Kiitos SAS

Köpiksen jatkosta

SAS:in päätös poistaa valmistusvialliset Dashit liikenteestä on kova ja kallis päätös yhtiölle, mutta mielestäni hyvä osoitus pohjoismaisen yhtiön korkeasta asiakkuusasenteesta ja -vastuusta. Meille suomalaisille on suuri etu omasta, maailman parhaimpiin kuuluvasta Finnairistamme, jolla kyllä pääsee kaikkialle, mutta jos skandinaavinen SAS/Blue 1 tarjoaa lisävaihtoehtoja länsisuomalaisille Turusta Arlandaan ja Kastrupiin, niin siitä on mielestäni oltava kiitollinen. Erityisesti Tku-Köpiksen korvauskapasta, jolle varmasti olisi ollut SAS:n Dash-tilanteessa kysyntää kotimarkkinoillakin.
SAS:n kotikentän Kastrupin volyymi on suurempi kuin Suomen kaikkien kenttien yhteensä!
Turunseutulaiset, joilla ei ole toimivia maayhteyksiä Hki-Vantaalle, kokevat varmasti SAS:n kapapaikkauksen suurella kiitollisuudella.
On hienoa, että pienessä, syrjäisessä, vain 5-miljoonaisessa Suomessa on suhteellisesti maailman parhaisiin lukeutuva lentoliikennepalveluvalikoima.

9

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanssi L

      Siellä taas joku Fsnordikin simupippeli luulee tietävänsä jostain jotain.

      • Mllll

        Kumma tyyppi olet Hanssi L. Pitäisikö sinun hakeutua hoitoon, koska aina touhuat Fsnordikin "simupippelipojista". Kiinnostuksesi heihin ei ole aivan terveellä pohjalla.


      • ...puuttunut..
        Mllll kirjoitti:

        Kumma tyyppi olet Hanssi L. Pitäisikö sinun hakeutua hoitoon, koska aina touhuat Fsnordikin "simupippelipojista". Kiinnostuksesi heihin ei ole aivan terveellä pohjalla.

        ..vaan parilla rivillä, varsinkin niiden välillä, halusi kertoa itsestään.


    • ............,,,,,,---------...

      Kyllä ne Dash-koneet vedettin pois käytöstä ihan silkasta turvallisuusnäkökulmasta!!!!!!!!!!! Tosin kyllä se vei ihan liian kauan aikka niiden tajuta se...!!!!!!!!!!!!!!

      • Klöaaa

        Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.


      • lukumäärä
        Klöaaa kirjoitti:

        Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.

        Olihan se hieno kädenojennus sas-groupilta, mutta saako edes suuri ja velkainen sas enää matkustajien luottamusta. Jos yhtiö on niin pahassa jamassa että joutuu kieltämään omat lentonsa???


      • Mieltä!
        Klöaaa kirjoitti:

        Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.

        SAS olisi kai voinut jatkaa DASHeilla, mutta pitkällä tähtäimellä, ja nimenomaan yhtiön tämän hetkisen, ei parhaaseen A-ryhmään lukeutuvan imagon huomioon ottaen, yhtiön päätös on viisas,
        raskas mutta viisas.
        Ne, ketkä lentävät vain tällä palstalla, tuntuvat saavan jotain mielihyvää vain ruotsalaiseksi olettamansa SAS:n vastoinkäymisistä. Ne, ketkä lentävät ihan oikeasti, oivaltavat mikä voisi olla seuraus, jos SAS tulisi fuusioiduksi yhtiöön, jonka kehitysintressit olisivatkin muualla kuin Suomen syöttöliikenteessä.
        Porilaisten, tamperelaisten, jopa turkulaistenkin olisi turha asettaa korvaavia paineita ja vastuita Finnairille, koska Finnairin syöttöliikenne Helsinki-Vantaalle on toimiva.
        Mainittujen kaupunkien ajallinen maaetäisyyskin Helsinki-Vantaasta on kansainvälisesti vertaillen lyhyehkö.


      • ..asiakkaana..

        ..kaikkia käyttämiäni lentoyhtiöitä samassa merkityksessä kuin nimimerkki "----"""----" kaikkia lähiönsä paikallisliikennettä hoitavia bussiyhtiöitä.


    • ääliöt

      Ai että maailman parhaimpiin kuuluva Finnair, joopa joo. Eipä voi muuta todeta kuin ettet ole ilmeisesti kovin monella muulla yhtiöllä matkustanut.

      Ja SAS:n vastuusta puheen ollen: hoitivat Dash-koneiden huollot niin kehnosti että saattoivat matkustajat vaaraan kolmessa eri onnettomuudessa, ja nyt kiität heitä vastuullisuudestaan...

      Mikä ihmeen kehitysvammainen sä olet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      267
      17532
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      187
      12454
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6202
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      32
      5100
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      75
      5029
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      54
      4162
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

      Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      51
      3753
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3692
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

      narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      62
      3286
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3149
    Aihe