Kiitos SAS

Köpiksen jatkosta

SAS:in päätös poistaa valmistusvialliset Dashit liikenteestä on kova ja kallis päätös yhtiölle, mutta mielestäni hyvä osoitus pohjoismaisen yhtiön korkeasta asiakkuusasenteesta ja -vastuusta. Meille suomalaisille on suuri etu omasta, maailman parhaimpiin kuuluvasta Finnairistamme, jolla kyllä pääsee kaikkialle, mutta jos skandinaavinen SAS/Blue 1 tarjoaa lisävaihtoehtoja länsisuomalaisille Turusta Arlandaan ja Kastrupiin, niin siitä on mielestäni oltava kiitollinen. Erityisesti Tku-Köpiksen korvauskapasta, jolle varmasti olisi ollut SAS:n Dash-tilanteessa kysyntää kotimarkkinoillakin.
SAS:n kotikentän Kastrupin volyymi on suurempi kuin Suomen kaikkien kenttien yhteensä!
Turunseutulaiset, joilla ei ole toimivia maayhteyksiä Hki-Vantaalle, kokevat varmasti SAS:n kapapaikkauksen suurella kiitollisuudella.
On hienoa, että pienessä, syrjäisessä, vain 5-miljoonaisessa Suomessa on suhteellisesti maailman parhaisiin lukeutuva lentoliikennepalveluvalikoima.

9

777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanssi L

      Siellä taas joku Fsnordikin simupippeli luulee tietävänsä jostain jotain.

      • Mllll

        Kumma tyyppi olet Hanssi L. Pitäisikö sinun hakeutua hoitoon, koska aina touhuat Fsnordikin "simupippelipojista". Kiinnostuksesi heihin ei ole aivan terveellä pohjalla.


      • ...puuttunut..
        Mllll kirjoitti:

        Kumma tyyppi olet Hanssi L. Pitäisikö sinun hakeutua hoitoon, koska aina touhuat Fsnordikin "simupippelipojista". Kiinnostuksesi heihin ei ole aivan terveellä pohjalla.

        ..vaan parilla rivillä, varsinkin niiden välillä, halusi kertoa itsestään.


    • ............,,,,,,---------...

      Kyllä ne Dash-koneet vedettin pois käytöstä ihan silkasta turvallisuusnäkökulmasta!!!!!!!!!!! Tosin kyllä se vei ihan liian kauan aikka niiden tajuta se...!!!!!!!!!!!!!!

      • Klöaaa

        Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.


      • lukumäärä
        Klöaaa kirjoitti:

        Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.

        Olihan se hieno kädenojennus sas-groupilta, mutta saako edes suuri ja velkainen sas enää matkustajien luottamusta. Jos yhtiö on niin pahassa jamassa että joutuu kieltämään omat lentonsa???


      • Mieltä!
        Klöaaa kirjoitti:

        Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.

        SAS olisi kai voinut jatkaa DASHeilla, mutta pitkällä tähtäimellä, ja nimenomaan yhtiön tämän hetkisen, ei parhaaseen A-ryhmään lukeutuvan imagon huomioon ottaen, yhtiön päätös on viisas,
        raskas mutta viisas.
        Ne, ketkä lentävät vain tällä palstalla, tuntuvat saavan jotain mielihyvää vain ruotsalaiseksi olettamansa SAS:n vastoinkäymisistä. Ne, ketkä lentävät ihan oikeasti, oivaltavat mikä voisi olla seuraus, jos SAS tulisi fuusioiduksi yhtiöön, jonka kehitysintressit olisivatkin muualla kuin Suomen syöttöliikenteessä.
        Porilaisten, tamperelaisten, jopa turkulaistenkin olisi turha asettaa korvaavia paineita ja vastuita Finnairille, koska Finnairin syöttöliikenne Helsinki-Vantaalle on toimiva.
        Mainittujen kaupunkien ajallinen maaetäisyyskin Helsinki-Vantaasta on kansainvälisesti vertaillen lyhyehkö.


      • ..asiakkaana..

        ..kaikkia käyttämiäni lentoyhtiöitä samassa merkityksessä kuin nimimerkki "----"""----" kaikkia lähiönsä paikallisliikennettä hoitavia bussiyhtiöitä.


    • ääliöt

      Ai että maailman parhaimpiin kuuluva Finnair, joopa joo. Eipä voi muuta todeta kuin ettet ole ilmeisesti kovin monella muulla yhtiöllä matkustanut.

      Ja SAS:n vastuusta puheen ollen: hoitivat Dash-koneiden huollot niin kehnosti että saattoivat matkustajat vaaraan kolmessa eri onnettomuudessa, ja nyt kiität heitä vastuullisuudestaan...

      Mikä ihmeen kehitysvammainen sä olet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      5006
    2. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2279
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2169
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2153
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1363
    6. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1218
    7. Joko luovutat

      Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      966
    8. Taas joku junan alle

      Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      943
    9. Jalat alta

      Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      887
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

      Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      869
    Aihe