Insinööreillä leikkaa

En ymmärrä

Onko se jotain insinöörilogiikkaa ettei monissa uusimmissa emolevyissä ole kuin 1 IDE-kanava mutta kuinkin löytyy FLOPPY-liitäntä??

4

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu..

      tuo ideväylistä luopumine, miäkin jotuin myymään vanhan kova-levyn pois kun emolla ei ollut kuin yksi ide-paikka ja se menee romppu-asemille.
      Eiköhän tuo floppy-asema pikkuhiljaa häviä, viimeistään siinä vaiheessa kun Win-Xp alkaa olla historiaa.

    • teollisuudessa

      floppya käytetään vielä hyvin paljon teollisuuden tietokonekannoissa

    • Nuo muinais jäänteet karsitaan pikku hiljaa pois.
      Mulla ei ole ollu 5v yhtään ide kovoa enää.

    • Korppa85

      Yhteen Ide-väytlään voi asentaa 2 kappaletta Ide-asemia.

      Ide-väyläiset kovalevyt ovat jo historiaa ja muutenkin uuteen koneeseen on aika kornia asentaa ide-väyläistä kovalevyä, niiden hitauden vuoksi.

      Myös dvd-asemissa kehitys alkaa siirtymään sata-väyläisiin.

      Siksi uusissa emolevyissä vielä käytetään yhtä Ide-liitintä, koska Ide väyläiset dvd-asemia on vielä enemmistö. Näitä luulisi tuon 2kpl piisaavan normaali käyttäjälle.

      Ja kuten mainittu, ide-väyläisen kovalevyn asentaminen nykypäivän koneeseen on lähennä naurettavaa, muuta kuin tilapäis käyttöön (Esim. kovalevyllä olevien tietojen pelastaminen). Ja siksi aikaa voi dvd-asemasta luopua.

      Floppy liitin on myös siitä syystä, että uusissakin koneissa saattaa joutua vielä sellaista käyttämään. Minä itse jouduin käyttämään levykettä viimeksi kesällä, kun kovalevyni valmistaja jostain syystä levittää kovalevyn tarkistus softaa vain floppy imagena.

      siis suomeksi sinulle:

      Floppy = vielä satunnaista tarvetta, etenkin teollisuudessa.

      Ide = käytöstä poistuvaa teknologiaa.

      Yhtä hyvin voisin vaatia että miksei minun koneessani ole ISA-Väylää, kun minulla kerta olisi siihen sopiva verkkokortti.

      Jos näiden väylien puuttuminen oikeasti sinua harmittaa, niin hei! Mikä estää sinua hankkimasta erillistä ohjainkorttia tai sovitinta?

      Alle 20€ saat sovittimen millä muutat ide-väyläiset asemat sopimaan sata väylään.
      Tässä myös syy miksi valmistajat eivät enään uhraa rahaa suunnitella ja toteuttaa uusiin tuotteisiinsa kivikauden teknologiaa, kun vahnat laitteet saa toimimaan uusissa emoissa "pikkurahalla"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe