Palveleva puhelin yksinäisille?

onkohansellaista

Tiedättekö, onko olemassa palvelevaa (halpaa tai maksutonta) puhelinta, johon yksinäiseksi itsensä tunteva voisi soitella ajankulukseen?

Minulla on yksi tuttu, joka soittelee päivittäin ja jättää valittelevia soittopyyntöjä vastaajaan, kun en ole paikalla enkä aina ehdi soitella hänelle takaisin. Olisi kiva, jos jostain löytyisi yksinäiselle lähes ystävättömälle juttelukavereita. Kun television katseleminen, lukeminen tai käsityöt eivät onnistu, niin ymmärrän, että hän kaipaisi seuraa silloin kun on yksin kotonaan. Vapaa ehtoista ystäväpalvelua ei kuulemma ole saatavissa, kun ketään ei asu lähimaillakaan.

Mistä voisimme löytää ko. henkilölle viihdyketta?

6

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

      Kyllä niitä löytyy, paljonkin.
      Ihan laillisia ja sitten niitä toisenlaisia.
      Minäkin voisin jutella, mutta en ihan tällaisen palstan kautta.
      Ja siksi toiseksi, minkäs ikäinen hän on?

      • löytyisiköhän

        hän joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin kotonaan, vaikka kotipalvelu käy siellä ja miehensäkin hoitaa häntä, mutta mies joutuu olemaan joskus pitkäänkin töissä. Heidän asuntoalueellaan ei kuulemma ole vapaaehtoisia ystäväpalvelu-ihmisiä.
        Itse en tiedä sellaista normaalien ihmisten normaalilla puhelumaksulla toimivia puhelimia, joihin yksinäiset voisivat soitella, ellei ole jotain suurta katrastrofia tai akuuttia hatää tiedossa. Minusta sellainen keskustelupuhelimella voisi olla enemmänkin kysyntää. Ko. henkilö ei esim. pysty käyttämään nettiä ja tuskin hän ainoa sellainen tapaus on.


      • HTZA
        löytyisiköhän kirjoitti:

        hän joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin kotonaan, vaikka kotipalvelu käy siellä ja miehensäkin hoitaa häntä, mutta mies joutuu olemaan joskus pitkäänkin töissä. Heidän asuntoalueellaan ei kuulemma ole vapaaehtoisia ystäväpalvelu-ihmisiä.
        Itse en tiedä sellaista normaalien ihmisten normaalilla puhelumaksulla toimivia puhelimia, joihin yksinäiset voisivat soitella, ellei ole jotain suurta katrastrofia tai akuuttia hatää tiedossa. Minusta sellainen keskustelupuhelimella voisi olla enemmänkin kysyntää. Ko. henkilö ei esim. pysty käyttämään nettiä ja tuskin hän ainoa sellainen tapaus on.

        Tiedän kyllä, minulla on yksi tuon tyyppinen, hauska, yhteys ihmiseen.
        Voisin kyllä ajatella toistakin, mutta minä kun olen enemmän netti-ihminen.
        Mutta miten vain, ei tämän palstan kautta, tällaiset palstat ovat vähän vaarallisia.
        Paikallinen sosiaalihuolto omaa tietoa ja yhteyksiä. Se on turvallinen.
        Ei pidä käsittää väärin, sosiaalihuolto auttaa kaikenlaisiin asioihin.


      • siinä käy,
        HTZA kirjoitti:

        Tiedän kyllä, minulla on yksi tuon tyyppinen, hauska, yhteys ihmiseen.
        Voisin kyllä ajatella toistakin, mutta minä kun olen enemmän netti-ihminen.
        Mutta miten vain, ei tämän palstan kautta, tällaiset palstat ovat vähän vaarallisia.
        Paikallinen sosiaalihuolto omaa tietoa ja yhteyksiä. Se on turvallinen.
        Ei pidä käsittää väärin, sosiaalihuolto auttaa kaikenlaisiin asioihin.

        kun pitäisi itse jotain tehdä.


    • skype hänen tietokoneelleen ja itsellesi myös. Webbikameran hommattuanne voit puuhata myös jotain samalla kun keskustelette. Skypen kautta puhelut ovat ilmaisia tietokoneiden välityksellä. Ohjelma on helppo asentaa.

      • löytyykönumeroita

        Ja miten kummassa minä sitten keskustelen skypessä, ellen ole kotona vastaamassa puhelimeenkaan?

        Pyysin yhteystietoja ja neuvoja, mistä hän löytäisi muuta normaalien ihmisten keskusteluseuraa PUHELIMELLA! Ellei kykene katselemaan kunnolla televisiota 100" näytöstä eikä käyttämään tietokonetta, mitä skype ihmiselle silloin tarjoisi? Sivumennen sanoen perheen tietokoneissa on skype.

        (Minulla on handsfree puhelimessa ja voin jo nyt tehdä muuta keskustellessani. Skypeä käyttäessäni istun pc:n ääressä ja kiroilen mielessäni, miksi ostin sisäänrakennetulla kuvayhteydellä varustetun läppärin - hieman ylempänä kuvakulma olisi parempi.)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe