Sheltin pentuja!

super sheltit

Monet varmasti ihmettelevät miksi kasvattajat laittavat tänne pentuilmoituksia.
Oma syyni lienee siinä että yhden shelteistäni olen ostanut tämän kautta ihan kennelistä ja ihana koira onkin.
En halua tuomita niitä koiran ostajia jotka löytävät pentunsa täältä,he ovat yhtä lailla koiraihmisiä.

Syntyneet pennut ovat nyt 9 päiväisiä.
1 blue merle uros
1 blue merle narttu
2 trikki urosta
1 trikki narttu

Molemmat vanhemmat ovat omia kasvattejani ja heidät molemmat on siis mahdollisuus nähdä.

Isä:
Pedi 36,5cm korkea ja näyttelyissä todella hyvin menestynyt.

Emä:
Sumu 34cm korkea,tämä on Sumun toinen pentue,näyttelyissäkin käyty silloin tällöin mutta Padi on kasvattamistani koirista se näyttely hurmuri.Sumun kanssa ollaan TOKOa harjoiteltu ihan harrastus mielessä.

Otan pentuvarauksia vastaan kun pennut ovat 2 viikkoisia.

Pennuille on jo ollut vähän kysyntää,mutta kukaan kysyjistä ei ole varsinaisesti ollut ihan varma siitä että varaako tuolloin kun pennut ovat 2 viikkoa vanhoja,ja ajoitus on kuulemma vähän huono.

Jos sheltti on mielessäsi ja aika kohdallaan niin laita vaikka aluksi tänne viestiä.

Ja tosiaan noita väri ja sukupuoli toiveita saa myös laittaa alustavasti.

Olen myös sitä mieltä että tuleva omistaja saa itse valita pentunsa,että minä en ole katsomassa sitä mikä sopii parhaiten kullekkin.

Toki toivoisin että tulevilla pennuilla käytäisiin ainakin kerran näyttelyissä hakemassa arvosana,en siis mitään näyttely ehtoa halua laittaa.
Pennusta tulee se kuka tulee,en minä sitä voi päättää.

Pentuvarauksesta vielä sen verran että kun pennut ovat 2 viikkoa,otan varauksen siinä järjestyksessä kun niitä tulee,ja kuka minkäkin värin tai sukupuolen haluaa.

Mutta tosiaan täytyyhän minun vähän sitä katsoa kenelle pentuni myyn,joten olisi helpompaa jos kirjoittaisit myös perheestäsi ja nykyisestä koiratilanteestasi.

27

9561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päin

      pennut ovat? olisiko yhteystietoja ja mikä kennel on kyseessä?

      • paljonko

        Hei, paljonko pennut maksavat? Ja missä päin ne olisivat? Kun pennut luovutetaan, onko niillä jo peruskoulutusta ainakin alotettu? Ovatko pennut hyvä luonteisia?


      • Roosa
        paljonko kirjoitti:

        Hei, paljonko pennut maksavat? Ja missä päin ne olisivat? Kun pennut luovutetaan, onko niillä jo peruskoulutusta ainakin alotettu? Ovatko pennut hyvä luonteisia?

        Hei!

        Olisin kiinnostunut näistä pennuista. Olen tässä jo pidemmän aikaa etsinyt sopivaa koiraa itselleni, mutta tähän aikaan vuodesta ei pentuja ole oikein ollut. Olisinkin kysynyt missä pennut ovat? Koska olisi luovutus? Paljonko pennut maksavat? Minkälaisista vanhemmista pennut ovat lähtöisin? Olen kiitollinen vastauksesta...


    • voisin soittaa sinulle suoraan

      minun i meiliin [email protected] itselläni on selti ennestään toivon todella että lähetät puh numerosi pian irmeli

      • antaisitko sähköpostis?

        Olisin kiinnostunut, itselläni ei ole koiraa, mutta nyt olisin hankkimassa shelttiä. Asumme ns. maaseudulla.

        Antaisitko sähköpostioisoitteesi? Voisin kirjoitella...


    • super sheltit

      Olen nyt todella kiireinen ja siksi en ole käynyt täällä joka päivä,ymmärrätte varmaan että viiden shelttipennun ja muiden 7 sheltin kaitseminen on samaan aikaan hankalaa.

      Jokainen pennuista on selvinnyt tähän asti ja luulempa että enään ei ole tiedossa mitään käännekohtaa.Halusin ottaa´tuon varaamisajan 2 viikkoon sen takia että silloin voin olla varma että terve pentu ei menehdy.

      Olette kirjoitelleet kysymyksiä,vastaan nyt niihin mutta saatan unohtaa jonkun sillä kiirettä pitää.

      Saan tietää vasta noin.5 viikkoisena onko joku pennuista värivirheellinen,kun turkkia on hiukan tullut.Pentujen hinta on 900£ ja jos on värivirheellisiä niin 750£.

      Kotisivut eivät ole vielä valmiit,sillä ei ole nyt aikaa niitä tehdä.

      Kuten sanoin molemmat vanhemmat on nähtävissä,ja luonteeltaan molemmat ovat rauhallisia,ja Pedin puolelta tulee varmaan "näyttely geenejä".

