin viikonloppuna tuo laihialaisjuttu että pitää kai ruveta säästään joulua varten senttejä kasaan.
No nyt lähden käymään asemalla kun junassa tulee kulta kotia taas molskis vaan :)Että se jaksaa tuo pohpoika noita vitsejään. Jos minulla olisi noin hyvä muisti, pistäisin joka viestin perään kevennyksen.
Nyt muistin yhden vanhan, tuli tuosta Paavo Väyrysestä mieleen. Ei liity millään tavalla muuten Väyryseen, mutta edesmenneeseen Ahti Karjalaiseen kylläkin.
Jotenkin näin se meni:
Karjalaisellahan oli tunnetusti huono kielipää. No, oli Karjalainen sitten lähdössä vierailulle Italiaan ja kun avustajat epäilivät, että tuskin muistaa, miten vastaanottajia tervehditään maan kielellä, kirjoittivat tervehdyksen solmion taakse.
Karjalainen asteli Rooman kentällä ulos koneesta, kätteli isännät ja varmuuden vuoksi kurkisti solmion takapuolelle. Että menee varmasti oikein.
Vatkasi isäntien käsiä ja toisti jokaisen kohdalla: Trevira!
Minulla on hiusväri päässä. Merkkiä en muista, mutta numeron muistan. Se on 3.16. Violetti.
Ei ole ensimmäinen kerta, kun tätä väriä laitan päähäni. Minulla on hyvin tumma tukka ja tämä värisävy antaa upean kiillon ja auringossa (toivossa on hyvä elää) se on todella kaunis. Ja valossa yleensäkin.
Minä olen tänään taas liehunut kaupungilla. Aamulla menin kirjastoon viemään luetut pois ja hakemaan uutta tilalle.
Samalla piipahdin apteekissa ja parissa kaupassa.
Kotiin tultuani sain tekstiviestin kännykkään, että tilaamani kirja oli tullut kirjastoon. Ei muuta, kuin uudelleen matkaan.
Pyörähdin sitten, kun kerran olin taas liikekannalla, katsastamassa uuden kauppakeskuksen.
Enempi on siis ollut kaikenlaista liikehdintää tänään.
Nyt on kuitenkin jo rauhoittumisen aika.
Lasi viiniä, kiitos.
Ja sitten pesemään väri pois. Hyvä, että ette säikähtäneet, kun tämän näköisenä pöllähdin paikalle.
Tikat taisivat säikähtää, kun menivät ihan hiljaisiksi. Koetan katsoa, löydänkö niille jotain herkkua. - Naisimmeinen
OliviaKoo kirjoitti:
Että se jaksaa tuo pohpoika noita vitsejään. Jos minulla olisi noin hyvä muisti, pistäisin joka viestin perään kevennyksen.
Nyt muistin yhden vanhan, tuli tuosta Paavo Väyrysestä mieleen. Ei liity millään tavalla muuten Väyryseen, mutta edesmenneeseen Ahti Karjalaiseen kylläkin.
Jotenkin näin se meni:
Karjalaisellahan oli tunnetusti huono kielipää. No, oli Karjalainen sitten lähdössä vierailulle Italiaan ja kun avustajat epäilivät, että tuskin muistaa, miten vastaanottajia tervehditään maan kielellä, kirjoittivat tervehdyksen solmion taakse.
Karjalainen asteli Rooman kentällä ulos koneesta, kätteli isännät ja varmuuden vuoksi kurkisti solmion takapuolelle. Että menee varmasti oikein.
Vatkasi isäntien käsiä ja toisti jokaisen kohdalla: Trevira!
Minulla on hiusväri päässä. Merkkiä en muista, mutta numeron muistan. Se on 3.16. Violetti.
Ei ole ensimmäinen kerta, kun tätä väriä laitan päähäni. Minulla on hyvin tumma tukka ja tämä värisävy antaa upean kiillon ja auringossa (toivossa on hyvä elää) se on todella kaunis. Ja valossa yleensäkin.
Minä olen tänään taas liehunut kaupungilla. Aamulla menin kirjastoon viemään luetut pois ja hakemaan uutta tilalle.
Samalla piipahdin apteekissa ja parissa kaupassa.
Kotiin tultuani sain tekstiviestin kännykkään, että tilaamani kirja oli tullut kirjastoon. Ei muuta, kuin uudelleen matkaan.
Pyörähdin sitten, kun kerran olin taas liikekannalla, katsastamassa uuden kauppakeskuksen.
Enempi on siis ollut kaikenlaista liikehdintää tänään.
Nyt on kuitenkin jo rauhoittumisen aika.
Lasi viiniä, kiitos.
Ja sitten pesemään väri pois. Hyvä, että ette säikähtäneet, kun tämän näköisenä pöllähdin paikalle.
Tikat taisivat säikähtää, kun menivät ihan hiljaisiksi. Koetan katsoa, löydänkö niille jotain herkkua.Kun täältä näyttää saavan drinkkien lisäksi pelkkää hyvää mieltä.
Olen minä täällä ennenkin käynyt teidän toisten huomaamatta.Voi,kun olen
tullut hyvälle tuulelle teidän jutustelustanne!
Menen aina hiljaa lähelle sitä yhtä miestä.Oliko
se Pohpoika tai jotain sinnepäin?Hänellä on tosi
hyvät jutut.Vitsiä hän kertoo tuosta vaan ja jatkuvasti
eikä näytä olevan edes hutikassa.
Poikkean toistekin,kiitosta vaan! Naisimmeinen kirjoitti:
Kun täältä näyttää saavan drinkkien lisäksi pelkkää hyvää mieltä.
Olen minä täällä ennenkin käynyt teidän toisten huomaamatta.Voi,kun olen
tullut hyvälle tuulelle teidän jutustelustanne!
Menen aina hiljaa lähelle sitä yhtä miestä.Oliko
se Pohpoika tai jotain sinnepäin?Hänellä on tosi
hyvät jutut.Vitsiä hän kertoo tuosta vaan ja jatkuvasti
eikä näytä olevan edes hutikassa.
Poikkean toistekin,kiitosta vaan!On se kiva, että poikkesit ja annoit jopa palautettakin.
Pohpojalla taitaa olla muut asiat mielessä viikonloppuna, kun taisi Porin likka tulla vierailulle.
Poikkea vaan toistekkin, vieraat ovat aina tervetulleita!
- folk
Laitanpa tuossa kahvin tulelle ja teen hautumaan jos
vaikka piparminttu teetä,se kivasti aukasee vaikka tukkoisen nenukin.
Pakkasta oli 7 astetta ja on tyynikin ei tuule nyt...
Kyllä se on nyt semmonen sotku keitetty palkkariidasta.
Saas nähdä mihin johtaa.
Siitä ei nyt sitten sen enempää tällä kerralla.
On niin mukava pakkasaamu,oli ihan pakko tuuletella pölypunkkia pellolle petivaatteissta.
Saunan jälkeen kiva köllähtää tuuletettuun petiin.
Nyt sitten asioille hopi,hopi.
Hyvää perjantaipäivää!- SelmaSuppilo
En ole teen ystävä, mutta tukkoiselle nenulle piparminttu varmaan tekee hyvää. Vähän flunssainen olo on. En viivy pitkään ettei basiliskot tartu verhoihin. Juon teeni ja tiskaan kupin.
Koukkunokat on vielä peittonsa alla ja saavatkin olla. Ruokaa näyttää lilluvan häkin pohjalla aivan tarpeeksi. Kiitos teestä. (Atsii!!) - OliviaKoo
Haloo, folk! Piti ihan kalenterista kurkistaa, että elämmekö tosiaan perjantaita, mutta kyllä minun ajast´aikani kertoo, että tänään on lauantai. Onko?
Vai onko meillä erilaiset kalenterit?
Pakkaspäivään, tosi kauniiseen ja aurinkoiseen on tänä aamuna herätty. Lunta on kai kymmenisen senttiä (ei siis lähelläkään euroa).
Taitaa tästäkin tulla lukupäivä, nyt on niin monta mielenkiintoista kirjaa odottamassa, osa niistä vielä näitä uutuuksia, joilla laina-aika on vain kaksi viikkoa.
Mukavaa lauantai(?)päivää kaikille. - folk
OliviaKoo kirjoitti:
Haloo, folk! Piti ihan kalenterista kurkistaa, että elämmekö tosiaan perjantaita, mutta kyllä minun ajast´aikani kertoo, että tänään on lauantai. Onko?
Vai onko meillä erilaiset kalenterit?
Pakkaspäivään, tosi kauniiseen ja aurinkoiseen on tänä aamuna herätty. Lunta on kai kymmenisen senttiä (ei siis lähelläkään euroa).
Taitaa tästäkin tulla lukupäivä, nyt on niin monta mielenkiintoista kirjaa odottamassa, osa niistä vielä näitä uutuuksia, joilla laina-aika on vain kaksi viikkoa.
Mukavaa lauantai(?)päivää kaikille.Kyllä se näin on,että meikäläinen on hyvin usein päivistä sekasin.
Ihan hävettää kaiken kansan nähden.
Lauantaissa kumminkin olin,kun saunasta puhuin.
Vai onkohan mulla tänään saunapäivä??
- Pedro papukaija
Taas hiljaista...ei yhtään hauskaa. Kukaan ei muista Pedroa ja Donnaa... peitto päällä koko päivän...Jos joku käy haukkuu vaan Pedroa ja Donnaa...
Kuka putsaa häkin...tää on eläinrääkkäystä...
Pian joku hälyttää Leyserin Heidin...päästään pois täältä...Heidin eläinhoitolassa pidetään hyvänä...Heidi eläinsuojeluvalvoja...
Krääk...krääääkh...kuuleeko kukaan...ei ole hauskaa...
Saa laittaa Pystybaarin ovet kiinni...on hiljaista...hiljaista...On ikävä...krääkh...- "Tyttö"
pidettyä liian kovaa mekkalaa, kun kaikki katoavat
täältä. Kun ei nuo tangotaiteilijatkaan saa rauhassa
askeltaa, ilman että joutuu kuulemaan sieltä
häkistä kaikenlaisia sivuhuomautuksia.
Saat olla todella tyytyväinen ettei kukaan ole
vääntänyt eristysnauhaa nokkasi ympärille.
Vai vielä eläinrääkkäystä, herää kysymys kukahan rääkkää ja
ketä! Keskittyisit vain Donnan tyytyväisenä
pitämiseen, niin ei aleta sinustakin puhumaan
"sohvaperunana". Mutta älä välitä, olihan näitä
totuuksia pakko laukoa, annan kuitenkin muutaman
saksanpähkinän, tasajako kuulitko, sinä roikale,
yrität kahmia kaiken itsellesi.
