Ongelmahan on siinä ettei opiskelijan rahat riitä Zuikon/Sigman laajakulmaobjektiiveihin niin niin...
Onko se pakko tyytyä adapteriratkaisuun ja ostaa joku vanha laajakulma (OM) tai jonkun muun merkin vai onko näitä vanhoja laajakulmaputkia olemassakaan? Ennen kai sitä kutsuttiin panoraamakuvaksi, vai onko se oikeasti sama asia..?
mikä olisi halpa laajakulmazoomi
1
616
Vastaukset
- konkelokoipi
Itse olen tähän asti pärjännyt 14 millillä. Mutta toisaalta 11-22mm himottaisi. Se on nimittäin laajakulmazoomi, jonka laatu on kiinteän tasolla! Piirtääkin parhaiten täydellä aukolla. Laadusta joutuu siis maksamaan. Ebay.comista voisit löytää käytetyn halvalla($500).
Adapteriratkaisuun ei kannata ryhtyä, koska tarpeeksi vähämillistä filmikakkulaa ei edes löydy. 14mm vastaisi Olympuksessa vain 28mm jne. Sitä paitsi vanhoista laseista vain 50mm ylöspäin ovat käyttökelpoisia digi-Olympuksessa.
Ensi vuoden puolella ilmestyy kuitenkin budjettilaajakulmazoomi Olympukselta. Se on joko 8-16mm tai 10-20mm, vielä ei tiedetä tarkemmin. Joka tapauksessa se tuskin tulee maksamaan yli 500e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1996974- 1592056
- 1131698
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551258Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501128Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71016Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41949