SAS:in päätös poistaa valmistusvialliset Dashit liikenteestä on kova ja kallis päätös yhtiölle, mutta mielestäni hyvä osoitus pohjoismaisen yhtiön korkeasta asiakkuusasenteesta ja -vastuusta. Meille suomalaisille on suuri etu omasta, maailman parhaimpiin kuuluvasta Finnairistamme, jolla kyllä pääsee kaikkialle, mutta jos skandinaavinen SAS/Blue 1 tarjoaa lisävaihtoehtoja länsisuomalaisille Turusta Arlandaan ja Kastrupiin, niin siitä on mielestäni oltava kiitollinen. Erityisesti Tku-Köpiksen korvauskapasta, jolle varmasti olisi ollut SAS:n Dash-tilanteessa kysyntää kotimarkkinoillakin.
SAS:n kotikentän Kastrupin volyymi on suurempi kuin Suomen kaikkien kenttien yhteensä!
Turunseutulaiset, joilla ei ole toimivia maayhteyksiä Hki-Vantaalle, kokevat varmasti SAS:n kapapaikkauksen suurella kiitollisuudella.
On hienoa, että pienessä, syrjäisessä, vain 5-miljoonaisessa Suomessa on suhteellisesti maailman parhaisiin lukeutuva lentoliikennepalveluvalikoima.
Kiitos SAS
9
783
Vastaukset
- Hanssi L
Siellä taas joku Fsnordikin simupippeli luulee tietävänsä jostain jotain.
- Mllll
Kumma tyyppi olet Hanssi L. Pitäisikö sinun hakeutua hoitoon, koska aina touhuat Fsnordikin "simupippelipojista". Kiinnostuksesi heihin ei ole aivan terveellä pohjalla.
- ...puuttunut..
Mllll kirjoitti:
Kumma tyyppi olet Hanssi L. Pitäisikö sinun hakeutua hoitoon, koska aina touhuat Fsnordikin "simupippelipojista". Kiinnostuksesi heihin ei ole aivan terveellä pohjalla.
..vaan parilla rivillä, varsinkin niiden välillä, halusi kertoa itsestään.
- ............,,,,,,---------...
Kyllä ne Dash-koneet vedettin pois käytöstä ihan silkasta turvallisuusnäkökulmasta!!!!!!!!!!! Tosin kyllä se vei ihan liian kauan aikka niiden tajuta se...!!!!!!!!!!!!!!
- Klöaaa
Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.
- lukumäärä
Klöaaa kirjoitti:
Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.
Olihan se hieno kädenojennus sas-groupilta, mutta saako edes suuri ja velkainen sas enää matkustajien luottamusta. Jos yhtiö on niin pahassa jamassa että joutuu kieltämään omat lentonsa???
- Mieltä!
Klöaaa kirjoitti:
Alussa koneet tosiaan vedettiin turvallisuussyistä pois liikenteestä. EU on nyttemmin vapauttanut ko. koneen lentokiellosta ja se on todettu täysin turvalliseksi. Tässä tilanteessa SAS voisi palauttaa Dashit liikenteeseen kuten teki esim. Lufthansan tytäryhtiö, mutta SAS pysyy kalliissa päätöksessään. SAS:n päätös perustuu ennen kaikkea koneiden ongelmien tuomaan huonoon imagoon yhtiölle. Matkustajien ja henkilökunnan luottamus kyseiseen konetyyppiin on mennyttä.
SAS olisi kai voinut jatkaa DASHeilla, mutta pitkällä tähtäimellä, ja nimenomaan yhtiön tämän hetkisen, ei parhaaseen A-ryhmään lukeutuvan imagon huomioon ottaen, yhtiön päätös on viisas,
raskas mutta viisas.
Ne, ketkä lentävät vain tällä palstalla, tuntuvat saavan jotain mielihyvää vain ruotsalaiseksi olettamansa SAS:n vastoinkäymisistä. Ne, ketkä lentävät ihan oikeasti, oivaltavat mikä voisi olla seuraus, jos SAS tulisi fuusioiduksi yhtiöön, jonka kehitysintressit olisivatkin muualla kuin Suomen syöttöliikenteessä.
Porilaisten, tamperelaisten, jopa turkulaistenkin olisi turha asettaa korvaavia paineita ja vastuita Finnairille, koska Finnairin syöttöliikenne Helsinki-Vantaalle on toimiva.
Mainittujen kaupunkien ajallinen maaetäisyyskin Helsinki-Vantaasta on kansainvälisesti vertaillen lyhyehkö. - ..asiakkaana..
..kaikkia käyttämiäni lentoyhtiöitä samassa merkityksessä kuin nimimerkki "----"""----" kaikkia lähiönsä paikallisliikennettä hoitavia bussiyhtiöitä.
- ääliöt
Ai että maailman parhaimpiin kuuluva Finnair, joopa joo. Eipä voi muuta todeta kuin ettet ole ilmeisesti kovin monella muulla yhtiöllä matkustanut.
Ja SAS:n vastuusta puheen ollen: hoitivat Dash-koneiden huollot niin kehnosti että saattoivat matkustajat vaaraan kolmessa eri onnettomuudessa, ja nyt kiität heitä vastuullisuudestaan...
Mikä ihmeen kehitysvammainen sä olet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset26717532Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"18712454Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El736202MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny325100Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään755029Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.544162Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja513753Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003692NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun623286Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463149