Ei ihme että Donnalla on sulkasato!!! - a-woman1
Olen hautonut omia murheitani ja ihan unohtanut teidät. Korjaan asian nyt. Ensin kaikki ovet kiinni ja sitten päästän teidät hetkeksi lentelemään, jotta voin siivota häkkinne. Lennelkää nyt sen aikaa, että juon lasillisen chileläistä...
Puhdasta vettä ja pähkinöitä laitetaan siivottuun asuntoonne. Haluaisitteko vähän omenaa? Pilkon sen pieniksi paloiksi. Noin. No niin, linnut, palatkaahan takaisin häkkiinne. Mitäh? Ettekö aio tulla ollenkaan? Alas sieltä kattolampusta ja heti häkkiin, mars, mars! Tästä lähtien en huolehdi hyvinvoinnistanne, ellette nyt tottele! -Huohh! Viimeinkin sain teidät 'kotiinne'. Nyt laitan lampun vähäksi aikaa lämmittämään, jotta saatte syödä lämpimässä.
Toinenkin lasillinen tässä menee, kun syötte niin hitaasti. Hyvä. sitten peitto häkin päälle ja lamppu sammuksiin. Hyvää yötä tipuset.
Tähän sitä on menty, että linnut ainoa 'juttuseura' täällä, surullista, nyyh. a-woman1 kirjoitti:
Olen hautonut omia murheitani ja ihan unohtanut teidät. Korjaan asian nyt. Ensin kaikki ovet kiinni ja sitten päästän teidät hetkeksi lentelemään, jotta voin siivota häkkinne. Lennelkää nyt sen aikaa, että juon lasillisen chileläistä...
Puhdasta vettä ja pähkinöitä laitetaan siivottuun asuntoonne. Haluaisitteko vähän omenaa? Pilkon sen pieniksi paloiksi. Noin. No niin, linnut, palatkaahan takaisin häkkiinne. Mitäh? Ettekö aio tulla ollenkaan? Alas sieltä kattolampusta ja heti häkkiin, mars, mars! Tästä lähtien en huolehdi hyvinvoinnistanne, ellette nyt tottele! -Huohh! Viimeinkin sain teidät 'kotiinne'. Nyt laitan lampun vähäksi aikaa lämmittämään, jotta saatte syödä lämpimässä.
Toinenkin lasillinen tässä menee, kun syötte niin hitaasti. Hyvä. sitten peitto häkin päälle ja lamppu sammuksiin. Hyvää yötä tipuset.
Tähän sitä on menty, että linnut ainoa 'juttuseura' täällä, surullista, nyyh.Otetaan pieneksi aikaa se peitto pois, että näette vähän syödä, kyllä siellä ruokaa on.
On se hyvä, että a-woman on siivonnut häkkinne, kyllä nyt pienen aikaa saatte olla tyytyväisiä.
Niinhän se on, että vähiin on juttuseura käynyt, ei maha mittään!
Mitä keksittäisiin?
- folk
Niin sitä ollaan taas sunnuntaissa,kyllä viikot vierii,ettei perässä kerkiä.
Ja Joulu senkun lähenee.
Eilen marketissa käydessä sen hössötyksen jo huomasi.
Leluja,kynttelikköjä ym.joulukrääsä oli kärryt täynnä.
Nythän on jo tehty tilastoja,kuinka paljon sitä tänä vuonna on joulumyynti nousussa.
Joulukuuset ja jouluvalot markettien pihalla.
Enää ei muuta puutu,kun se,että Jouluyö juhlayö soi kaiuttimista.
Aina vaan aikaisemmin alkaa Joulu hössötys.
No,se siitä tuossa on nyt kahvit ja teet valmiina
jos joku nyt näin aikaseen pyhäaamuna poikkeaa.
Pärjäillään!- pohpoika
tuulahdus, uutta lunta maassa luistava keli.
Ei muuten vaan tänään ois sitten ajeltava poriin enstä et sitten kerkiää keskiviikoksi laivaan.
Kyllä oli muuten hyvä esitys eilen tuolla Seinäjoen kaupunginteatterissa "muukalaisia yössä" kyllä sai tosiaan nauraa välillä makeasti. Juompas tässä nyt kahveet kun on valmiiksi keitetty folk kiitos hyvät kahvit olet keittänytkin
Laihialaisisäntä kutsui ystävänsä ja naapurinsa jouluaterialle ja kehui, että hänellä on oikein kalkkunakin.
Kun istuttiin pöytään, isäntä pani näkkileipäpaketin kiertämään. Juhlan kunniaksi tarjottiin toinenkin kierros. Sen jälkeen isäntä sanoi:
- Tuopas eukko se kalkkuna pöytähän, niin saa nokkia muruuset pöyrältä
Tuli noista linnuista moinen tarina mieleeni tässä kahvia ryystäessä mut molskis nyt sitten :) - folk
pohpoika kirjoitti:
tuulahdus, uutta lunta maassa luistava keli.
Ei muuten vaan tänään ois sitten ajeltava poriin enstä et sitten kerkiää keskiviikoksi laivaan.
Kyllä oli muuten hyvä esitys eilen tuolla Seinäjoen kaupunginteatterissa "muukalaisia yössä" kyllä sai tosiaan nauraa välillä makeasti. Juompas tässä nyt kahveet kun on valmiiksi keitetty folk kiitos hyvät kahvit olet keittänytkin
Laihialaisisäntä kutsui ystävänsä ja naapurinsa jouluaterialle ja kehui, että hänellä on oikein kalkkunakin.
Kun istuttiin pöytään, isäntä pani näkkileipäpaketin kiertämään. Juhlan kunniaksi tarjottiin toinenkin kierros. Sen jälkeen isäntä sanoi:
- Tuopas eukko se kalkkuna pöytähän, niin saa nokkia muruuset pöyrältä
Tuli noista linnuista moinen tarina mieleeni tässä kahvia ryystäessä mut molskis nyt sitten :)Mikäs se on näivettänyt tämän Pystiksen kokonaan.
Johtuukohan matkan pituudesta,vai mistä?
Tulkaa tytöt(pojat myös)takaisin ja olkaa niinkuin ennenkin!
Kahvit nyt kumminkin keitän,eihän tuota aamullista juo erkkikään.
Ja kahvin kanssa otan konjakin,jospa se tästä vielä iloksi muuttuu. - pohpoika
kun oli Pomarkussa käynyt kehnosti hevoskuljetus auton ja peräkärryn, oli auto nin rutus kuin olla osaa. Niin taival taitetu ja vahtleva li keli talvisesta vesikeliin. Kahvit tässä oan ja konjain päälle et vähän palautuu paremmin urakasta.
Miksi Laihialla latotansseissa tanssitaan sukkasillaan?
Jotta musiikki kuuluis Isostakyröstä.
Voisian se säästöä olla toikin ei tartte omaa orkkaa tilata ja maksa tansseihin. Mut nyt saunaan pesemään matkanpölyt pois et molskis :) pohpoika kirjoitti:
kun oli Pomarkussa käynyt kehnosti hevoskuljetus auton ja peräkärryn, oli auto nin rutus kuin olla osaa. Niin taival taitetu ja vahtleva li keli talvisesta vesikeliin. Kahvit tässä oan ja konjain päälle et vähän palautuu paremmin urakasta.
Miksi Laihialla latotansseissa tanssitaan sukkasillaan?
Jotta musiikki kuuluis Isostakyröstä.
Voisian se säästöä olla toikin ei tartte omaa orkkaa tilata ja maksa tansseihin. Mut nyt saunaan pesemään matkanpölyt pois et molskis :)Oliko ne Laihian latotanssit päivällä, siis tänään? D))
Ajattelin vaan, että oletko sinne poikennut vai missä nyt sitten niin pölyttynyt on,
paremmin kun on vesikeli.
Kyllä nyt varmaan keskiviikoksi satamaan ehdit, kun jo puolimatkan krouvissa olet.
Hyvää matkaa, elähän ihmisiksi!
- folk
Hiljaista on viimeaikoina ollut Pystiksessä.
Mutta minä en anna periksi kahvin laitan ja teen hautumaan.
Pimeetä on kun sanonko missä?
Asteita näytti olevan 2,5.
Eletään jänniä aikoja hoitajien lakon suhteen,no ilta on aamua viisaampi.
Lähdempä tästä vähän "kaunistumaan",nimittäin hiusten leikkaukseen.
Jos sitä sitten vaikka kehtaisi peiliin vilkaista.
Pärjäilkäähän ja poiketkaa!- SelmaSuppilo
Kenellehän huomenet huikkaan. Eihän täällä ketään ole. Folk ehti jo lähteä.
En ymmärrä miksi ystäväni kehuivat tätä paikkaa, kuolluthan tämä on. En tietenkään tarkoita, että täällä aamulla pitäisi olla hurja meno päällä, mutta elin siinä uskossa, että iltaisin tänne voi tulla keskustelemaan. Ja että täällä joskus järjestetään jotain hilpeitä tapahtumia. Se taitaa olla mennyttä aikaa. *Huokaus* Vai olisiko niin että täällä vaikuttaa salaseura, jonka toiminta on niin salaista ettei sitä kukaan huomaa?
Jatkan matkaani sateessa. - a-woman1
SelmaSuppilo kirjoitti:
En ymmärrä miksi ystäväni kehuivat tätä paikkaa, kuolluthan tämä on. En tietenkään tarkoita, että täällä aamulla pitäisi olla hurja meno päällä, mutta elin siinä uskossa, että iltaisin tänne voi tulla keskustelemaan. Ja että täällä joskus järjestetään jotain hilpeitä tapahtumia. Se taitaa olla mennyttä aikaa. *Huokaus* Vai olisiko niin että täällä vaikuttaa salaseura, jonka toiminta on niin salaista ettei sitä kukaan huomaa?
Jatkan matkaani sateessa.Hyvää alkavaa viikkoa myös!
Lintuparat ovat vielä hupun alla; moi Pedro ja Donna. Mitäs teille kuuluu? Vaihdetaan nyt vesi ja pieni pikasiivouskin on paikallaan. Laitan pähkinät ja vinirypäleet pieneen kuppiin, jos voitte niitä syödä. Säilyy häkkinne siistimpänä, jos ette levitä ruokianne ympäriinsä...
Lämmin tee onkin nyt paikallaan. Jätän rahan tiskille, kun ei näy ketään kassalla.
Selma Suppilo, taisit jo häipyä? Jos ihan reaaliaikaista puhekumppania haluaa, pitänee mennä tuonne chatin puolelle haastelemaan. Ehkä tiesitkin? - KristaTee
a-woman1 kirjoitti:
Hyvää alkavaa viikkoa myös!
Lintuparat ovat vielä hupun alla; moi Pedro ja Donna. Mitäs teille kuuluu? Vaihdetaan nyt vesi ja pieni pikasiivouskin on paikallaan. Laitan pähkinät ja vinirypäleet pieneen kuppiin, jos voitte niitä syödä. Säilyy häkkinne siistimpänä, jos ette levitä ruokianne ympäriinsä...
Lämmin tee onkin nyt paikallaan. Jätän rahan tiskille, kun ei näy ketään kassalla.
Selma Suppilo, taisit jo häipyä? Jos ihan reaaliaikaista puhekumppania haluaa, pitänee mennä tuonne chatin puolelle haastelemaan. Ehkä tiesitkin?niin ja huomenta. Minä kävin kerran, siis kerran, chattia katsastamassa. Pois lähdin pikaisesti. Kovin oli ... mitenkä sen sanoisi? ... sekavaa kai lähinnä. Minä en ainakaan ymmärtänyt mitään. Niin että jos Selma-rouva jotain henkevää keskustelua hakee, lienee paras höpötellä itsekseen. Onhan se hassun näköistä, mutta ehkä joku muukin saattaisi innostua.
Päivän jatkoja. KristaTee kirjoitti:
niin ja huomenta. Minä kävin kerran, siis kerran, chattia katsastamassa. Pois lähdin pikaisesti. Kovin oli ... mitenkä sen sanoisi? ... sekavaa kai lähinnä. Minä en ainakaan ymmärtänyt mitään. Niin että jos Selma-rouva jotain henkevää keskustelua hakee, lienee paras höpötellä itsekseen. Onhan se hassun näköistä, mutta ehkä joku muukin saattaisi innostua.
Päivän jatkoja.Olen minäkin joskus sinne chattiin kurkannut, enkä siitä mitenkään ihastunut. Suoraan sanoen, ei minun mielestäni se kovinkaan kaksista keskustelua sielläkään ole.
Paremman keskustelun täällä saa aikaan, silloin kun saa. Se ainoastaan on parempi chatissa, että näkee heti missä mennään.
Se huvittaa tällä palstalla, että aina kun keskustellaan palstan kirjoituksista ja tasosta, vedetään mukaan Pystybaari, ei kiinnosta tyyli ja niin päin pois.
On monta ketjua, jotka minua ei kiinnosta, mutta ne voi aina ohittaa.
Onhan tämä hyvä tälläisille höpinöille, ei tarvitse omaa aloitusta tehdä, kun tulee tänne.
Ja sitten säätila, maa on musta, lumet ovat nekin vähät menneet ja pikkutiet ovat liukkaita. Lämmintä on pari astetta.- pohpoika
SelmaSuppilo kirjoitti:
Jatkan matkaani sateessa.kylätie, niin hiljainen ....
Huomenta vaan kukas sitä jaksaa näin aamusta suuremmin hilluakkaan, kun vielä näin surkeat ilmat on et vettä viskoo niskaan.
Herroiksipa tässä nyt nukuin ei minnekkään kiire huilitaan nyt kunnolla et loppuviikosta jaksaa sit reissata.
Pikkukaupungin ravintolan tarjoilija oli joutunut tapaturman uhriksi ja makasi sairaalassa hoitopöydällä. Aina kului, mutta lääkäriä ei vain kuulunut häntä hoitamaan. Kun sitten viimein muuan lääkäritakkinen käveli ohi, tarjoilija huusi:
- Eikö tohtori lopultakin voisi tulla minuakin katsomaan?
- Valitan, lääkäri vastasi jatkaen kulkuaan. - Se ei ole minun pöytäni.
Meinasin että jos vaikka tälläinen juttu sopisi näin kuuman tilanteen jatkoksi kun oli toi hoitureitten lakonuhka päällä.
Kiitokset kahvista nyt voikin suunnitella miten tässä aikaansa kuluttaisi et molskis vaan :) - Pertta-täti
SelmaSuppilo kirjoitti:
Jatkan matkaani sateessa.Minä ehdotan rva Suppilolle, että varaamme tuolta baarin perältä looshin ja sisustamme sen oman makumme mukaisesti intiimiksi pikku keskustelupaikaksi.
Miltä kuulostaa?
Olen samaa mieltä, että korkeatasoinen keskustelu on täällä samaa luokkaa kuin apaattisten anonyymien hartauskokouksessa.
Missä on säkenöivä tunnelma, missä kultturelli ilmapiiri, missä hurmiota nostattava mielipiteiden vaihto?
Ehdotan siis, että tapaamme ja nostamme baarin keskustelun tasoa.
Voisimme aloittaa siitä, miten nuorten miesten hikiset hartiat pullistelevat kuntosalin loistevalojen kirkkaudessa.
Voin alustaa tarvittaessa. Siis tämän aiheen. - Pedro ja Donna
Pertta-täti kirjoitti:
Minä ehdotan rva Suppilolle, että varaamme tuolta baarin perältä looshin ja sisustamme sen oman makumme mukaisesti intiimiksi pikku keskustelupaikaksi.
Miltä kuulostaa?
Olen samaa mieltä, että korkeatasoinen keskustelu on täällä samaa luokkaa kuin apaattisten anonyymien hartauskokouksessa.
Missä on säkenöivä tunnelma, missä kultturelli ilmapiiri, missä hurmiota nostattava mielipiteiden vaihto?
Voisimme aloittaa siitä, miten nuorten miesten hikiset hartiat pullistelevat kuntosalin loistevalojen kirkkaudessa.
Voin alustaa tarvittaessa. Siis tämän aiheen.Krääkh... Pedro ja Donna tulee myös looshiin...
hyvää keskustelua...Pedro ja Donna tulee mukaa... tulee...tulee...
Donna säkenöi...Perttat ja Selmat kalpenee... Donna hieno...krääkh...Pedro tykkää Donnasta...
Sitten saadaan rommia...Pertta ja Selma antaa rommia...Ei olla koukkunokkia...ei teippiä... ei ei.... - pohpoika
Pertta-täti kirjoitti:
Minä ehdotan rva Suppilolle, että varaamme tuolta baarin perältä looshin ja sisustamme sen oman makumme mukaisesti intiimiksi pikku keskustelupaikaksi.
Miltä kuulostaa?
Voin alustaa tarvittaessa. Siis tämän aiheen.kyllähän tämä ois pitänyt arvatakkin että Pertta rouva niitä nuoria miehiä vain haikailee.
Min'jo luulin että ne nuoret uroot on väsyttäny Pertan ihan ettei se saa enää ässääkään sanotuksi. Hyvä näin et vielä kunnossa olet ja tänneasti kykenit tulemaan :))
Otappas kunnon viskipaukku niin piristyy kummasti :) - SelmaSuppilo
Pertta-täti kirjoitti:
Miltä kuulostaa?
Voin alustaa tarvittaessa. Siis tämän aiheen.on mitä mainioin. Mitä looshin sisustukseen tulee, saanen ehdotta isokokoisia, istumalihaksia hiveleviä, upottavia plyyshillä verhoiltuja nojatuoleja. Sellaisia, joihin voi vetäytyä omiin oloihinsa ja näyttää poissaolevalta, ellei keskustelu satu kiinnostamaan.
Mieluusti myös keskustelen ehdottamastanne aiheesta. Se on aina yhtä kiinnostava ja siihen löytyy jatkuvasti uusia näkökulmia.
Mita koukk... nymfeihin tulee, en ole niinkään varma. Lieneekö heidän älykkyytensä ja kokemuksensa vaadittavalla tasolla? Jos heille saisi äänieristetyn häkin, voisivat he muodostaa pikantin yksityiskohdan. Pertta-täti kirjoitti:
Miltä kuulostaa?
Voin alustaa tarvittaessa. Siis tämän aiheen.Joko tänne on perustettu joku salaseura, kun ovetkin on laitettu tiukasti kiinni?
On se hyvä, että aina antelias Pertta-täti on tullut kaupunkiin, saa baarikin taas vähän elämää.
Selma-rouvaan en ole vielä oikein päässyt tutustumaan, mutta tuntuu hänelle ainakin viski maistuvan ja se on aina tulopuolelle se.
Täytyy jonkun ajatella myöskin firman kannattavuutta.
Sisustakaa looshinne makunne mukaan, olette tervetulleita. Toivottavasti viihdytte!
Voisikohan Pohpoika vähän veistellä ovesta pois, on vissiin paisunut, ovi nimittäin, kun on näin kosteita ilmoja ollut.- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Joko tänne on perustettu joku salaseura, kun ovetkin on laitettu tiukasti kiinni?
On se hyvä, että aina antelias Pertta-täti on tullut kaupunkiin, saa baarikin taas vähän elämää.
Selma-rouvaan en ole vielä oikein päässyt tutustumaan, mutta tuntuu hänelle ainakin viski maistuvan ja se on aina tulopuolelle se.
Sisustakaa looshinne makunne mukaan, olette tervetulleita. Toivottavasti viihdytte!
Voisikohan Pohpoika vähän veistellä ovesta pois, on vissiin paisunut, ovi nimittäin, kun on näin kosteita ilmoja ollut.Revin ja potkin ovea vaikka kuinka kauan. Kävin välillä muualla ja kun takaisin tulin, minulle näytettiin jotain hölmöä mainosta. Ei kai Pystis ole ruvennut mainostamaan?
- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Joko tänne on perustettu joku salaseura, kun ovetkin on laitettu tiukasti kiinni?
Voisikohan Pohpoika vähän veistellä ovesta pois, on vissiin paisunut, ovi nimittäin, kun on näin kosteita ilmoja ollut.oven saranat nyt jäykäksi käyneet liekkö nämä ilman vaihtelut vaikuttaneet kovinkin niihin.
Nyt oikein aurinko näyttäytyi että kerrassaan hyvän näköinen ilma tänään.
Miespuolinen tarkastaja oli koulussa englannin tunnilla. Naisopettaja kysyi luokalta erään lauseen merkitystä suomeksi. Kun kukaan ei osannut vastata, opettajatar hermostui. Liitu putosi hänen käsistään ja hän kumartui sitä nostamaan. Nyt Pikku Kalle viittasi.
- Ahaa, Kalle siis osaa vastata, ilahtui opettajatar.
- Voi, mitkä pakarat! Kuului Kallen vastaus.
Punaisena hiusrajaa myöten opettajatar ajoi Kallen luokasta.
Matkalla ovelle Kalle huikkasi tarkastajalle:
- Ei pitäisi kuiskata, kun ei tiedä!
Tämä tuli tässä mieleeni kun katselin tuota hyvännäköistä ilmaa ulkona molskis :) - OliviaKoo
pohpoika kirjoitti:
oven saranat nyt jäykäksi käyneet liekkö nämä ilman vaihtelut vaikuttaneet kovinkin niihin.
Nyt oikein aurinko näyttäytyi että kerrassaan hyvän näköinen ilma tänään.
Miespuolinen tarkastaja oli koulussa englannin tunnilla. Naisopettaja kysyi luokalta erään lauseen merkitystä suomeksi. Kun kukaan ei osannut vastata, opettajatar hermostui. Liitu putosi hänen käsistään ja hän kumartui sitä nostamaan. Nyt Pikku Kalle viittasi.
- Ahaa, Kalle siis osaa vastata, ilahtui opettajatar.
- Voi, mitkä pakarat! Kuului Kallen vastaus.
Punaisena hiusrajaa myöten opettajatar ajoi Kallen luokasta.
Matkalla ovelle Kalle huikkasi tarkastajalle:
- Ei pitäisi kuiskata, kun ei tiedä!
Tämä tuli tässä mieleeni kun katselin tuota hyvännäköistä ilmaa ulkona molskis :)Onkos joku vanhapiikakollegio valtaamassa Pystistä, vai miksi ei pääomistajalle ovea avata!
Rynkytin ja rynkytin ja lopulta sen verran ovi antoi periksi, että sivuttain pääsin siitä sisään hivuttautumaan.
Vai onko täällä yksityistilaisuus?
Meillä lumet sulavat suhisten. Loskaa joka puolella, märkää ja likaista. Mutta eikös tänään ole Liisan liukkaat? Jos joku baarin asiakkaista on Liisa tai minkä tahansa muun niminen, joka tänään viettää nimipäiväänsä, niin kajautanpa heidän kunniakseen: Paljon onneeaa vaan, paljon onnneeeeeaaa vaan, paaljoon onnneeeeaaaa vaaan, paljon onneeaaa vaan.
Jopas tuli hiljaista. Minne kaikki katosivat?
Minä se olin, joka lauloi, eivät nuo sulkatullerot.
Ihanhan nekin äänettömiksi järkyttyivät. Tämä meidän keskinäinen Idols-kilpailu saikin aivan uudenlaisen käänteen.
Tuossa vähän omenaa ja taatelia, älkää kuitenkaan väärään kurkkuun vetäiskö. Saattaa muuten laulu loppua lyhyeen. Ja kukas täällä sitten asiakkaita ilahduttaa? - SelmaSuppilo
OliviaKoo kirjoitti:
Onkos joku vanhapiikakollegio valtaamassa Pystistä, vai miksi ei pääomistajalle ovea avata!
Rynkytin ja rynkytin ja lopulta sen verran ovi antoi periksi, että sivuttain pääsin siitä sisään hivuttautumaan.
Vai onko täällä yksityistilaisuus?
Meillä lumet sulavat suhisten. Loskaa joka puolella, märkää ja likaista. Mutta eikös tänään ole Liisan liukkaat? Jos joku baarin asiakkaista on Liisa tai minkä tahansa muun niminen, joka tänään viettää nimipäiväänsä, niin kajautanpa heidän kunniakseen: Paljon onneeaa vaan, paljon onnneeeeeaaa vaan, paaljoon onnneeeeaaaa vaaan, paljon onneeaaa vaan.
Jopas tuli hiljaista. Minne kaikki katosivat?
Minä se olin, joka lauloi, eivät nuo sulkatullerot.
Ihanhan nekin äänettömiksi järkyttyivät. Tämä meidän keskinäinen Idols-kilpailu saikin aivan uudenlaisen käänteen.
Tuossa vähän omenaa ja taatelia, älkää kuitenkaan väärään kurkkuun vetäiskö. Saattaa muuten laulu loppua lyhyeen. Ja kukas täällä sitten asiakkaita ilahduttaa?Nyt on todellinen etikettivirhe päässyt tapahtumaan. Emännältä ei ole mitään kysytty! Ellei sitten, ja sydän pamppailen toivon sitä, Pertta-täti ole ollut yhteydessä Olivia-emäntään. Toivottavasti emme ole loukanneet emäntämme tunteita.
SelmaSuppilo kirjoitti:
Nyt on todellinen etikettivirhe päässyt tapahtumaan. Emännältä ei ole mitään kysytty! Ellei sitten, ja sydän pamppailen toivon sitä, Pertta-täti ole ollut yhteydessä Olivia-emäntään. Toivottavasti emme ole loukanneet emäntämme tunteita.
hiljaista kuin unikekojen hautausmaalla.
Onko niin että nämä 60 HENKILÖT eivät pysy hereillä
kello 18 reikäreikää pitemmälle?
Niin ettei paljon etiketeistä tarvitse huolestua,
poissaolevia kun on vaikea loukata.
Hoi Olivia, mitenkäs se olikaan sen flamenkon tanssahtelu?
Muistelen jotain sellaista kaukaisesta menneisyydestä.
Kukaan ei ole ehdottanut tanssikurssia pystikseen,
vai onko? No juttu on tietysti vähän hankala, kun
noita miehenpuolia on liian vähän.
Pertta voisi lainata niitä hikiolkaisia uroita
tähän hyvään tarkoitukseen.
Jaettu ilohan on moninkertainen ilo!- KristaTee
Tamarix kirjoitti:
hiljaista kuin unikekojen hautausmaalla.
Onko niin että nämä 60 HENKILÖT eivät pysy hereillä
kello 18 reikäreikää pitemmälle?
Niin ettei paljon etiketeistä tarvitse huolestua,
poissaolevia kun on vaikea loukata.
Hoi Olivia, mitenkäs se olikaan sen flamenkon tanssahtelu?
Muistelen jotain sellaista kaukaisesta menneisyydestä.
Kukaan ei ole ehdottanut tanssikurssia pystikseen,
vai onko? No juttu on tietysti vähän hankala, kun
noita miehenpuolia on liian vähän.
Pertta voisi lainata niitä hikiolkaisia uroita
tähän hyvään tarkoitukseen.
Jaettu ilohan on moninkertainen ilo!flamencotanssijat ole melko hintelää tekoa? Laihoja? Pieniä? Vaikka toisaalta; olisi mielenkiintoista katsoa kun muskelimusset tanssivat flamencoa.
KristaTee kirjoitti:
flamencotanssijat ole melko hintelää tekoa? Laihoja? Pieniä? Vaikka toisaalta; olisi mielenkiintoista katsoa kun muskelimusset tanssivat flamencoa.
Kaikki on vissiin omassa ylhäisessä yksinäisyydessään, kun täällä ei ole paljon muita kuin noi kaijat ja niiden sanavarasto on aika pieni, ei niiden kanssa viitsi paljoa höpistä. Sitten kun Pertta-täti ja Selma-rouva saavat sen looshinsa kalustettua ja alkavat ne henkevät keskustelut, niin varmaan Pedro ja Donnakin saavat sivistystä.
Minä olen viettänyt iltaa Kyllikki Forsellin seurassa "Suurella näyttämöllä".
Pidän yleensäkin muistelmakirjoista ja mielenkiintoista luettavaa on tämäkin.
Aika "hyviä" arvosteluja on Pystis tänään saanut, mutta ei tässä paljon kehumista ole!- a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
Kaikki on vissiin omassa ylhäisessä yksinäisyydessään, kun täällä ei ole paljon muita kuin noi kaijat ja niiden sanavarasto on aika pieni, ei niiden kanssa viitsi paljoa höpistä. Sitten kun Pertta-täti ja Selma-rouva saavat sen looshinsa kalustettua ja alkavat ne henkevät keskustelut, niin varmaan Pedro ja Donnakin saavat sivistystä.
Aika "hyviä" arvosteluja on Pystis tänään saanut, mutta ei tässä paljon kehumista ole!Mietiskelin tässä juuri, että tulleeko siitä Pertta-neidin looshista eliittiklubi, jonne meidän vakikävijöiden ei ole lupa kurkistella, ettei tyhmyys tarttuisi puolin eikä toisin...
Punaviinin otan taas ja juon noiden lintujen tuijottaessa; pitänee antaa niile tilkka rommia, jotta saavat nukutuksi.
Jännityksellä jään odottamaan, ketkä tarpeeksi painaviksi havaitaan, jotta pääsevät eriytymään omaan osastoonsa!
Hyviä unia kaikille kullanmuruille! - OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Aika "hyviä" arvosteluja on Pystis tänään saanut, mutta ei tässä paljon kehumista ole!Sinä, Tellastiina, luet sitä kirjaa, jonka olen tilannut kirjastosta. Olen varauslistalla sijalla 21.
Eilen sain loppuun Ere Kokkosen muistelmat. Siinä vasta mielenkiintoinen kirja. Ihan ahnehtimalla sen luin, vähältä piti, että eivät ruoka-ajat unohtuneet.
Vielä on Tuija Piepposen muistelut nekin tilauksessa. OliviaKoo kirjoitti:
Sinä, Tellastiina, luet sitä kirjaa, jonka olen tilannut kirjastosta. Olen varauslistalla sijalla 21.
Eilen sain loppuun Ere Kokkosen muistelmat. Siinä vasta mielenkiintoinen kirja. Ihan ahnehtimalla sen luin, vähältä piti, että eivät ruoka-ajat unohtuneet.
Vielä on Tuija Piepposen muistelut nekin tilauksessa.lukisin nekin molemmat, jos vain jostain saisin ne kynsiini, molemmat ovat mielenkiintoisia persoonia.
Täältä ei kannata paljon kirjastosta mennä kyselemään, kirjakerho on mun kirjastoni, niinpä sitten kaikki paikat pursuavat kirjoja.
- folk
Kahvia ja teetä lämmikkeeksi näin pimeänä ja koleana aamuna,olkkaapa hyvät.
Pakkasta oli 4 astetta,huomenna sitten taas kuulemma lauhtuu.
Kyllä saa rimpuilla auton kanssa,lukot ei meinaa aueta,kun lukkoa aukeaa niin tiivisteet on jäätyneet,hermo meinaa mennä.
Tämmöstähän se on syksyllä.
Olisikohan taas syytä heivata Pystis pääkadulle,alkaa olla huono jalkasilla vaikeuksia,kun on vielä nämä liukkaat.
Kahden vaiheilla tässä olen pitäiskö ottaa rokotus,vai ei.
Se olis nyt minun kirjaimen vuoro.
Olkaa varovaisia,siellä on liukasta!
Pärjäillään! - KristaTee
Pahus! "Tulemme sitten illalla. Laitahan pöytä koreaksi, hei hei." Voisivat ihmiset vähän ajatella, ennenkuin ilmoittavat tulevansa kylään. Siis ilmoittavat, ei edes kysytty sopiiko! Ei muuten sovi! Ja vielä pöytä koreaksi. Milläs tässä nyt yht´äkkiä kaakut ja muut kommervenkit rustaa? Ostettu ei arvon tädeille sovi. Ehei. EIKÄ! Hyvin alkoi tämä päivä. Huomenta kuitenkin kaikille.
- a-woman1
Voi, KristaTee; Sinullahan oli tänään se kokous vai oliko se jo ostettu teatterilippu, muistatko? Ethän sinä voi ottaa vieraita vastaan, kun et ole kotona...
No, olet ehkä kohteliaampi kuin minä sinuna olisin etkä raaski puijata tätejäsi!
Pakkasta neljä astetta ja AURINKO paistaa :). Saa nähdä hymyilenkö enää, kun menen autoon yrittämään. Jos lie siinäkin tiivisteet ja lukot jäässä. Olisi taas vesijumppa; olen kolme viikkoa laistanut käynnit uimahallissa sitkeän nuhan takia. Uimapuvussani ei nähkääs ole taskua nenäliinalle. Nyt ehkä uskaltaudun viimeinkin taas lähtemään. Mukavaa päivän jatkoa teillekin!
P.S. Miinus seitsemän kiloa syyskuusta lähtien! - akka,
a-woman1 kirjoitti:
Voi, KristaTee; Sinullahan oli tänään se kokous vai oliko se jo ostettu teatterilippu, muistatko? Ethän sinä voi ottaa vieraita vastaan, kun et ole kotona...
No, olet ehkä kohteliaampi kuin minä sinuna olisin etkä raaski puijata tätejäsi!
Pakkasta neljä astetta ja AURINKO paistaa :). Saa nähdä hymyilenkö enää, kun menen autoon yrittämään. Jos lie siinäkin tiivisteet ja lukot jäässä. Olisi taas vesijumppa; olen kolme viikkoa laistanut käynnit uimahallissa sitkeän nuhan takia. Uimapuvussani ei nähkääs ole taskua nenäliinalle. Nyt ehkä uskaltaudun viimeinkin taas lähtemään. Mukavaa päivän jatkoa teillekin!
P.S. Miinus seitsemän kiloa syyskuusta lähtien!luki uimahallien pahoista bakteereista. Tämä luulotautinen ei uskalla enää mennä ollenkaan uimaan..,,
- a-woman1
akka, kirjoitti:
luki uimahallien pahoista bakteereista. Tämä luulotautinen ei uskalla enää mennä ollenkaan uimaan..,,
...minullakin, mutta pakkohan sitä on jotain liikuntaa harrastaa! Paha nivelrikko estää kävelemästä, joten ei jää paljon vaihtoehtoja. Jos saan pahan bakteerin enkä pysty sitä vastustamaan, ei voi mitään!
Monta vuotta minäkin vastustelin muualla kuin meressä ja järvessä uintia. Luotan siihen, että uimahalliveteen laitetut myrkyt tehoavat bakteereihin eivätkä tapa minua. - pohpoika
a-woman1 kirjoitti:
P.S. Miinus seitsemän kiloa syyskuusta lähtien!vaan kaikille tasapuolisesti, pientä pakkasta näkyy olevan ja harmaa päivä.
Tänään nyt ei ihmeitä jos pienellä lenkillä korkeintaan kävis, nyt kyllä uskaltaa ottaa vaikka airis kohveenkin ei tartte ajamaankaan lähteä toista sitten huomenna.
Nämä ovat älypillereitä. Kun näitä syö, tulee viisaammaksi.
- Saisinko yhden, pyysi Sven.
Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Niinpä Sven otti vielä yhden lisää ja vielä yhden ja vielä ... kunnes huomasi:
- Nämähän ovat pelkkiä jäniksen paskoja!
- Niin ovatkin. Näetkös nyt, sinä alat viisastua.
Tämmöinen juttu olkoon nyt kun ei mitään erikoista ole kun hoitajatkin saivat palkankorotuksensa et molskis vaan :) a-woman1 kirjoitti:
...minullakin, mutta pakkohan sitä on jotain liikuntaa harrastaa! Paha nivelrikko estää kävelemästä, joten ei jää paljon vaihtoehtoja. Jos saan pahan bakteerin enkä pysty sitä vastustamaan, ei voi mitään!
Monta vuotta minäkin vastustelin muualla kuin meressä ja järvessä uintia. Luotan siihen, että uimahalliveteen laitetut myrkyt tehoavat bakteereihin eivätkä tapa minua.Polvet ovat sanoneet irti sopimuksen kävelemisestä ja sen olen varmaan ennenkin sanonut etten osaa uida. Sanon siihen vielä syynkin, että olen kasvanut paikassa, missä ei ollut vettä kuin kaivossa. Eikä tässä iässä enää kehtaa mennä minkään "plutikoimaan". Ei minun lapsuudessani minkään uimakouluihin kuljetettu ja mitään uimahalleja ei edes ollut.
Hiihto olisi minun lajini, mutta kun talvet ovat mitä ovat, ei tule kunnon hiihtokelejä, järvellä vähän on voinut hiihdellä ja se on aika tylsää.
Katsoiko teistä kukaan eilen illalla tv:stä ohjelmaa "Härkää sarvista"? Siinä oli syöpää sairastava Jyrki Kovaleff, hänellä on kunnioitettava asenne sairauteensa ja nykyiseen elämäänsä. Tippa silmässä sitä katselin.
Ohjelma pisti ajattelemaan, koko päivän se on pyörinyt mielessä. Siihen tietysti vaikuttaa sekin, että syöpäsairaus koskee tällä hetkellä myös aika läheistä nuorta sukulaistani.- a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
Polvet ovat sanoneet irti sopimuksen kävelemisestä ja sen olen varmaan ennenkin sanonut etten osaa uida. Sanon siihen vielä syynkin, että olen kasvanut paikassa, missä ei ollut vettä kuin kaivossa. Eikä tässä iässä enää kehtaa mennä minkään "plutikoimaan". Ei minun lapsuudessani minkään uimakouluihin kuljetettu ja mitään uimahalleja ei edes ollut.
Hiihto olisi minun lajini, mutta kun talvet ovat mitä ovat, ei tule kunnon hiihtokelejä, järvellä vähän on voinut hiihdellä ja se on aika tylsää.
Katsoiko teistä kukaan eilen illalla tv:stä ohjelmaa "Härkää sarvista"? Siinä oli syöpää sairastava Jyrki Kovaleff, hänellä on kunnioitettava asenne sairauteensa ja nykyiseen elämäänsä. Tippa silmässä sitä katselin.
Ohjelma pisti ajattelemaan, koko päivän se on pyörinyt mielessä. Siihen tietysti vaikuttaa sekin, että syöpäsairaus koskee tällä hetkellä myös aika läheistä nuorta sukulaistani....silloin tällöin uimakouluja. Jos kiinnostuit, kysy oman kuntasi uimahallista, järjestävätkö siellä.
Jos asuisit lähellä, opettaisin sinut uimaan. Oletko miten kaukana Keski-Suomesta?
En katsonut k.o. ohjelmaa, mutta luin J.K:n haastattelun jostakin lehdestä; vedet tulivat silmiin... a-woman1 kirjoitti:
...silloin tällöin uimakouluja. Jos kiinnostuit, kysy oman kuntasi uimahallista, järjestävätkö siellä.
Jos asuisit lähellä, opettaisin sinut uimaan. Oletko miten kaukana Keski-Suomesta?
En katsonut k.o. ohjelmaa, mutta luin J.K:n haastattelun jostakin lehdestä; vedet tulivat silmiin...Tiedän kyllä, että niitä pidetään, ainakin joskus on oman kunnan uimahallissakin aikuisten uimakoulua pidetty, mutta mua ei saisi sinne vanha Erkkikään.
Kaukana olen, enpä taida sinusta uimaopettajaa saada, kiitos vain tarjouksesta!
- OliviaKoo
Onko teillä muilla päiviä, jolloin ärsytyskynnys on tavallista matalammalla? Ei ole kuin pieni nyppylä.
Entä päiviä, jolloin jo puoleen päivään mennessä tuntuu siltä, että tänään ei olisi kannattanut nousta ylös ollenkaan?
Minun ärsytyspäiväni oli viikonvaihteessa. Oli asia mikä tahansa, minä ärsyynnyin, ihan pienistäkin. Oli onni, että en yhtään naapuria silloin kohdannut. Olen varma, että jos joku olisi minulle toivottanut hyvää päivää, olisin todennut, että päivä on pikemminkin per...stä.
Tänään on sitten "ei voi olla totta"-päivä.
Kaikki, mitä tänään olen tehnyt, on jollain tavalla mennyt poskelleen.
Imurilla törmäilin sinne tänne, rikoin yhden valokuvakehyksen, vetäisin olohuoneen verhon imurin putkeen, kun nurkkia kurkoitin, biojätepussista repesi pohja keskellä pihaa, kynttilälyhdystä hajosi yksi laseista, kun kompastuin parvekkeen kynnykseen ja lyhty lensi päin parvekkeen kaidetta.
Pöydän äärestä noustuani ruokailun jälkeen, tarttui liivissäni oleva nappi pöydän reunaan ja vielä melkein puolillaan oleva lautanen putosi lattialle.
Nyt en tee tänään enää mitään!
Enkä huomenna!
Enkä ylihuomenna!- pohpoika
nitä huonojakin päiviä tulee jolloin tuntuu ettei ois kannattanut ylös nousta ollenkaan.
Taitaa nekkin aina tulla yhtenä pötkönä väliin että työnänsä menee kaikki pieleen yrittipä mitä hyvänsä aina :) - OliviaKoo
pohpoika kirjoitti:
nitä huonojakin päiviä tulee jolloin tuntuu ettei ois kannattanut ylös nousta ollenkaan.
Taitaa nekkin aina tulla yhtenä pötkönä väliin että työnänsä menee kaikki pieleen yrittipä mitä hyvänsä aina :)Taitavat biorytmit viistää maata.
Ja ettei tulisi väärinkäsityksiä, se mainitsemani liivin nappi ei ollut rintaliivin nappi, vaan farkkuliivin nappi.
Ihan vaan erehdyksen välttämiseksi, en minä nimittäin täällä puolialastomana roiku. - pohpoika
OliviaKoo kirjoitti:
Taitavat biorytmit viistää maata.
Ja ettei tulisi väärinkäsityksiä, se mainitsemani liivin nappi ei ollut rintaliivin nappi, vaan farkkuliivin nappi.
Ihan vaan erehdyksen välttämiseksi, en minä nimittäin täällä puolialastomana roiku.se haittaa vaikka kotonaan vähissä vehkeissä liikkuu ja koristenappi se varmaan oisikin sillä eikös ne liiveissä hakaset ole selkä puolella jos oikein muistan nähneeni.
Ulla ja Leena olivat menossa miesten kanssa kotiin eräänä iltana. Kello oli jo pari minuuttia vaille viisi, ja Ulla huomasi, että oli unohtanut ostaa e-pillereitä. Onneksi lähellä oli apteekki ja Ulla ryntäsi sisään taksin odottaessa. Hän iski reseptin tiskille ja sanoi hätäisesti:
- Voinks mä saada nää heti? Yks tuttu odottaa ulkona autossa.
Näinkin voi käydä :) Eihän voi?
Ei samana päivänä kertakaikkiaan voi yhdelle ihmiselle sattua noin montaa kommellusta!
Mulle ei ole sattunut tänään muuta kuin että "eskarilaiseni" meni vetämään leipäveitsen huomisia myyjäisiä varten leipomaani kakkuun, arvakkaa harmittiko. Sitten vain katsomaan vieläkö löytyy aineksia toiseen kakkuun ja löytyi johonkin, mutta ei samanlaiseen.
Silmät pitäisi olla selässäkin noiden penskojen kanssa!- OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Eihän voi?
Ei samana päivänä kertakaikkiaan voi yhdelle ihmiselle sattua noin montaa kommellusta!
Mulle ei ole sattunut tänään muuta kuin että "eskarilaiseni" meni vetämään leipäveitsen huomisia myyjäisiä varten leipomaani kakkuun, arvakkaa harmittiko. Sitten vain katsomaan vieläkö löytyy aineksia toiseen kakkuun ja löytyi johonkin, mutta ei samanlaiseen.
Silmät pitäisi olla selässäkin noiden penskojen kanssa!Päätin, että mitään en enää tänään tee, mutta kahvipaketti piti avata, ennenkuin sai päiväkahvia janoonsa.
Joko arvaat?
Puolet paketin sisällöstä oli lattialla avaamisen jälkeen. Toinen puoli pesualtaassa.
Arvaatko lisää?
Päiväkahvi muuttui päiväcappucinoksi, onneksi oli pari pussia kaapissa.
Myös huominen aamukahvi muuttaa muotoaan.
Taidan tulla tänne hörppimään päivän ensimmäiset.
Imurointi alkoi uudelleen, nyt tosin pienemmässä mittakaavassa. - folk
OliviaKoo kirjoitti:
Päätin, että mitään en enää tänään tee, mutta kahvipaketti piti avata, ennenkuin sai päiväkahvia janoonsa.
Joko arvaat?
Puolet paketin sisällöstä oli lattialla avaamisen jälkeen. Toinen puoli pesualtaassa.
Arvaatko lisää?
Päiväkahvi muuttui päiväcappucinoksi, onneksi oli pari pussia kaapissa.
Myös huominen aamukahvi muuttaa muotoaan.
Taidan tulla tänne hörppimään päivän ensimmäiset.
Imurointi alkoi uudelleen, nyt tosin pienemmässä mittakaavassa.ollut edes perjantai ja 13 pv.vois ehkä ymmärtää.
Vai oletko Olivia taikauskoinen? - OliviaKoo
folk kirjoitti:
ollut edes perjantai ja 13 pv.vois ehkä ymmärtää.
Vai oletko Olivia taikauskoinen?taidan olla vainoharhainen, sillä olen ihan varma, että tässä residenssissä on tänään ollut piilokamera jossain...piilossa.
Jos en kohta sujahda peiton alle lukemaan, luulen, että jotain ehtii vielä tapahtua ennen aamua.
Toivottavasti huomenna on parempi päivä, ei tällaista kukaan kahta päivää kestä. - marjapensas
OliviaKoo kirjoitti:
taidan olla vainoharhainen, sillä olen ihan varma, että tässä residenssissä on tänään ollut piilokamera jossain...piilossa.
Jos en kohta sujahda peiton alle lukemaan, luulen, että jotain ehtii vielä tapahtua ennen aamua.
Toivottavasti huomenna on parempi päivä, ei tällaista kukaan kahta päivää kestä.Jos ei piilokamera, mutta pikakamera:)))
Iltaa kaikille pitkästä aikaa.
Voi hitsi, kun aina on muka kiire, ettei ehdi lasilliselle poikkeamaan, sekä turisemaan mukavia.))
Poikkean tavoistani, otan chileläistä lasillisen, siis punaista, ”skål kaikille punkun ystäville”:))
Meikäläisen lähikaupungissa oli viime sunnuntaina joulun avajaiset, siis kuvitelkaa, että joulu avataan marraskuun puolessavälissä:O
No olihan siellä pukkia ja pukinmuoria poroineen, lumi vain puuttui, mutta lapsethan tykkäsivät,
minun mielestäni kaupalliset juhlat.
Hei muuten, ei kai pedro ole karannut keskustaan?
Tiedättehän, se vanha veijari, papukaija kun on, tapaa matkia muita:DD
No käväisen vitsinurkassa ja jatkan näitä Ahti vitsejä, mitä Olivia aloitti.
Ahti meni Urkin luo ennen toista intian matkaansa ja pyysi, tatuontia, sitä pyöreää pilkkua otsaan.
-Miksi sinun se pitäisi saada?
-No kun puheeni jälkeen, sanoivat sormella koputellen otsaansa,
”Ahti Ahti juu hääv natink hiö”:DD marjapensas kirjoitti:
Jos ei piilokamera, mutta pikakamera:)))
Iltaa kaikille pitkästä aikaa.
Voi hitsi, kun aina on muka kiire, ettei ehdi lasilliselle poikkeamaan, sekä turisemaan mukavia.))
Poikkean tavoistani, otan chileläistä lasillisen, siis punaista, ”skål kaikille punkun ystäville”:))
Meikäläisen lähikaupungissa oli viime sunnuntaina joulun avajaiset, siis kuvitelkaa, että joulu avataan marraskuun puolessavälissä:O
No olihan siellä pukkia ja pukinmuoria poroineen, lumi vain puuttui, mutta lapsethan tykkäsivät,
minun mielestäni kaupalliset juhlat.
Hei muuten, ei kai pedro ole karannut keskustaan?
Tiedättehän, se vanha veijari, papukaija kun on, tapaa matkia muita:DD
No käväisen vitsinurkassa ja jatkan näitä Ahti vitsejä, mitä Olivia aloitti.
Ahti meni Urkin luo ennen toista intian matkaansa ja pyysi, tatuontia, sitä pyöreää pilkkua otsaan.
-Miksi sinun se pitäisi saada?
-No kun puheeni jälkeen, sanoivat sormella koputellen otsaansa,
”Ahti Ahti juu hääv natink hiö”:DDPedron ja Donnan nukuttamaan, mutta näkyy olevan loimi häkin päällä ja kaijat kerrankin hiljaa, joten herran haltuun sitten vaan.
Hyvää yötä ystävät rakkaat!- a-woman1
Kaikki nuoko yhtenä päivänä?? Olen aina luullut itseäni maailman kömpelöimmäksi, mutta taidat 'pahana päivänäsi' voittaa! Lohdullista huomata, että muutkin saavat kaaoksen aikaan silloin tällöin.
Sensijaan noita ärsytyspäiviä olen huomannut olevan nykyään aika vähän; johtunee siitä, että asun yksin, ei ole ketään ärsyttämässä. Toisaalta laiskistuminenkin rauhoittaa.
Tilastojen mukaan sinulla tulee olemaan nyt rauhallisia päiviä aika monta, nauti niistä :).
- a-woman1
...kun innostuin tuosta OliviaKoon töppäilypäivästä!
Skål, Marjapensas! Ei ole punaviinin voittanutta :).
Linnut lienevät saaneet ruokaa ja juomaa, joten enpä kurkistele peiton alle.
Hyvää yötä ja halit kaikille! - pohpoika
ja lämpöistä aamua kaikille tasapuolisesti.
Nyt kahvit tulemaan ensimmäiseksi ja teevesi kiehumaan.
Jahas minkäslaista iltaa täällä on vietetty kun on noi paikat hieman epäjärjestyksessäkin, no raivailempa hieman nuo istuimet paikoilleen taas.
Baariin asteli mies, joka kysyi baarimikolta:
- Tarjoatko ryypyn, jos näytän sinulle jotain ihmeellistä?
- Hyvä on, mutta sen täytyy sitten olla todella ihmeellistä.
Silloin mies otti taskustaan noin kolmekymmentäsenttisen frakkiin pukeutuneen pikku-ukon ja asetti tämän baarin pianon koskettimille. Kääpiö alkoi oitis painella koskettimia ja pian ilmoille kantautui kaunis melodia.
- Siinäpä todella ihmeellinen olento, baarimikko myönsi kaataen lasillisen miehelle. - Mistä sinä tuollaisen olet löytänyt?
- Sain sen lampun hengeltä, mies sanoi ottaen taskustaan Aladdin-tyylisen öljylampun. - Se toteuttaa toiveen jokaiselta, joka kiillottaa lamppua.
- Ihanko totta, saanko minäkin kokeilla? baarimikko pyysi. - Saisit toisenkin ryypyn.
- Olkoon menneeksi. Mies antoi lampun baarimikolle, joka heti alkoi puhdistaa lamppua esiliinallaan.
- Henki, tahdon miljoona markkaa! baarimikko sanoi.
Silloin baarin ovesta vyöryi sisään suunnaton lauma ankkoja. Ne peittivät nopeasti koko lattian, ja kohta ilmakin oli sakeana ankoista ja höyhenistä.
- Minä toivoin miljoona markkaa enkä miljoonaa ankkaa! baarimikko huusi hädissään kaakatuksen yli. - Kuuleeko sinun henkesi huonosti!?
- Luuletko, että minä toivoin 12-tuumaista pianistia!
Tämmöistä tämä elämä on ei aina voi kaikki toiveet toteutua toivotulla tavalla :)- folk
Täällä jo niin hyvä kahvin tuoksu.
Kiitos pohpoika,laitan tuosta tilkan kermaa sekaan
ja nautiskelen.
Hyvä juttu sulla tuossa taas,näinhän se on ei kaikki
toiveet tosiaankaan toteudu niinkuin itse haluaisi.
Näytti asteita olevan 1,5 ja niin pimeetä.
En tiedä mitä tässä keksisi,että vähän piristyisi.
Eiköhän se taas tästä omalla painollaan mene,alkaa tuo päiväkin jo valkenemaan.
Hyvää päivänjatkoa kaikille! - a-woman1
folk kirjoitti:
Täällä jo niin hyvä kahvin tuoksu.
Kiitos pohpoika,laitan tuosta tilkan kermaa sekaan
ja nautiskelen.
Hyvä juttu sulla tuossa taas,näinhän se on ei kaikki
toiveet tosiaankaan toteudu niinkuin itse haluaisi.
Näytti asteita olevan 1,5 ja niin pimeetä.
En tiedä mitä tässä keksisi,että vähän piristyisi.
Eiköhän se taas tästä omalla painollaan mene,alkaa tuo päiväkin jo valkenemaan.
Hyvää päivänjatkoa kaikille!Huomenta, Kullanmurut!
Harmaa päivä on täälläkin muutamine plus-asteineen. Mutta niinhän marraskuussa pitääkin. Pitää lisätä valoja sitä mukaa kun ulkona pimenee. Olen jo ulkona polttanut kynttilöitä lyhdyssä viikonloppuisin.
Tänään olisi kokousilta pitkästä aikaa. Olen vähentänyt velvollisuuteni pariin järjestöön, joista toisessa käyn enää yleiskokouksissa. Toivoisi, että nuoria astuisi meidän vanhojen tilalle, mutta aika vaikeata näyttää joukon nuorentaminen olevan.
Kiitos teestä ja kivaa keskiviikkoa kaikille! - pohpoika
a-woman1 kirjoitti:
Huomenta, Kullanmurut!
Harmaa päivä on täälläkin muutamine plus-asteineen. Mutta niinhän marraskuussa pitääkin. Pitää lisätä valoja sitä mukaa kun ulkona pimenee. Olen jo ulkona polttanut kynttilöitä lyhdyssä viikonloppuisin.
Tänään olisi kokousilta pitkästä aikaa. Olen vähentänyt velvollisuuteni pariin järjestöön, joista toisessa käyn enää yleiskokouksissa. Toivoisi, että nuoria astuisi meidän vanhojen tilalle, mutta aika vaikeata näyttää joukon nuorentaminen olevan.
Kiitos teestä ja kivaa keskiviikkoa kaikille!jotain onkohan kaikki liukastelleet nurin ja loukanneet itsensä kun ei ole ketään kuulolla.
Täytys kyllä tuon meidän emännän jo suunnitella paikka mihin tämä pystis hilataan kun näin hiljaiseksi vetää ja ymmärrettävä on kun liukkaat kujat on tähän vuoden aikaan.
Minä tässä suunnittelen lähtöä seilaamaan vielä kun on sulat vedet. Molskista vaan :)) a-woman1 kirjoitti:
Huomenta, Kullanmurut!
Kiitos teestä ja kivaa keskiviikkoa kaikille!Harmaata on harmaata. Minäkin jätin yksi ilta kynttilälyhdyn palamaan tai kynttilän lyhdyssä, kesti melkein koko yön palaa.
Tänään luin lehdestä jossain syttyneen tulipalon kynttilälyhdystä. Vieläkö uskallan jättää sen yöksi palamaan? Lyhty on metallinen ja metalliketjussa roikkumassa kuistilla. Ei voi mielestäni sytyttää tulipaloa. Vaahteran oksille niitä sitten lähempänä joulua ripustelen.
Taitaa olla joka puolella vaikea saada nuoria yhdistystoimintaan. Vain yhdessä yhdistyksessä olen aktiivisesti mukana ja tuntuu, että loppuu koko yhdistys, kun kaikki alamme ikääntyä.
Puheenjohtaja saatiin nuorennettua ja toivomme vain, että hän saisi nuoria mukaan.
Sihteerikin on 66-v. ja aikalailla kyllästynyt koko hommaan. Siis minä!
Minä olen tänään herkutellut, tein uunijuustoa, tosin vain maitojauheesta, ensimmäisen kerran muuten siitä ja ihan syötävää siitä tuli.
Vähän löysempää olisi saanut olla, korvasin osan vedestä seitsemän prosenttisella ruokakermalla.
Ternimaito kun alkaa olla "kiven alla" monessa paikassa, ei sitä löydä täällä enää myyjäisistäkään.pohpoika kirjoitti:
jotain onkohan kaikki liukastelleet nurin ja loukanneet itsensä kun ei ole ketään kuulolla.
Täytys kyllä tuon meidän emännän jo suunnitella paikka mihin tämä pystis hilataan kun näin hiljaiseksi vetää ja ymmärrettävä on kun liukkaat kujat on tähän vuoden aikaan.
Minä tässä suunnittelen lähtöä seilaamaan vielä kun on sulat vedet. Molskista vaan :))Luanikast reissu!
Kyl sent vähä sais keinu. D))- aureliina
Tellastiina kirjoitti:
Harmaata on harmaata. Minäkin jätin yksi ilta kynttilälyhdyn palamaan tai kynttilän lyhdyssä, kesti melkein koko yön palaa.
Tänään luin lehdestä jossain syttyneen tulipalon kynttilälyhdystä. Vieläkö uskallan jättää sen yöksi palamaan? Lyhty on metallinen ja metalliketjussa roikkumassa kuistilla. Ei voi mielestäni sytyttää tulipaloa. Vaahteran oksille niitä sitten lähempänä joulua ripustelen.
Taitaa olla joka puolella vaikea saada nuoria yhdistystoimintaan. Vain yhdessä yhdistyksessä olen aktiivisesti mukana ja tuntuu, että loppuu koko yhdistys, kun kaikki alamme ikääntyä.
Puheenjohtaja saatiin nuorennettua ja toivomme vain, että hän saisi nuoria mukaan.
Sihteerikin on 66-v. ja aikalailla kyllästynyt koko hommaan. Siis minä!
Minä olen tänään herkutellut, tein uunijuustoa, tosin vain maitojauheesta, ensimmäisen kerran muuten siitä ja ihan syötävää siitä tuli.
Vähän löysempää olisi saanut olla, korvasin osan vedestä seitsemän prosenttisella ruokakermalla.
Ternimaito kun alkaa olla "kiven alla" monessa paikassa, ei sitä löydä täällä enää myyjäisistäkään.kuinka teet uunijuuston maitojauheesta? Ternimaitojuustosta tykkään ku hullu puurosta, varmaan maitojauheestakin tulisi syötävän hyvää!
aureliina kirjoitti:
kuinka teet uunijuuston maitojauheesta? Ternimaitojuustosta tykkään ku hullu puurosta, varmaan maitojauheestakin tulisi syötävän hyvää!
Ohje on siinä Valion maitojauhepaketin kyljessä.
6dl vettä, 4dl maitojauhetta, 2munaa ja suolaa, sekoitetaan ja sitten vaan uuniin.
Mulla oli vähän epäluuloja ja tietysti ternimaidosta parempaa tulee, mutta kyllä tätä ennen syö, kuin selkäänsä ottaa.
Vanha vitsi ja huonokin kaiken lisäksi. D))
En ole ennen minkään käyttänyt maitojauhetta ja mielestäni aika arvokastakin se on, en ruvennut räknäämään litrahintaa.
Ei hyvältä näytä! Ei totta totisesti!
Nyt tarttis tehrä jotain, tai haudata Pystis pikkuhiljaa tänne nurkan taakse.
Mutta mihis sitten kirjoitettaisiin?
Pedro ja Donnakin ovat ihan apaattisina, otetaas peitto pois ja annetaan teille vähän pähkinöitä ja siinä on muutama viinirypälekin teille.
Koettakaa kestää, jospa se vielä iloksi muuttuu...
En mitään kaffeita viitsi laittaa tippumaan, kai jokainen jo tähän päivään mennessä aamukaffeet juonut on.
Kivat päivät vaan kaikille, missä sitten lienettekin!- KristaTee
Pois on kuihtumassa tämä paikka. Kovin sääli. Mieleni tekevi ... olla ilkeä. Mutta sen jälkeen tuskin minulla olisi asiaa muualle kuin nimettömäksi nimettömään ketjuun. Ei mitään pahaa niistä ketjuista. Paljon hyviä juttuja niissä on. Mutta niihinkin on asiaa ainoastaan tietyillä.
Kylmäverisesti on Pedro ja Donnakin tänne jätetty riutumaan. Olisiko aika Rudolfin palata reissultaan? Hakea onnettomat pois? RUUDOOLF! Tule hakemaan kaksi apaattista koukkunokkaa ja vie heidät lämpimille maille. Sinullahan tiettävästi on rommiakin aina mukana. Vai keksiikö joku (?) jotain muuta. Mukavia koukkiksiahan nuo ovat. - folk
Näyttää tämä näivettyvän kertakaikkiaan.
Kyllä minä aamulla oven raosta kurkistin,en sitten viitsinyt sitä porokahviani tyrkyttää,ajattelin jos
ette vaikka siitä pidäkkään.
Nyt olen syönyt mahan täyteen ja päikkärille meinaan köllähtää.
Olen ihastunut siihen Latteen (eli maitokahviin)
jota saa kertapakkauksissa 8 pussia pakkauksessa,
onhan se vähän tyyristä,mutta pitää sitä joskus
herkutella.
Päivänjatkoja pärjäilkää! - a-woman1
folk kirjoitti:
Näyttää tämä näivettyvän kertakaikkiaan.
Kyllä minä aamulla oven raosta kurkistin,en sitten viitsinyt sitä porokahviani tyrkyttää,ajattelin jos
ette vaikka siitä pidäkkään.
Nyt olen syönyt mahan täyteen ja päikkärille meinaan köllähtää.
Olen ihastunut siihen Latteen (eli maitokahviin)
jota saa kertapakkauksissa 8 pussia pakkauksessa,
onhan se vähän tyyristä,mutta pitää sitä joskus
herkutella.
Päivänjatkoja pärjäilkää!Kyllä tämä tästä taas iloksi muuttuu, uskokaa pois. Sattuuhan sitä ihmisille menoja; nyt esimerkiksi on se aika, jolloin reissataan valoa etsimässä. Ehkäpä palaavat pystikseen, kun kotiutuvat.
Minulle tulee aina viikon paussi, kun käyn lapsenlapsia katsomassa. Poikani koneella en pääse tänne sivulle (ainakaan rekattuna).
Pidän noista linnuista ja ottaisin ne kotiini, kunnes Rudolf palaa, mutta olen aika allerginen. En voi ottaa riskiä. Nytkin jo alkaa aivastuttaa...
Laitan niille pähkinöitä ja paloiteltua omenaa, jotta pärjäävät ainakin iltaan asti.
Menen illalla konserttiin, mutta ennätän kyllä iltamyöhällä katsomaan miten voivat.
Hauskaa päivää kaikille!
- SelmaSuppilo
voivottelua, mutta eihän täällä ketään ole. Niin, ei ketään paitsi nuo ja heistä tuskin sellaisia ääniä lähtee.
Ei kannata voivotella. Kyllä tänne vielä joku löytää. Kenties aivan uusi porukka. Älkää pelätkö, minä en aio tuppautua. Muutama kommentti on ollut sellainen että ymmärrän pysyä poissa.
Mutta toisaalta voisin silkkaa ilkeyttäni pesiytyäkin tänne. Kuka tietää, ehkä teenkin niin. Ehkä ryhdynkin baarikummitukseksi. Koskaan ei tiedetä milloin isken. Haa!- OliviaKoo
Annas olla, Selma Suppilo, kummittelematta. Kaikkia meitä voisi hämäränsylissä luulla kummitukseksi, ei täällä enää ylimääräisiä tarvita.
Mutta tuletko leikkaamaan nauhan, jos avataan uusi baari pääkadulla? Saataisiin juhlallinen seremonia.
Pystyn sekakuoro laulaa ja Krista-Tee lausuu runoja.
Tellastiina on taas ehtoisena emäntänä kaikessa avajaiskiireessä.
Ohjelmatarjouksia otetaan lisää vastaan tässä osoitteessa. Vielä vähän aikaa. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Annas olla, Selma Suppilo, kummittelematta. Kaikkia meitä voisi hämäränsylissä luulla kummitukseksi, ei täällä enää ylimääräisiä tarvita.
Mutta tuletko leikkaamaan nauhan, jos avataan uusi baari pääkadulla? Saataisiin juhlallinen seremonia.
Ohjelmatarjouksia otetaan lisää vastaan tässä osoitteessa. Vielä vähän aikaa.Lausua runoja, siis. Rakastan runoja, mutta lausua osaa en. Lorun voisin lurauttaa, mutta kuuntelisiko kukaan?
Kummituksia pelkään, vaikkei niitä ole enkä edes usko niihin. - Pertta-täti
Esitän syvimmän pahoitteluni siitä, että arvollemme sopivaa looshia ei ole vielä saatu kalustetuksi.
Se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että sisustussuunnittelijani Pauli-kummi ja hänen kumppaninsa Helge ovat New Yorkissa lavastamassa musicalia Broadwaylle.
Oletan, että he saavat työnsä päätöksen viimeistään ensi kuun alussa ja tulevat sen jälkeen Suomeen joulun viettoon.
En epäröi hetkeäkään antaa looshimme sisustusta heidän osaaviin käsiinsä. Voin taata, että tummanpunaista samettia, upottavia nojatuoleja ja kultakoristeita seinissä ei tule puuttumaan.
He ovat sisustaneet myös kaikki minun asuntoni ja näkisittepä esim. kaupunkiasuntoni makuuhuoneen.
Vanha sanonta "kaikki ovat olleet tyytyväisiä ja osa on jopa ihastuksesta pyörtynyt" pitää taatusti paikkansa.
Tässä samalla voinkin ilmoittautua esiintyjäksi uuteen baariin. Olen harjoitellut poikaryhmäni kera muutamia tanhukappaleita ja taidokkaan esityksemme nähneet ovat jälkeenpäin olleet suorastaan mykkinä hurmiosta.
Varsinkin muutamien akrobaattiliikkeiden johdosta. Mitä ihmeen horinaa Selma-rouva pitää?
Mitä kommentteja mahdat tarkoittaa?
Eikö teidän pitänyt se oma loosi laittaa ja alkaa keskustelemaan henkeviä Pedron ja Donnan kanssa, ainakin ne olivat kovasti sinne pesiytymässä.
Onhan sinua Selma kaivattu ihan etusivullakin, koita pysyä mukana vaan!OliviaKoo kirjoitti:
Ohjelmatarjouksia otetaan lisää vastaan tässä osoitteessa. Vielä vähän aikaa.Tellastiina on kaukana ehtoisasta! Olen yhtä apaattinen kuin nuo ns. koukkunokat elikkä meidän hienot, pidetyt nymfinpapukaijat.
- Pelle1Peloton
Ei Sinusta helposti noilla eväillä mitään baarikummitusta tule.
Olen minäkin, yksinäinen pelle, täällä pyörinyt koko baarin olemassaolon ajan. Ideaan ei kuulu, että kaikki välttämättä olisivat läsnä samanaikaisesti.
Perinteitä kyllä kunnioitetaan. Esimerkiksi kerrotaan, että yksi noista tolpista olisi "Pellen-itku-tolppa". Lieneekö totta?
Tee vain, rakas Selma, pesäsi vaikka näihin nurkkiin.
Täällä on kyllä semmoinen "ilkeydenpoistokone". Kovasti monta ilkeilijää on jo heitetty automaattisesti Pystiksestä pihalle. Ettäs tiedät!
Ja vuokrasopimuksesta saat sitten sopia emäntä OliviaKoon kanssa. - Pelle1Peloton
OliviaKoo kirjoitti:
Ohjelmatarjouksia otetaan lisää vastaan tässä osoitteessa. Vielä vähän aikaa....vois kyllä siellä Pystin uusissa avajaisissa esittää "örinää kaikista päistä", mutta uskon, että Selman, Kristan, Tellen, Olivian, ym. sekakuoron tuotos olisi mielekkäämpi.
Onnea sinne uudelle liikepaikalle! - SelmaSuppilo
Pelle1Peloton kirjoitti:
Ei Sinusta helposti noilla eväillä mitään baarikummitusta tule.
Olen minäkin, yksinäinen pelle, täällä pyörinyt koko baarin olemassaolon ajan. Ideaan ei kuulu, että kaikki välttämättä olisivat läsnä samanaikaisesti.
Perinteitä kyllä kunnioitetaan. Esimerkiksi kerrotaan, että yksi noista tolpista olisi "Pellen-itku-tolppa". Lieneekö totta?
Tee vain, rakas Selma, pesäsi vaikka näihin nurkkiin.
Täällä on kyllä semmoinen "ilkeydenpoistokone". Kovasti monta ilkeilijää on jo heitetty automaattisesti Pystiksestä pihalle. Ettäs tiedät!
Ja vuokrasopimuksesta saat sitten sopia emäntä OliviaKoon kanssa.Kyllä nyt nousi suuri poru minun vaatimattomasta (?) persoonastani. En tiennyt että täältä voi vuokrata tuoleja kampaamotyyliin. Outoa enkä sellaista halua. Siinä sitten tönöttäisin kummajaisena. Vai ryhtyisinkö ennustajaksi? Pyöreä lasikulho löytyy kaapista ja jos siihen tunkee jouluvalosarjan, niin avot!
Ilkeyksiä en pelkää, en vaan pidä niistä. Ja ilkeä osaan olla itsekin mutta se kuulemma lyhentää ikää. Siis lyhentää, ei poista nykyisiä.
Nyt on aika rientää velvollisuuksia hoitamaan. Mukavaa päivänjatkoa ja eläkää siivosti.
- pohpoika
taasen. Ei tämä pirtti tas lähde täältä liikkeelle minnekkään miläkään konstilla liekkö jotenkin jumiutunut tänny sivukadulle tyystin.
Reissu tehty ja kivaa oli nyt konjakki poikaa kun tiellä tuo keli oli aika kurainen.
No huomisiin molskis vaan :)) - Pelle1Peloton
...niin, että tämä hieno Pystybaari kaatuu asiakkaiden puutteeseen.
Pistäs nyt Olivia: Hojo Hojo porukales!
Kyllä meitä "puskasta soittelijoitikin" siihen sitten jostain löytyy.
Tärkeintä olisi, että tuo vakiokäviä ymmärtäisi, että palstan "hiljaisuutta" ei kannata suurin suin huutaa. Päinvastoin pitäisi lättää viestiä, että taaskin on käynyt vähintäin parikymmentä ihmistä.Hieno sateinen päivä on alkamassa, tervehdys kaikille rakkaat Pystiksen asiakkaat. Hauskaa, että olette niin sankoin joukoin täällä taas käyneet.
Menikö hyvin?
En oikein voi sille mitään, että olen niin pessimistinen luonne ja näkeehän tuon kävijämäärän silmän rei'illäkin D))
Ja etkö sinä Pelle tiedä, että Tellastiina EI laula! Jospa vaikka esittäisin "Synkän yksinpuhelun".
Kahvit laitoin tavoistani poiketen tippumaan, olkaatte hyvät! Kaikesta huolimatta hyvää päivää kaikille!- folk
Nyt laitan porokahvin tulelle ja teen hautumaan.
Tervetuloa nauttimaan,on vähän sellanen kutina,että emäntä heivaa Pystiksen pääkadulle viikonlopun aikana,menkäähän pojat jelppimään.
2,5 astetta oli plussan puolella,ja niin pimeetä.
Ensi viikoksi on kuulemma jo luvattu jopa lunta.
Täälläpäin oli perinteiset Joulun avajaiset eilen,
Nyt ne sitten alkoi Joululaulut raikaamaan marketeissa.
Pidän kyllä niistä lauluista,mutta kun jotenkin tuntuu niinkuin ne kuluisi,tai miten sen nyt ilmaisisi.
Hyvää päivänjatkoa kaikille! - Folk**
folk kirjoitti:
Nyt laitan porokahvin tulelle ja teen hautumaan.
Tervetuloa nauttimaan,on vähän sellanen kutina,että emäntä heivaa Pystiksen pääkadulle viikonlopun aikana,menkäähän pojat jelppimään.
2,5 astetta oli plussan puolella,ja niin pimeetä.
Ensi viikoksi on kuulemma jo luvattu jopa lunta.
Täälläpäin oli perinteiset Joulun avajaiset eilen,
Nyt ne sitten alkoi Joululaulut raikaamaan marketeissa.
Pidän kyllä niistä lauluista,mutta kun jotenkin tuntuu niinkuin ne kuluisi,tai miten sen nyt ilmaisisi.
Hyvää päivänjatkoa kaikille!kaffeeta mistä valita.
Paistoin noita pakastetorttuja,olkaapa hyvä.
Kyllä niitä voi aamupalaksikin ottaa.
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733614Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91971Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2251315- 1341186
- 1001063
- 1081036
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil681001- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876