      Asumme Turussa,emme keskustassa vaan täällä vähän hiljaisemmalla seudulla.

      Ihmettelin kysymystä ovatko pennut peruskoulutettuja.En tiedä yhtään kasvattajaa joka olisi kerennyt kouluttaa luovutus ikäisiä pentuja.Eli ei ole peruskoulutusta jos luovutus ikäisen haet.Toki periaate on minulla että paperin päälle opetan pennut tekemään tarpeensa.

      Ulkona käydään sitten kun ikää 5viikkoa ja korkeintaa 3 min kerrallaan,ja vien pentuja yksi kerrallaan sylissä.

      Varausesta sen verran että otan niitä jo nyt vastaan,minulla ei ole yt aikaa vastailla sähköposteihin joten vastaa yleisesti kaikille tänne. Viikon päästä tulee siskoni tänne minun kanssa hoitamaan pentuja niin sitten vastailen mielelläni:)
      Otan varaukset ylös sen mukaan kun niitä tänne ilmestyy,ja sukupuoli ja väri toiveet huomioon ottaen.

      Olisi myös todella edistävää ja mukavaa jos kirjoittaisit selvästi varauksesi ja toiveesi:)

      • Terhi

        heippa! Olisin todella kiinnostunut joko blue merle uroksesta tai nartusta, sukupuolella ei minulle ole merkitystä. Asun miesystäväni kanssa maaseudun rauhassa omakotitalossa jossa on todella iso pihapiiri. lapsia ei ole. Itselläni on aina ollut koira ( collie ) joka viime kesänä jouduttiin vanhuuden takia nukuttamaan, ja kaipaisin nyt jo kovasti koira kaveria :)

        minuun voi ottaa yhteyttä puhelinitse klo. 15 jälkeen arkisin ja viikonloppuisin klo. 8 jälkeen. Terhi Rouhiainen 0503727688
        tai sähköpostiin Riku Nyqvist [email protected]

        Onko pentujen mahd. värivirheistä tullut tietoa?
        Olisin valmis varaamaan pennun, eikä värillä tai värivirheillä oikeastaan ole merkitystä. Terveisin Terhi Rouhiainen


      • Siis täh?

        Minä olen luullut (ja tiennyt), että jo vastasyntyneestä näkee, jos jokin shelttipennuista on värivirheellinen...

        Miksi et kerro vanhempien virallisia nimiä? Hyvin vaikea ajatella itselleen perheenlisäystä, kun joutuisi ostamaan sian säkissä...


      • rakastan shelttejä

        Tiedän että tämä viesti on kirjoitettu yli vuosi sitten mutta haluisin vain tietää minkä nimisestä kennelistä on kyse? Jos joku tietää niin arvostan sitä jos vastaisitte :) Kiitti!


    • vesimies14

      Hei,
      Olisin kiinnostunut varaamaan tricolour narttupennun. Perheessämme on ollut soopeli narttu, joka lähti luotamme noin kolmisen vuotta sitten 13 vuoden iässä. Nyt olisimme valmiit ostamaan uuden sheltin kotiimme. Laitako meiliä tulemaan, sitten kun pentujen hoidolta kerkiät.

      Terveisin,
      Jaana Kaipiainen
      email:[email protected]

    • super sheltit

      Kaikki pennut ovat varattuja!
      Viimeinen pentuvaraus tuli eilen iltasella puhelimitse.
      Eli ellei pentuvarauksia peruunnu niin tämä keskustelu on turha.Pahoittelen niitä joille pennut eivät "riittäneeet" vaikka he olivat jo palstalla mukana ajoissa.Toivottavasti löydätte pian omat pentunne.Ja erityis pahittelu niille jotka laittoivat tänne e-mailinsa.Toivottavasti kaikki huomaavat tämän viestin!

      ALL PUPPIES RESERVET!

      • Siis täh?

        Luulen, että olen sisimmässäni onnellinen niiden puolesta, jotka tämän ilmoituksen perusteella jäivät ilman pentua. Shelttipentuja kysytään nykyään niin paljon, että kaiken maailman yrittelijöille jää jalansijaa. Kunnollista pentua harrastuksiin tai kotisohvalle havittelevat eivät toivottavasti vastaisuudessa turvaudu tämän palstan tai tämän "kasvattajan" palveluksiin.


    • kieltämäti oudolta

      Itse en varaisi pentua näkemättä sitä, enkä maksaisi varausmaksua. Ja toisaalta outoa on, että yhteytietoja ei mistään löydy :o

    • miranicole

      Moi!
      Olemme hankkimassa meille jotain pienikokoista koiraa ja sheltti on yksi ehdokas joita etsisimme. Meidän perheeseen kuuluu minä (15v), veljeni Miika (15v) sekä Äiti. Luuletko että rotu tulisi toimeen kissojen kanssa (meillä on kaksi kissaa: Pyhä birma ja Pyhä birman/ragdollin risteytys) Emme ajatelleet näyttelyjä harrastaa, että enimmäkseen ihan harrastekäyttöön ja minä itse ehkä agilityä kokeilisin harrastemielessä :)
      Minkä hintasia pennut olisi ?

      vast. mielellään sähköpostitse [email protected] :)

    • asia

      Saatoit varmasti monelle pahan mielen mainostamalla pentujasi, jotka sitten loppujen lopuksi tuli varatuksi toista tietä. Todella outoa, ettet suostunut aluperinkään pahemmin omia yhteystietojasi antamaan.

      • Kasvattaja itsekin

        Outoa on moni asia Irmelin ilmoituksessa, niin ympäripyöreät tiedot pentujen vanhemmista kuin itse myyntitekniikkakin.


    • shelttikasvattaja

      Minulla heräsi paljonkin kysymyksiä ko. pentueseen (tuskin Irmeli kumminkaan on listoilla, onhan pennut jo myyty.
      Ensimmäiseksi voin kyllä kertoa, että värivirheet näkyvät sheltin pennulla jo syntymähetkellä, ei kyllä tarvitse odotella 5-viikon ikään asti.
      Heräsi myös kysymys, onkohan nämä pennut rekisteröity, vai matkaavatko maailmalle ilman rekkareita.Jos pentuja ei ole rekisteröity, ne onkin sitten sekarotuisia. Kovasti Irmeli kehui näyttelymenestystä,(viralliset näyttelyt vai mätsärit), mutta entä vanhempien terveystiedot, niistä ei tainnut olla minkaalaista mainintaa, vai eikö löydy tutkimus tuloksia?
      Tällä hetkellä pentu kysyntä käy hyvinkin vilkkaana, herääkin kysymys, miksi jollakin kasvattajalla ei ole kysyntää pennuista?
      Vielä jäi vaivaamaan vanhempien nimet, oliko ko.nimet kotinimiä vai koirien viralliset nimet.

    • Siis täh?

      Hei!

      Onko pentusi rekisteröityjä? Onko pentujen vanhemmilla (Pedi? ja Sumu?) PEVISAN vaatimat tutkimustulokset? Oletko teettänyt muita tutkimuksia vanhemmilla? Täyttävätkö pentueen vanhemmat rotuyhdistyksen jalostusohjesäännön vähimmäisvaatimukset? Kerro toki vanhempien rekisterinumerot, jotta pääsen Kennelliiton tietokannasta tarkistamaan vanhempien ja pentujen tiedot. Laita myös omat yhteystietosi tänne, jotta voin ottaa sinuun yhteyttä.

    • Je.

      Hei!
      Tunnetko toisia kasvattajia Turun seudulla olisimme nimittäin kiinnostuneita ottamaan sheltin.. Joten olisi kivaa jos voisit antaa vinkkejä :)

      • kiinnostuneet netissä sivut

        amarantes kennell, sieltä linkit siellä suomalaisia selti kasvattajen kotisivuja. menkääpä katsomaan. ja toinen paikka shetlanninlammaskoirat ry kasvattaja mainokset. onnea kaikille toivotaan että vauvelit löytyy


    • Yksi kasvattaja

      Mielikuvituksen tuotetta taisi olla tämä pentue, kun ei KoiraNetissä vieläkään näy rekisteröitynä tällaista shelttipentuetta.

      • kennelliitossa pitkät jonot...

        kasvattajat saavat rekisteri paperit kun pennut 9 viikon ikäisiä joten en yhtään ihmettele vaikka pentuja ei löydy koira netistä jos ovat vasta 2-3 viikkoisia hyvää kesää kaikille ps asian voi tarkistaa kenneliitosta jos ei usko hyvää kesää kaikille


    • SHELTTI

      HEI
      Meille olisi tulossa sheltti mutta emme ole löytäneet pentuja. Minkäköhän hintaisia nämä teidän pennut olisivat koska olen kiinnostunut :)

    • ekohal64

      Terve... Olisiko mahdollista, että voisimme jutella shelttipennuista puhelimitse ?

      Terveisin

      Esko Halme
      p. 0400-411271
      Tuusula

    • olynja1

      Hei! Meillä on shelttipoika 3 vuotta, etsi tyttöä!! Hyvä britti rotua! Vasta! [email protected]

    • pirjoellen

      olen etsinen blue merle narttupentua, onko narttu vielä vapaana,
      täällä olisi maalla, pieni hevostila, paikka pennulle toisen nartun kaverina,
      3 kissaa myös, mutta eläinlaumasta puuttuu sheltti, kun minun 13 vuotias sheltti
      toto kuoli lokakuussa. kirjoita tilanne tai soita
      terveisin pirjo 0443335163

      • Kääpiösusi

        Eiköhän noi lähes kymmenvuotiaat "pennut" ole jo kaikki menny ;)

        Google vois vähän tarkistaa niitä algoritmejaan, ettei lykkäis näitä kymmenen vuotta vanhoja suomi24-keskusteluja ekoiksi hakutuloksiksi.. (näin oletan tässäkin käyneen, olet ehkä googlannu "sheltin pentuja")


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6094
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      68
      3512
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      2648
    4. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      42
      1293
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1183
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1114
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      968
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      853
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      813
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      811
    Aihe