Sain hoidettavakseni kissanpennun. Kissa näyttää iloiselta ja terveeltä, syö, juo, leikkii ja nukkuu, pissaa mutta ei kakkaa. tätä on nyt jatkunut pari päivää... onko mitään mikä voisi auttaa kisua toimittamaan tarpeensa?
Kissanpennun ummetus
4
1910
Vastaukset
- Toni
En ehdi paljon kirjoittaa mutta laitan nyt ainakin linkin jossa on neuvoja!
http://koti.mbnet.fi/mesy/kissanruokinta.html
Ummetusta on siis jatkunut pari päivää? Silloin sinun pitäisi viedä kissa pikaisesti eläinlääkärille. Onko pentu madotettu? - Julia
Mun kissanpentu kyllä ulosti, mutta vain pieniä papanoita. Lisäsin sen ruokaan vähän rypsiöljyä niin se helpotti.
Mutta sinun pitää ottaa yhteys eläinlääkäriin kun pennulla on noin pitkä aika ulostamatta! Meidänkin kissan pentu käy kakalla vähintään kaksi kertaa päivässä!- Speedy
Tilapäiseen kovaan vatsaan auttaa öljyt, mutta olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa: eläinlääkäriin heti, jos et ole jo vienyt. Kun kissalla on ummetus, eikä se käy kakalla ollenkaan, uloste pakkautuu suoleen, jonka seinämien läpi alkaa tihkua myrkyllistä eritettä. Kyse on päivistä, ei viikoista. En muista kyseisen ilmiön lääketieteellistä nimeä, mutta liian pitkälle jatkuessaan se aiheuttaa koko elimistön myrkytystilan ja kuoleman. Siksi on hyvin tärkeää tarkkailla kissan hiekkalaatikolla käyntejä.
- _Lara_
Mun kissanpennulla oli ummetusta, soitin eläinlääkärille ja se neuvoi hakemaan apteekista parafiiniöljyä. Se on parempee kuin rypsiöljy tms. koska se ei imeydy kissan elimistöön. Pennulle riittää n.5 ml. Kestää vaikuttaa ainakin 4 tuntia.. (ainakin meillä kesti..)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752