SAS:in päätös poistaa valmistusvialliset Dashit liikenteestä on kova ja kallis päätös yhtiölle, mutta mielestäni hyvä osoitus pohjoismaisen yhtiön korkeasta asiakkuusasenteesta ja -vastuusta. Meille suomalaisille on suuri etu omasta, maailman parhaimpiin kuuluvasta Finnairistamme, jolla kyllä pääsee kaikkialle, mutta jos skandinaavinen SAS/Blue 1 tarjoaa lisävaihtoehtoja länsisuomalaisille Turusta Arlandaan ja Kastrupiin, niin siitä on mielestäni oltava kiitollinen. Erityisesti Tku-Köpiksen korvauskapasta, jolle varmasti olisi ollut SAS:n Dash-tilanteessa kysyntää kotimarkkinoillakin.
SAS:n kotikentän Kastrupin volyymi on suurempi kuin Suomen kaikkien kenttien yhteensä!
Turunseutulaiset, joilla ei ole toimivia maayhteyksiä Hki-Vantaalle, kokevat varmasti SAS:n kapapaikkauksen suurella kiitollisuudella.
On hienoa, että pienessä, syrjäisessä, vain 5-miljoonaisessa Suomessa on suhteellisesti maailman parhaisiin lukeutuva lentoliikennepalveluvalikoima.
Kiitos SAS
9
737
Vastaukset
- Hanssi L
Siellä taas joku Fsnordikin simupippeli luulee tietävänsä jostain jotain.
- Mllll
Kumma tyyppi olet Hanssi L. Pitäisikö sinun hakeutua hoitoon, koska aina touhuat Fsnordikin "simupippelipojista". Kiinnostuksesi heihin ei ole aivan terveellä pohjalla.
- ...puuttunut..
Mllll kirjoitti:
Kumma tyyppi olet Hanssi L. Pitäisikö sinun hakeutua hoitoon, koska aina touhuat Fsnordikin "simupippelipojista". Kiinnostuksesi heihin ei ole aivan terveellä pohjalla.
..vaan parilla rivillä, varsinkin niiden välillä, halusi kertoa itsestään.
- ............,,,,,,---------...
Kyllä ne Dash-koneet vedettin pois käytöstä ihan silkasta turvallisuusnäkökulmasta!!!!!!!!!!! Tosin kyllä se vei ihan liian kauan aikka niiden tajuta se...!!!!!!!!!!!!!!
- Klöaaa
Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.
- lukumäärä
Klöaaa kirjoitti:
Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.
Olihan se hieno kädenojennus sas-groupilta, mutta saako edes suuri ja velkainen sas enää matkustajien luottamusta. Jos yhtiö on niin pahassa jamassa että joutuu kieltämään omat lentonsa???
- Mieltä!
Klöaaa kirjoitti:
Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.
SAS olisi kai voinut jatkaa DASHeilla, mutta pitkällä tähtäimellä, ja nimenomaan yhtiön tämän hetkisen, ei parhaaseen A-ryhmään lukeutuvan imagon huomioon ottaen, yhtiön päätös on viisas,
raskas mutta viisas.
Ne, ketkä lentävät vain tällä palstalla, tuntuvat saavan jotain mielihyvää vain ruotsalaiseksi olettamansa SAS:n vastoinkäymisistä. Ne, ketkä lentävät ihan oikeasti, oivaltavat mikä voisi olla seuraus, jos SAS tulisi fuusioiduksi yhtiöön, jonka kehitysintressit olisivatkin muualla kuin Suomen syöttöliikenteessä.
Porilaisten, tamperelaisten, jopa turkulaistenkin olisi turha asettaa korvaavia paineita ja vastuita Finnairille, koska Finnairin syöttöliikenne Helsinki-Vantaalle on toimiva.
Mainittujen kaupunkien ajallinen maaetäisyyskin Helsinki-Vantaasta on kansainvälisesti vertaillen lyhyehkö. - ..asiakkaana..
..kaikkia käyttämiäni lentoyhtiöitä samassa merkityksessä kuin nimimerkki "----"""----" kaikkia lähiönsä paikallisliikennettä hoitavia bussiyhtiöitä.
- ääliöt
Ai että maailman parhaimpiin kuuluva Finnair, joopa joo. Eipä voi muuta todeta kuin ettet ole ilmeisesti kovin monella muulla yhtiöllä matkustanut.
Ja SAS:n vastuusta puheen ollen: hoitivat Dash-koneiden huollot niin kehnosti että saattoivat matkustajat vaaraan kolmessa eri onnettomuudessa, ja nyt kiität heitä vastuullisuudestaan...
Mikä ihmeen kehitysvammainen sä olet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska543673- 1662287
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2121999Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1391874Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä3981286- 801205
- 2351135
- 1351094
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari551020- 74980