Tyylit

JRomberg

Olen kokeillut tehdä omia mieleisiä tyylejä, mutta ne katoavat. Olenko ymmärtänyt täysin pieleen? Olen olettanut, että kun luon oman tyylini (kuten MunEkaSivu) niin pystyisin sen jälkeen kun aloitan uuden asiakirjan taatimisen ottaa käyttöön MunEkaSivuni-nimisen sivutyylin. Mutta se on kadonnut. Olen saanut sen käyttöön ottamalla esiin sen vanhan dokumentin, jossa sitä käytin ja tyhjentänyt sen.. Sama koskee kappaletyylejä. Neuvoja?

1

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyyli tallennetaan aina siihen asiakirjaan, jossa se luodaan. Muutoin tyylilistassa olisi hetken kuluttua 12,5 psardiljoonaa eri tyyliä. Samoin kun tyyliä muutetaan, sama muutos tulisi voimaan kaikissa 56 asiakirjassa joissa kyseistä tyyliä on käytetty. Ei hyvä.

Muutamat perustyylit, joita halutaan käyttää kaikissa asiakirjoissa, tallennetaan asiakirjamalleihin. Kussakin asiakirjassa tyyli muokataan tarkoituksenmukaiseksi ja muokattu versio tallentuu kyseiseen asiakirjaan. Näin tyylit pysyvät edes jotakuinkin kontrollissa.

Asiakirjamalleista on lisätietoa muun muassa oikeusministeriön Kysymysten ja vastausten käsikirjassa (linkki löytyy sivulta fi.openoffice.org kohdasta Käyttöoppaat).

Tyylejä voidaan kuitenkin kopioida asiakirjasta toiseen. Avaa asiakirja, johon haluat kopioida tyylit.
      Avaa tyylilista (Muotoilu -> Tyylit ja muotoilut). Napsauta tyylilistaikkunan oikeassa yläkulmassa olevaa kuvaketta ja valitse avautuvasta valikosta Lataa tyylit...
      Valitse alariviltä mitkä tyyliluokat haluat kopioida (yksittäisiä tyylejä ei voi kopioida), napsauta Tiedostosta-nappia ja valitse tyylit sisältävä tiedosto. Siinäpä se.

Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      711
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe