Ruoan vieminen laivalle

lakipykälä

Osaako joku sanoa saako ruokaa viedä laivalle vielä nykyään? Esimerkiksi banaanin tai vaikka sipsipussin? Laivan ruoka on aivan järkyttävän kallista kun katsoin esim. Silja Linen hintoja...Muistaakseni olen joskus vuosia sitten ottanut mukaan juuri jonkun täyttävän hedelmän tm. mutta viime käynnistä on vierähtänyt vuosia eli säännöt ovat saattaneet muuttua. Ja jos on esim. diabetes ja tarvitsee jotain ruokaa oikeasti mukaansa niin pitääkö siitä olla todistus että on kyseinen sairaus?
Kiitos vastanneille.

11

1709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........saa

      Eipä saa viedä mitään ruokia laivaan. Jos menet sinne esim. sämpylä suussa, täytyy eväs syödä ennen laivaan astumista. Kasseille suoritetaan pistokokeita, mutta eihän tietenkään kaikkia matkustajia tarkasteta. Mikäli on jokin sairaus, voi omat eväkset viedä mukaan, mutta tietääkseni siihen tarvitaan jokin erityislupa tai jotain...

      • ei ole

        tarkastettu laukkujani. Vie vaan ruokaa, ei tarvitse syödä laivojen ruokia.Maksavat maltaita. Olen liikkunut Siljan sekä Tallinkin aluksilla.


    • Larry the Chef

      Jos olet oikeasti niin köyhä että ruoka on sinulle liian kallista, olet liian köyhä matkustamaan.
      Jätä muutama bisse juomatta. Sillä rahalla saat jo kunnollisen salaatin tai ns.koti/lounasannoksen.
      4 bisseä niin saat jo ison pihvin, tai kala-annoksen.
      5 bisseä = pääset seisovaan pöytään.
      Jos olet diabeetikko oikeasti, kaivat ruokailurahan ihan mistä vaan.

    • ollaan...

      aina viety sipsit ja karkit mennessämme (Siljalla) ja ostettu Tukholman päässä voileipiä yms. (T-centralin tunnelissa, siinä missä voi ostaa myös lippuja metroon, myydään pakattuja kerrosleipiä ja salaattiannoksia missä aterimet mukana).

      Ei koskaan ole mitään tutkittu tai huomautettu. Laivalle palaamme joskus kahden-kolmen maissa.

      Olikin aika yllätys tuo Vikingin veto, vaikka nyt kun ajattelee niin tottakai se varustamoa kirveltää kun niistä ylihintaisista safkoista ei kaikkea voittoa saakaan revittyä irti.

    • hutilo

      Laivalla on myös ruokia diabetikoille itse en voi sairauteni vuoksi syödä kotimaisista viljoista tehtyjä ruokia mut koskaan ei ole tarvinut olla nälissään

      • ...........

        Ainakin galaxylla tuntuu olevan kovat hinnat ruuissa. Mäki kannatan sitä, että ota vaan omia eväitä mukaan jos siltä tuntuu, ei ne mitään siellä tarkasta.


    • hörhö nro 3

      Voi viedä vaikka kassillisen diatsepaamia jos löytyy resepti.

    • Anonyymi

      Olen vienyt monta kuormaa HK:n sinistä virolaisille laivalla. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Pöltsämaan kange sineppi ja raaka HK:n sininen on makuelämys maksimus.

      • Anonyymi

        Korjaus: Põltsamaa kange.

        Ostan aina Virossa käydessäni Valla juustuvorstia (juustomakkaraa), hinta n. 3 €/kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: Põltsamaa kange.

        Ostan aina Virossa käydessäni Valla juustuvorstia (juustomakkaraa), hinta n. 3 €/kg.

        Valla juustuvorst 600g, hinta Prismassa 1,29€ eli kilohinta 2,15€. Tarjous voimassa 05.07 saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valla juustuvorst 600g, hinta Prismassa 1,29€ eli kilohinta 2,15€. Tarjous voimassa 05.07 saakka.

        Hinnasta voi tehdä johtopäätöksen makkaran laadusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe