Ongelmahan on siinä ettei opiskelijan rahat riitä Zuikon/Sigman laajakulmaobjektiiveihin niin niin...
Onko se pakko tyytyä adapteriratkaisuun ja ostaa joku vanha laajakulma (OM) tai jonkun muun merkin vai onko näitä vanhoja laajakulmaputkia olemassakaan? Ennen kai sitä kutsuttiin panoraamakuvaksi, vai onko se oikeasti sama asia..?
mikä olisi halpa laajakulmazoomi
1
614
Vastaukset
- konkelokoipi
Itse olen tähän asti pärjännyt 14 millillä. Mutta toisaalta 11-22mm himottaisi. Se on nimittäin laajakulmazoomi, jonka laatu on kiinteän tasolla! Piirtääkin parhaiten täydellä aukolla. Laadusta joutuu siis maksamaan. Ebay.comista voisit löytää käytetyn halvalla($500).
Adapteriratkaisuun ei kannata ryhtyä, koska tarpeeksi vähämillistä filmikakkulaa ei edes löydy. 14mm vastaisi Olympuksessa vain 28mm jne. Sitä paitsi vanhoista laseista vain 50mm ylöspäin ovat käyttökelpoisia digi-Olympuksessa.
Ensi vuoden puolella ilmestyy kuitenkin budjettilaajakulmazoomi Olympukselta. Se on joko 8-16mm tai 10-20mm, vielä ei tiedetä tarkemmin. Joka tapauksessa se tuskin tulee maksamaan yli 500e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679- 851212
- 1101113
- 66880
- 102861
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56808- 47721
- 36712
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47661- 33643