Scania 93

Reiskat

Misäpäin mahtta sijaita scania 93:ssa öljylinko kun tarvisi putsata varmaan se.Minkä näköinen se on??Kiitos.

18

5622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moottorin kyljessä.

      Sellainen metallipurkki.

      • avata

        Vaikuttaa sellaiselta keissiltä, että anna jonkun tietäväisen avata ja putsata. Siellä on sentään kevytvalutavaraa, tiivisteitä ja herkästi pyörivä separaattori.


      • öljylinko

        Just.Kummallahan puolella moottoria se mahtaa olla.siis suodattimen näköinen vai?


      • Lady-Rahtari

        Meikäläisen 143:ssa oli kyllä ihan toissella puolella moottoria eikä ollut mitään suodatinta vieressä. Ainoa muu suodatin oli turbon suodatin polttoainesuodattimien vieressä...


      • Lady-Rahtari kirjoitti:

        Meikäläisen 143:ssa oli kyllä ihan toissella puolella moottoria eikä ollut mitään suodatinta vieressä. Ainoa muu suodatin oli turbon suodatin polttoainesuodattimien vieressä...

        Näinhän se on.
        Mutta ensimmäinen kysymyshän oli, että minkä näköinen se on? :-)


      • Lady-Rahtari
        RK-asentaja kirjoitti:

        Näinhän se on.
        Mutta ensimmäinen kysymyshän oli, että minkä näköinen se on? :-)

        Kysyihän se toki sitäkin mutta jos IHAN tarkkoja ollaan niin ekaksi se kysyi missä mahtaa sijaita linko. Tuntuu kyllä siltä että jos sitä täytyy kysyä niin parempi jättää moinen kapistus ihan rauhaan. Ja kun se yleensä on kerrottu vielä tuonikäisen auton ohjekirjassa. Uudemmissa neuvotaan kääntymään valtuutetun merkkihuollon puoleen. Ja niin ne pojat tekeekin, meille tuli joskus muinoin R-Scania ja ihan uteliaisuuttani kysyin kuskilta vieläkö uudesta löytyy linko? Eihän nämä tienneet kun se käytettiin aina Scan-Autolla... Auto oli silloin ollut jo vuoden...


      • Lady-Rahtari kirjoitti:

        Kysyihän se toki sitäkin mutta jos IHAN tarkkoja ollaan niin ekaksi se kysyi missä mahtaa sijaita linko. Tuntuu kyllä siltä että jos sitä täytyy kysyä niin parempi jättää moinen kapistus ihan rauhaan. Ja kun se yleensä on kerrottu vielä tuonikäisen auton ohjekirjassa. Uudemmissa neuvotaan kääntymään valtuutetun merkkihuollon puoleen. Ja niin ne pojat tekeekin, meille tuli joskus muinoin R-Scania ja ihan uteliaisuuttani kysyin kuskilta vieläkö uudesta löytyy linko? Eihän nämä tienneet kun se käytettiin aina Scan-Autolla... Auto oli silloin ollut jo vuoden...

        Me kun ei olla mikään merkkifirma niin joskus tulee eteen autoja joista joutuu oikein etsiin missä mikin suodatin on, nykyään kun on yleistynyt suodatinmalli jossa vaihdetaan pelkkä paperipatruuna joka sitten sijaitsee jonkun muovisen korkin alla ja kaikki korkit on sitten vielä saman näköisiä päältäpäin.


      • V8
        Lady-Rahtari kirjoitti:

        Meikäläisen 143:ssa oli kyllä ihan toissella puolella moottoria eikä ollut mitään suodatinta vieressä. Ainoa muu suodatin oli turbon suodatin polttoainesuodattimien vieressä...

        on siinä sinun autossa eikä suora kutonen eli slant six. Voipi olla muutama muukin komponentti eri paikoissa. Turbokin nostettu melkein hytin lattiaan kiinni.


    • Paljon öljylingon paikkaa

      Selventävistä kuvista.

      • Kun duunaat!

        Hanki uudet o-renkaat lingon kanteen ja sen alla olevaan roottoriin,eli siihen "mötikkään"mikä pyörii öljynpaineen vaikutuksesta.Kun avaat roottorissa olevan hammastetun mutterin.Älä laita linkoa ruustukkiin vaan varovasti "mutteri" siihen ja käsillä aukaiset roottorin.Sitten liotat töhnän pois lingosta vaikka naftalla ja puhallat roottorin alaosassa olevat suutinreiät puhtaaksi,niitä ei sais sorkkia rasseilla.Kun kasaat rottorin niin mutteri kierretään käsin kiinni ja samoin lingon kansi ettei akseli johon linko on laakeroitu korkkaisi!


    • Utelias 2011

      Mitenkäs kävi? Onko se linko jo putsattu?

    • 1357924680

      Tuskin vielä edes löytänyt kun neuvonantajillakin menee kasit ja kutoset sekoisin.

    • SalaattilLinko

      Ei V...ttu voi olla ! Paree ehkä olla koskematta jo ei edes kyseistä laitetta löydä. Se ei oo siis mikään rautakanki joka kestää hiukka kovempaakin käsittelyä

    • asdfasddgf

      huhhuh mitä pätemistä. Jokainen kuski ei vittu ole ammatiltaan mikään kuorma-auto korjaaja niinkun täälä osa tuntuu luulevan prkl. Olen kattoremontti alan yrittäjä ja olen omistanut scanian nyt pari kuukautta. Ja kyllä, jouduin hieman googletella että edes löysin koko öljylingon.

      • V8.

        Juu minulla ei ole tarkoitus päteä, mutta olisiko parempi jättää hommat mistä ei yhtään mitään tiedä, sellaisille jotka ne osaavat ja vaikka työkseen tekevät? Tämä pätee muuhunkin kuin auton remonttiin ja huoltoon. Minulle kävi ihan ammattilaiset tuon peltikaton laittamassa toissa kesänä ja varmasti tuli parempi kuin jos olisin itse laittanut. Minä olen raskaan kaluston korjaamolla töissä ja tiedän monta tapausta kun kohtuu yksinkertaiset hommat menee pieleen kun ei tiedetä mitä tehdään. Sinä sentään tunnustat, ettet kaikkea tiedä ja haet sitä tietoa. Pisteet siitä sinulle.


      • Tarvitaan
        V8. kirjoitti:

        Juu minulla ei ole tarkoitus päteä, mutta olisiko parempi jättää hommat mistä ei yhtään mitään tiedä, sellaisille jotka ne osaavat ja vaikka työkseen tekevät? Tämä pätee muuhunkin kuin auton remonttiin ja huoltoon. Minulle kävi ihan ammattilaiset tuon peltikaton laittamassa toissa kesänä ja varmasti tuli parempi kuin jos olisin itse laittanut. Minä olen raskaan kaluston korjaamolla töissä ja tiedän monta tapausta kun kohtuu yksinkertaiset hommat menee pieleen kun ei tiedetä mitä tehdään. Sinä sentään tunnustat, ettet kaikkea tiedä ja haet sitä tietoa. Pisteet siitä sinulle.

        kertokaa mistä löytyis hydraulipumppu edullisesti, 93 kania nosturilla ja vaihtolavalaitteilla.


      • Tarvitaan
        Tarvitaan kirjoitti:

        kertokaa mistä löytyis hydraulipumppu edullisesti, 93 kania nosturilla ja vaihtolavalaitteilla.

        löytyi pumppu Parker 100l/min, sopivan hintainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe