Phuketin sää

Huolestunut!

Olemme lähdössä miehen kanssa joulukuun alussa Phukettiin 2 viikoksi. Matkaa on nyt mietitty ja odotettu melkein pari vuotta, ja se on vieläpä ensimmäinen matkani ulkomaille! Nyt kuitenkin mieltä hiukan synkistää se, että siellä näyttää edelleen sadekausi jatkuvan.... World Weatherin sivuilta oon asiaa nyt seurannu viime päivät. Eipä osattu matkaa varatessa ajatella, että ei se aurinko siellä aina paista! Oiskohan sittenki tarvinnu lähteä vasta tammikuussa.... Onko muilla kokemuksia Phuketin säästä ja vieläköhän se sää ehtii siitä muuttua kuivan kauden puolelle? Vaikeahan sitä on kenenkään ennustaa, mutta matkafiilikset on nyt hiukan allapäin, kun huolettaa tuo tilanne. Haluaisi tietenkin matkan olevan täydellinen...!

14

14669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkaajatar

hei

olimme pari vuotta sitten siellä, sää oli siinä 35 asteen tienoilla koko ajan, aurinko paistoi - pari pientä sadekuuroa (max 10 min) oli silloin.
      Illallakin tarkeni ihan t-paidassa ilman takkia.
      Illalla myös shortseissa tarkeni. Ei tarvinnut laittaa pitkiä housuja :) Mukavaa matkaaa !! Phuket on erinomainen valinta!!! - Menen sinne vielä.
      Rannat paremmat kuin esim Hua Hinissa.

• ..kysymys;-)

Itse olin kk sitten 3 vk patongilla. Melkein joka pv satoi jonkin aikaa. Ei siel kuitenkaa koko aikaa satanut. Jos siel ois koko ajan paistanut aurinko, niin paikkaa ois voinut pitää helvetin esikartanona kuumuuden takia.

Vaikka sataiskin niin ei siel ainakaan kylmä tule. Voi siel ostaa sateenvarjonkin. Tuskin siel enään kauan sadekausi jatkuu??!!

Ystävällisin terveisin

Kusti

• viime vuosi

Moikka.
      viime jouluna olimme siellä kaksi viikkoa ja yhtenä päivänä satoi hetken. sade kesti vajaa 20 min eikä siitä todellakaan ole haittaa.päinvastoin. lämmintä riittää.positiivisellä mielellä matkaan vaan. mekinlähdemme sinne 2.12 jumbolla joka lähtee 03.25

• mikran69

• perhe matkalla-----

Ole huoleti kyllä siellä aurinkoa saa....olemme käyneet muutamana vuonna peräkkäin samoihin aikoihin marra-joulukuussa ja aina on sää tiedotukset näyttäny sadetta,myrskyä ym...... vaan sateet yleesä tulee ja menee..ja aurinko paistaa taas!!!! kaks viikkoa vielä ja taas mennään phukettiin!!!hyvää matkaa!!!

• Pakkaa mukaan erittäin keveitä vaatteita. Esim. normaali T-paita on melko tukala. Näitä sää kuvia ei kannata ottaa vakavasti ;). Tulet huomaamaan että ne ei kerro koko totuutta. Minä itse käynyt 15 krt. 5 vuoden aikana ja en ole pettynyt kertaakaan. Hymyt naamalle ja menoks !!!

• höpö höpö

N.2 vuorokautta sitten sieltä tulleena voin todeta että tulet olemaan ihan iloinen siitä ettei koko aikaa paista.

Sitäpaitsi jos siellä aina paistaisi niin maisemat voisivat olla vähän toisennäköisiä kuin nyt.

• 3 viikkoa matkaan!

Sinä, joka olit juuri tullut Phuketista, niin millainen sää oli. Olen auringon ystävä ja kaiken muun mukavan toiminnan ohella haluan saada kunnon rusketuksen! Kai siellä kuitenkin paistoi myös aurinko välillä, että pääsi siitäkin nauttimaan? Säätiedotukset näyttää edelleen aika kehnolta....

• höpö höpö
        3 viikkoa matkaan! kirjoitti:

Sinä, joka olit juuri tullut Phuketista, niin millainen sää oli. Olen auringon ystävä ja kaiken muun mukavan toiminnan ohella haluan saada kunnon rusketuksen! Kai siellä kuitenkin paistoi myös aurinko välillä, että pääsi siitäkin nauttimaan? Säätiedotukset näyttää edelleen aika kehnolta....

Niin siis välillä sataa ja välillä paistaa. Sateellakin ja iltaisin lämpötilä huiteli siellä 30 tienoilla ja aurinkoisella säällä oli sitten todella lämmintä.

Mikä oli kaikista erikoisinta ja kertoo jotain paikallisesta uv-säteilystä oli se että iho rupesi palamaan vaikka oli täysin pilvistä ensimmäisenä päivänä! Samaten ensimmäisenä aurinkopäivänä tuli voidetta laitettua liian vähän biitsillä joten oma kroppani paloi aika tuskallisesti.
        Eli tarpeeksi voidetta ja välillä varjon alle niin eiköhän se siitä.

Kunnon rusketukseen et tarvitse kuin 2-3 päivää aurinkoa.

Ja sadekausihan siellä on lopuillaan juuri että kyllä se 3 viikossa vielä ehtii muuttua mutta kuulemma joulukuu 05 oli myös ollut poikkeuksellisen sateinen.

• herkkutati
        3 viikkoa matkaan! kirjoitti:

olin viimeksi marras-joulukuun vaihteessa ja luojan kiitos satoi välillä..kuumuus ja kosteus on VÄHÄN eri kuin es.kanarialla..rannalla voi olla pieniä hetkiä kerrallaan.ihana maa,hyvää matkaa!maaliskuussa takaisin..

• naseva tase

Takuuvarmasti paistaa niin että piisaa, aurinko
      polttaa jo puolentunnin tavallisen löhöilyn aikana.
      jos mollukkaa ottaa aamupäivällä ja iltapäivällä
      ajat voi olla pitempiä, mollukka ei polta niin
      helposti kuin keskipäivällä

• kunpa pääsis..

Älä murehdi säästä, se ei tosiaankaan siellä lämmössä haittaa jos välillä "ripsauttaa". Meille tosin kävi niin yhtenä päivänä kun päätettiin oikein löhötä rannalla, niin eiköhän sadekuuro tullut juuri siihen hetkeen, mutt mitäpä tuosta! ;) Olimme -05 joulun jälk. Phuketissa 2 vko, kolme sadekuuroa taisi olla. Nautinnollista lomaa!! =)

• neljä viikkoa

Joulun tienoilla on sää parantunut, jos ei sitten virkistävistä sadekuuroista pidä.
      Taas lähdössä jouluaattona.

Käväisin myös toukokuussa, jolloin on sadekauden alkua, eikä sadekuurot haitannut yhtään.

• japajap

Tulin eilen sieltä ja ei tartte pelätä. Joka päivä aurinko paistoi ja oon aika ruskeakin. Jos satoi, sade kesti 5-30 min. ja vaikka satoi, niin lämpötila oli yli 25C. Eli loistava loma teillä tulossa. Voi kun itsekin pääsisi takaisin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1431
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      310
      1175
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1097
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      916
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      904
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      817
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe