Olen kokeillut tehdä omia mieleisiä tyylejä, mutta ne katoavat. Olenko ymmärtänyt täysin pieleen? Olen olettanut, että kun luon oman tyylini (kuten MunEkaSivu) niin pystyisin sen jälkeen kun aloitan uuden asiakirjan taatimisen ottaa käyttöön MunEkaSivuni-nimisen sivutyylin. Mutta se on kadonnut. Olen saanut sen käyttöön ottamalla esiin sen vanhan dokumentin, jossa sitä käytin ja tyhjentänyt sen.. Sama koskee kappaletyylejä. Neuvoja?
Tyylit
1
460
Vastaukset
Tyyli tallennetaan aina siihen asiakirjaan, jossa se luodaan. Muutoin tyylilistassa olisi hetken kuluttua 12,5 psardiljoonaa eri tyyliä. Samoin kun tyyliä muutetaan, sama muutos tulisi voimaan kaikissa 56 asiakirjassa joissa kyseistä tyyliä on käytetty. Ei hyvä.
Muutamat perustyylit, joita halutaan käyttää kaikissa asiakirjoissa, tallennetaan asiakirjamalleihin. Kussakin asiakirjassa tyyli muokataan tarkoituksenmukaiseksi ja muokattu versio tallentuu kyseiseen asiakirjaan. Näin tyylit pysyvät edes jotakuinkin kontrollissa.
Asiakirjamalleista on lisätietoa muun muassa oikeusministeriön Kysymysten ja vastausten käsikirjassa (linkki löytyy sivulta fi.openoffice.org kohdasta Käyttöoppaat).
Tyylejä voidaan kuitenkin kopioida asiakirjasta toiseen. Avaa asiakirja, johon haluat kopioida tyylit.
Avaa tyylilista (Muotoilu -> Tyylit ja muotoilut). Napsauta tyylilistaikkunan oikeassa yläkulmassa olevaa kuvaketta ja valitse avautuvasta valikosta Lataa tyylit...
Valitse alariviltä mitkä tyyliluokat haluat kopioida (yksittäisiä tyylejä ei voi kopioida), napsauta Tiedostosta-nappia ja valitse tyylit sisältävä tiedosto. Siinäpä se.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661559Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331212- 851202
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023