Moi!
On varmaan aika tyhmä kysymys, mutta miten usein päivässä/vuorokaudessa liivinsuojia pitää vaihtaa? Ymmärrän, että varmasti riippuu mm. siitä, miten tehokkaasti maitoa tulee. Kyselen tätä lähinnä siksi, että synnytys on vasta edessä, mutta monessa paikassa kehotettu pakkaamaan sairaalaan mukaan liivinsuojia. Että miten paljon niitä pitäisi ottaa mukaan, jos luulee olevansa siellä esim. 3-4 päivää? Toki ymmärään myös sen, että maitoa ei ekoina päivinä välttämättä tule ollenkaan ja voihan mieskin niitä toki tuoda lisää, jos ei piisaa, mut kannattaako pakata mukaan esim. 3/pvä vai 10/pvä? Osaako kukaan antaa minkäänsuuntaista vastausta? Kiitos jo etukäteen, jos osaa!
Liivinsuojien vaihtoväli?
7
5647
Vastaukset
- aika paljon
Ainakin pari päivää menee siihen että maito nousee, sitä ennen suojia ei juuri kulu. Niitä voi olla silti mukava käyttää ihan jo suojaamaan liivejä rasvalta jos nännejä joutuu rasvaamaan. Itsellä ei tainnut sairaalassaoloaikana kulua kuin yhteensä muutama pari suojia, maitotulva alkoi vasta kotiuduttua. Luulisin siis että 10 paria koko ajaksi riittää joka tapauksessa.
Suosittelen muuten hankkimaan myös kankaisia kestoliivinsuojia! Kertakäyttöiset ovat kamalia jos nännit ovat arat ja rikki, ne takertuvat kiinni ja rikkovat lisää :( Esim. bambu- tai puuvillapintaiset kestosuojat ovat paljon hellävaraisempia. Kosteussulullisia tarvitset jos käytät niitä kertissuojien tavoin, kosteussuluttomat käyvät villaisten rinnanlämmittimien alle (lämmittimet pitävät kosteuden) tai kevyenä suojana kun maitoa tulee enää tippoina. - vaihtelee....
Juu eli vaihtelee kyllä hyvin suuresti.. Mulla meni pari ekaa kuukautta paketti kahdessa päivässä :) eli se 50 kpl..heh, mulla tosiaan siis tuli sitä maitoa..ja en turhaa vaihdellut, aina oli litimärät kun vaihdoin, heh.. Onneksi nyt reilu 3kk menee yksi paketti jopa viikon!
En halua pelotella, ei varmaankaan kaikilla ihan näin paljoa :D Ja mulla nousi maito vasta sit ku pääsin kotiin sairaalasta, ja maitoakin rupes tulemaan vasta n. viikon päästä silleen et tarvii edes niitä liivinsuojia ja sit sitä tulikin... Mut kannattaa pakata vaikka vähän ylimääräsiäkin, ota hyvän kokonen laukku mukaan vaan! Tsemppiä synnytykseen! - 4:n äiti
Jos sitä maitoa alkaa jo sairaalassa tulemaan ihan tulvimalla, kannattaa pyytää hoitajilta jotain harsoa tai muuta liinaa "liivinsuojiksi". Minä käytin kotonakin aluksi yöllä pientä pyyheliinaa tms. liiveissä, koska liivinsuojat eivät pysyneet nukkuessa kunnolla paikoillaan. Juu, on niitä sellaisia, jotka laitetaan tarralla liveihin kiinni, mutta kun ne kertakäyttöiset hiostavat niin etten voi niiden kanssa nukkua.
- joten tämä kysymys
on todella turha. Eli kun se on liian märkä pidettäväksi, tai kovettunut maidosta. Itse asiassa sitä tulee käytännössä vaihdettua välillä joka imetyksen välillä, välillä taas harvemmin. Kannattaa pakata mielummin 10/päivä, koska sitä maitoa voi valua ihan miten sattuu...
Muuten, joistain kaupoista saa ostaa kestosuojia joita voi pestä. Itse harmittelin ettei tullu hankittua, koska ne tulee pidemmän päälle halvemmiksi kun koko ajan ostaa jos imettää kauan.- tuliko hyvä mieli?
sitähän kysyjä juuri kysyi, että mitenkähän usein tuota tapahtuu. kyllä hän tietää että vaihdetaan kun on märät, mutta kyseli että miten pian kastuvat!
minä käytin sairaalassa niitä verkkoliivejä harsoa. kotona aloin käyttää liivinsuojia. ja aluksi niitä sai kyllä vaihtaa joka imetyskerta.
- edes tarvitse
Äitiyspakkauksessa muistaakseni tulee yksi paketti. Sillä pärjää ensin.
Niitä ei välttämättä edes tarvitse.
Minä olen imettänyt kolmatta lastani nyt puoli vuotta, enkä ole tarvinnut yhtään ainoaa liivinsuojaa, vaikka maitoa on tullut ihan riittävästi. - niin varmasti riittää
Mikset ottaisi koko pakettia mukaan sairaalaan? Kyllä se mahtuu pöytälaatikkoon, eikä tarvi miettiä riittääkö. Minulla pestävät suojat päästivät maidon läpi ja aina rintsikat märkänä, kaytän siis kertakäyttöisiä. Merkeillä on eroa, Ainut eivät tartu kiinni, vaikka rasvailee Lansinohilla tai Bepanthenilla. Sen sijaan Pirkat ja jotkut muutkin tarttuivat kipeästi kiinni. Olivat kylläkin halvempia, mutta laadusta en tingi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275