Insinööreillä leikkaa

En ymmärrä

Onko se jotain insinöörilogiikkaa ettei monissa uusimmissa emolevyissä ole kuin 1 IDE-kanava mutta kuinkin löytyy FLOPPY-liitäntä??

4

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu..

tuo ideväylistä luopumine, miäkin jotuin myymään vanhan kova-levyn pois kun emolla ei ollut kuin yksi ide-paikka ja se menee romppu-asemille.
      Eiköhän tuo floppy-asema pikkuhiljaa häviä, viimeistään siinä vaiheessa kun Win-Xp alkaa olla historiaa.

• teollisuudessa

floppya käytetään vielä hyvin paljon teollisuuden tietokonekannoissa

• Nuo muinais jäänteet karsitaan pikku hiljaa pois.
      Mulla ei ole ollu 5v yhtään ide kovoa enää.

• Korppa85

Yhteen Ide-väytlään voi asentaa 2 kappaletta Ide-asemia.

Ide-väyläiset kovalevyt ovat jo historiaa ja muutenkin uuteen koneeseen on aika kornia asentaa ide-väyläistä kovalevyä, niiden hitauden vuoksi.

Myös dvd-asemissa kehitys alkaa siirtymään sata-väyläisiin.

Siksi uusissa emolevyissä vielä käytetään yhtä Ide-liitintä, koska Ide väyläiset dvd-asemia on vielä enemmistö. Näitä luulisi tuon 2kpl piisaavan normaali käyttäjälle.

Ja kuten mainittu, ide-väyläisen kovalevyn asentaminen nykypäivän koneeseen on lähennä naurettavaa, muuta kuin tilapäis käyttöön (Esim. kovalevyllä olevien tietojen pelastaminen). Ja siksi aikaa voi dvd-asemasta luopua.

Floppy liitin on myös siitä syystä, että uusissakin koneissa saattaa joutua vielä sellaista käyttämään. Minä itse jouduin käyttämään levykettä viimeksi kesällä, kun kovalevyni valmistaja jostain syystä levittää kovalevyn tarkistus softaa vain floppy imagena.

siis suomeksi sinulle:

Floppy = vielä satunnaista tarvetta, etenkin teollisuudessa.

Ide = käytöstä poistuvaa teknologiaa.

Yhtä hyvin voisin vaatia että miksei minun koneessani ole ISA-Väylää, kun minulla kerta olisi siihen sopiva verkkokortti.

Jos näiden väylien puuttuminen oikeasti sinua harmittaa, niin hei! Mikä estää sinua hankkimasta erillistä ohjainkorttia tai sovitinta?

Alle 20€ saat sovittimen millä muutat ide-väyläiset asemat sopimaan sata väylään.
      Tässä myös syy miksi valmistajat eivät enään uhraa rahaa suunnitella ja toteuttaa uusiin tuotteisiinsa kivikauden teknologiaa, kun vahnat laitteet saa toimimaan uusissa emoissa "pikkurahalla"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe