Haussa on suksi, joka toimii niin lyhyessä kuin pitkässäkin leikkaavassa käännöksessä jäällä ja kevätsohjossa, etelän pikkumäistä pohjoisen rinteisiin. Pääasiassa lasken leikaten, mutta edessä on juniorin ”opettaminen” eli hidastakin luisuttelua tulee eteen. Toisin sanoen trendikäs yleissuksi on haussa : ). Painoa on rapiat 80kg ja pituutta n.170cm ja kokemusta alamäestä parikymmentä vuotta. Pidän itseäni hyvätasoisena lakkijana, en kuitenkaan ihan experttinä. Muutamaan otteeseen olen testannut puikkareita (esim Völkl racetiger SL), mutta kapean uuman vuoksi sohjolasku ei kovin viihdyttävää ole, muuten kyllä tykkäsin. Kaipaisin teiltä käyttökokemuksia varsinkin Stöcklin Rotoreista, kotimaisten julkaisujen hyvien arvioiden vuoksi, ja muista em. käyttöön sopivista sivakoista.
Stöckli Rotor
7
8125
Vastaukset
- Völkl?
Itselläni samanlainen tilanne (pituus, paino ja suksen käyttötapa). Nykyisin lasken Salomon x-screamilla ja paremmat - eli jäällä paremmin pitävät pitäisi saada. Stöcklin rotor kiinnostaa ja toisena vaihtoehtona olen pitänyt Völkl AC 30 Unlimitedia. Hintaluokka suunilleen sama ja molemmat nähtävästi hyviä. Aikasemmin laskin Välklin kisapuikkareilla ja niissä ei ominaisuudet päässeet loppumaan.
Missä noita Stöcklejä muuten myydään??- Yleissukset
Mulla on mielessä myös Nordica Dobermann Spitfiret ja Head iSUPERSHAPE MAGNUMit. Viime keväänä testasin Elan speedwave 14 suksea, eikä sekään hullumpi ollut. Lahdessa Stöckliä kuulemma myy Timanttikantti. Suksien hinnat, kun on mitä on niin itse ainakin yritän päästä testaamaan suksia ennen ostopäätöstä.
- manmanman
Stöcklin Rotor on ylivoimaisen hyvä monitoimipuikkari.
Eli sitecut/pituus muistuttaa puikkaria mutta leveämpi uuma tuo kantavuutta offareilla, vaikka ei varsinainen umpilumisuksi olekkaan. Lisäksi voileipärakenne, joka muuten on kaikissa Stcklin tekemissä suksissa, tuo mahtavan kiertojäykkyyden joka antaa ylivoimaisen pidon jäällä. Jos viihdyt kovemmassa vauhdissa, mikä toisaalta on suomen rinteissä melko turhauttavaa, on hyvä vaihtoehto Stöcklin Stormraider, josta löytyy pari eri luonteista versiota. Itse ole laskenut molemmilla mutta enimmäkseen ulkomailla, etenkin Stormraider vaatii rinteiltä pituutta ja vertikaalidroppia. Nykyisen "tyydyn" Stöckli LaserSL kisapuikkariin, ei tarvitse enää mennä niin reikäpäänä täysillä.
Stöcklejä saa maahantuojan liikkeestä Laajavuoresta tai ehkäpä sopimalla suksien lunastuspaikka hankinta onnistuu muuallakin.
- Cervinia
Ostin Ski Shop Laajavuoresta vuosi sitten Stöcklin Rotor 74:set, enkä ole katunut. Olen 85kg ja 183cm, suksien mitaksi valitsin 169cm. Toimi aivan loistavasti Cervinian kilometrien pituisilla ja leveillä laskuilla sekä Lapin lyhyissä ja jäisissä rinteissä. 74mm leveytenä on todella hyvä eri rinnepohjiin (loskasta jäähän) ellet ihan uppohankeen ole suunnitellut meneväsi. Pienellä painopisteen muutoksella leikkaus on helppoa muuttaa nautiskelusta agressiivisemmaksi runttaukseksi. Sukset suorastaan kerjäävät vauhtia vaikka toisaalta leikkaavat käännökset onnistuvat muitta mutkitta Sappeen sinisissäkin.
- Sstöckli
Ski Shop Laajavuoresta saa kyllä sukset Matkahuollon kautta kauemmaskin. Itselläni alla enimmäkseen Spirit Globet :)
- Spirit Globe
Sstöckli kirjoitti:
Ski Shop Laajavuoresta saa kyllä sukset Matkahuollon kautta kauemmaskin. Itselläni alla enimmäkseen Spirit Globet :)
Spirit Globet todella loistavat yleissukset.....
- nordica firearrow 74
Spirit Globe kirjoitti:
Spirit Globet todella loistavat yleissukset.....
onko näistä nordican suksista mitään tietoa 164 ja 174 cm?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42909
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 72875