MELA

mikä ihmeen puulaaki

se oikein on? Olen tässä kerinnyt pari vuotta maksaa niitä maksuja ,ja tosi monelta kuullut negatiivistä palautetta.Nyt sattui itselle pikku sairasloma ja sain oikein itse tämän tuta.Lopetan nää maksut HETI,ja pistän rahani parempaan talteen.Kertokaahan nyt muutkin mitä olette kokeneet kyseisen firman taholta

56

5573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provo:)

      tähänastisista:):)

    • eläkkeellä

      Sitä saa mitä tilaa!!! Todellisuudessa saat päivärahasi sen perusteella mitä olet maksanut.Itselläni ei ole moittimista, ja kuitenkin yli kaksikymmentä vuotta maksanut.

      • 20v yli

        maksanut ja niin helvetin monta kertaa jotunut kiroon sen laitoksen kyllä minullakin ihan hyvä päiväraha olis kun tietäis vaan minkälaisen tohtorin allekirjoituksella sen saa.Erikoislääkäri ei nimittäin käy.


      • menolla

        harva isäntä tai emäntä ehtii eläkepäiviä nähdä,ett hukkaan menee nekin rahat.


      • Anonyymi

        Ei sieltä mitään korvata, suurin kusetus koko suomessa. Lakisääteinen paska maksu eli ryöstö.


      • Anonyymi
        20v yli kirjoitti:

        maksanut ja niin helvetin monta kertaa jotunut kiroon sen laitoksen kyllä minullakin ihan hyvä päiväraha olis kun tietäis vaan minkälaisen tohtorin allekirjoituksella sen saa.Erikoislääkäri ei nimittäin käy.

        vuosia tapellua melan kanssa tekevät mitä haluavat


    • Melasta...

      Ensinnäkin ihan älytöntä, kun lasketaan työtuloja, niin ne nousee (viljatila), vaikka tuet ja tulot tippuu. Työtulot ei perustu mihinkään muuhun, kuin että Melan porukan työtulot nousee ja pitää saada korjauksia rahan keräämiseen.
      Nyt tietty voisi ollakin perusteita nostaa työtuloa, kun viljan hinta on viimein vähän noussuut!
      Sitten nää päivärahat, en oo vielä kertaakaan pääsy niistä nauttimaan ja on sentään ollu melkein pää kainalossa. Olis pitänyt olla kainalossa, että olis jotain saannut.
      On totta, että sitä saa mitä tilaa, eli saakit sitten joskus eläke puolella on sitten sen mukaan, mitä on maksanut. Tää pätee aika pitkälle, kun lähdetään eläkkeelle ennen eläkeikää. Meillä faija makseli (sillon oltiin vielä karjatilallisia) aika kovaa myel-maksua ja muitakin eläkemaksuja, nii aika katkerana hemmona on tuolla mökissään, kun pääsi vanhuuseläkkeelle. Yhteensovittivat nää eläkkeet ja siitä sitä riemua riitti, ei meinannu pappa nahoissaan pysyä. Faijan eläke on paljon pienempi, mitä naapurin hurlumhei-tyypin, joka on pelkällä kansaneläkeellä kaikkine mahdollisine lisineen, kun ei oo maksellu juuri mitään eläkemaksuja.
      Tää Melan eläke-maksu vaan on pakollinen, et siitä ei ihan hevillä pääse eroonkaan, jollei ole jotain muuta eläketurvaa maksettavana.
      En tiedä kun yhden kaiffarin, joka pärjäsi Melan avulla, sillä oli pientä liiketoimintaa ja sit farminpoikasta siinä sivussa, nii ei tarvinnu maksella niitä Melan maksuja. Vaan tää kaiffari lopetti ne putiikit ja samalla yrittäjäeläkkeen maksut, nii Melahan astu kuvaan mukaan kinuamaan maksujaan. Sieltä tuli kerta rytkösellä iso lappu kaiffarille, tää makso ne suosiolla, kun sattu just sille vuodelle tulee niistä putiikeista juhlavat verotulot, nii sai verovähennyksiin ne eläkemaksut. Kaiffis saa nyt pientä eläkettäkin sieltä Melasta!
      Omaa maksua oon optimoinnut ja laittanut fyffee sitten muuhun kiinni, kun pidän varmempana muita sijotuksia, lähinnä tontteja oon ostanu ja metsää, jonkun verran oon pistäny taiteeseen. Osakkeita en juuri oo ostanu, vähän tulee osinkoo.

    • sairassloma

      Minäkin taistelin melan kanssa,kun olin
      sairaslomalla.Eihän ne meinanneet maksaa
      mitään.Aina tuli hylkäävä päätös,ajattelin
      että valitan niin kaun kuin kanttini
      kestää.Ja puolitoista vuotta sain valittaa
      laitoin aina uutta valitusta kun hylkäys
      tuli.SItten alkoivat maksaa kuntoutustukea.
      Minulta meni olkapää,joka nyt on
      leikattu.Vuosi pitää olla sairaslomalla
      ennen kuin mela maksaa mitään.
      Vaikka sinne maksetaan isoja maksuja,
      pitäis vähän tulla vastaan melankin.
      Melan asiamies sanoi täällä päin että
      siihen pitäis tulla muutos,että se
      on väärin koko systeemi.

      • ammattitauti

        eli allergia,kokeiden perusteella lehmän hilse,se oli ihan järkyttävää veivaamista,ihotautilääkäri oli kirjoittanut loman pitkän sellaisen,melasta tuli kehoitus kesken loman mennä töihin.Aika outoo.Kyllähän tää isäntä sieltä vähän jotain sai kauheen tappelun jälkeen,oli siinä sen jälkeen hermotkin ihan selvät.Just tänään tipahti melasta mela-turvaa vakuutetuille,kannattaa tavata tarkkaan rivien välistä.


    • pukkas

      ja hammas lohkes,hammaslääkäri paikkas hampaan ilmaseks ja sano ett mieluummin näin, kun hän ei sen melan kans jaksa tapella ne on niin vaikeita

      • Pelle Peloton

        Lääkärit ei viitsi edes ryhtyä täyttämään lappuja, kun tietää koko homman turhaksi.

        Itsellä ollu monta kertaa tilanne, jossa olis voinnut yrittää saada edes jotain, mutta kun tietää lääkärinkin tilanteen ruuhkautuneessa terveyskeskuksessa (teetättivät kahdella lääkärillä kolmen työt vuosikausia), niin ei enään jaksa namurahojen kanssa pelleillä!

        Hieman hymyilyttää, kun tulee Melan lehtinen postista, jossa mainostetaan kaiken toimivuutta. Ei ainakaan ole toiminut omalla kohdalla, vaikka on saannutkin lääkäriltä lapun.


      • melko vanhoja eli
        Pelle Peloton kirjoitti:

        Lääkärit ei viitsi edes ryhtyä täyttämään lappuja, kun tietää koko homman turhaksi.

        Itsellä ollu monta kertaa tilanne, jossa olis voinnut yrittää saada edes jotain, mutta kun tietää lääkärinkin tilanteen ruuhkautuneessa terveyskeskuksessa (teetättivät kahdella lääkärillä kolmen työt vuosikausia), niin ei enään jaksa namurahojen kanssa pelleillä!

        Hieman hymyilyttää, kun tulee Melan lehtinen postista, jossa mainostetaan kaiken toimivuutta. Ei ainakaan ole toiminut omalla kohdalla, vaikka on saannutkin lääkäriltä lapun.

        yli 40 vuotiaita. Tulee päätös jotta vanhuudesta aiheutunut ei ole vamma.


      • senat sakaisin
        melko vanhoja eli kirjoitti:

        yli 40 vuotiaita. Tulee päätös jotta vanhuudesta aiheutunut ei ole vamma.

        vaan vamma on aiheutunut vanhuudesta,siis sairaus


      • kumminkin
        senat sakaisin kirjoitti:

        vaan vamma on aiheutunut vanhuudesta,siis sairaus

        mitä sitten enää väliä. Pitää tietää mitä ajattelen, ei sitä mitä kirjoitin. Heh hee.


    • puulaaki

      tosiaan!
      Ottekos lukenu muita Melan ilmotuksia?Lomittajanki aina saa kun haluaa,lomittajan mukaan ei sellaista tilannetta olekaan,ettei sairaslomalle lomittajaa löytyisi.Maajussitar täällä taas kerran tosi erimieltä.Ja kiva kun jos sit ittesä koloo niin onkin pykälien mukaan oma vika kun navetalle meni.
      Puoliso kun on siinä kunnossa ettei paljo tuotantotiloissa voi olla tikahtumatta niin sen pitäsi kuulemma hätäauttaa näissä tilanteissa.
      Jotain kun sieltä kysyy,joka ainoo vastaa erilailla,Jouhtimäen jos ittensä saa jollai ilveellä kiinni niin alkaa tapahtua.Vieläpä järkevään suuntaan,se kun sentään tajuaa maatalouden päälle.Vaan kun on jäämässä kuulemma eläkkeelle.Hittolainen!
      MELAn kanssa saa aina olla tappelemassa,ja eipä niitä ees oisi ilman meitä,joten vois tosiaan koittaa asiakkaitaan palvella.

    • Myel

      Meillä myel maksut mahdollisimman pienet, koska tiedetään millainen firma MELA oikein on.
      Isä sai taistella vuosikausia sen kanssa ja aina Melan lääkärin mielestä työkykyinen, vaikka kymmenen muuta lääkäriä sanoi työkyvyttömäksi.
      Eläke puolen hoidan omaeläkkeellä ja muilla talletuksilla.

      Vuosi sitten olin leikkauksessa ja sairasloman omavastuu aika taisi olla 4-5 päivää jne. Maksupuoli niin ja näin.

      • SÄVELET

        niin teen minäkin!


      • Elkeläinen
        SÄVELET kirjoitti:

        niin teen minäkin!

        kenelläkään melan mollaajista on ollut todellista kokemusta melasta.Kyllä sieltä korvaukset tulevat nopeasti riitelemättä.Itsellä muutamia korvauspäätöksiä tapaturmista ja sairauspäivistä,ei moittimista.


      • sitten hyvin!
        Elkeläinen kirjoitti:

        kenelläkään melan mollaajista on ollut todellista kokemusta melasta.Kyllä sieltä korvaukset tulevat nopeasti riitelemättä.Itsellä muutamia korvauspäätöksiä tapaturmista ja sairauspäivistä,ei moittimista.

        Aika kuivakas laitos on, jos sille päälle sattuu.
        Olen joskus aiemmin kertonut, kun olin joutua maksamaan yli 100000euroa Melalle vanhempieni eläkearvoa.
        Kyseessä oli n. 200meliömetrin laskennallinen maa-alue, siis 2 aaria tyhjää sorakuoppaa. Tästä ei voitu tehdä SPV:ssa kauppaa lopullista kauppakirjaa kirjoitettaessa. Asian ei pitänyt vaikuttaa mitenkään eläkkeisiin alueen pienuuden vuoksi, vaan juttu ei ollutkaan niin yksinkertainen.
        Vanhempieni eläke oli haettu Melan mielestä väärin perustein ja oli pidätetty erityisen arvokas alue, jolloin minun tuli korvata vanhempieni eläkearvo Melalle. Eläkettä ei enään vanhemmiltani olisi viety pois.
        Aikamoisen väännön jälkeen asiaan tuli järkeä ja en joutunut maksamaan tuota yli 100000euroa.


      • taistellut
        Elkeläinen kirjoitti:

        kenelläkään melan mollaajista on ollut todellista kokemusta melasta.Kyllä sieltä korvaukset tulevat nopeasti riitelemättä.Itsellä muutamia korvauspäätöksiä tapaturmista ja sairauspäivistä,ei moittimista.

        Kyllä ei ole ollut helppoa melan kanssa.
        Sinulla on ollut onnea,kun asiat on
        hoituneet.Vaikka olis kuinka hyvät
        lääkärintodistukset,ei auta.Taisteltava
        oli puolitoista vuotta,mut en antanut periksi.
        Melan lääkärit tuntuu tietävän parhaiten
        millaisessa kunnossa potilas on,vaikka
        eivät näe heitä ollenkaan.
        Tietävät onko työkykyinen vai ei.
        Rahat tulee milloin sattuu,mutta lomitus-
        laskut tule ajallaan.Vaikka samasta
        asiasta olis sairaslomalla,aina hakemus
        on käsiteltävä uudelleen ja odotat
        taas 3-4 kuukautta rahoja.


      • kyllä..
        Elkeläinen kirjoitti:

        kenelläkään melan mollaajista on ollut todellista kokemusta melasta.Kyllä sieltä korvaukset tulevat nopeasti riitelemättä.Itsellä muutamia korvauspäätöksiä tapaturmista ja sairauspäivistä,ei moittimista.

        sillä rahamäärällä mitä sinne maksetaan pitäis takaisin saada jotain vaikka jonkun pienen virkistysloman muodossa vaikka joka vuosi vaikkei mitään sattuiskaan.


      • laskeppa summa...
        kyllä.. kirjoitti:

        sillä rahamäärällä mitä sinne maksetaan pitäis takaisin saada jotain vaikka jonkun pienen virkistysloman muodossa vaikka joka vuosi vaikkei mitään sattuiskaan.

        Olen maksanut näitä Melan lappuja kohta 20 vuotta ja yhtään en ole vielä saannut sieltä päin. Laskin tossa kerran summan, mitä olen maksanut eläkemaksuja, Melan ja muita maksuja, tuli aika paha olo. Varsinkin sen jälkeen, kun tilasin eläketurvakeskuksesta otteen, että mikä on eläke kertymäni. Maksoin aiemmin yrittäjäeläkettä ja nämä maksut ovat menneet ihan kankkulan kaivoon, niitä ei ole huomioitu, koska suurin osa on maksettu ennen 23 ikävuottani. Jo tuo maksettu eläkemaksu sijoitettuna johonkin muuhun, tuottaisi tämän Mela-maksun vuosittain!
        Vaan sehän oli oikea matematiikan nero, joka keksi tämän laskusysteemin vakuutuksiin ja eläkkeisiin, luin hiljan!


      • riippuukin
        Elkeläinen kirjoitti:

        kenelläkään melan mollaajista on ollut todellista kokemusta melasta.Kyllä sieltä korvaukset tulevat nopeasti riitelemättä.Itsellä muutamia korvauspäätöksiä tapaturmista ja sairauspäivistä,ei moittimista.

        siitä ,kuinka pitkä loma on kyllähän sieltä ne pikkulomat korvataan ,mutta kun mennään tällaisiin yli vuoden lomiin niin ei sitten minkään valtakunnan lääkärintodistukset kelpaa. Minulta meni tapaturmassa olkapää joka leikattiin,siinä kulu ensin aikaa maksuvarauksen kanssa (piti taivuttaa rautalangasta) sen jälkeen lääkäri oli lomalla ja kun vihdoin pääsin leikkaukseen oli kulunut jo monta kuukautta leikkaus ja parantuminen tämän jälkeen tuli päätös että olkapäässä on sairaus ja se tuli samaan aikaan kun tapaturmasta tuli vuosi.Tapaturmaeläke jäi saamatta menin töihin eikä olka ole koskaan tullut kuntoon.


      • ei liene
        Elkeläinen kirjoitti:

        kenelläkään melan mollaajista on ollut todellista kokemusta melasta.Kyllä sieltä korvaukset tulevat nopeasti riitelemättä.Itsellä muutamia korvauspäätöksiä tapaturmista ja sairauspäivistä,ei moittimista.

        kovinkaan monella kattavaa omaa kokemusta. Ainahan eläkelaitoksia mollataan, vaan toinen ääni kellossa jos sattuukin jotain.
        Omaa kokemusta on ja positiivista. Täytyy sanoa että maksuja maksellessa oli toinen ääni kellossa vaan hyvälle tuntui kun ei jäänyt sairastapauksessa tyhjän päälle.

        Kannattaa selvittää onko kyseessä vapaa-ajan vai pakollinen maksu.

        ONhan noita muitakin eläkelaitoksia jos ei melan palvelut ole asianomaisen milestä hyviä.
        Positiivisia kokemuksia itsellä melasta.


      • Mistä ne negatiiviset???
        ei liene kirjoitti:

        kovinkaan monella kattavaa omaa kokemusta. Ainahan eläkelaitoksia mollataan, vaan toinen ääni kellossa jos sattuukin jotain.
        Omaa kokemusta on ja positiivista. Täytyy sanoa että maksuja maksellessa oli toinen ääni kellossa vaan hyvälle tuntui kun ei jäänyt sairastapauksessa tyhjän päälle.

        Kannattaa selvittää onko kyseessä vapaa-ajan vai pakollinen maksu.

        ONhan noita muitakin eläkelaitoksia jos ei melan palvelut ole asianomaisen milestä hyviä.
        Positiivisia kokemuksia itsellä melasta.

        Niin mistä ne negatiiviset kokemukset tulee näitä eläkepuulaakeja kohtaan? Kun katseli Hans Karpovin ohjelmia ja kuuntelee lajitoverien kertomuksia kokemuksista, niin ei voi kuin ihmetellä.
        Oma äitini ei päässyt koskaan Melan sairaseläkkeelle, vaikka häntä hoitaneiden lääkäreiden mielestä oli suoranainen ihme, että hän yleensä pystyi kävelemään, selkä oli siinä kunnossa. Lääkärit, jotka eivät häntä nähneet, eivätkä tutkineet olivat toista mieltä, täysin työkuntoinen.
        Vanhempani maksoivat ihan kunnolla maksuja Melalle, raha kyllä kelpasi.


      • että melan
        ei liene kirjoitti:

        kovinkaan monella kattavaa omaa kokemusta. Ainahan eläkelaitoksia mollataan, vaan toinen ääni kellossa jos sattuukin jotain.
        Omaa kokemusta on ja positiivista. Täytyy sanoa että maksuja maksellessa oli toinen ääni kellossa vaan hyvälle tuntui kun ei jäänyt sairastapauksessa tyhjän päälle.

        Kannattaa selvittää onko kyseessä vapaa-ajan vai pakollinen maksu.

        ONhan noita muitakin eläkelaitoksia jos ei melan palvelut ole asianomaisen milestä hyviä.
        Positiivisia kokemuksia itsellä melasta.

        maksut on lakisääteisiä eläkemaksuja!!!


      • maatilayrittäjä
        että melan kirjoitti:

        maksut on lakisääteisiä eläkemaksuja!!!

        vaihtaa vakuutuksensa johonkin yrittäjävakuutukseen,tuli vaan mieleen kun on niin paljon negatiivistä palautetta melasta.


      • Melan vakuutuksessa
        maatilayrittäjä kirjoitti:

        vaihtaa vakuutuksensa johonkin yrittäjävakuutukseen,tuli vaan mieleen kun on niin paljon negatiivistä palautetta melasta.

        on pakollinen osa ja lisänä vapaaehtoinen.


      • yritystoimintaa,
        maatilayrittäjä kirjoitti:

        vaihtaa vakuutuksensa johonkin yrittäjävakuutukseen,tuli vaan mieleen kun on niin paljon negatiivistä palautetta melasta.

        niin sillä oli yrittäjäeläkemaksut, kun maatila oli enempi harrastus. Mela tuli kuvaan, kun kaveri lopettin ne yrittäjän hommat.

        Itsellä kokemusta molemmista, samoja paskoja kumpikin, yrittäjä eläkkeen voit ottaa vaan useammasta puljusta, jos pääset ottaa.

        Jos tilalla ei ole muuta, kun sitä maatilan pyörittämistä taikka valtaosa, melan kanssa painit.


      • kastiin
        yritystoimintaa, kirjoitti:

        niin sillä oli yrittäjäeläkemaksut, kun maatila oli enempi harrastus. Mela tuli kuvaan, kun kaveri lopettin ne yrittäjän hommat.

        Itsellä kokemusta molemmista, samoja paskoja kumpikin, yrittäjä eläkkeen voit ottaa vaan useammasta puljusta, jos pääset ottaa.

        Jos tilalla ei ole muuta, kun sitä maatilan pyörittämistä taikka valtaosa, melan kanssa painit.

        noi hevosyrittäjät kuuluu,kun niitäkin on niin erilaisia.


      • Anonyymi
        ei liene kirjoitti:

        kovinkaan monella kattavaa omaa kokemusta. Ainahan eläkelaitoksia mollataan, vaan toinen ääni kellossa jos sattuukin jotain.
        Omaa kokemusta on ja positiivista. Täytyy sanoa että maksuja maksellessa oli toinen ääni kellossa vaan hyvälle tuntui kun ei jäänyt sairastapauksessa tyhjän päälle.

        Kannattaa selvittää onko kyseessä vapaa-ajan vai pakollinen maksu.

        ONhan noita muitakin eläkelaitoksia jos ei melan palvelut ole asianomaisen milestä hyviä.
        Positiivisia kokemuksia itsellä melasta.

        Ookko melassa töissä tiedän henkilöllisyytesi. Kas tor verkko paljastaa.


      • Anonyymi
        maatilayrittäjä kirjoitti:

        vaihtaa vakuutuksensa johonkin yrittäjävakuutukseen,tuli vaan mieleen kun on niin paljon negatiivistä palautetta melasta.

        laki sääteinen


    • yli 50ha metsää

      niinhän se aina on että työtulon mukaan maksetaan saikkuakin.
      Sama pätee työelämässäkin,joten ei pitäisi olla uusi asia kenellekään.

      Pieni työtulo yhtä pieni saiaraspäiväraha.

      • tässä...

        onkin kysymys siitä että erikoislääkärin kirjoittamat lomat mitätöidään,ja mitä erikoisemmilla jutuilla evätään sairaspäivärahat,niin pienet kuin isotkin.


    • paskoja

      mela ja kela

      • sairas

        tuli justiinsa kelalta kehoitus mennä töihin kesken saikun,ihmettelen vaan kuinka se asia oikein on voiko sitä lain mukaan tehdä töitä sairaslomalla,mulla on sellanen käsitys että ei, voi olla että olen väärässä kun oon maalta


      • että sun
        sairas kirjoitti:

        tuli justiinsa kelalta kehoitus mennä töihin kesken saikun,ihmettelen vaan kuinka se asia oikein on voiko sitä lain mukaan tehdä töitä sairaslomalla,mulla on sellanen käsitys että ei, voi olla että olen väärässä kun oon maalta

        kannattaa mennä töihin onhan ne kelan virkailijat viisaampia kun lääkärit,kyllä ne tietää varmaan senkin koska sä kuolet.


      • kelaan ja kelaan
        sairas kirjoitti:

        tuli justiinsa kelalta kehoitus mennä töihin kesken saikun,ihmettelen vaan kuinka se asia oikein on voiko sitä lain mukaan tehdä töitä sairaslomalla,mulla on sellanen käsitys että ei, voi olla että olen väärässä kun oon maalta

        samaa juttua. Tilanne just sama. Lääkäreiltä kaksikin B-lausuntoa (toinen erikoislääkäriltä), jotka eivät Kelalle riitä "todisteeksi" työkyvyttömyydestä. Olen jo aivan hädissäni rahantulon suhteen... Olen yrittänyt etsiä myös tätä lakipuolta, eli mitä sitten, jos töissä sattuu jotain? Kuka silloin on maksaja? Minä hullu vissiin, kun olen kesken saikun puulannut töihin. Toisaalta eihän sitä ole pakko sanoa kelleen olevansa saikulla. Lääkäreillähän on vaitiolovelvollisuus. Mien lie Kelan työntekijöillä. Voi, on tämä saikkaamista!!


      • on saikkua
        kelaan ja kelaan kirjoitti:

        samaa juttua. Tilanne just sama. Lääkäreiltä kaksikin B-lausuntoa (toinen erikoislääkäriltä), jotka eivät Kelalle riitä "todisteeksi" työkyvyttömyydestä. Olen jo aivan hädissäni rahantulon suhteen... Olen yrittänyt etsiä myös tätä lakipuolta, eli mitä sitten, jos töissä sattuu jotain? Kuka silloin on maksaja? Minä hullu vissiin, kun olen kesken saikun puulannut töihin. Toisaalta eihän sitä ole pakko sanoa kelleen olevansa saikulla. Lääkäreillähän on vaitiolovelvollisuus. Mien lie Kelan työntekijöillä. Voi, on tämä saikkaamista!!

        niin kyllähän ne koittaa kaikkensa ett sä menisit töihin,siis jos sä teet omaa työtäs,mutta jos sä olet toisen palveluksessa niin ei kukaan työnantaja ota sitä riskiä että tieten tahtoen ottais sut töihin saikulla.mun tutulla oli sellanen tilanne ett oli hylätty eläke,hänellä oli sairaslomaa jäljellä ja sairaslomatodistus oli kelassa,jos hän olisi mennyt kesken loman töihin(yritt.)niin vastuu olisi ollut hänen ja kela olisi pessyt kätensä koko jutusta.Älä ihmeessä mene töihin mene vaikka sossuun tai kyllähän tämä tilanne jo aiheuttaa masennusta niin psykiatri olisi toinen vaihtoehto .ÄLÄ ANNA PERIKSI.


    • särki

      7 vuotta vanhat silmäläsini jotka oli aivan hyvässä kunnossa ja joilla näin(en ole katsonut tarpeelliseksi vaihtaa kunnossa olevia 700€ laseja jokatoinen vuosi). uudet lasit maksoi 850€(hajataitto ja 2teho)tapiolalla oli 200€ omavastuu ja loput ois pitänä maksaa itse, koska ei korvata 6v vanhempia laseja, sangoissa 6v ja lasi-osa 3v. eläinten kanssa sattuneessa tapaturmassa MELA korvasi koko silmälasit, toimitin kylläkin lääkärinlausunnon koska eläimet polki minut lattiaan(oma vika kun menin kiimassa olevien hiehojen sekaan)ja tuli naamaan ja takamukseen ruhjeita.

      • kun et loukkaantunut

        niin ei tarvi tapella vakuutusrahoista,kyllä sieltä nipin napin lasit saa kun oli vielä työtapaturma.


    • koskaan

      edes odottaa mitään kummempia korvauksia kun en oo sinne tähän päivään mennessä mitään kummallista maksanutkaan.Olen vakuuttanut itseni muulla tavalla.

    • melasta postia

      ne oli saanu siihen jonkun vähä kehumaan sitä putiikkia,kyllähän se niin kauan menee kun ei mitään satu,mutta entäs kun pitäis saada jotain katetta maksuille, ei toivookaan.

    • Anonyymi

      Mela on paska firma. Melan ainoa tarkoitus on kerätä maanviljelijän rahat. Sitten kun sattuu tapaturma, se johtuukin iästä ja rappeumasta eli mitään ei korvata. Raskas ja kuluttava maa- ja metsätyö ei ole Melan mukaan syy siihen, että paikat hajoaa ja kuluu. Tuskin mikään rikki menisikään, jos istuis siellä Malan konttorissa kynää pyörittämässä perseellään. Työtulokin lasketaan X Y koordinaateista pelto ja metsäpinta-alan mukaan, ikinä ei ole tullu moisia rahoja nähtyä.

      • Anonyymi

        minun oli sanottu että hautajaus apua ei tulee ... kun kysyin mistä rahasta maksaa arku , sanoivat että on kappusta musta säkki ja sikalan omistajalle se on sopiva ... aina nauroivat ..en sai mitää kin ...


    • Anonyymi

      petos!
      hei .Pentti oli maksanut Melaan eläkemaksuja 18-76 v ja kuoli sikalassa.Penttilla oli astma.Penttilla oli Melan eläke 2944 euro siin ei minimiraja.Asumme 16 v yhdessä naimisissa ja aina Mela kertonut Penttille että leksi ei jä ilman rahaa ja perheeläkestä ja leskieläkesta. Noo niin . Mitä minä sain??ihan 0! pyydän perheeläke ja vastaus - hylätty! ei yhta euro! kuolema avustus joku mainostuvat sivulla ja joku "tulee auttomatisesti" 5000 euro Mela ei maksanut kin! Siis kaikki Pentin rahaa Mela jää itselle ...

    • Anonyymi

      Hyvä että Mela pitää tarkkaa huolta rehellisten veronmaksajien rahoista, joiden varassa sekin laitos pyörii.

      • Kuoleman jälkeen, kun en sai mitää ( kertomukseni on ylhällä) Mela soiti, ja sanoi että minun pakko ostaa vakuutuksia. Koska Pena jäi minun metsä .. hyvää että meillä Kärsämäjella on tilitoimisto ja omistaja sanoi miten minun pitää vastaa... tuli että 0 ... mutta ennen sen sanoja, Melan työntekija nain painaa .. että pakko ja jne . varastelivat eläke, varastelivat hautajasapua, ja vielä haluavat että olen heidän syöttäjä kuoleman asti! paratisi elämä meidän rahalla..


    • Anonyymi

      Mela kommentit Nivalasta ovat puhe mulkuttajia.

    • Anonyymi

      Maksoin 10 vuotta ja saan 4 euroa eläkettä.

    • Anonyymi

      Kommentoin tuossa pikkuisen aiemmin ketjussa jossa käytiin läpi sairaseläkkeelle pääsyä.
      Kaikki, siis ihan kaikki eläkeyhtiöt katsovat asiaa siltä kantilta että kykeneekö johonkin työhön.
      Siis ei omaan vaan johonkin työhön ja tekevät päätökset sen perusteella.
      Ei mela katso kykeneeko maataloustöihin vaan kykeneekö johonkin työhön.

      Moni sairastunut/loukkantunut ei näe kuin oman ammattinsa ja ihmettelee kun eläkepapereita ei tipu.

    • Anonyymi

      Mela keksii,tehdä pakko tietäjää, sairaanhoitaja kysy.
      Mela tekee esittely video,tulostus,päätöksiä,olet täysin terve. Tai murtumasi on täysin parantunut,uhkaa voi ne korvauksen poiskin ottaa työterveyshuollon kanssa.

    • Anonyymi

      Hei
      Joko se Mela on Lakimies siirtyy muuhun työpaikkaan,selvinnyt esittely videot olet täysin terve vaiheesta
      Faren verkko aika.

    • Anonyymi

      Pakkokirjoitus Pois ihmisten paperit, ei liene syytely enää muotia.

    • Anonyymi

      Osuuskauppaväen vipuvarsi traktorissa.

    • Anonyymi

      he eivät maksaneet rahoja ja sanoivat, että maanviljelijä ilman arkkua voi hyvin, mustassa pussissa 2 €.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe